| Forfatter |
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
Mastervol skrev:
Ikke for at favorisere nogen af holdningerne, for jeg har ikke selv erfaring med spikes
til kabler, men
for sjov har jeg tænkt
over hvad der KUNNE tale for, at der er en forskel.
Meget ofte ser man forstærkere der er udstyrede med spikes, gummidutter til fødderne, kork eller en kombination. Kunne
man forestille sig, at kabler også var modtagelige overfor rystelser? I grunden er begge dele vel "blot" et signalbærende led,
selvom forstærkeren er noget mere kompliceret end som så.
Men igen, så er forstærkeren også en langt mere stiv konstruktion, og kabler påvirkes derfor fysisk, langt mere af rystelser
end en forstærker gør. Så er det op til en selv, om man mener at vibrationer i kabler kan gøre lyden dårligere.
Man kan eventuelt tænke på en tråd med et plastikkrus i hvert ende. Selvom det ikke er helt samme concept, viser det
måske at kabler er gode til at transportere vibrationer, og som derfor kan drage nytte af afkobling/tilkobling? Ligesom når
man sætter fingeren på en vibrerende guitarstreng, kunne man muligvis forestille sig at af/tilkobling kunne stoppe en
vibration i et kabel på samme måde.
I skal ikke gå i krig med mig hvis i mener jeg er langt ude, det er bare input til debat.
 |
|
|
Hvis du sammenligner dine højttaler kabler med en guitarstreng, er de for korte..  |
|
|
Ikke hvis jeg nu har en monoblok til at ligge bag ved hver højttaler.  Men nu er kablerne heller ikke udstrakte som en
guitarstreng, hvilket naturligvis godt kan skyde lidt af argumentet ned.
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danske Audio magic er også på banen.
Mit link
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
|
Mit link
|
|
|
Hehehehe, ja det er sku fantastisk. Godt ser det jo ud, man får helt lyst til at prøve Men at de er på spikes - det er da seriøst Gad vide hvad prisen er...?
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
God underholdning med de spikes mv. Når man tænker på elledninger virker det jo ikke helt tosset. DE kan jo iøvrigt graves ned, så hvad med HT kabler nedgravet?
Hvis det er sandt at spikes virker til kabler, ville det så ikke være endnu bedre at ledningerne var frit svævende i spænd mellem forstærker og højtaler, det er da maximal 'afskærmning'???
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Halo8 skrev:
Mastervol skrev:
Ikke for at favorisere nogen af holdningerne, for jeg har ikke
selv erfaring med spikes
til kabler, men
for sjov har jeg tænkt
over hvad der KUNNE tale for, at der er en forskel.
Meget ofte ser man forstærkere der er udstyrede med spikes, gummidutter til fødderne, kork eller en kombination. Kunne
man forestille sig, at kabler også var modtagelige overfor rystelser? I grunden er begge dele vel "blot" et signalbærende led,
selvom forstærkeren er noget mere kompliceret end som så.
Men igen, så er forstærkeren også en langt mere stiv konstruktion, og kabler påvirkes derfor fysisk, langt mere af rystelser
end en forstærker gør. Så er det op til en selv, om man mener at vibrationer i kabler kan gøre lyden dårligere.
Man kan eventuelt tænke på en tråd med et plastikkrus i hvert ende. Selvom det ikke er helt samme concept, viser det
måske at kabler er gode til at transportere vibrationer, og som derfor kan drage nytte af afkobling/tilkobling? Ligesom når
man sætter fingeren på en vibrerende guitarstreng, kunne man muligvis forestille sig at af/tilkobling kunne stoppe en
vibration i et kabel på samme måde.
I skal ikke gå i krig med mig hvis i mener jeg er langt ude, det er bare input til debat.
 |
|
|
Hvis du sammenligner dine højttaler kabler med en guitarstreng, er de for korte..  |
|
|
Ikke hvis jeg nu har en monoblok til at ligge bag ved hver højttaler. Men nu er kablerne heller ikke udstrakte som en
guitarstreng, hvilket naturligvis godt kan skyde lidt af argumentet ned. |
|
|
Så kunne man jo lade kablet hænge i en blød bue mellem højttalerterminaler og forstærker, dermed skulle enhver kobling til
gulvet være elimineret. eller hvad? __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
God underholdning med de spikes mv. Når man tænker på elledninger virker det jo ikke helt tosset. DE kan jo iøvrigt
graves ned, så hvad med HT kabler nedgravet?
Hvis det er sandt at spikes virker til kabler, ville det så ikke være endnu bedre at ledningerne var frit svævende i spænd mellem forstærker og
højtaler, det er da maximal 'afskærmning'??? |
|
|
Ja, måske bortset fra, at de er tilsluttet en "vibrationsgenerator" hver i form af højttalerne. Jeg kunne forestille mig at det måske ville gøre det hele
være, men svært at sige.
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
Mit link
|
|
|
Hvordan et stykke mdf plade så skulle isolere mod elektrisk interferens, forstår jeg så ikke.... __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8: Det er lidt den problemstilling, jeg også tager op i mit foregående indlæg til Old_school.
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Halo8: Det er lidt den problemstilling, jeg også tager op i mit foregående indlæg til Old_school.  |
|
|
Altså ned i jorden med dem. Det er efterhånden ikke nemt, over eller under gulvvarmen???
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Halo8: Det er lidt den problemstilling, jeg også tager op i mit foregående indlæg til Old_school.
|
|
|
Så det godt.... men for sent __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
Mastervol skrev:
Halo8: Det er lidt den problemstilling, jeg også tager op i mit foregående
indlæg til Old_school.  |
|
|
Altså ned i jorden med dem. Det er efterhånden ikke nemt, over eller under gulvvarmen??? |
|
|
Uh, det bli'r dyrt i højttalerkabel! Jeg bor på 6 sal!!!!! __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |