| Forfatter |
|
jro28 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
G´day
LANGSOMT, kommer jeg tættere på hvad jeg vil investere i ang. nyt køb af komplet surround. Men kunne godt bruge lidt feedback på anbefalinger for/imod disse to DVD afspillere.
Denon 1920 og HK 31
HK slår efter min mening Denon i design med MANGE længder, men de har begge fået gode reviews diverse steder. Desværre har jeg ikke kunne finde en sammenligning af apparaterne.
Hvad siger I?
PS: Sammen med apparaterne havde jeg tænkt på receiverne Denon 2106 og HK 435
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart vælge HK, den har et rigtigt godt billede, jeg vil mene det er det bedste billede af de 2, på lydsiden er der nok ikke den helt store forskeld.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg ville vælge H/K AVR sættet pga. den homogene lyd (ifh. til Denon's AVR serie), og fordi den er i besiddelse af mere kraft. AVR 435 er strømstærk, og så vidt jeg ved, mere kompetent end AVR 2106. AVR 2106 har sikkert flere indstillingsmuligheder mht. til surround opsætningen. I sidste ende kommer det dog an på, hvad anlægget primært skal bruges til. Er det film eller musik du vægter mest? Måske 50/50?
Jeg har selv haft en Denon surround receiver, og den var da god til film, men var "tynd" til musik. Den var ikke speciel strømstærk, og Denon's lyse klang passede ikke specielt godt til mine B&W højttalere. Du kunne også overveje Marantz? De har også nogle yderst vellydende og strømstærke surroundreceivere.
|
| Til top |
|
| |
jEPPE Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman Kardon kommer snart med nye DVD-afspillere, så jeg ville måske slå bremsen i og vente på dem.
http://www.cinenow.com/uk/view-press-release-266.html
Vh. Jeppe __________________ - Harman/Kardon AVR 630
- Harman/Kardon DVD 22
- Dreambox 7025 (250GB HDD) digital sat-reciever
- Harman/Kardon HKTS 11 7.1
- LG 42PC1R 42" HD-Ready Plasma
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke nyprisen på AVR 435 og DVD 31, men har du set brugtmarkedet her på siden? Der kan du få en AVR 435 og DVD 22 til omkring 7k....hvis du altså er villig til at købe brugt?
Ps. jeg er ikke anonncens ejermand!
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAK, jeg har ledt overalt for at finde presse meddelelsen om de nye DVD afspillere - HK har intet på deres site så vidt jeg kan se. Jeg ville også helt klart vente på de nye afspillere, ihvertfald hvis du går efter DVD31, da DVD47 nok bliver en ret god opgradering. I forhold til DVD22 er der måske ikke så stor forskel i DVD27, da den så vidt jeg kan læse ikke har upscaling. Jeg overvejer stærkt at sælge min 3 måneder gamle DVD31 (hint ;)) når de nye udkommer, da jeg først fandt ud af de lavede en refresh efter jeg desværre havde købt DVD. (Men jeg havde nu nok ikke kunnet vente til Februar alligevel, så det gjorde måske ikke så stor forskel) L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
jro28 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for vinket med de nye modeller
Jeg må jo også indrømme at den nye 47 lyder ret interessant, så er det store spørgsmål jo bare hvilken prisklasse den kommer til at ligge i når den kommer.....
Derudover har jeg i den forbindelse også lige fået øje på AVR 330.....den lyder også lovende, men er det værd at give 7700 for den i forhold til 6700 for AVR435?
|
| Til top |
|
| |
jro28 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, skulle have skrevet 340 i stedet for 330.....
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jro28 skrev:
| Hov, skulle have skrevet 340 i stedet for 330..... |
|
|
Hint: Du kan rette i dine indlæg, ved at trykke på knappen "ret".
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jro28 skrev:
Tak for vinket med de nye modeller
Jeg må jo også indrømme at den nye 47 lyder ret interessant, så er det store spørgsmål jo bare hvilken prisklasse den kommer til at ligge i når den kommer.....
Derudover har jeg i den forbindelse også lige fået øje på AVR 330.....den lyder også lovende, men er det værd at give 7700 for den i forhold til 6700 for AVR435? |
|
|
Det ser ud til at DVD47 kunne komme til at ligge i samme prisklasse som DVD31 gør nu, dvs. ca. 3.500,-. Den amerikanske pris er ca. $400. Mht. de nye receivere er jeg ikke SÅ imponeret over "opgraderingen". Det lader til at der mest er kommet nogle småting, dog har de fået HDMI som jeg da godt ville have, men jeg kan nu leve med komponent, så stor er forskellen heller ikke i betragtning af at 740 der nogenlunde ser ud til at afløse 635 kommer til at koste omkring 16000, eller omkring 70% mere. L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |