Forfatter |
|
kodroksc Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 31 Marts 2014 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg står og skal til at investere i ny lyd. Det skal være noget allaround lyd, som skal være i stuen (gerne væghængt), og tilkobles via TV. Jeg er virkelig en sucker for bas, så en sub er næsten et must. Så det skal afspille tv-lyd, film og musik. Går ud fra at det er nogle aktive højtalere jeg søger, da jeg ikke vil ud at investere i forstærker etc. Har kigget på forskellige soundbars bl.a. Sonos playbar incl. Sub. (ca. 10.500 kr.). Ellers har jeg haft kig på DLS Flatbox + Flatsub 8 (ca. 12.000 kr. http://www.lydogbillede.dk/test/dls-flatbox-flatsub-8/), som jo ikke er en soundbar + jeg tror der skal forstærker til og kan ikke finde et sted i DK der sælger dem.
Anyways, er der nogle kloge hoveder herinde, som kan anbefale, eller har ideer til andre alternativer til Sonos? Ikke fordi der er noget i vejen med Sonos som sådan, og det er som oftest det jeg bliver guidet mod/til lige i tiden. Men kan det virkelig passe at der ikke er nogle alternativer. Har tænkt på Bose’s playbar incl sub (ca. 12.000 kr. http://www.bose.dk/DK/da/home-and-personal-audio/home-cinema -and-sound-for-tv/simplified-home-cinema/cinemate-1-sr-speak er-system/), men ved ikke om den er ligeså brugervenlig som Sonos, plus jeg synes det er godt med Sonos at du bare kobler din normale fjernbetjening til, så man ikke skal have flere.
Men skriv gerne hvis der er nogen der har ideer til soundbar med sub, eller et 2.1 system der gerne er lidt pænt i designet
På forhånd tak
Kenneth Saugstrup Christensen
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 31 Marts 2014 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke råde dig så meget, men Sonos er under alle omstændigheder nok et bedre valg end Bose, rent lydmæssigt. De har dog begge den fejl, at man kan få en tilsvarende, eller bedre, lyd, for en lavere pris - men så er betjeningsvenligheden så osse mindre .
|
Til top |
|
|
kodroksc Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2014 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Kan ikke råde dig så meget, men Sonos er under alle omstændigheder nok et bedre valg end Bose, rent lydmæssigt. De har dog begge den fejl, at man kan få en tilsvarende, eller bedre, lyd, for en lavere pris - men så er betjeningsvenligheden så osse mindre .
|
|
|
Hvad kunne du anbefale med tilsvarende god lyd, og stadig et nogenlunde pænt design? Har også kigget på B&O's A9, men den kan bare ikke kobles til via tv'et!!
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 01 April 2014 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro, at et 2.1 system passer bedre til dit behov. Det skal i hvert fald nok have en separat basboks, dem der er såkaldt indbyggede i sound/playbars kan næppe yde det fornødne.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 01 April 2014 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativer er ikke så nemt når du ikke er interesseret i en forstærker /reciever
Men absolut kan det da lade sig gøre, men tror faktisk at jeg ville vælge sonos som det sikre trumf. Ellers er der også B&W soundbar, måske med en
SVS eller earthquake sub, det skal ihvertfald være en aktiv type, eller med B&W sub-bold  Så er du kørende
Struktøren
|
Til top |
|
|
Søren C Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 01 April 2014 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet Sonos Connect amp sammen med et par kompakte højtalere samt en sub?
Ved at den kan sættes til fjernsynet, men hvordan den lyder ved jeg desværre ikke.
|
Til top |
|
|
kodroksc Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2014 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de fine råd..
Hvis der kommer flere er i self. velkommen..
Men havde nu også tænkt mig at købe sonos sub til.. 😉
|
Til top |
|
|
Muffe Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 01 April 2014 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en micro forstærker? Denons CEOL har airplay og kan streame radio og spotify. En forstærker giver bedre udvalg af højtalere.
|
Til top |
|
|
kodroksc Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2014 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bestem også en mulighed.. Vil lige prøve at kigge lidt nærmere på jeres mulige løsninger.. Tak for hjælpen..
|
Til top |
|
|