Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Spotify setup forslag? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 August 2012 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Dranov skrev:
Forresten .... Nye macs kan også sende direkte til airporten. Så behøver du ikke en ipad - 2 fluer med et smæk :-)

Det kan en pc fra 2005 også...

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 August 2012 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Mathew skrev:
Og hvad med lydmæssig forskel på en Airport/Apple TV og en Sonos. For teknisk set er DAC'en ikke min, så jeg skal have med
i beregningerne at den en dag ikke er en del af mit system mere (den er lånt)

Så hvis man antager at Setup'et hedder Sonos/Airport eller Apple TV (kan bruge Apple TV til Netflix bl.a., så den ville være
dobbelt funktionel) forbundet til forstærkeren via analog, hvilken af disse vil give bedst lyd?

Min mac er så ødelagt at den skal stå på et bord med oplader i konstant da batteriet er brændt af, skærmen knirker og drevet
er også i stykker. Så den fungere umiddelbart ikke som en flytbar 'fjernbetjening' til et trådløst Spotify setup.

Ved brug af de analoge udgange er Sonos klart bedst. Ved de digitale udgange er der ikke de store forskelle. Begge kan give god lyd tilkoblet til en
god dac.

torbenan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2012
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2012 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hej Mathew
til inspiration får du en beskrivelse af min anvendelse af Spotify

I min stue har jeg en Onkyo NR809 netværks receiver. Den har en glimrende indbygget DAC, så det har jeg ikke brug for yderligere der. Den kan principielt styres med den medfølgende fjernbetjening, men reelt set bruger jeg den ikke til andet end at vælge en playliste og skrue og/ned for lyden. Lydkvaliteten er som CD.

Som dagligdags fjernbetjening bruger jeg en Samsung Galaxy S 2 Wifi (købt for 900 kr. fra ny i DBA) med Onkyo Remote. Med den kan jeg søge musik, administrere playlister. Jeg bruger den også til at styre, hvad jeg vil høre i de tre zoner som jeg har. Galaxy'en er rigeligt stor til formålet mht. skærmstørrelse.
Jeg er meget glad for, at jeg kan høre musikken uden at skulle have PC, iPads eller DAC tændt.

Jeg har en Windows Phone (HTZ Mozart) som du og Spotify fungerer upåklageligt som afspiller. Desværre findes der ingen Onkyo Remote App til Windows Phone.

Jeg bruger også Spotify på den bærbare PC, mest for at kunne høre musik på arbejdet, men også for at kunne bruge de mange fede Spotify Apps, som jeg bruger til at finde ny musik. Desuden bruger jeg den fulde PC Spotify, når jeg skal vedligeholde playlister i større omfang.

Mit setup er nok uden for en studerendes økonomiske rækkevide, men der findes billigere netværksreceivere fra Onkyo og Denon. Med dette setup har du hverken brug for Sonos, Squeze Box eller DAC, så du kan måske få det til at hænge sammen alligevel.

Til top Vis torbenan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torbenan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes