Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: byggetegninger Amadeus TNT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

jeg har erhvervet mig et pat Amadeus tnt S5, den spiller jo meget godt, MEEEEN

jeg bliver nød til at gøre nogle ting ved den bund som den leverer, for den tror jeg ikke jeg kan leve med i længden.

så tænker jeg om der er nogen der kan hjælpe mig med tegninger på den højttaler, det er så noget nemmere at forsøge  tweake og så synes jeg også at det er rart at vide hvordan de er skruet sammen og hvad filter der er i dem osv....

jeg har læst de få tråde der er om den højttaler her på forum og vil klart prøve mig med nogle af de råd som jeg læste

Evt ideer til en strammere bas er velkomne, det er det som jeg altid har haft og igen ønsker at erhverve mig på de TNT

Peter X
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Det kan jo være hjemmelvaede kabinetter, men ellers findes producenten DAT jo stadig, så mon ikke du kunne få lidt fif ved at kigge forbi med et billede el lignende.
Til top Vis Peter X's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter X

Nilef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Det er muligt at du allerede har set det i en anden tråd - men der er nogle der mener, at enhederne skal afskærmes ved at dele kabinettet kraftigt op indvendigt. Men Nikolai i DAT kan sikkert give nogle gode råd.

(Som du kan se nedenfor har jeg deres "lillebror. Jeg fornemmer de kræver en del strøm så jeg leder efter en god effektforstærker).

Til top Vis Nilef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilef

customcolors
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2010
Sendt: 03 Marts 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

takker jer begge for indput

jeg har lige bygget en klasse d forstærker og jeg er ret sikker på at jeg har rigeligt med strøm....

da jeg tillod mig samme frihed som når man selv bygger højttalere, (ikke at spare på noget)

så den fik 2 stk 1000VA trafoer 

Mine ellers så krævende HF275 helios med beskedne 24 watt (mener jeg det er ) i drifteffekt spiller ganske fint og højt på denne forskærker med en dynamik som jeg ikke havde på min gamle effekt blok, så jeg tillader mig at gætte på at det ikke er her jeg skal søge problemet.

men fik kontakt til nicolaj idag på mail, svarede ikke telefonen og tror at han nok ringer til mig imorgen fredag, så det bliver spændende.

ja jeg havde læst om at skræme kabinettet op, det var også grunden til at jeg godt kunne tænke mig nogle tegninger så jeg har nogle mål at arbejde ud fra ( det kan jeg godt lide)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes