Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 04:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Buttkicker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DazzDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 03 April 2014 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg har et playseat lignende setup til min Playstation 3. Jeg har læst flere steder at folk tilføjer en Buttkicker Gamer 2 for at
tilføje simulation af rystelser i sædet.

Jeg overvejer at købe sådan en Buttkicker Gamer 2, men synes også 1.999 kr. er mange penge for løsningen, når jeg egentlig
ikke kender effekten og om jeg ville være tilfreds med den.

Er der nogen herinde der kender en anden måske bedre løsning til at simulerer rystelser i bilspil? Løsningen må også gerne
være billigere... :)
Til top Vis DazzDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DazzDK

E100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 April 2014 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Det korte svar er vibrationer integreret rigtigt virker fantastisk

Jeg har en "Clark Synthesis TST239 Silver Tactile Transducer Bass Shaker" jeg ikke skal bruge
se review: http://www.bassshakers.com/bass-shaker-reviews/clark-synthes is/silver-tst239/

Den er under 2 måneder gammel og kostede 1400-1500 kr med fragt, told og moms - den kan blive din for 1000 kr og jeg
kan demonstrere den før køb.

Den har et frekvensområde fra 15Hz til 17.000Hz og kan rent faktisk også spille musik.
Jeg købte den den som forsøg til min hjemmebio hvor den viste gode evner til film og musik - bare ikke i de sofaer vi har.

Teknikken virker dybest set som magnetsystemet fra en højtaler der ryster hvad man nu spænder den fast i (ligesom
Butkickeren - bare fuldtone, hvis man ikke sætter den på en LFE udgang eller ligende)

Vores sofaer er lavet med en træramme hvor puderne er flydende ophængt i gummibånd - det vil sige transduseren bruger
sine 300 Nm på at vibrere et stel der er isoleret fra puderne og derfor ikke serligt effektivt - hvis transduseren blev monteret
i en sofa med fast bund under puderne, en kontorstol eller ideelt en gamerstol lavet af et fast skålformet bilsæde /
gocartsæde er jeg sikker på det vil virke helt fantastisk.

Pt. er jeg i gang med forsøg hvor jeg har monteret subwoofere i bunden af sofaerne som blæser op gennem puderne, en
konstruktion der virker bedre i vores sofaer men er både væsentlig dyrere og langt sværere at montere pænt.
Til top Vis E100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E100

Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Sendt: 03 April 2014 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hej DazzDK

Jeg har også Buttkicker Home Cinema og det fungere fantastisk, min er monteret i biografen og det giver en super fed effekt når
der virkelig er knald på.!

//Vejrup
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes