| Forfatter |
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 28 November 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer er enig med dig ANGELHEART fantastisk film bedste fra Mickey Rourke god stemning og plot. Grunden til jeg ikke nævnte den er at jeg er i tvivl om det er en gyser. I min filmsamling står den blandt mine thrillere. Men den ender som en gyser helt enig. Det meste af filmen er den en thriller/detektiv film derfor placere jeg den der hvor jeg har gjort det. Filmen er meget overset, jeg var så heldig at få fat i en god speciel version, på Axelmusic fra usa , hvor filmen er remastered på billede og lydsiden.
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 28 November 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den org Wicker man, synes den var ret skræmmende. Og hopper med på vognen med The Descent - min kæreste kom til skade under den film:)
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 28 November 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så en dokumentar om bliknuseri i midt 70'erne fra usa..... mest frygt indgydene film til dato..
(kræver måske man har en forkærlighed for classiske amerikaner biler )
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 28 November 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
| Hej Spencer er enig med dig ANGELHEART fantastisk film bedste fra Mickey Rourke god stemning og plot. Grunden til jeg ikke nævnte den er at jeg er i tvivl om det er en gyser. I min filmsamling står den blandt mine thrillere. Men den ender som en gyser helt enig. Det meste af filmen er den en thriller/detektiv film derfor placere jeg den der hvor jeg har gjort det. Filmen er meget overset, jeg var så heldig at få fat i en god speciel version, på Axelmusic fra usa , hvor filmen er remastered på billede og lydsiden.
|
|
|
Den har et okkult tema, så derfor har jeg altid regnet den lidt i genre med The Omen mv. Men billedet http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare3/angelheart.htmMin R2 er desværre i klasse med det ringeste billede, i den sammenligning. Nu bliver jeg nødt til at bestille den igen &/%/€€#%€#.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 28 November 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brandt00 skrev:
| The Hills Have Eyes 1 og 2 !!
|
|
|
Haha! Og til dem som nævner Hostel 1+2....Helt ærligt!?  Mit bud; Et sted mellem The Shining og The Exorcist (Room) 1408 er en af de bedre i nyere tid. Ikke en klassiker, men effektiv og lige efter bogen. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 28 November 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helledie
The Wicker Man er en film man idag kun ser hvis man har hørt om Britt Eckland, for alle andre er den gået i glemmebogen... - men det er da en fantastisk scene hvor hun står og danser i hotelværelset.
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 28 November 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Brandt00 skrev:
| The Hills Have Eyes 1 og 2 !! |
|
|
Haha! Og til dem som nævner Hostel 1+2....Helt ærligt!? 
Mit bud; Et sted mellem The Shining og The Exorcist
(Room) 1408 er en af de bedre i nyere tid. Ikke en klassiker, men effektiv og lige efter bogen.
|
|
|
Det er jo lige det - og ret beset er det kun i asien at dette tema føres videre.
Det er ikke mange eu/am film der går ned af den semi-okulte sti uden en masse gore. Stemninger er sjældne. Det er sjovt som at forøgede muligheder giver ringere film, som tidligere nævnt er produktionen i 60-80 virkelig på toppen, her skulle der anvendes stemninger i stedet for visuelt slask - dog skal indrømmes at en god slasher/slayer en fredag nat ikke er at fornægte.
1408 overraskede mig - synes den var rigtig god, slutningen er herlig - bare der ikke kommer en sequel.
MVH
M
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steffeng
Tja - jeg hørte om den gennem Total Film eller Empire, hvor den lå i top 20 over de mest uhyggelige film og så var den en dag med i en avis (i England). Den er også blevet kåret som en af Storbritanniens mest uhyggelige, og det er der en grund til.
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
er godt klar over at britterne er stolte af den, men synes ikke den er uhyggelig som sådan (den følger et mønster som Hitchcock var bedre til at lave) og mener stadig ikke at der er ret mange der kendte filmen før det forfærdelige remake med Nicholas Cage. -til gengæld er hotelscenen med Britt Eckland legendarisk
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat: "En af de bedre amerikanske gysere, som jeg desværre ikke kan huske navnet på (anybody?) er den, hvor der er en psykiater med, om klæder sig ud i dametøj, følger efter filmens hovedperson blandt andet i et S-tog og slår en hel masse patienter ihjel. Filmen slutter i et sindssygehospital, hvor psykoen lige har dræbt en afdelingssygeplejeske til de andre maniacs store fryd og er ved at klæde om til hendes tøj."
Brian De Palma, "Dressed to Kill" - med, såvidt jeg husker, Michael Caine og Angie Dickinson (måske Nancy Allen osse?). Elevator scenen er god...
Af Stephen King filmatiseringer er osse "Salems Lot" - TV-serie i to dele, temmelig OK.
Synes osse, at den amerikanske genindspilning af "The Grudge" med Sarah Michelle Gellar er OK - foregår dog stadig i Japan, med samme instruktør.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nødt til lige at slå én ting fast: Originalversionen af The Eye er IKKE japansk (som Ringu og Dark Water) men derimod kinesisk. Bare lige for at få det slået fast  En anden asiatisk gyser, der virkelig fik det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig var A Tale of Two Sisters - føj, nogle væmmelige scener! Ellers er nogle af de film, der har givet mig flest chok undervejs og søvnløse nætter efterfølgende ... Salem's Lot (vampyrbørn, der svæver uden for vinduet, er gået igen i mange af mine mareridt!) The Brood Event Horizon Alien Pet Sematary (Den syge søster i sengen!?! f**k, hun var nasty!) Hellraiser The Descent Ringu Dark Water The Eye
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så forstår jeg nok bare ikke de moderne teenagesplatterfilm som Saw og Hostel - jeg synes virkelig, de er rystende ringe
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Jeg er nødt til lige at slå én ting fast: Originalversionen af The Eye er IKKE japansk (som Ringu og Dark Water) men derimod kinesisk. Bare lige for at få det slået fast 
For mig lyder de ens , men den er stadigvæk en af mine topgysere .
En anden asiatisk gyser, der virkelig fik det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig var A Tale of Two Sisters - føj, nogle væmmelige scener!
Den må jeg se om jeg kan finde.
|
|
|
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J: A Tale of Two Sisters er i øvrigt koreansk  Den fås til en fornuftig pris her: http://www.dvdpacific.com/search.asp?title=tale+of+two+siste rs
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker, fandt den på tp-musik til kr. 149,95  , så den skal jeg lige have hjem fra udlandet. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |