Forfatter |
|
akseldalgard Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 01 Marts 2014 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigget lidt på ovenstående højttalere. Jeg er ikke så god til det med følsomhed, men mine effekter er nogle ICEpower
(125asx2). De smider hver 250watt fra sig. Kommer højtalerne ikke til at få for meget power, eller kan de godt "tåle" det?
Håber i kan hjælpe
__________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 01 Marts 2014 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke være bange for at bruge en stærk forstærker, du skal bare ikke skrue uhæmmet op for lyden, og især ikke i et snuptag gå fra lav til
øredøvende høj  , for så
Mine små mono forstærkere fra Vincent har netop godt styr på musikken, og jeg behøver ikke at røre volumen ret meget før det kan høres, at her er
der styr på sagerne
Så køb du bare
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2014 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Du skal ikke være bange for at bruge en stærk forstærker, du skal bare ikke skrue uhæmmet op for
lyden, og især ikke i et snuptag gå fra lav til
øredøvende høj , for så
Mine små mono forstærkere fra Vincent har netop godt styr på musikken, og jeg behøver ikke at røre volumen ret meget før
det kan høres, at her er
der styr på sagerne
Så køb du bare  |
|
|
Lyder fair  Men betyder det så at jeg aldrig vil kunne komme til at spille vildt højt, nu hvor mine effektforstærkere er så
kraftige? __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2014 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2014 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vildt højt
Betyder det, at næste gang du skal have renset ører, du bruger en borehammer?
Når jeg siger at der er styr på dine højttalere, kan du sagtens høre musik ved højt niveau, du har bare ikke skruet højt op på volumen
Men bassen er stram, diskanten er luftig, der er saft og kraft i musikken, fordi netop at højttalerne ikke "trætter" forstærkeren for kræfter
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2014 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 01 Marts 2014 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det, du skal passe på, er hørbar forvrængning. De fleste moderne højtalere tåler meget, når man bare ikke udsætter dem for forvrængende forstærkere. Og risikoen for det er større med små forstærkere, de kommer hurtigere over grænsen for forvrængning.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2014 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Det, du skal passe på, er hørbar forvrængning. De fleste moderne højtalere tåler
meget, når man bare ikke udsætter dem for forvrængende forstærkere. Og risikoen for det er større med små forstærkere, de
kommer hurtigere over grænsen for forvrængning.
|
|
|
Når du siger små, er det så fysisk små (små moduler osv.) eller mindre kraftige forstærkere?
EDIT: det er sikkert et dårligt spørgsmål men jeg har ikke forstået det endnu. __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2014 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2014 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
drzukunft Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 02 Marts 2014 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et par amphion 3l på en 2 x 150 watt class D forstærker.
Da højtalerne har ret lav følsomhed, vil jeg ihvertfald ikke anbefale en svagere forstærker end min.
Jeg vurderer den som en krævende højtaler, der straffer dig hvis du har en forstærker der ikke har styr på strømmen. Så 2 x
250 watt lyder ikke helt skævt, du skal bare sørge for at strømforsyningen kan følge med, og som andre skriver, nok heller
ikke skrue helt op, og især ikke hurtigt.
3L er en ret afslørende højtaler med titaniums diskant. Jeg har oplevet den som skarp i toppen, men løste det med nogle Naim
højtalerkabler.
De spiller dog intet mindre end fantastisk, så jeg kan på det varmeste anbefale dem.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Marts 2014 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
drzukunft skrev:
Jeg har selv et par amphion 3l på en 2 x 150 watt class D forstærker.
Da højtalerne har ret lav følsomhed, vil jeg ihvertfald ikke anbefale en svagere forstærker end min.
Jeg vurderer den som en krævende højtaler, der straffer dig hvis du har en forstærker der ikke har styr på strømmen. Så 2
x
250 watt lyder ikke helt skævt, du skal bare sørge for at strømforsyningen kan følge med, og som andre skriver, nok heller
ikke skrue helt op, og især ikke hurtigt.
3L er en ret afslørende højtaler med titaniums diskant. Jeg har oplevet den som skarp i toppen, men løste det med nogle
Naim
højtalerkabler.
De spiller dog intet mindre end fantastisk, så jeg kan på det varmeste anbefale dem. |
|
|
Tak for et meget fint og uddybende svar. Du siger at de kræver at forstærkeren har en ordentlig strømforsyning.. Hvordan
ved jeg hvilken kvalitet min strømforsyning er? Er det evt. noget man kan opgradere? __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|