| Forfatter |
|
wARNOM Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 25 Juli 2009 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey champs..
Jeg står i den situation, at jeg lige er flyttet i lejlighed for første gang. Jeg var vant til, at bo på et 12 kvadratmeters værelse - det nye sted de står er 20 kvadratmeter, og der var mellemtonen samt bassen ganske klar, tydelig og mærkbar. Jeg har en Arcam DIVA A90 intg. forstærker og Audiovector Mi3 og nogle ganske fornuftige kabler ligeledes, så der skulle ikke være noget, der gør at lyden er så tam, som den er. Der er ingen rungen længere, som ellers skulle være der, og mellemtonen er noget waah. Det lyder som et billigt anlæg uden sjæl eller detajler, og det er det jo ikke. Den eneste forskel der er, er at det nu er trægulv de spiller på i stedet for gulvtæppe. De står ikke på spikes, men kan det have så meget at sige for mellemtonen samt bassen? Jeg mangler dog at få to malerier op, men ved ikke hvor meget det hjælper?
Hvad kan man gøre for, at det kommer til at lyde, som det gerne skulle? Håber i kan hjælpe for musikken er tæmmelig vigtig for mig - en dag uden musik og det kan mærkes på humøret, og det vil det også kunne, hvis det spiller som det gør nu.
På forhånd tak. :)
|
| Til top |
|
| |
John P. Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 01 August 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv gået fra væg til væg gulvtæppe til trægulv. Sikke en forskel!!! Lyden blev skarp og udetaljeret og der manglede varme og tyngde i bassen. Jeg har forbedret det lidt ved at købe et 3 cm tykt uldtæppe på 1,5m x 2,2m samt en stoflænestol og 3 pers stofsofa, men der er lang vej endnu. Når jeg klapper i mine hænder i stuen kan jeg stadig høre en lille efterklang. Malerier uden glas foran kan hjælpe lidt alt efter hvor de hænger. Vi har 3 i stuen, men det er helt klart tæppet der rykker. Prøv at eksperimenter lidt med tæpper/dyner forskellige steder på gulvet og se hvad der sker. Jo mindre efterklang der er når du klapper jo bedre.
Venlig hilsen John
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et tæppe mellem højttalere og sofa gør underværker.
Prøv også at eksperimentere med afstanden til bagvæggen og evt. sidevægge. Jo kortere aftand, jo større hæv i bassen. Hvis
bassen er hævet for meget, vil mellemtonen lyde indelukket. Hvis den er hævet for lidt vil mellemtonen lyde meget skarp og
kantet.
Jeg oplevede selv en forbedring i mellemtonen ved at fjerne spikes da højttalerne skulle stå på trægulv. Det er sådan set
også anbefalingen i manualen. Det har måske noget at gøre med, at højttaleren står bedre fast uden spikes på trægulvet og
dermed vibrerer mindre.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 05:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
wARNOM skrev bla:"Den eneste forskel der er, er at det nu er trægulv de spiller på i stedet for gulvtæppe."
Det er jo en afvejning.Det lyder som om at gulvtæppe ikke er på ønskelisten p.t.?Det burde du nok overveje igen,hvis du savner din lyd så meget som du giver udtryk for  Og så vil det uden tvivl også hjælpe at stille dine højttalere på spikes(kender ikke din højttaler).Men de skal nok ikke placeres direkte på gulvet
Det ligger desværre i tiden at mange hjem skal ligne tandlægeklinikker.....
Væg-til-væg tæppe,gardiner,stofbetrukne møbler,sofabord af træ,masser af puder i sofaen osv osv.Så skal du nok komme til at nyde musikken i fulde drag igen.Testet og gennemprøvet til min egen fulde tilfredshed! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også mange, der er glade for bløde afkoblingsfødder, mellem højttalere og trægulv. Selv har jeg haft stor glæde af dem her: SD fødder
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt mig nogle Rockfon Cosmos plader og de hjælper også rigtig meget og de er billige de koster ca kr. 160 pr. plade som er 120x60x4 cm (HxBxD) De kan købes i den lokale trælast.
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de plader man kan købe i XL-byg også sprøjtemalet i de viste farver? Eller kan man kun købe de ubehandlede?
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er forskelligt fra butik til butik, der hvor jeg køber i Slagelse har de dem i beige og sort, men ellers skulle de være lige til at sprøjtemale.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tage et billede af dit rum og læg herind, så er det lidt nemmere at komme med forslag.
Akkustiken af dit rum er alt afgørende for hvordan dit anlæg spiller. Et billigt anlæg i et korrekt akustisk rum vil kunne spille bedre end et dyrt anlæg i et dårligt akustisk rum. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
wARNOM Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 19 Juni 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte helt at få sagt tak for svarende, problemet er løst nu med jeres hjælp.
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad har du så eksakt gjort for at få problemet løst - et gulvtæppe oder was?
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
wARNOM skrev:
Glemte helt at få sagt tak for svarende, problemet er løst nu med jeres hjælp.
|
|
|
Du har fået den rungende basgengivelse tilbage?? (Jvf: "Der er ingen rungen længere, som ellers skulle være der, og mellemtonen
er noget waah"). Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg syntes det er p***e irriterende at man opretter et indlæg og der så går 1 år før at man gider melde tilbage.I min verden er det useriøst og jeg gider ikke svare på dem mere.Jeg mener bare at hvis man har et problem så må man også følge op på tråden for ellers har dem der har svaret jo blot spildt deres tid.
PRØV LIGE AT TAGE JER SAMMEN !!! 
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Hej
Jeg syntes det er p***e irriterende at man opretter et indlæg og der så går 1 år før at man gider melde tilbage.I min verden er det useriøst og jeg gider ikke svare på dem mere.Jeg mener bare at hvis man har et problem så må man også følge op på tråden for ellers har dem der har svaret jo blot spildt deres tid.
PRØV LIGE AT TAGE JER SAMMEN !!!  |
|
|
Så er det vel heller ikke værre? Vejret er så fantastisk i øjeblikket. Nyd det  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe
Nååååå nej,det er det da ikke,men jeg troede du havde en anden mening om det.Har også set tråde tilbage fra 2004 og helt ærlig,er det relevant om man har fået byttet sine højttalere her i 2010 ?
??
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt useriøst af en moderator at svare sådan.Det er sgu da ikke et have magasin det her 
carsten
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Forøvrigt useriøst af en moderator at svare sådan.Det er sgu da ikke et have magasin det her 
carsten |
|
|
Ja. Jeg er også en helt og aldeles useriøs person  Hvis der er mere du vil brokke dig over, så må du godt sende mig en PB, istedet for at mudre tråden til. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Hej
|
|
Jeg synes det er p***e irriterende, at du gang på gang opretter tråde på de mest mærkelige grundlag:, fordi du har hørt en historie, læst noget du troede du tolkede på en bestemt måde, eller pludseligt er kommet i tanker om noget, din biologilærer fortalte dig i 1967. Til trådstarter: fedt, at du meldte tilbage, omend der er gået en rum tid. Hygge Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 22 Juni 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
CARS10 skrev:
Hej
|
|
Jeg synes det er p***e irriterende, at du gang på gang opretter tråde på de mest mærkelige grundlag:, fordi du har hørt en historie, læst noget du troede du tolkede på en bestemt måde, eller pludseligt er kommet i tanker om noget, din biologilærer fortalte dig i 1967.
Til trådstarter: fedt, at du meldte tilbage, omend der er gået en rum tid.
Hygge Brok
|
|
|
|
| Til top |
|
| |