Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 14:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Monitor Audio Apex A40 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sir_gavin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Goddag folkens,

Jeg har planer om at få skiftet lidt ud, og har i den forbindelse kigget rigtig meget på Monitor Audio Apex A40 og A10 til film og musik. Bl.a. for at se
på lidt andet end Hifiklubben.

Dvs. 3x A40 som center og front og 2xA40 til baghøjttalere. Da der er rigtig langt til den nærmeste forhandler vil jeg i første omgang høre om der er
nogen der har erfaring med disse, og hvad de evt. kan sammenlignes med i samme prisklasse/størrelse.

Gulvhøjttalere er udelukket pga. pladsmangel. Der er virkelig ikke plads, ellers havde jeg købt dem for længst. P.t. har jeg 2 B&W XT2 højttalere og en
B&W center som jeg ikke lige husker hvad hedder. Monitor Audio Apex A40 koster jo lidt mere end hvad jeg gav for XT2 højttalerne. Det betyder
selvfølgelig ikke at de nødvendigvis er en opgradering, da der ved begge 2 jo nok bliver betalt noget for designet. Måske mest ved XT2..
Til top Vis sir_gavin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sir_gavin

jetsfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2014 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har et setup bestående af 3 x A40 som center og fronthøjtalere. Som baghøjttalere bruger jeg MA Bronze BXFX højttalere. Dette supplerer jeg med en MA silver w12 subwoofer. Jeg har en Denon 2312 receiver til at trække det hele. Mit lytterum er ca. 30 kvm. og det kan det Dette setup ret let spille op til en ret anstændig lydstyrke (læs meget højt) Højttalerne er jo 8ohm med 90 db følsomhed så du funder ikke meget på markedet der er nemmere at trække. Jeg synes at højtalerne spiller utroligt detaljeret og er faktisk overbevist om at det ville spille endnu bedre hvis jeg havde bedre elektronik. Det er også det de fleste skriver på diverse fora på nettet. Tjeck evt. whathifi, hvor der er en meget meget lang tråd om netop MA Apex. Ingen tvivl om at man får endnu mere dynamik hvis man vælger et setup med større højttalere, men for os med krav til udseendet og plads et det i toppen.
Overvejede selv et setup med Dali mentor vokal i starten, men højtallerne er større og er sværere og drive.
Alternativt, hvis man vil have et billigere setup kan man kigge på noget som Q Acoustics 2020 serien hvor man får meget for pengene.
Kan godt være jeg ikke har dækket det hele, så skriv hvis du hr mere specifikke spørgsmål.
Til top Vis jetsfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetsfreak

sir_gavin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Januar 2014 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hey, og tusind tak for dit svar!

Selv om jeg først ser det efter jeg allerede har besluttet mig, så betyder det alligevel at jeg er endnu mere sikker på
at det nok er et godt valg, nu hvor jeg ikke lige har mulighed for at lytte først. De sidste dage har jeg netop brugt
på at læse 100+ sider inde på Whathifi, hvilket også fik mig overbevist. De roser det i hvert fald utroligt meget!   

Jeg starter selv ud med min nuværende Onkyo 608, som helt sikkert skal skiftes ud til noget bedre.
Til top Vis sir_gavin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sir_gavin

hkknudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 Februar 2014 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Halløj,

fik du dem - er du tilfreds? Jeg har samme setup, men hælder til at det er lidt klinisk eller slankt til musik. Men kan måske være
det ville hjælpe med en anden sub eller forstærker (marantz sr7005, kører som audyssey har indstillet sig selv). Detaljer, præcision
og dynamik synes jeg dog er i top.
Til top Vis hkknudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkknudsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes