| Forfatter |
|
MartinSchmidt Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Ved musik er det jo muligt at rippe looseless til en hardisk og spille det tabsfrit gennem anlægget, præcis som hvis man satte cd'en på en cd-afspiller.
Er det muligt at gøre det samme med dvd-film, således man kan vise dem på tv'et/projektor fra en hardisk, således kvaliteten er den samme som hvis man satte dvd'en på?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det findes der programmer der gør; MEN DVD'er er normalt kopibeskyttede, og hvis man skal "brække" kopibeskyttelsen for at lave en kopi, så er det ikke lovligt  Eksempelvis er programmet DVDShrink fint til at lave en kopi af en DVD til f.eks. en ISO fil på harddisken.
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du kan sagtens rippe dine dvd'er til en harddisk i fuld kvalitet.
Du kan bruge et program der hedder "DVDFab". Programmet ripper filmen til harddisk i original format. Altså to mapper der hedder "Audio_TS" og "Video_TS. Disse kan du så pakke ned i en .iso fil bagefter ved hjælp af f.eks. "imgburn". Du skal dog være opmærksom på, at DVDFab som standard er sat op til at komprimere en film så meget, at den kan være på en almindelig DVD5 disk. Det er jo ikke meningen, så du skal ændre indstillingerne, til at være fuld kvalitet. Det er dog ganske simpelt, når man først ser programmet. Så slipper du også får, at der er nogle der kan beskylde dig for at lave ulovlige kopier. I fuld kvalitet, og uden "layerbreak", kan filmen ikke brændes tilbage til en disk. Den kan ganske enkelt ikke være der.
Jeg mener faktisk ikke engang, at det er ulovligt. Det er noget med, at hvis det er nødvendigt at bryde krypteringen for at se filmen, så må du gerne gøre det. Men du må ikke gøre det, bare for at lave en kopi af filmen. Det vil sige, at det er forbudt at brænde filmen tilbage ud på et medie, efter du har knækket krypteringen. Men det kan du jo bare lade være med.
Forøvrigt tolkes de regler forskelligt, afhængig af hvilket land du er i. Så det er noget værre rod, men sådan er det med bureaukrater.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 16 Juni 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger MakeMKV til det, det er nemt, gratis og tabsfrit samt giver mulighed for at vælge uønskede lydspor og undertekster fra..
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9410
|
| Sendt: 16 Juni 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noise skrev:
|
Forøvrigt tolkes de regler forskelligt, afhængig af hvilket land du er i. Så det er noget værre rod, men sådan er det med bureaukrater.
mvh.
|
|
|
Regler for DK er her
http://infokiosk.dk/sw81458.asp
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 16 Juni 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der i øvrigt nogle af jer der kender til et (helst freeware) program, hvormed man kan tage "et klip" på f.eks 5-10 min. af filmen og gemmen som fil på sin harddisk? Hvis man f.eks vil arbejde indgående med den korte sekvens eller lave en samling gode scener...
venligst
Willold
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 16 Juni 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
når jeg lægger dvdèr ind på PCèn benytter jeg DVDfab og når de så skal konverteres til MP4 i H264 benytter jeg handbreak http://www.handbreak.com/
PS: begge er gratis programmer... __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juni 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
willold skrev:
|
er der i øvrigt nogle af jer der kender til et (helst freeware) program, hvormed man kan tage "et klip" på f.eks 5-10 min. af filmen og gemmen som fil på sin harddisk? Hvis man f.eks vil arbejde indgående med den korte sekvens eller lave en samling gode scener...
venligst
Willold
|
|
|
det kan DVDshrink http://programmer.downloadcentral.dk/?DVDShrink/Rip-Kopier/M ultimedie/832
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 16 Juni 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
når jeg lægger dvdèr ind på PCèn benytter jeg DVDfab og når de så skal konverteres til MP4 i H264 benytter jeg handbreak http://www.handbreak.com/
PS: begge er gratis programmer...
|
|
|
DVDFab er godt nok kun gratis de første 30 dage, eller er det 60. Kan jeg ikke huske. Men det koster 200-300 kr. Medmindre du da har skaffet dig en "lånelicens"
mvh.
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
manget tak for svar.
venligst
Willold
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noise skrev:
CPH-R skrev:
|
PS: begge er gratis programmer...
|
|
|
DVDFab er godt nok kun gratis de første 30 dage, eller er det 60. Kan jeg ikke huske. Men det koster 200-300 kr. Medmindre du da har skaffet dig en "lånelicens"
mvh.
|
|
|
så længe du kun ripper DVDèr så det gratis. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |