| Sendt: 26 August 2012 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mathew
til inspiration får du en beskrivelse af min anvendelse af Spotify
I min stue har jeg en Onkyo NR809 netværks receiver. Den har en glimrende indbygget DAC, så det har jeg ikke brug for yderligere der. Den kan principielt styres med den medfølgende fjernbetjening, men reelt set bruger jeg den ikke til andet end at vælge en playliste og skrue og/ned for lyden. Lydkvaliteten er som CD.
Som dagligdags fjernbetjening bruger jeg en Samsung Galaxy S 2 Wifi (købt for 900 kr. fra ny i DBA) med Onkyo Remote. Med den kan jeg søge musik, administrere playlister. Jeg bruger den også til at styre, hvad jeg vil høre i de tre zoner som jeg har. Galaxy'en er rigeligt stor til formålet mht. skærmstørrelse.
Jeg er meget glad for, at jeg kan høre musikken uden at skulle have PC, iPads eller DAC tændt.
Jeg har en Windows Phone (HTZ Mozart) som du og Spotify fungerer upåklageligt som afspiller. Desværre findes der ingen Onkyo Remote App til Windows Phone.
Jeg bruger også Spotify på den bærbare PC, mest for at kunne høre musik på arbejdet, men også for at kunne bruge de mange fede Spotify Apps, som jeg bruger til at finde ny musik. Desuden bruger jeg den fulde PC Spotify, når jeg skal vedligeholde playlister i større omfang.
Mit setup er nok uden for en studerendes økonomiske rækkevide, men der findes billigere netværksreceivere fra Onkyo og Denon. Med dette setup har du hverken brug for Sonos, Squeze Box eller DAC, så du kan måske få det til at hænge sammen alligevel.
|