| Forfatter |
|
Mulan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er den ellers tilfredse ejer at et Sonos system, og det har end til nu både kørt stabilt og leveret den kvalitet lyd som man kan forvente med Sonos,
hvilket jeg som sagt er helt tilfreds med.
Men her på det sidste har jeg fået mig en del 24 bit musik filer, og det understøtter Sonos som bekendt ikke.
Jeg ved godt at med den lyd kvalitet som Sonos levere, kan man alligevel ikke høre forskeld på 16 bit eller 24 bit, og det er også helt ok, hvis de da
bare kunne downmixe det så det kunne afvikles, og ikke blot skriver fil format ikke understøttet.
Det der irretere mig at jeg har ca. 1500 cdér som jeg har lagt på min NAS eller downloaded har HD tracks, med alle de cdér kan jeg ikke længere
huske holde rede på hvilke cdér der er 16 bit og hvilke der er 24 bit.
Så til tider vil jeg høre en cd og så rammer jeg en 24 bit, som Sonos så ikke vil afvikle.
Da Sonos tilsyneladende er så arrogante at de ikke ønsker at understøtte 24 bit, og ignorere markedets bevægelse, søger jeg et alternativ.
Jeg vil gerne bruge nogle enheder der er trådløse, som er i størrelsen som Sonos Play 1, 3 eller 5 og som kan styres fra en app.
Det skal kunne afvikle 24 bit filer, og gerne som downmix eller andet men det skal kunne afspille det, således alt jeg ikke støder ind i ovenstående
problem.
Nogle gode forslag
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan du ikke selv Down mixe de 24 bit filer med et eller andet software?
Der må være noget der kan, ligesom man kan lave mp3 filer selv (J River Mediacenter).
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
kan du ikke selv Down mixe de 24 bit filer med et eller andet software?
Der må være noget der kan, ligesom man kan lave mp3 filer selv (J River Mediacenter). |
|
|
Jo men det giver jo ingen mening at jeg som bruger skal have flere musik biblioteker for at bruge min musik med Sonos.
Jeg har jo et fint HiFi system (ikke Sonos) som jeg jo gerne vil bruge mine 24 bit filer på.
Så noget omsonst at have et bibliotek for mit HiFi system og et bibliotek for at kunne bruge Sonos.
I min verden er tiden bare rykket fra Sonos, se også deres Soundbar som kun understøtter AC3 og DTS, det svare jo til at man kun har en DVD.
Problemet er at massen (størstedelen) af Sonos kunder er ligeglade med kvaliteten, de skal bare have MP3 lyd og Spotify/Wimp eller anden streaming i MP3 og så er de glade, og fred være med det.
Men os ander (mindste delen) vil gerne have bedre lyd og derfor bliver vi fanget i Sonos ligyldighed med udviklingen, da vi ikke er deres mål gruppe, ærgeligt men sandt.
Så jeg ser desværre kun en vej, at sælge mit Sonos og købe et system som jeg kan bruge ALLE steder, og ikke kun der hvor Sonos syntes.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes mange alternativer til Sonos, som er bedre, mens de er så også dyrere.
Auraliti er en god løsning, du skal dog have en dac også ellers så er der Lumin D1 der har du en fantastisk streamer og en fin dac.
En Mac kan også gøre det, hvis du kan holde ud af have en computer stående (det kan jeg ikke), der syntes jeg dog det er vigtigt at få en god USB til
spdif converter, der kunne SOTM være en fantastisk løsning.
Så der er mange løsninger, de koster bare en smugle penge, men så er lydkvaliteten og funknualiteten også meget bedre en Sonos.
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Der findes mange alternativer til Sonos, som er bedre, mens de er så også dyrere.
Auraliti er en god løsning, du skal dog have en dac også ellers så er der Lumin D1 der har du en fantastisk streamer og en fin dac.
En Mac kan også gøre det, hvis du kan holde ud af have en computer stående (det kan jeg ikke), der syntes jeg dog det er vigtigt at få en god USB til
Så der er mange løsninger, de koster bare en smugle penge, men så er lydkvaliteten og funknualiteten også meget bedre en Sonos. |
|
|
Tak for indput men tror ikke du læser hvad jeg skriver.
jeg er på udkig efter enheder der svare til Play 1, 3 og 5, ikke seperate enheder som skal på HiFi andlæget, det har jeg allerede og det er jo netop det der irritere mig.
Min streamer til HiFi andlæget understøtter 24 bit, men det gør mine Play 1, 3 og 5 ikke derfor skal jeg gerne have disse enheder afløst, og ikke systemet i stuen.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, my bad!
Der har jeg ikke lige en løsning. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Squeezebox kunne dette og kan stadig... kan køre op til 24/192 og skulle kunne bruge DSD (har ikke testet dette men kun 24/192).
