Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Spotify setup forslag? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 August 2012 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal flytte i kollegiebolig da jeg skal læse.

Jeg vil i den forbindelse prøve et setup med en premium konto på Spotify.

Mit ønske er at kunne sidde i sofaen og styre Spotify via en skærm. Enten på TV eller på en tablet.

Dvs. jeg skal på en eller anden måde kunne styre spotify via en rimelig størrelse skærm, som så sender lyden ind i min DAC --
> forstærker --> HT

Kan dette gøres på en måde?
Til top Vis Mathew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathew

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 August 2012 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

ipad airplay til appletv måske
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 25 August 2012 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

ligner meget hvad jeg kører med.....en onkyo netværkstuner T-4070 med indbygget spotify, dig bal ud til en stelle da 200II DAC og styres med en ipad med onkyo app.....det er så fedt og kører rigtig godt.

vh velkommen

ser du bor i sdr jylland, evt send en PB herinde...så må du få et lyttebesøg hvis du har interresse...

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2012 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart kan jeg som den eneste løsnins se at jeg køber en squeezebox og dertil en iPad fx. Og så kører Spotify app via
iPad som går gennem squeezebox og til DAC.

Dette virker dog umiddelbart som en pebret løsning, så til at starte med kommer den nok til at hedde;

Bærbar m. Spotify app --> Squeezebox --> DAC --> Forstærker --> HT

Kan dette lade sig gøre?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 August 2012 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Både Sonos og Squeezebox Touch kan køre Spotify direkte som klient.
Har ikke direkte erfaringer med Spotify på SBT, men har en par venner som benytter denne løsning. Den er vist ikke 100% stabil. Bruger selv Spotify
klienten på Sonos og det kører bare.
Ved ovennævnte løsninger slipper du for at benytte en computer.
Kæden vil være: SBT/Sonos Connect -> DAC -> forstærker -> højttalere.

En anden løsning er AirPlay. Ipad/iPhone -> Airport Express / Apple tv -> forstærker -> højttalere.
Dette bruger dog meget strøm på dit iDevice, og personligt synes jeg det er for træls og gå og lade den op tit.

Styringen er i alle tilfælde rigtig god ved brug af iPad.

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2012 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Pointen med en computer er jo at jeg gerne vil have en skærm hvor jeg kan styre Spotify klienten/afspilleren. Så vidt jeg kan
se på Sonos egen hjemmeside kan man kun styre deres brugerflade, og derved Spotify, via deres egen fjernbetjening, mobil
og iPad. En mobil bliver for lille.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2012 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Mathew skrev:
Pointen med en computer er jo at jeg gerne vil have en skærm hvor jeg kan styre Spotify klienten/afspilleren. Så vidt jeg kan
se på Sonos egen hjemmeside kan man kun styre deres brugerflade, og derved Spotify, via deres egen fjernbetjening, mobil

Hvorfor ikke iPad?
Den støjer ikke som en computer. Holder længere strøm. Er lettere at sidde med. Lækkert interface.

Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 August 2012 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Du kan også købe en bærbar som du tilslutter din DAC. Så kan du bare logge din telefon/smartphone og din bærbar på dit wifi
,og styre spotify på din telefon. Man henter bare en spotify remote i appstore og så er man kørende.
Det kan jo måske være en mini pc, som man kan gemme væk.

Her hjemme har jeg usb fra min bærbar til min DAC. Så kan jeg gå rundt i lejligheden og styre Spotify med min telefon. Det
syntes jeg er rart. Jeg kan også styre mine andre musikprogrammer, så jeg kan afspille FLAC fra min harddisk.

Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2012 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Mathew skrev:
Pointen med en computer er jo at jeg gerne vil have en skærm hvor jeg kan styre
Spotify klienten/afspilleren. Så vidt jeg kan

Hvorfor ikke iPad?
Den støjer ikke som en computer. Holder længere strøm. Er lettere at sidde med. Lækkert interface.

Umiddelbart af én grund;

- Jeg har 2 bærbare. En macbook og en Asus. Jeg skal købe ny bærbar til mit studie da jeg skal bruge Autocad halløjsa. Jeg
har et forholdvis stramt budget, da det er min første flytning, så derfor skal jeg købe en masse nye ting ind, betale indskud
til lejlighed, skaffe transport (enten knallert eller offentlig, da bil vil være alt for dyrt)

I sådan et budget er 2000kr. eller hvad en brugt iPad koster pludselig mange penge. Jeg bliver også nød til at tænke
fornuftigt og ikke kun med fornøjelsen i tankerne :-)

Så derfor kan jeg lige så godt bruge min Asus (min Macbook har brændt batteriet af) indtil jeg evt. får råd til en iPad. Men
jeg vil ikke bruge penge jeg ikke har, når jeg ikke er sikker på en indkomst ud over SU.

Jeg overvejer at lede efter en brugt Sonos Connect og så styre Spotify via Sonos, over computeren. Som jeg forstår så
kører Sonos
Spotify klienten, mens min computer fungere som en slags kæmpe skærmfjernbetjening (hvilket er mit ønske)

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2012 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Casper_LC skrev:
Du kan også købe en bærbar som du tilslutter din DAC. Så kan du bare logge din telefon/smartphone
og din bærbar på dit wifi
,og styre spotify på din telefon. Man henter bare en spotify remote i appstore og så er man kørende.
Det kan jo måske være en mini pc, som man kan gemme væk.

Her hjemme har jeg usb fra min bærbar til min DAC. Så kan jeg gå rundt i lejligheden og styre Spotify med min telefon. Det
syntes jeg er rart. Jeg kan også styre mine andre musikprogrammer, så jeg kan afspille FLAC fra min harddisk.

Jeg har bærbare nok (ender op med 3 til studie start). Jeg kan godt følge dig i at den mobil løsning kan være dejlig, og jeg
vil sikkert også få brugt den til tider (komsammen, når jeg laver mad osv.) hvor en computer ikke er hensigtsmæssig.

Jeg har dog en Lumnia 800, kan den også bruges til dette?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2012 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Mathew skrev:
thuekay skrev:
Mathew skrev:
Pointen med en computer er jo at jeg gerne vil have en skærm hvor jeg kan styre

Hvorfor ikke iPad?

Umiddelbart af én grund;

- Jeg har 2 bærbare. En macbook og en Asus. Jeg skal købe ny bærbar til mit studie da jeg skal bruge Autocad halløjsa. Jeg
har et forholdvis stramt budget, da det er min første flytning, så derfor skal jeg købe en masse nye ting ind, betale indskud
til lejlighed, skaffe transport (enten knallert eller offentlig, da bil vil være alt for dyrt)

I sådan et budget er 2000kr. eller hvad en brugt iPad koster pludselig mange penge. Jeg bliver også nød til at tænke

Så derfor kan jeg lige så godt bruge min Asus (min Macbook har brændt batteriet af) indtil jeg evt. får råd til en iPad. Men
jeg vil ikke bruge penge jeg ikke har, når jeg ikke er sikker på en indkomst ud over SU.

Jeg overvejer at lede efter en brugt Sonos Connect og så styre Spotify via Sonos, over computeren. Som jeg forstår så
kører Sonos
Spotify klienten, mens min computer fungere som en slags kæmpe skærmfjernbetjening (hvilket er mit ønske)

Ok. Fair nok. Man kan også smide for mange penge i elektronisk 'legetøj'

Hvad skal du bruge af Autocad programmer?

Din Nokia Lumia mener jeg godt kan bruges som Sonos remote med en 3. Parts App. Der er ikke nogen officiel Sonos App. Men mon ikke den snart er
på vej...

Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2012 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu meget glad for det. det er en billig løsning.

Et hurtig søg på google:-) http://www.noknok.tv/2011/11/11/nokia-lumia-800-spotify-app- review/

Det ser ud til at Lumnia 800 også kan:-)

Så skal du jo faktisk ikke bruge nogen penge for at kunne styre det via telefonen.

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2012 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Mathew skrev:
thuekay skrev:
Mathew skrev:
Pointen med en computer er jo at jeg gerne vil
have en skærm hvor jeg kan styre

Hvorfor ikke iPad?

Umiddelbart af én grund;

kører Sonos

Ok. Fair nok. Man kan også smide for mange penge i elektronisk 'legetøj'

Hvad skal du bruge af Autocad programmer?

Din Nokia Lumia mener jeg godt kan bruges som Sonos remote med en 3. Parts App. Der er ikke nogen officiel Sonos App.
Men mon ikke den snart er
på vej...

Ja desværre. Jeg må vente indtil jeg enten får et rimelig betalt studiejob eller til jeg er færdig uddannet. Indtil da må jeg
bruge hvad jeg har at gøre godt med ;-) . Bare det jeg leder efter en brugt Sonos er nok endda at strække mit budget
meget. Men nu må vi se :-)

Jeg kan ikke huske det med Autocad ud af hovedet. Jeg skal læse til Driftsteknolog Offshore i Esbjerg.

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2012 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Casper_LC skrev:

Et hurtig søg på google:-) http://www.noknok.tv/2011/11/11/nokia-lumia-800-spotify-app- review/

Så skal du jo faktisk ikke bruge nogen penge for at kunne styre det via telefonen.

Det ser da super ud, tusind tak for det :-)

EDIT:

Og dog. I det review bruger han blot telefonen som afspiller. Med andre ord, han styrer ikke eksterne enheder. Jeg skal
bruge telefonen som en slags fjernbetjening, ligesom med en computer, og lade Sonos køre Spotify applikationen og hente
musikken via internettet via et kabel fra routeren til Sonos enheden, ikke?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2012 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Mathew skrev:
Casper_LC skrev:

EDIT:

Og dog. I det review bruger han blot telefonen som afspiller. Med andre ord, han styrer ikke eksterne enheder. Jeg skal
bruge telefonen som en slags fjernbetjening, ligesom med en computer, og lade Sonos køre Spotify applikationen og hente

Jo.

App'en hedder Phonos. Tjek Phonos.org. (Har dog ikke selv prøvet den endnu)

De fleste Cad programmer er ikke så svære at trække, så den hurtigste og dyreste pc er ikke altid nødvendig.
Det nyeste AutoCad kører fint på min tøsede Lenovo til under 4000.- Bruger også Rhinoceros, SketchUp Pro, 3d Max, Solid Works og Part Works som
alle kører smooth, og kan rendere ok hurtigt.

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2012 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Mathew skrev:
Casper_LC skrev:

EDIT:

Jo.

App'en hedder Phonos. Tjek Phonos.org. (Har dog ikke selv prøvet den endnu)

De fleste Cad programmer er ikke så svære at trække, så den hurtigste og dyreste pc er ikke altid nødvendig.
Det nyeste AutoCad kører fint på min tøsede Lenovo til under 4000.- Bruger også Rhinoceros, SketchUp Pro, 3d Max, Solid
Works og Part Works som
alle kører smooth, og kan rendere ok hurtigt.

Yes, der var noget. Mange tak :-)

Det lyder da interessant. Jeg har ellers fået forslået min. 8GB RAM, en nyere quadcore (i5/i7) og et nyere grafikkort med
min. 2GB RAM.

Som du skriver, virker Autocad slet ikke så voldsomt, som deres forslag til computere gør det til?

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 August 2012 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

Bliver nød til at nævne løsningen med en brugt ipad og en airport igen.

2000,- for brugt ipad (bruger selv ipad 1 og det funker perfekt)
800,- for airport (kan også købes brugt)

Du skal ikke købe meget sonos eller squeezebox for at kommer over det beløb.

Plus at du kan bruge Spotifys dedikerede ipad app som er super.

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 August 2012 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Forresten .... Nye macs kan også sende direkte til airporten. Så behøver du ikke en ipad - 2 fluer med et smæk :-)

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2012 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Og hvad med lydmæssig forskel på en Airport/Apple TV og en Sonos. For teknisk set er DAC'en ikke min, så jeg skal have med
i beregningerne at den en dag ikke er en del af mit system mere (den er lånt)

Så hvis man antager at Setup'et hedder Sonos/Airport eller Apple TV (kan bruge Apple TV til Netflix bl.a., så den ville være
dobbelt funktionel) forbundet til forstærkeren via analog, hvilken af disse vil give bedst lyd?

Min mac er så ødelagt at den skal stå på et bord med oplader i konstant da batteriet er brændt af, skærmen knirker og drevet
er også i stykker. Så den fungere umiddelbart ikke som en flytbar 'fjernbetjening' til et trådløst Spotify setup.

Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2012 kl. 02:50 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
EDIT

musikken via internettet via et kabel fra routeren til Sonos enheden, ikke?[/QUOTE]

Nå ja, det kan jeg godt se:-/
SÅ ved jeg det ikke lige:-)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum