| Forfatter |
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
finlytteren skrev:
Jeg bruger forskellige numre, alt efter hvad jeg vil teste...
Her er nogle enkelte eksempler:
Mellembas - HØJ volumen: Pink Floyd "The thin ice" fra The Wall (gulvtamtam ca. 1:45 inde)
Ekstrem dybbas: Eminem "Yellow brick road" fra Encore - Sorten Muld III (diverse)
Realistisk Dynamik: Norah Jones, diverse på Come away with me
Power dynamik: Rammstein "Feuer frei" fra Mutter, Accept "Balls to the wall"
Perspektiv: Michael Jackson "Thriller"
|
|
|
*En masse mavesurt ævl*
Hvor er dynamikken på dette Norah Jones-album? *Mere mavesurt ævl*
|
|
|
Den er lige her - i mine headphones!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
finlytteren skrev:
Mellembas - HØJ volumen: Pink Floyd "The thin ice" fra The Wall (gulvtamtam ca. 1:45 inde)
Ekstrem dybbas: Eminem "Yellow brick road" fra Encore - Sorten Muld III (diverse)
|
|
|
Halløj... Er det er spøg? Hvor er dynamikken på dette Norah Jones-album og hvor er perspektivet på Thriller-albummet? Men måske er der bare mig der har en forkvaklet forhold til dynamik og perspektiv i reproduktionen (af musik).
Mvh. Niels |
|
|

__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 03:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har amputeret din edderkop moderator?
Et nummer der igen og igen kan få Nilau til at søge udendørs med en smøg:
Nils Lofgren Band Live, CD2, track 9. Andre ved at dette nummer kan skille fårene fra bukkene blandt højttalere - det behøver vel ikke også være musik??
Norah Jones, dynamik? - glem det! Michael Jackson, Thriller: syntetisk "perspektiv"/alt.
Mvh. Jens/Modifix
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg benytter utallige plader, samt et par samplers jeg har lavet fra High Fidelity's sample CD'er med de mest velegnede numre. På det seneste har jeg downloaded nogle numre fra Stravinsky's L'Historie du Soldat i 24/96, som slår ALT hvad jeg tidligere har hørt mht naturlighed. Det kan godt være Stravinsky (bestemt) ikke er min yndlingskomponist, men musikken lyder vildt naturligt.
Jeg tror jeg benytter omkring 25 albums hvis jeg vil teste.
__________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Hvor er dynamikken på dette Norah Jones-album og hvor er perspektivet på Thriller-albummet? Men måske er der bare mig der har en forkvaklet forhold til dynamik og perspektiv i reproduktionen (af musik). Mvh. Niels |
|
|
Ja, jeg studsede også lige over de forslag.. det er heller ikke lige det jeg forbinder med masser af dynamik og perspektiv.
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
finlytteren skrev:
|
|
|
|
Halløj...
Er det er spøg?
Hvor er dynamikken på dette Norah Jones-album og hvor er perspektivet på Thriller-albummet?
Men måske er der bare mig der har en forkvaklet forhold til dynamik og perspektiv i reproduktionen (af musik).
Mvh.
Niels
|
|
|
Dynamikken på Nora er jævnt fordelt på hele pladen. Bemærk bl.a. kontrabas, trommer og ikke mindst den lille sangfugls stemme.
Perspektivtesten i Thriller er i starten af nummeret, inden musikken starter. "Fodtrin"...
|
| Til top |
|
| |
Violinisten Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kom lige i tanke om en LP som vi lyttede meget til engang: Gregorio Paniagua: La Folia. Harmonia Mundi HM 1050. En LP man bare skal høre. Gad nok vide om den nogensinde blev digitaliseret....
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
| Du skal vælge noget nyt musik du ikke har hørt før når du A/B tester , det vil gøre forskellen mere tydlig. |
|
|
Det er en rigtig dår lig ide. Når man hører et nyt/ukendt stykke musik vil man de første gange man hører det have en meget stejl "indlæringskurve" om hvad der er i nummeret, dette er et kendt fænomen som man kan udnytte til øjensynligt at vise forskelle på ting med. Hvis man vil finde den reelle forskel på to setup's skal man forberede sig grundigt ved at kende et stykke musik virkelig godt, høre det igen og igen, gerne på mange forskellige setup. Derefter er man blevet kompetent til at bruge nummeret som en formidler af de egenskaber setupet har og kunne finde de reelle forskelle. Det som harmonic beskriver er ikke forskellen på udstyret, men forskellen på hans "kendskab" til nummeret+forskellen i udstyret. mvh. M
|
| Til top |
|
| |
Violinisten Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
er tilbøjelig til at give Mercury ret. Jeg har 5-6 skiver jeg altid bruger. Det er normalt ikke mere end et enkelt nummer fra hver og i nogle tilfælde kun en bestemt passage som har vist sig at være særligt velegnet til at illustrere forskelle. F.eks brugte jeg for år tilbage en passage fra en klassisk skive med en cellokoncert. På nogle anlæg syntes jeg ikke solisten spillede helt rent lige der, men på andre synes man den sad hvor den skulle. Det er freaky, fordi et anlæg kan ikke ændre på solistens intonation i forhold til den øvrige lyd
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der !
min test skive no. 1 er Patricia Barrber Live A Fortninght in France, vis tingene ikke lyder godt på denne skive så er der noget galt et sted, der er et par nummer vor der er ful gang i tingene og roder det bare lidt der så er den gal i mine øre, man skal have oplevelsen at være til stæde vis ikke så er det ikke ok her hos mig, sist en var hjemme og høre musik her hos mig sage da jeg lage denne skive på, jeg er jo til konsert.
ellers bliver der brugt:
Diana Kreall: Live in Paris
Ladies: omslaget er lysser rødt og der er masser af dynamik her
Doug MacLeod: Yoy Cant Take My Blues
Kim Larsen: Værsgo 
Jetheo Tull: Aqnolunng: er på guld cd, vis man høre musik her er det godt 
Opus 3 skiverne
og jeg kunne blive ved, men det var bare et lille udpluk blandt mange, bruger sjelent test skiver men har da en Hifi News Record & Review den bruges til at høre hvor langt bassen går ned og så køre jeg der op af til man ikke kan høre mere og jeg hopper fra ved ca. 14000Hz 
ellers går jeg efter om det er musik jeg høre eller ikke.
|
| Til top |
|
| |