Det korte svar er vibrationer integreret rigtigt virker fantastisk
Jeg har en "Clark Synthesis TST239 Silver Tactile Transducer Bass Shaker" jeg ikke skal bruge
se review: http://www.bassshakers.com/bass-shaker-reviews/clark-synthes is/silver-tst239/
Den er under 2 måneder gammel og kostede 1400-1500 kr med fragt, told og moms - den kan blive din for 1000 kr og jeg
kan demonstrere den før køb.
Den har et frekvensområde fra 15Hz til 17.000Hz og kan rent faktisk også spille musik.
Jeg købte den den som forsøg til min hjemmebio hvor den viste gode evner til film og musik - bare ikke i de sofaer vi har.
Teknikken virker dybest set som magnetsystemet fra en højtaler der ryster hvad man nu spænder den fast i (ligesom
Butkickeren - bare fuldtone, hvis man ikke sætter den på en LFE udgang eller ligende)
Vores sofaer er lavet med en træramme hvor puderne er flydende ophængt i gummibånd - det vil sige transduseren bruger
sine 300 Nm på at vibrere et stel der er isoleret fra puderne og derfor ikke serligt effektivt - hvis transduseren blev monteret
i en sofa med fast bund under puderne, en kontorstol eller ideelt en gamerstol lavet af et fast skålformet bilsæde /
gocartsæde er jeg sikker på det vil virke helt fantastisk.
Pt. er jeg i gang med forsøg hvor jeg har monteret subwoofere i bunden af sofaerne som blæser op gennem puderne, en
konstruktion der virker bedre i vores sofaer men er både væsentlig dyrere og langt sværere at montere pænt.