Jeg ved godt at de ikke bliver lavet længere MEN du kan faktisk gratis downloade serveren software og klient afspilleren og installere klienten på f.eks. en mini computer som raspberry pi som med en USB Dac og god PSU til computeren ville give god lyd
Og dette virker næsten lige så godt i flere rum og med betjening via. computer / mobil eller tablet
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en rasberry PI koster fra 300 kr og her er et link http://danielmuller.asia/2013/02/squeezebox-on-raspberrypi/
|
| Til top |
|
| |
mh67 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er ide´n med 24 bit, på en lille mono højtaler.
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
mere om squeezebox lite http://code.google.com/p/squeezelite/ som understøtter DSD ;-)
|
| Til top |
|
| |
Clausop Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulan skrev:
Pierre skrev:
En Mac kan også gøre det, hvis du kan holde ud af have en computer stående (det kan jeg ikke), der syntes jeg dog det er vigtigt at få en god
USB til
Så der er mange løsninger, de koster bare en smugle penge, men så er lydkvaliteten og funknualiteten også meget bedre en Sonos. |
|
|
jeg er på udkig efter enheder der svare til Play 1, 3 og 5, ikke seperate enheder som skal på HiFi andlæget, det har jeg allerede og det er jo
netop det der irritere mig.
Min streamer til HiFi andlæget understøtter 24 bit, men det gør mine Play 1, 3 og 5 ikke derfor skal jeg gerne have disse enheder afløst, og
ikke systemet i stuen.
|
|
|
Når det skal være enheder ala Sonos Play, så er der vel kun Bluesound Pulse.
https://www.hifiklubben.dk/streaming/bluesound/bluesound-pul se-tradlos-hojttaler/
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
Squeezebox kunne dette og kan stadig... kan køre op til 24/192 og skulle kunne bruge DSD (har ikke testet dette men kun 24/192).
Jeg ved godt at de ikke bliver lavet længere MEN du kan faktisk gratis downloade serveren software og klient afspilleren og installere klienten på f.eks. en mini computer som raspberry pi som med en USB Dac og god PSU til computeren ville give god lyd
Og dette virker næsten lige så godt i flere rum og med betjening via. computer / mobil eller tablet |
|
|
Der har jeg været, syntes det er lidt for bøvlet og designet er heller ikke det fedeste.
Og det at produkterne er udgået og ikke suppoteres er heller ikke et pluds, så det er ikke lige mig.
Men tak for svar.
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mh67 skrev:
| Hvad er ide´n med 24 bit, på en lille mono højtaler. |
|
|
Læs tråden
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clausop skrev:
Mulan skrev:
Pierre skrev:
En Mac kan også gøre det, hvis du kan holde ud af have en computer stående (det kan jeg ikke), der syntes jeg dog det er vigtigt at få en god
USB til
|
|
jeg er på udkig efter enheder der svare til Play 1, 3 og 5, ikke seperate enheder som skal på HiFi andlæget, det har jeg allerede og det er jo
netop det der irritere mig.
Min streamer til HiFi andlæget understøtter 24 bit, men det gør mine Play 1, 3 og 5 ikke derfor skal jeg gerne have disse enheder afløst, og
ikke systemet i stuen.
|
|
|
Når det skal være enheder ala Sonos Play, så er der vel kun Bluesound Pulse.
https://www.hifiklubben.dk/streaming/bluesound/bluesound-pul se-tradlos-hojttaler/ |
|
|
Ja dem har jeg luret på, de ser spøndende ud.
Men de har kun en trådløs højttaler, som er ALT for stor til at sætte op i de små rum, som badeværelse, kontor m.m.
Som jeg skriver skal der gerne være noget nede omkring Play 1 også.
Mangler læige den producent der har sortiment der svare til Paly 1, 3 og 5, Bluesound hart kun noget der svare til Play 5 desværre.
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2015 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre er de Denon bare så skide grimme.
Men nogle der har hørt dem, og ikke mindst set appén og betjeningen ?
https://www.hifiklubben.dk/streaming/heos-by-denon/
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2015 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er alt Sonos solgt, kunne simpelthen ille leve med et produkt der ikke følger med tiden, og hvor prodcenten vil have brugeren til at tilpadse sig
deres forældet teknologi.
Skiftet skyldes ikke Sonos kvalitet, betjening eller noget, udelukkende fordi det er UDATERET og Sonos ikke er villig til at følge udviklingen.
Og for hvem det skulle være interessant har jeg fundet en mulig afløser, LG Music Flow.
Det skal nævnes at jeg IKKE har hørt systemet endnu, ej heller set det live eller hvordan det performer med lyd og styrring.
Men jeg har bestilt det og skal de næste par uger teste det, for at se om det er den afløser jeg har søgt.
Jeg vil starte med en H3 og en H5 og se hvor jeg ender.
Når jeg er færdig med min bedømmelse skal jeg selvfølgelig nok skrive lidt om det.
Tak for de ellers gode forslag under vejs.
http://www.lg.com/dk/HEProductExperiencePage/av/mscFlow_over view
|
| Til top |
|
| |