Emne: Snell-logen - formanden forlader skuden! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stig Mogensen skrev:
En kølhaling er på sin plads her?...... |
|
|
Jajajaja, han burde gå planken ud...................
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Snell´s
Jeg har nu fået lyttet rigtigt grundigt til mine Snell B..............
Hvis Snell A3i lyder markant bedre end mine B´er, så skal jeg da have et sæt A3i, jeg tvivler dog på at de går så dybt som B´erne, men det må du jo kunne svare på PeKo, jeg har sjæjdent hørt så meget MUSIK som efter jeg har fået Snellerne i hus, jeg kan kun sige en ting SNELL rules, der er ingen anden HT jeg har haft som kommer med dem.
Med Snelle hilsen 2.Styrmanden
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Ang. sammenligning mellem Snell B og Snell AIII må jeg sige, at der er stor forskel på de to. Uden nu at tage hul på den helt store forklaring, vil jeg prøve at beskrive det kort.. Men, som du også selv har sagt til mig, så er det jo en smagssag og vi lytter vel også forskelligt!?
TIL ALLE DETTE ER BLOT EFTER MIN MENING 
Snell B er mere en "JBL"-agtig højtaler. Den er god til at sparke røv samtidigt med at den indeholder den gode Snell-sound. Til tider lidt for overdrevet i diskant/mellemtoneområdet - men en pokkers god og kraftig bund.
Snell AIII er en mere forfinet højtaler, der samtidigt kræver højoktan-energi, for at yde optimalt. Den er lettere og mere klangfyldt. Yderst detaljeret og er der bare et enkelt svagt led i kæden, kan Snell AIII afsløre dette! Bunden er der, men ikke at sammenligne med B. Bunden er nok mere "korrekt" i de fleste nørders ører... Man er ikke i tvivl om at AIII kommer der ned og meget langt ned, men det er ikke i form af noget der overhovedet kan minde om bulder-bass.. En stram, tør og dyb bas.
Jeg kan ikke fortælle jer hvilken af de to modeller jeg synes bedst om, for der er efter min smag fordele ved dem begge. Dog vil jeg mene, at hvis man er bevæbnet med nogle gode rør i fødekæden, vil dette sikkert rykke en del i en opsætning med AIII..
Bedste hilsener PER alias PeKo 
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
|
Hej Allan
Ang. sammenligning mellem Snell B og Snell AIII må jeg sige, at der er stor forskel på de to. Uden nu at tage hul på den helt store forklaring, vil jeg prøve at beskrive det kort.. Men, som du også selv har sagt til mig, så er det jo en smagssag og vi lytter vel også forskelligt!?
Snell B er mere en "JBL"-agtig højtaler. Den er god til at sparke røv samtidigt med at den indeholder den gode Snell-sound. Til tider lidt for overdrevet i diskant/mellemtoneområdet - men en pokkers god og kraftig bund.
Snell AIII er en mere forfinet højtaler, der samtidigt kræver højoktan-energi, for at yde optimalt. Den er lettere og mere klangfyldt. Yderst detaljeret og er der bare et enkelt svagt led i kæden, kan Snell AIII afsløre dette! Bunden er der, men ikke at sammenligne med B. Bunden er nok mere "korrekt" i de fleste nørders ører... Man er ikke i tvivl om at AIII kommer der ned og meget langt ned, men det er ikke i form af noget der overhovedet kan minde om bulder-bass.. En stram, tør og dyb bas.
Jeg kan ikke fortælle jer hvilken af de to modeller jeg synes bedst om, for der er efter min smag fordele ved dem begge. Dog vil jeg mene, at hvis man er bevæbnet med nogle gode rør i fødekæden, vil dette sikkert rykke en del i en opsætning med AIII..
Bedste hilsener PER alias PeKo 
|
|
|
Hej !
Efter din udtale om disse to Sneller så vil jeg vælge AIII, forsat god lytning.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
:-):-) skrev:
PeKo skrev:
|
Hej Allan
Snell B er mere en "JBL"-agtig højtaler. Den er god til at sparke røv samtidigt med at den indeholder den gode Snell-sound. Til tider lidt for overdrevet i diskant/mellemtoneområdet - men en pokkers god og kraftig bund. Det lyder dælme fedt - JBL bund rykker - nogen der vil bytte A3i for B?
Jeg kan ikke fortælle jer hvilken af de to modeller jeg synes bedst om, for der er efter min smag fordele ved dem begge. Dog vil jeg mene, at hvis man er bevæbnet med nogle gode rør i fødekæden, vil dette sikkert rykke en del i en opsætning med AIII.. Jeg leder også efter rør på mine A3i i håb om at få mere kontrolleret bulder bund ala JBL...
Bedste hilsener PER alias PeKo  Troede at det var Snell A3i du havde og ikke A3 - nogen som kender forskellen... |
|
|
Hej !
Efter din udtale om disse to Snaller så vil jeg vælge AIII, forsat god lytning. Snaller??? Det kan du selv være! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PPP
Nu må du vist til at træde lidt i karakter der oppe på broen og få beordret :-):-) til en uges tjeneste i kabyssen efter den "bommert" - (Snaller) hvilken frækhed!...
Fortsat god vind - selv om jeg fornemmer at i bruger dieselmotor til skuden med det bundtræk den har for tiden.

__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Ubs Snaller det var ikke godt, jeg retter lige til Sneller kan det godkenes ?? Sådan er det når det skal gå stærkt 
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
| [QUOTE=PeKo]
Hej Allan
Snell B er mere en "JBL"-agtig højtaler. Den er god til at sparke røv samtidigt med at den indeholder den gode Snell-sound. Til tider lidt for overdrevet i diskant/mellemtoneområdet - men en pokkers god og kraftig bund. Det lyder dælme fedt - JBL bund rykker - nogen der vil bytte A3i for B? ...Tjae, det skal da komme an på en prøve, hvis vi bytter bli´r du så 2.styrmand 
Jeg kan ikke fortælle jer hvilken af de to modeller jeg synes bedst om, for der er efter min smag fordele ved dem begge. Dog vil jeg mene, at hvis man er bevæbnet med nogle gode rør i fødekæden, vil dette sikkert rykke en del i en opsætning med AIII.. Jeg leder også efter rør på mine A3i i håb om at få mere kontrolleret bulder bund ala JBL...----Jeg synes nu at OVC´erne har meget godt fat i de BASSER på B´erne----
Bedste hilsener PER alias PeKo  Troede at det var Snell A3i du havde og ikke A3 - nogen som kender forskellen...Kender ikke andre forskelle en produktionsåret, hvis man læser på f.eks. Audioreview, siges det at de første modeller er de bedste,men jeg ved det ikke................
[QUOTE]
Hej !
Efter din udtale om disse to Snaller så vil jeg vælge AIII, forsat god lytning. Snaller??? Det kan du selv være!..... ..... |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
| [QUOTE=PeKo]
Hej Allan
Snell B er mere en "JBL"-agtig højtaler. Den er god til at sparke røv samtidigt med at den indeholder den gode Snell-sound. Til tider lidt for overdrevet i diskant/mellemtoneområdet - men en pokkers god og kraftig bund. Det lyder dælme fedt - JBL bund rykker - nogen der vil bytte A3i for B? ...Tjae, det skal da komme an på en prøve, Ja hvem ved?
hvis vi bytter bli´r du så 2.styrmand  Næh du, en kaptajn er en kaptajn, der!
Jeg kan ikke fortælle jer hvilken af de to modeller jeg synes bedst om, for der er efter min smag fordele ved dem begge. Dog vil jeg mene, at hvis man er bevæbnet med nogle gode rør i fødekæden, vil dette sikkert rykke en del i en opsætning med AIII.. Jeg leder også efter rør på mine A3i i håb om at få mere kontrolleret bulder bund ala JBL...----Jeg synes nu at OVC´erne har meget godt fat i de BASSER på B´erne---- Hvor mange watt var de OVC på og hvilke rør i udgangen?
Bedste hilsener PER alias PeKo  Troede at det var Snell A3i du havde og ikke A3 - nogen som kender forskellen...Kender ikke andre forskelle en produktionsåret, hvis man læser på f.eks. Audioreview, siges det at de første modeller er de bedste,men jeg ved det ikke................
[QUOTE]
Hej !
Efter din udtale om disse to Snaller så vil jeg vælge AIII, forsat god lytning. Snaller??? Det kan du selv være!..... ..... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Allan skrev:
ppp_dk skrev:
| [QUOTE=PeKo]
Hej Allan
Snell B er mere en "JBL"-agtig højtaler. Den er god til at sparke røv samtidigt med at den indeholder den gode Snell-sound. Til tider lidt for overdrevet i diskant/mellemtoneområdet - men en pokkers god og kraftig bund. Det lyder dælme fedt - JBL bund rykker - nogen der vil bytte A3i for B? ...Tjae, det skal da komme an på en prøve, Ja hvem ved?
hvis vi bytter bli´r du så 2.styrmand  Næh du, en kaptajn er en kaptajn, der! Måske man kunne blive ADMIRAL i stedet 
Jeg kan ikke fortælle jer hvilken af de to modeller jeg synes bedst om, for der er efter min smag fordele ved dem begge. Dog vil jeg mene, at hvis man er bevæbnet med nogle gode rør i fødekæden, vil dette sikkert rykke en del i en opsætning med AIII.. Jeg leder også efter rør på mine A3i i håb om at få mere kontrolleret bulder bund ala JBL...----Jeg synes nu at OVC´erne har meget godt fat i de BASSER på B´erne---- Hvor mange watt var de OVC på og hvilke rør i udgangen? M.h.t. udgangseffekt må jeg være dig svar skyldig, det er simpelthen ikke til at opdrive nogen oplysninger, udgangsrør er 6L6GC....
[QUOTE]
Hej !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allo Kaptajn........................
Sad lige og lyttede på Norah Jones & Diane Krall, og kan kun sige at OVC´erne virkelig har godt fat i Snell B også selv om de er temmelig BAS stærke så du kan roligt prøve noget rør på dine Snell, jeg ved at PeKo har kig på en OVC pre. magen til min, det bliver spændene at høre hvad han synes om den.
Nu skal det så lige indskydes at mine kabler fra norske Renaissance Audio nok ikke lige er varme i klangen, ved ikke om du kender dem, men det er sølvkabler isoleret med teflon som er lagt ind i en pvc-slange fyldt med en speciel blå olie, du kan se dem her :
http://www.renaissanceaudio.no/
Det er et kanon godt kabel som du måske skulle prøve at lægge øre til, måske jeg bare skulle leje en lastvogn og fragte alt mit grej op til dig måske det var nemmere at du kom en tur til Als sammen med resten af SNELL-LOGEN.DK
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
|
Allo Kaptajn........................
Sad lige og lyttede på Norah Jones & Diane Krall, og kan kun sige at OVC´erne virkelig har godt fat i Snell B også selv om de er temmelig BAS stærke så du kan roligt prøve noget rør på dine Snell, jeg ved at PeKo har kig på en OVC pre. magen til min, det bliver spændene at høre hvad han synes om den. Yessør!
Nu skal det så lige indskydes at mine kabler fra norske Renaissance Audio nok ikke lige er varme i klangen, ved ikke om du kender dem, men det er sølvkabler isoleret med teflon som er lagt ind i en pvc-slange fyldt med en speciel blå olie, du kan se dem her :
http://www.renaissanceaudio.no/
Det er et kanon godt kabel som du måske skulle prøve at lægge øre til, måske jeg bare skulle leje en lastvogn og fragte alt mit grej op til dig måske det var nemmere at du kom en tur til Als sammen med resten af SNELL-LOGEN.DK Ja, vi må finde ud af noget - hvornår skulle det være. Husk på at logen selvfølgelig er velkommen her også... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
PeKo skrev:
|
Hej Allan
Snell B er mere en "JBL"-agtig højtaler. Den er god til at sparke røv samtidigt med at den indeholder den gode Snell-sound. Til tider lidt for overdrevet i diskant/mellemtoneområdet - men en pokkers god og kraftig bund. Det lyder dælme fedt - JBL bund rykker - nogen der vil bytte A3i for B?
Jeg kan ikke fortælle jer hvilken af de to modeller jeg synes bedst om, for der er efter min smag fordele ved dem begge. Dog vil jeg mene, at hvis man er bevæbnet med nogle gode rør i fødekæden, vil dette sikkert rykke en del i en opsætning med AIII.. Jeg leder også efter rør på mine A3i i håb om at få mere kontrolleret bulder bund ala JBL...
Bedste hilsener PER alias PeKo  Troede at det var Snell A3i du havde og ikke A3 - nogen som kender forskellen... |
|
|
Hej !
Efter din udtale om disse to Snaller så vil jeg vælge AIII, forsat god lytning. Snaller??? Det kan du selv være!
HOVSA - TRYKFEJL, det er AIII-i jeg har ;o))) 
|
|
|
|
|
|
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Har set det, han skal anskafe sig et par Snell E / E II dem vil konen nok blive glad for og der er jo en god lyd i disse E / E II´er.
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva´ s.... er vi ved at være en uddøende race Hr. Kaptajn
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Foreløbig er Snell klubben:
- ppp_dk (Kaptajnen)
- Allan (2. styrmand)
- dumbo (3. styrmand)

Er der nogen, som kan lokke disse "kjøwenhavnere" (matroser) med:
Bare send mig en PB og jeg er villig til at afholde 1. møde!!!
|
|
|
Jeg håber godt nok de spiller bedre end de ser ud...magen til store firkantede kasser skal man da lede længe efter  ... så kan snell logen lige få den at tygge lidt på
Hilsen Kajkagen der har de flotteste højttalere i verden __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
|
Hva´ s.... er vi ved at være en uddøende race Hr. Kaptajn
|
|
|
Ja, Kaptajnen bliver helt bekymret for hvordan det ender...
Hvem bliver den næste? 
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
ppp_dk skrev:
|
Foreløbig er Snell klubben:
- ppp_dk (Kaptajnen)
- Allan (2. styrmand)
- dumbo (3. styrmand)

Er der nogen, som kan lokke disse "kjøwenhavnere" (matroser) med:
Bare send mig en PB og jeg er villig til at afholde 1. møde!!!
|
|
|
Jeg håber godt nok de spiller bedre end de ser ud...magen til store firkantede kasser skal man da lede længe efter ... så kan snell logen lige få den at tygge lidt på
Hilsen Kajkagen der har de flotteste højttalere i verden  |
|
|
Nu er det jo ikke udseendet men lyden som Snell-logen.dk går op
Derfor Snell for musikkens skyld : Vienna for udseendets skyld
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nemlig ja __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|