Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 01:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SA SubElectro 200 død? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2014 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Har en System Audio Sub 200, som jeg har været glad for, da den virkede! Har den tilsluttet til et 5.1 SA setup med en Denon
AVR-1311 som receiver. Kører et optisk kabel ned fra fjernsynet, og subben har før virket, men nu kommer der simpelthen
intet ud af den. Det er den gamle version, altså denne: http://www.hifi-group.ru/Catalog/Speaker/SystemAudio/Image/S A_SubElectro_200_2.jpg
og ikke den nye som ser sådan her ud: http://www.system-audio.com/_en-GB/Content/Data/Billeder/Pro dukter/SubEletro/SE_amplifier

Har prøvet nyt kabel, men der sker absolut intet, den lille diode forbliver rød i auto, og hvis jeg slår den på on, så kommer der
stadig intet lyd, kan den være defekt? Ved ikke rigtig hvor gammel den er, da den er købt brugt for 1,5 år siden, og der
virkede den perfekt!
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Februar 2014 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Medmindre forstærkeren (i subben) og/eller enheden er blevet overbelastet, er det nok tænd/sluk relæet, der har givet op - de er notorisk upålidelige. Har jeg ret (og det tror jeg), skal det skiftes. Om det så kan betale sig, er en anden sag.

Personligt vil jeg hellere have det ekstra bøvl med at tænde manuelt, end at overlade det til såkaldt automatik.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Medmindre forstærkeren (i subben) og/eller enheden er blevet overbelastet, er det
nok tænd/sluk relæet, der har givet op - de er notorisk upålidelige. Har jeg ret (og det tror jeg), skal det skiftes. Om det så kan
betale sig, er en anden sag.Personligt vil jeg hellere have det ekstra bøvl med at tænde manuelt, end at overlade det til såkaldt
automatik.

At tænde manuelt, altså at slå den til "On" istedet for "Auto" giver heller ingen resultat

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Februar 2014 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft fingre i en SE175, hvor enheden var stået af (før jeg købte den meget billigt.) SA var meget behjælpelige med en
ny enhed - 1000 kroner plus lidt fragt.

Du kan tjekke om enheden er død med multimeter, eller bare med et batteri. Hvis du sætter batteriets poler på enhedens
terminaler (når den er aflodet fra forstærkeren) burde enheden bevæge sig frem eller tilbage. Gør den det, er det nok
forstærkermodulet - og det bliver nok dyrere at skifte.

Sidder der en sikring i forstærkeren? For så er den nok værd at tjekke :D
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Februar 2014 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at sætte den til en anden signalkilde? Måske subwooferudgangen er slået fra..?
Ellers er der adskillige fejlmugligheder, fra det førnævnte relæ over strømforsyningsfejl til logik eller amp...

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 24 Februar 2014 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Gætte, gætte, gætte og atter gætterier igen . Jacob, jeg tror at det, Mollecon mener, er at han ville ha´ foretrukket en manuel tænd/slukknap i stedet for det lille autokredsløb, der føler på signalet.
Nissemand, hvis enheden er brændt af, skal forstærkeren tænde alligevel.

Tonni, han skriver, at han har den sat til med optisk kabel. Er der rødt lys i den ende, der går ind i sub´en, skal den tænde uanset.

Hop nu på Mollecons råd, og få checket det tænd/slukrelæ med kredsløb.

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Forstærkeren tænder, men lyser bare rød bag på. Er ikke så meget inde i alt de hifi halløj, så det hele lyder lidt ukendt for mig,
selvom jeg dog har haft fat i elektronik før... Har ikke rigtig en anden kilde jeg kan teste ved endnu. Når forstærkeren tændes
kan man også høre et "thump" altså det lyder ikke som om den er helt død. Den har jo en Off, Auto, On switch bag på, og hvis
jeg ikke tager fejl, så lyder den grøn, når jeg stiller den over på "On", er lige på Uni, så har lidt svært ved at tjekke det lige nu.

Forstærkeren er ikke sat til med optisk, men via et RCA/sub kabel til min Denon receiver, det er et optisk kabel som går fra
fjernsynet til receiveren.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Sorry, så misforstod jeg den med optisk. Jacob, når du kommer hjem, så prøv at tage rca kablet ud af din receiver, hold en finger kun på midterbenet. Hvis din sub ikke tænder, er det nok som Mollecon skriver. Bliver din lysdiode grøn, når du skifter til ON manuelt i stedet for AUTO?????

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Sorry, så misforstod jeg den med optisk. Jacob, når du kommer hjem, så prøv at tage rca kablet ud af din
receiver, hold en finger kun på midterbenet. Hvis din sub ikke tænder, er det nok som Mollecon skriver. Bliver din lysdiode
grøn, når du skifter til ON manuelt i stedet for AUTO?????

Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem! :) Og ja, hvis jeg husker rigtigt, så bliver dioden grøn, når jeg slår den på "On" istedet
for "Auto" :)

Ole Witthøft
Branchemedlem
Branchemedlem
Ole, System Audio

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2014 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hej jacobtc,

Det er kedeligt, du har bøvl med en af vores af aktive subwoofere.
Folk herinde er rigtig flinke til at hjælpe. Tak for det.

Må jeg foreslå, at du ringer til System Audio på 36458080 og taler med den flinke Jakob Jensen, der tager sig af reparationer m.m. Du kan også fange ham på jakobj@system-audio.com.

Bare sig, du har talt med mig.

Hej - Ole Witthøft
Til top Vis Ole Witthøft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole Witthøft Besøg Ole Witthøft's Websted

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Ole Witthøft skrev:
Hej jacobtc,

Det er kedeligt, du har bøvl med en af vores af aktive subwoofere.
Folk herinde er rigtig flinke til at hjælpe. Tak for det.

Må jeg foreslå, at du ringer til System Audio på 36458080 og taler med den flinke Jakob Jensen, der tager sig af reparationer
m.m. Du kan også fange ham på jakobj@system-audio.com.

Bare sig, du har talt med mig.

Hej - Ole Witthøft

Hej Ole,
Ja det er lidt træls, nu da jeg har været rigtig glad for den. Vil prøve at ringe til Jakob hvis ikke jeg finder en løsning
herindefra. Subwooferen er højst sandsynligt over 7 år gammel, så det ville være lidt træls hvis en større reparation skulle
sættes til værks.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

jacobtc skrev:
Boydk skrev:
Sorry, så misforstod jeg den med optisk. Jacob, når du kommer hjem, så prøv at tage rca kablet ud af din
receiver, hold en finger kun på midterbenet. Hvis din sub ikke tænder, er det nok som Mollecon skriver. Bliver din lysdiode
grøn, når du skifter til ON manuelt i stedet for AUTO?????

Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem! :) Og ja, hvis jeg husker rigtigt, så bliver dioden grøn, når jeg slår den på "On" istedet
for "Auto" :)

Ok, hvis den bliver grøn er der 2 (3) muligheder, enten som Mollecon skrev, eller så kommer der intet signal ud af din receiver. (prøv da den med fingeren). Der er jo selvfølgelig også den mulighed, at trigger kredsløbet virker fint, men den har blæst en sikring eller 2 til selve forstærkeren. I øvrigt fremragende service af Ole W., det tilbud du har fået. Benyt dig endelig af det. Det er jo der, den stammer fra.

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

jacobtc skrev:
Boydk skrev:
Sorry, så misforstod jeg den med optisk. Jacob, når du kommer
hjem,
så prøv at tage rca kablet ud af din receiver, hold en finger kun på midterbenet. Hvis din sub ikke tænder, er det nok som
Mollecon skriver. Bliver din lysdiode grøn, når du skifter til ON manuelt i stedet for AUTO?????
Det vil jeg prøve når
jeg kommer hjem! :) Og ja, hvis jeg husker rigtigt, så bliver dioden grøn, når jeg slår den på "On" istedet for "Auto" :)
Ok, hvis den bliver grøn er der 2 (3) muligheder, enten som Mollecon skrev, eller så kommer der intet signal
ud
af din receiver. (prøv da den med fingeren). Der er jo selvfølgelig også den mulighed, at trigger kredsløbet virker fint, men
den
har blæst en sikring eller 2 til selve forstærkeren. I øvrigt fremragende service af Ole W., det tilbud du har fået. Benyt dig
endelig af det. Det er jo der, den stammer fra.

Så er der en update! Fingertricket som du anbefalde fik den til at lyse grøn på auto, så der er den vel ikke gal, kan det så
bare være receiveren, eller er der andre muligheder?

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Så kommer der ikke noget signal ud af din receiver. Som en har skrevet tidligere, check om ikke Sub-Out på en eller anden måde skulle være slået fra på din receiver. (Går ud fra, at subben også brummede, da du holdt fingeren på)

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Så kommer der ikke noget signal ud af din receiver. Som en har skrevet tidligere, check om ikke Sub-Out
på en eller anden måde skulle være slået fra på din receiver. (Går ud fra, at subben også brummede, da du holdt fingeren på)

Ingen brummen fra subben, men havde også stillet volumen helt ned på den :) Har godt nok slået subben til på min Denon
receiver, så kan ikke rigtig forstå det :S Kan den være død? Så gammel er den jo heller ikke, og den har virket før.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Du er nødt til at skrue bare en lille smule op for volumen, når du prøver den med fingeren for at høre, om sub´en brummer, gør den det, kan den helt udelukkes for fejl og kablet ligeså. Der kan da sagtens være sket et eller andet med sub-output´et fra din receiver. Hvis den har pre-out, så prøv at smide kablet i f.eks. venstre fronts pre out og slå sub fra i menuen. Hvis det virker, ville jeg bare ta´ højre og venstre front pre out og smide i højre og venstre line in på sub´en. Så koster det kun kablet/kablerne.

EDIT: kan se, at der kun er surround back pre out på den, det duer ikke, så hvis fejlen er i receiveren, må du nok få den "reppet".

LM3886lover
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 14 Februar 2014
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Februar 2014 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Gætte, gætte, gætte og atter gætterier igen .

Ja og nogle var tæt på at gætte rigtigt og du gættede forkert.

Utroligt du kan få lov at blive ved at være så arrogant her på hifi4all

Det er ulideligt at læse dine arrogante smiley-indlæg
Til top Vis LM3886lover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LM3886lover

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Du er nødt til at skrue bare en lille smule op for volumen, når du prøver den med fingeren for at høre, om
sub´en brummer, gør den det, kan den helt udelukkes for fejl og kablet ligeså. Der kan da sagtens være sket et eller andet
med sub-output´et fra din receiver. Hvis den har pre-out, så prøv at smide kablet i f.eks. venstre fronts pre out og slå sub fra i
menuen. Hvis det virker, ville jeg bare ta´ højre og venstre front pre out og smide i højre og venstre line in på sub´en. Så
koster det kun kablet/kablerne.

EDIT: kan se, at der kun er surround back pre out på den, det duer ikke, så hvis fejlen er i receiveren, må du nok få den
"reppet".

Jep, der kommer nu en brummen fra subben, når jeg har skruet lidt op... Må kigge lidt på min receiver så :D Pyh det er godt
det ikke er subben som det er galt med, sådan en kan vidst være dyr i rep :)

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

LM3886lover skrev:
Boydk skrev:

HenrikSte........ sorry, ChipamploverSå fik du lukket en tråd, og fortsætter så hér i stedet. Gider du droppe personhetzen, og hvad angår arrogance, så læs lige dit eget indlæg igen. Vil undlade at kommentere mere på dig, og forlanger at du gør det samme, .

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2014 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

LM3886lover skrev:
Boydk skrev:

Øøøh, håber godt nok det var ironisk ment, personen hjalp mig da gevaldigt, uanset om hans første gæt var forkert, så hjalp
han mig da til at finde problemet?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum