| Forfatter |
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan trække lyden ud fra USB, så er det en løsning. Men skal ekstra udstyr som USB "lydkort" ikke være understøttet af en ps3 før det er muligt?
Hvis det kan lade sig gøre med USB lyd på ps3, så kan du få en USB fubar DAC til omkring 1.000. Om ikke andet er det en billigere løsning til at få det afprøvet.
http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=64540& ;itemGroupGuid=3556 __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Lydpeter Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg er sikker på, at du kan få en stor forbedring af lyden vha. ekstra DAC, selvom det ikke er lyd i CD-kvalitet, der skal igennem. Jeg har selv kørt med en sådan løsning, når jeg så DVD'er, og stereo-lydsporet på en DVD må være af lavere opløsning end stereo-lydsporet på en BlueRay-disk. Jeg har i øvrigt ikke selv haft fornøjelsen af at eje en PS3, men har i anden sammenhæng hørt, at man kan trække lyden ud digitalt. Jeg ved dog ikke præcis hvordan. Men en hurtig google-søgning gav mig følgende link, som du kan tjekke ud (det ser ud til, at man kan bruge optisk digital udgang):
http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/2_60/settings /audiooutput.html
VH Peter
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin: Det kunne muligvis være et glimrende alternativ til Cambridgen. Dog skal jeg i forvejen have en Cambridge til anvendelse mellem min PC og tubeamp, så måske jeg kan få lidt "mængderabat" hvis jeg køber to i HFK  Lydpeter: Jeg kan knapt vente med at høre forbedringen på mine blu-ray discs! Spændende, spændende. Jeg er ikke så velbevandret ud i kunsten at vælge kabler. Er det et kabel man med fordel kan smide mange penge efter, - eller er det som hdmi blot et spørgsmål om at få fat på noget af moderat, anstændig kvalitet? EDIT: I skal forresten have tak. Det er rart at have kyndig vejledning på sidelinien.
|
| Til top |
|
| |
Lydpeter Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 05 Juni 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke bruge mere end 200 kr. på et optisk digitalkabel, men der er sikkert nogen, der er af en anden opfattelse. Generelt mener jeg, man bør være påpasselig med at købe dyre kabler. Jeg har selv tidligere brugt en del penge på kabler og mener i dag, at det meste har været spild af penge. Men det er der altså stor uenighed om herinde på forum.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg se nærmere på.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej boys, Jeg har researched lidt på� baggrund af det info I har givet mig. Jeg har netop bestilt en Cambridge DAC Magic i HFK. Hertil overvejer jeg at kø�be et optisk digital kabel: QED LIVE. Som signalkabel fra DAC til forstærker leder jeg efter et brugt 3m XLR. Need ideas? Jeg hå��ber I gider give et kort besyv med :) Tak fordi I har svaret på mine sp�rgsmå�l.
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se under tråden ang. DACMagic, der skulle nemlig være ret stor lydmæssig forskel mellem udgangene - dvs. forskellen ligger ikke i kablet, men i selve maskinen. Dog skulle det ikke handle om kvalitet, men om smag... __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den type kabel man benytter til at forbinde en DAC med en tubeamp, er et ganske alm. RCA kabel som dette, ikke sandt??
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
| Den type kabel man benytter til at forbinde en DAC med en tubeamp, er et ganske alm. RCA kabel som dette, ikke sandt?? |
|
|
Jep, enten RCA eller XLR (balanceret). RCA kan du altid bruge, XLR er ikke altid bedste løsning eller overhovedet en mulig løsning __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
XLR lader sig ikke gøre i min tubeamp. Jeg skulle blot være sikker på at det var et helt standard RCA der var tale om :) Mange tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabler hvor stikkene er af ordentlig kvalitet er næsten umulige at slide op, når nu du alligevel skal i gang med at eksperimentere med forbedringer, så er brugtmarkedet her på stedet næsten fyldt til bristepunktet med kabler.
Du sparer meget i forhold til nypris, samtidig er der også god mulighed for at skille sig af med kabler igen uden videre tab - det giver bedre mulighed for at få afprøvet lidt. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
JannickB Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Hej boys,
Hertil overvejer jeg at kø�be et optisk digital kabel: QED LIVE.
Som signalkabel fra DAC til forstærker leder jeg efter et brugt 3m XLR. Need ideas?
Jeg hå��ber I gider give et kort besyv med :) Tak fordi I har svaret på mine sp�rgsmå�l.
|
|
|
Der er sikkert forskellige holdninger.. men udover den visuelle effekt ser jeg ingen grund til at bruge så dyrt et optisk kabel, især ikke hvis vi snakker distancer af 1-2m. Der er tale om et digitalt optisk signal, så umiddelbart er det nærmest umuligt at få et degraderet signal + der er indbygget fejl-korrektion i toslink protokollen. Jeg kører selv pt med det her kabel til 15kr og har tidligere kørt samme type kabel i en længde af 10m uden problemer. Jeg har aldrig testet et dyrere kabel, men der er ingen forskel når jeg trækker lyden via hdmi i stedet. (De helt billige kabler har dog ikke et lige så stort stik at hive i ved afmontering, men er omvendt nærmest usynlige bag en ps3 der står fremme). Hvis kriteriet er et kable med godt look (jeg skifter også selv fiskesnøren ud en dag), så er her en pris/eksotisk look skala  Edit: I forhold til RCA kabler, så kan evt. søge lidt på LC-1 signal kablerne fra Blue Jeans Cable. Igen ikke det eksotiske valg :) men jeg syntes det er gode kabler fra en leverandør hvis produkter ikke er fedtet ind i snake oil
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin:
Du kan tro jeg har luret grundigt på ebay, og hvor har du ret, der er groteske summer at spare hvis man vil lege med såkaldte "high-end" kabler. Både ved at købe brugt eller udenlands. Det kunne være en glimrende mulighed for at prøve lidt forskelligt.
Jannick:
Det lader til at man med nogle kabeltyper, som eksempelvis HDMI, absolut intet vinder ved at punge ekstra ud (udover selvfølgelig et eksotisk udseende og forbedret byggekvalitet). Det er svært for en nybegynder at vide hvilke kabler man bør opgradere og hvilke kabler som kan nøjes med at være absolut standard.
Blue Jeans ser spændende ud. Primært fordi jeg kan skræddersy længden i fod :D
EDIT:
Jeg tror skisme' jeg ender med at købe hele molevitten hos Blue Jeans;
både RCA, XLR og Optisk. Det er en skam de ikke også forhandler USB :D
Priserne er rimelige og det virker som om de kan deres kram, det er i hvert fald mit indtryk.
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Ulvin:
Du kan tro jeg har luret grundigt på ebay, og hvor har du ret, der er groteske summer at spare hvis man vil lege med såkaldte "high-end" kabler. Både ved at købe brugt eller udenlands. Det kunne være en glimrende mulighed for at prøve lidt forskelligt.
Jannick:
Det lader til at man med nogle kabeltyper, som eksempelvis HDMI, absolut intet vinder ved at punge ekstra ud (udover selvfølgelig et eksotisk udseende og forbedret byggekvalitet). Det er svært for en nybegynder at vide hvilke kabler man bør opgradere og hvilke kabler som kan nøjes med at være absolut standard.
Blue Jeans ser spændende ud. Primært fordi jeg kan skræddersy længden i fod :D
EDIT:
Jeg tror skisme' jeg ender med at købe hele molevitten hos Blue Jeans; både RCA, XLR og Optisk. Det er en skam de ikke også forhandler USB :D
Priserne er rimelige og det virker som om de kan deres kram, det er i hvert fald mit indtryk.
|
|
|
BJC fungerer i hvert fald ganske upåklageligt herhjemme. Dog har jeg ikke testet så meget andet, det kan sikkert gøres bedre - men til den pris er det svært!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
JannickB Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke deres XLR kabler. Der er en tidligere Hifi4all tråd omkring deres LC-1 kabel hvor en bruger skriver.
Citér:
Jeg har lige skiftet fra deres Ballancerede signalkabler til LC-1 (mellem dac og pre) og hold da helt er er forskel. LC-1 er meget mere åbent og opfront med flere detaljer i lydbillede end deres ballancerede.
|
|
|
hvilket flere andre tilsyneladende er enige i (side 9 i ovenstående tråd).
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tyder godt  Så er de bestilt. 1 x 5 foot BJC LC-1 1 x 10 BJC Optical Digital 2 x 10 foot Belden 1800F XLR/XLR Alt i alt den nette sum af 135$ SCORE
|
| Til top |
|
| |