| Forfatter |
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 22 August 2012 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
Ja cd er erklæret død ... Men husk dog fordelene ved den nye Digi alder. Man kan allerede og vil i fremtiden kunne downloade/streame musik i langt højere kvalitet end hvad cd formatet har kunne tilbyde os. Og teknologien er her! Indenfor bare 1 år vil der komme SERIØSE hifi produkter fra selv meget anerkendte producenter som alle benytter streaming. Streaming ER fremtiden og heldigvis er musikken ikke glemt hvilket mange har proklameret i den senere tid. Så bare rolig guys! Alt bliver bare meget federe!
 |
|
|
så må man da håbe at lyd kvaliteten er med fra plade selskaberne, for vis det bare bliver pakket ned i MP3 så kan det da være lige meget,
jeg er også lidt skeptisk over komponent kvaliteten
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. streaming er hvad man forventer bliver fremtiden?? Fordelen er man ikke skal have flere tusinde lydfiler liggende lokalt på en harddisk, men man får adgang til alverdens musik ved at betale en musikudbyder en masse penge, så man får uanet adgang til deres katalog??
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
Det er jo bare HD Wow (tidligere CD wow) 's ebay udsalg.- Den kan du jo købe billigere direkte frs HD
wow
http://www.wowhd.dk/CD/ten-years-
after-stonedhenge/dp/370427 #bc=ed64
og så får man jævnligt 10 kr's kuponner, så den kan jeg få for 59 kr incl porto (der kommer ingen told og moms). Du
betaler så $12,97 for det samme eller 78,28 kr.
Hos Amazon.co.uk kan du få den for £3,99+£1,82=£5,81 ~ 55,10 kr incl porto.
Tillykke med dit fund af pladebutik, det har du sku ikke gjort særligt godt!
Lad os komme tilbage til emnet der ikke var steenalder rock, men CD'er og som det ses kan man få CD'er til rimepige
priser. F_aktisk er de priser her billigere end fx iTunes eller TDCPlay (hvis man ikke er TDCkunde), men folk er sku så
dovne at de ikke gider købe og rippe CD'erne - det er nemmere at downloade og så bare betale det mere og indrømmet, det
har jeg sku også selv gjort fra iTunes. iTunes kvaliteten er i orden, men CD kvaliteten er et hak bedre, hvis man ripper til et
losless format, fx flack, men det er bare ikke alt der kan afspille flack.
Jeg vil blive ved med at købe CD'er! |
|
|
Du er totalt sej til at finde billige ting på nettet! __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
|
Det er jo bare HD Wow (tidligere CD wow) 's ebay udsalg.- Den kan du jo købe billigere direkte frs HD wow
http://www.wowhd.dk/CD/ten-years-after-stonedhenge/dp/370427 #bc=ed64
og så får man jævnligt 10 kr's kuponner, så den kan jeg få for 59 kr incl porto (der kommer ingen told og moms). Du betaler så $12,97 for det samme eller 78,28 kr.
Hos Amazon.co.uk kan du få den for £3,99+£1,82=£5,81 ~ 55,10 kr incl porto.
Tillykke med dit fund af pladebutik, det har du sku ikke gjort særligt godt!
Lad os komme tilbage til emnet der ikke var steenalder rock, men CD'er og som det ses kan man få CD'er til rimepige priser. F_aktisk er de priser her billigere end fx iTunes eller TDCPlay (hvis man ikke er TDCkunde), men folk er sku så dovne at de ikke gider købe og rippe CD'erne - det er nemmere at downloade og så bare betale det mere og indrømmet, det har jeg sku også selv gjort fra iTunes. iTunes kvaliteten er i orden, men CD kvaliteten er et hak bedre, hvis man ripper til et losless format, fx flack, men det er bare ikke alt der kan afspille flack.
Jeg vil blive ved med at købe CD'er!
|
|
|
der er nogen der lytter til stenalderrock
og ikke noget af det ramasjang hiphop/house sh*t mp3 l**t __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo CD'en er død så skynd jer at sælge jeres døde CD'ere billigt til mig
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Formatet er jeg sådan set ligeglad med, bare at man kan få lov til at vælge KVALITET SELV !!
Det er sgu der min store bekymring er !! 
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
| Formatet er jeg sådan set ligeglad med, bare at man kan få lov til at vælge KVALITET SELV !!
Det er sgu der min store bekymring er !! |
|
|
Formatet er også væsentligt, jeg gider ikke streaming, for der er stor livskvalitet i at finde den CD eller LP man vil høre, mellem flere hundrede samlet over rigtig mange år. Og CD formatet har været et godt format gennem så mange år, det har fin lydkvalitet og god betjeningskomfort. Og så kan det bruges i bilen, så det må vi fortsætte med. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis kvaliteten af download, streaming og hvad det nu ellers hedder kommer til at overstige CD'ens kvalitet, så er jeg ikke mere nostalgisk end at CD-samlingen pakkes væk og erstattes af det nye.
Men der går jo nok noget tid inden dette bliver tilfældet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 August 2012 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Hvis kvaliteten af download, streaming og hvad det nu ellers hedder kommer til at overstige CD'ens kvalitet, så er jeg ikke mere nostalgisk end at CD-samlingen pakkes væk og erstattes af det nye.
Men der går jo nok noget tid inden dette bliver tilfældet.
|
|
|
Enig ..... har ikke haft cdafspiller i over et år nu ..... mine ca 1000 cdér ligger på HDD OG det er lykkedes mig af finde en afspildningsmetode der faktisk slår selv MEGET dyre afspillere .... meeen det tog RIGTIG lang tid før jeg var tilfreds ! Og nej jeg streamer ikke mere .... skal det igennem "luften" går kvaliteten desværre fløjten ! må jeg konstatere !
Største problem med HDD afspildning er desværre at skifter man HDD eller kabel til denne, så ændre lyden sig markant .... der er ALT for mange mulighedder for at ændre lyden når det er computerbaseret afspildning ! Der er det sgu noget lettere at forholde sig til en ny pick´up ! 
Og ja jeg høre skam stadig vinyl ! .... det holder jeg nok aldrig op med !
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 31 August 2012 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er primært at musikindustrien hele tiden er bagud. De har udgivet de samme gamle optagelser på LP, bånd, CD, SACD osv. Det forventer de at blive ved med! Når man så tager deres elendige pirat kopierings software (som vel at mærke ikke fungerer (piraterne er ALTID på forkant)) i mente går lydkvaliteten af H...... til. Jeg har opgivet at følge med, LPén længe leve! Digitale apparater har en meget begrænset holdbarhed og reparationer er alt for dyre (service timeløn hos Expert= kr. 600,-/1/2 time + moms). Så er der ikke andet at gøre end at smide det af H..... til! En pu kan man da skife selv!
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2012 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
Problemet er primært at musikindustrien hele tiden er bagud. De har udgivet de samme gamle optagelser
på LP, bånd, CD, SACD osv. Det forventer de at blive ved med! Når man så tager deres elendige pirat kopierings software (som
vel at mærke ikke fungerer (piraterne er ALTID på forkant)) i mente går lydkvaliteten af H...... til.Jeg har opgivet at følge med,
LPén længe leve! Digitale apparater har en meget begrænset holdbarhed og reparationer er alt for dyre (service timeløn hos
Expert= kr. 600,-/1/2 time + moms).Så er der ikke andet at gøre end at smide det af H..... til!En pu kan man da skife selv!
|
|
|
Jeg tror ikke at CD afspillere er mindre holdbare end pladespillere. Og det er ren klynk at påstå at musikindustrien giver os de
samme gamle optagelser igen og igen. Der kommer rigtig mange fine ting. Beatles og Electric Light Orchestra m.fl. er kommet i
nye CD udgaver med fornem lyd, og jeg tror ikke på at nogen LP udgave kan konkurrere med de nye CD udgaver. Men LPen er
da et nostalgisk og hyggeligt alternativ, men CDen har faktisk været det reelt eneste faste format til musik i mere end 20 år, så
den har da klaret det meget godt. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 31 August 2012 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja, de sagde også at Elvis var død...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2012 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
Problemet er primært at musikindustrien hele tiden er bagud. De har udgivet de samme gamle optagelser på LP, bånd, CD, SACD osv. Det forventer de at blive ved med! Når man så tager deres elendige pirat kopierings software (som vel at mærke ikke fungerer (piraterne er ALTID på forkant)) i mente går lydkvaliteten af H...... til. Jeg har opgivet at følge med, LPén længe leve! Digitale apparater har en meget begrænset holdbarhed og reparationer er alt for dyre (service timeløn hos Expert= kr. 600,-/1/2 time + moms). Så er der ikke andet at gøre end at smide det af H..... til! En pu kan man da skife selv!
|
|
|
tja, dit synspunkt tilslutter jeg mig 100 %, jeg har desværre ikke hørt noget på HDD eller streaming endnu, selv i den meget høje prisklasse, bla. Aurrender eller olive hd, der kan ændre på mit standpunkt til den måde at gengive musik på , heller ikke high res eller flacformatet, begge dele er stadig komprimerede formater og det høres desværre tydligt, selv gamle cd udgivelser fra starten af 1980 erne(13 bit udgivelser) lyder bedre end det crap der leveres på downloadstreaming uanset at der hævdes 24 bit opløsning og op til 384 khz upsampling, godt på papiret , men lyden siger noget helt andet = kønsløst crap =spild af penge, længere er den sådan set ikke __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 September 2012 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
hullevad skrev:
|
|
|
tja, dit synspunkt tilslutter jeg mig 100 %, jeg har desværre ikke hørt noget på HDD eller streaming endnu, selv i den meget høje prisklasse, bla. Aurrender eller olive hd, der kan ændre på mit standpunkt til den måde at gengive musik på , heller ikke high res eller flacformatet, begge dele er stadig komprimerede formater og det høres desværre tydligt, selv gamle cd udgivelser fra starten af 1980 erne(13 bit udgivelser) lyder bedre end det crap der leveres på downloadstreaming uanset at der hævdes 24 bit opløsning og op til 384 khz upsampling, godt på papiret , men lyden siger noget helt andet = kønsløst crap =spild af penge, længere er den sådan set ikke
|
|
|
Derfor skal man jo rippe sin musik SELV ! og selvfølgelig i wav !
Og jo der FINDES faktisk gode 24 bitt optagelser, kan jeg så oplyse om !
Hende her er et godt eksempel : Diana Krall ! 
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 01 September 2012 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når og hvis man oplever at den nye digitale lyd, HD osv ikke altid lever op til det man forventer, ja eller retter det
sker jo og er hørt ;-)))
kan det tænkes at vores analoge øre ikke er skabt til den digitale lyd ?
kan det tænkes at digitalt faktisk formilder signalet som det er, men vores øre har en ulineært kurve i opfattelsen af
klange omkring os ? ja loudness kurven viser det jo ganske tydeligt !!
I naturen ville vi jo ikke have brugfor at kunne høre lineært ned eller op til noget, faktisk fik jo jo aldrig fred på den
måde.
ja måske bare nogle forvildet tanker og ideer __________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 01 September 2012 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne da også have lidt at gøre med, at det digitale signal svinger meget arupt i sin kurveform, hvor det analoge har en mere blød svingnings form. Dette kunne være med til, at trætne øret ved længere tids musik aflytning. Ved godt, at signalet, når vi hører det, er analogt ved det digitale medie. Det kan jo også stresse kredsløbene i vort udstyr, så det giver for øret en mere ubehagelig fornemmelse, når signalet har været digitalt. En analog forstærker har jo også en liniær frekvens gang, ligesom analog delen i cd afspilleren.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 01 September 2012 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Når og hvis man oplever at den nye digitale lyd, HD osv ikke altid lever op til det man forventer, ja eller retter det sker jo og er hørt ;-))) kan det tænkes at vores analoge øre ikke er skabt til den digitale lyd ? kan det tænkes at digitalt faktisk formilder signalet som det er, men vores øre har en ulineært kurve i opfattelsen af klange omkring os ? ja loudness kurven viser det jo ganske tydeligt !! I naturen ville vi jo ikke have brugfor at kunne høre lineært ned eller op til noget, faktisk fik jo jo aldrig fred på den måde.
ja måske bare nogle forvildet tanker og ideer  |
|
|
jeg tror at det er komponent kvaliteten der ikke følger med her, derfor den dårlig lyd som man oplever med de digitale systemer man kan købe i dag
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2012 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det ikke lige hårdhed eller lignende der er problemet, det er faktisk manglen på energi og nærvær der er det store problem med de nye formater , det lyder pænt og lækkert og behageligt og røvkedeligt, altså lyd uden live fornemmelse og nærvær og vel egentligt klassisk hifi lyd, det vil jeg ikke betale ekstra for at få, man kan finde den samme lydstil på Mobile Fidelity og lignede labels på cd/sacd og det er no-go for mit vedkommende, det er ikke musik , men hifilyd, altså crap og l**t __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2012 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu køber man vel som udgangspunkt musik efter sine præferencer inden for musikgenrer, og ikke efter den tekniske kvalitet. Og kvaliteten af nye CD'er er generelt helt igennem fin, jeg har 700+ i reolen og det er ikke mange som ikke har fin lyd. Nogle har jeg haft i mere end 25 år og samtlige virker lige så perfekt som da de blev anskaffet. (Nu behandler jeg dem også godt altid tilbage i æsken efter afspildning.)
Men det er nok rigtigt at vinyl fans ikke hører den nålestøj m.v. der følger med den afspilleform, men tilgengæld synes CD'en ikke lyder som den bør fordi støjen mangler. Det er da helt OK, så må de bare blive ved med at købe vinyl, men helt grundlæggende er det vel bare andre vaner. Derfor bliver det ikke mere rigtigt at brokke sig over CDen lyd, for den er i langt de fleste tilfælde helt fin.
Og vi har aldrig fået så meget for pengene som nu. Priserne på hardwaren er bestemt ikke steget, men det er kvaliteten, og musikken koster mindre. Prøv at tænke på hvad de sidst købte 10 CDer har kostet, næppe lige så meget som de tilsvarende LPer for 25 år siden, og købekraften er ikke så lidt højere idag. 
Så stop lige al den helt igennem underlødige brok om at pladeselskaber og HIFI producenter producerer dårligt lydende produkter. De producerer lige nøjagtigt det som kunderne efterspørger og det er vel egentlig det der er deres job. Vi efterspurgte ikke DVD audio, SACD m.v. fordi alle stort set var udemærket tilfreds med CDen kvalitet. Nu er den goe gamle Cd så truet af download og streaming, men det er næppe fordi lyden er bedre på den afspilleform. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |