| Forfatter |
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 14 April 2012 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg opdagede lige at der var kommet en m2tech hiface two. Er der nogen som ved hvordan den adskiller sig fra den første?
Er det værd at bruge 1200 kr på at købe den nye hvis man allerede har den gamle.
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 15 April 2012 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke, da den gammel hiFace faktisk lyder uovertruffent, men det ville naturligvis være spændende at læse
en test :-)
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 15 April 2012 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye er bygget op omkring xmos driver. dvs, at hvis du kører mac/linux skal du ikke have installeret drivere da de ligger i
systemet. Jeg får forhåbentlig hiface 2 på prøve tirsdag/onsdag næste uge. Glæder mig rigtig meget.
Den har, indtil videre, fået rigtig gode ord med på vejen inde på computeraudiophile.com.
Jeg kører selv med imac -> usb -> m2tech young dac. Så er rigtig spændt på hvilke lydmæssige ændringer det giver. Håber
på det bedre :-D
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2012 kl. 03:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
No drivers are necessary ups det så jeg faktisk ikke :-)
Takker for dit tip  Plug and Play får en helt ny mening, når det også virker
men hvorfor linker de så til denne driver på deres side ?
hiFace_USBAudio_R1.exe
hiface2
Jeg er stadig glad for min hiFace 1 __________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 15 April 2012 kl. 03:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så se vi vel snart en Young 384/32 USB DAC two, som hele ikke skal bruge drive
En Young 384/32 USB DAC plus en Palmer Power Station en nu godt nok den beste combi man kan finde og når den så køre i
batteri drift, er det som engle synge og dette er kun med en gamle cd transporte, er spændt nå det blive spændet en
computer foran den.
Har hafte en Primare cd 30.2, og den koste jo mere en denne combi og spille lange fra så godt.
Nogle siger at denne combi måske er verdens beste DAC eller tæt på, tør så ikke tænke på hvad en Vaughan 384/32
reference USB DAC kan gøre.
Men vel en Vaughan 384/32 reference USB DAC er jo i bund og grund en Young 384/32 USB DAC plus en Palmer Power
Station i samme kabinet, med mulige for at køre som for-forstærker og kan køre i bal. drift.
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2012 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAO, jeg synes ikke at kunne læse hvilken driver de bruger, ud fra deres "historie" inde på deres hjemmeside. Jeg har bare
læst det et par steder på nettet. og nogen påstår at de har det var "reliable sources" :-D så dem vælger jeg at tro på ;)
Jeg har snakket med René, og han sagde at de ikke ville komme med en ny young dac med de nye drivere. Men tror nu kun
det er et spørgsmål om tid før de opdaterer hele deres linje med de nye drivere - de skal jo også følge med tiden og deres
konkurrenter. One step a head.
Jeg får en ny strømforsyning til min young dac snart, glæder mig kanon meget til at høre hvilken forskel det kan give. Har dog
valgt en linear uden batteri, da jeg synes det er mange penge. Og så synes jeg umiddelbart også det er mig en kende
besværligt at skulle huske at slukke for strømtilførslen når batteriet på Palmer er opladt. Jeg synes den mangler lidt
brugervenlighed, endnu.
|
| Til top |
|
| |
martingl Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 15 April 2012 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man som jeg kører med optisk kabel fra imac til dac, er der så noget at hente ved at bruge en af disse hiface dimser istedet for optisk kabel
direkte i imac???
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2012 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv samme setup, altså med imac -> dac. Dog kører jeg USB ud i stedet for optisk.
Men om det er til det bedre at køre via hiface end optisk ved jeg ikke. (Jeg vil ikke komme ind på alt det tekniske med jitter
osv) Det kommer helt an på du hvilke musik du hører. Jeg kan ikke høre den store forskel når det er kærestens pop der spiller
eller når jeg selv spiller metal. Men ryger der noget musik på hvor der er kælet for optagelsen, eller simpel musik med få
instrumenter, så kan jeg hel klart høre en forskel. Jeg synes der er mere nerve i musikken og det kommer længere ud over
scenen.
som sagt, så håber jeg at få fat i den nye Hiface i den kommende uge, så skal jeg nok melde tilbage med mine indtryk af den
lille dims.
ps. Jeg bruger også min imac som filmserver, og som det er lige nu, så skal jeg skifte mellem usb kabel og optisk kabel når
jeg vil se film, idet at der er en forsinkelse på et par msek ved brug af USB. Med den nye hiface 2 er det er praktisk talt
umuligt at se/høre forsinkelsen når man ser film. Det glæder jeg mig til :-D (så er der et kabel mindre plus mere
brugervenligt)
|
| Til top |
|
| |
Gnist Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 15 April 2012 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kimz Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 15 April 2012 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk tænkt at købe mig en, hvad er det bedste kabel man kan invisterer i, den skal føde en Dac Magic, og jeg har senere tænkt mig at opgraderer til en bedre dac. ?
|
| Til top |
|
| |
tubeplayer69 Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@martingl,
Ja, det skulle der være.
Et optisk Toslink protokol fungerer ligesom S/PDIF, og S/PDIF overfører jitter.
Fra en computer, er mængden af dette ikke uvæsentligt.
Selvom USB->S/PDIF konverteren fra M2Tech ikke er galvanisk isoleret, så burde den dog kunne gøre en væsentlig (positiv) forskel.
Hilsen leif
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
DAO, jeg synes ikke at kunne læse hvilken driver de bruger, ud fra deres "historie" inde på deres hjemmeside. Jeg har bare læst det et par steder på nettet. og nogen påstår at de har det var "reliable sources" :-D så dem vælger jeg at tro på ;)
Jeg har snakket med René, og han sagde at de ikke ville komme med en ny young dac med de nye drivere. Men tror nu kun det er et spørgsmål om tid før de opdaterer hele deres linje med de nye drivere - de skal jo også følge med tiden og deres konkurrenter. One step a head.
Jeg får en ny strømforsyning til min young dac snart, glæder mig kanon meget til at høre hvilken forskel det kan give. Har dog valgt en linear uden batteri, da jeg synes det er mange penge. Og så synes jeg umiddelbart også det er mig en kende besværligt at skulle huske at slukke for strømtilførslen når batteriet på Palmer er opladt. Jeg synes den mangler lidt brugervenlighed, endnu.
|
|
|
De kommer ikke med en update af young det er har sagt og ikke kun til mig men til alle deres impotør verden over,, for der var nogle der var ret sure..
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 16 April 2012 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kimz og andre: Hvis I vil have batteridrift, DAC og Hiface i en samlet løsning (dog kun USB) kan jeg varmt anbefale JKDAC og
JKDAC32! Har selv en og det spiller op med rigtig dyre digitale løsninger.
En lille anmeldelse her:
Link
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 24 August 2012 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger os mac men jeg kan ikke få stemmerne til at passe når jeg ser film med m2tech hiface har prøvet alt mulig
hiface 2 er den os perfekt til film og streaming film,serier
|
| Til top |
|
| |
Gnist Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 24 August 2012 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hiface 2 har jo asynkron overførsel af lyden, så medmindre du kan forsinke billedet, vil det nok altid være mere eller mindre
forskudt
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2012 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er det ikke hiface jeg skal bruge så
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2012 kl. 04:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det digitale audio signal skal tages ud over HDMI stikket hvis lyden skal være synkron med filmen
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2012 kl. 04:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en mac mini sat til min projector så jeg fatter ikke lige hvad du mener
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2012 kl. 04:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvs filmen ligger på din mac ?
Hvis ja: Så skal din player kunne rette på det, f.eks VLC har en masse options som kan rette op på dette og mange andre ting,
men spørg mig ikke lige hvor det gøres og i hvilken en menu
macosx
|
| Til top |
|
| |
purtsak Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2012 kl. 05:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
det har jeg prøvet med hifacen det blev ikke godt nok til mig og jeg kommer vel til at stå i samme problem når jeg streamer tv
og serier osv fordi de bruger jo deres egne afspillere
|
| Til top |
|
| |