Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 14:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Monitor Audio? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DrJensenDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2014 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej med jer,

I efteråret 2013 købte jeg en Pioneer SC-LX76 reciever, som jeg er hamrende glad for – men jeg synes at være kommet til den konklussion at mine QLN 199 gulvhøjttalere (samt center og baghøjt.) er blevet flaskehalsen i mit setup, så jeg overvejer om om det efter godt 10 år med QLN er på tide at se sig om efter noget andet.

Jeg har noget tid haft kig på B&W CM9 samt for nylig stødt på Monitor Audio Silver og Gold serie. Jeg var i Hi Fi Klubben til demo aften forleden hvor den nye 600 serie blev præsenteret – dem var jeg dog ikke specielt imponeret af – synes de spillede væsentligt ringere end mine QLN, og til tider synes jeg også at de forvrængede – først troede jeg det var optagelsen, men da vi så fik dem til at sætte B&W CM9 på med samme stykke musik, så kunne jeg høre at det ikke var optagelsen – på CM9 synes jeg det lød p.... godt, og at de ville være en “opgradering” til mine QLN – særligt i mellemtoneområdet gør de et eller anden lækkert som får sangeren til at “træde lidt frem”. Desuden synes jeg at den nye 600 serie ser noget trist og billig ud – CM9 derimod ser hamrende flot ud.

Nå, men for at det ikke bliver en lang snak – så har jeg også set på¨Monitor Audio – og her kommer mit spørgsmål så – er der nogle af jer som har erfarring med disse – særligt er jeg lidt lun på Silver 8 og Gold GX300 modellerne. Ja ja, jeg ved det godt – “gå ud og lyt” – men det er ikke så nemt her på Sjælland – så inden jeg kører til Søndernborg og lytter kunne det være fedt med lidt info så jeg kan gøre mit forarbejde ordentligt. Jeg har selvfølgelig allerede læst test på bla. What Hi Fi osv.

Min musiksmag er meget blæandet – blues, rock, country, soul – og især det som er optaget ordentligt – så mine næste højttalere skal helst kunne klare lidt punch uden at få hjælp fra en sub – jeg har godt nok en Dali Ikon Sub, men foretrækker at kun bruge den til film – og til hjælp på trist optagelser som f.eks. U2’s “Still Have’nt Found...”
Mit “budget” er ca. de små 20k som et sæt B&W CM9 koster.

Bedste hilsner fra
Doc
Til top Vis DrJensenDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DrJensenDK

damkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Marts 2014 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på, at det ikke var cm10 de spillede på, det var det her i Århus, det giver mening da det er en helt ny højttaler. Cm10 skulle være en helt
anden højttaler end cm9.
Bare til info.

Jeg har i øvrigt MA silver baghøjttalerene (bipolerne), dem er jeg meget glade for.
Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel

DrJensenDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Marts 2014 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Ja, det var CM9 - CM10 blev der snakket lidt om, pga. den karakteristiske diskant ovenpå kabinettet.

De "rigtige" MA baghøjttalere har jeg også kigget på (desværre kun på nettet) og jeg synes de ser super lækre ud.

Doc
Til top Vis DrJensenDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DrJensenDK

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Marts 2014 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Monitor Audio RX 6 Silver spiller rigtigt godt , jeg har den sammen med en Denon X3000 .
Denon går for at være lidt lys i sin spille stil og det passer perfekt til den lidt varme spille stil som Monitor Audio har.
Giv 4200stereo et kald , han giver demo hjemme og er yderst fair med sine priser.

madmax
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Marts 2014 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Monitor Audio laver fantastisk gode ht. i forhold til prisen. Jeg har 2 sæt BX2 og 1 sæt RX2 Silver + div. surroundht.
Kan varmt anbefales. Fællestræk er fornem opløsning af diskant uden hysteri og rigtig god mellemtone og bas, god bredde og rimelig dybde i lydbilledet. RX 2 kan rigtig godt lide min TAC 34 MK_ rørforstærker, hvor der kommer et væld af detaljer, god dynamik og STOR musikalitet. Briges til klassisk, gammel jazz (til og med Miles Davis) og lidt rock i ny og næ. Er formidable til stemmer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes