| Forfatter |
|
rainman Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Sigma: De fleste butikker har ikke stort varelager foruden det der er i dispaly, det er alt for dyrt. De har et passende udvalg så tingene kan ses og lyttes på og for mit vedkommende kunne hovedparten af udvalget skaffes på 1-4 dage og det er vel acceptabelt. At have stort varelager er lig med døden især hvis man nærmer sig den tid på året hvor modellerne udskiftes for nogle produkters vedkommende. Og ja magneplanar kunne faktisk leveres på under 1 uge. Selvfølgelig var der vare der tog tid, men det va rjo så importøren der valgte ikke at have for stort lager ditto. Økonomi tænkning hvis man skal overleve og specielt i disse tider.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi lever i et frit og liberalt samfund, hvor det (stort set) er op til den enkelte, at forme sit liv ud fra evner og lyster. Så vil man drive en forretning til succes, så er det ens eget arbejde, engagement og drivkraft, som skal drive forretningen. Det kan da aldrig være kundernes ansvar eller konkurrenternes skyld, hvis det mislykkes.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
|
Jeg har handlet i Hifi4you og både service og udvalg var super. Ole monterede en pickup (købt hos ham) mens jeg nød en masse dejlig musik på magneplanar. Prisen var iorden og både pickupen og montering var helt tilfredsstillende. Hvis jeg husker ret røg der vist også lidt vinyl med.
Jeg tror, at der er en del sande pointer i det startende indlæg. Men folk værdsætter desværre sjældent hvad de har, før de mister det.
Jeg har selv en enkelt gang handlet over nettet med et dansk firma og fik en fin betjening og pris, men jeg må sige jeg er glad for den direkte kontakt til både sælger og produkt. Mit næste køb bliver i en fysisk butik igen igen igen igen.
|
|
|
Nu kræver det ikke ligefrem en ledvogter eksamen at sætte en pick up på sin pladespiller. Pga nettet er der så mange guides til det.
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Der bliver vel ikke i samme omfang solgt "konfirmand" anlæg, og det næste noget bedre anlæg som alle raske drenge købte da jeg var ung. Det må også betyde at der er mange der så ikke køber det ret gode anlæg senere i livet.
- Jeg tror jeg selv har spildt flere penge på at lytte efter gode råd i hifibutikker, end jeg har spildt ved at prøve ting af købt efter research på internettet. Det er helt min egen skyld, begge dele.
- Efter at have sat et sæt mellemtoner, byggeår 1951, ind i lydkæden, er min tro på de tekniske fremskridt indenfor hifi faldet drastigt. Der er også masser af gammelt godt grej derude, i takt med at interessen for hifi falder, bliver priserne også mindre på det.
- Jeg har været på to hifi messer. Den første gav mig lynhurtigt ondt i hovedet, og undren over hvordan noget så dyrt kunne lyde så dårligt. Mange år senere var jeg til nummer to messe. Den gav lynhurtigt ondt i hovedet, og undren over noget så dyrt kunne lyde så dårligt. Mit anlæg lyder knap så dårligt, jeg får ikke hovedpine af det, og har ikke kostet alverden. En messe er jo et vindue for hvad en branche kan præstere, og det har så ikke været overbevisende hørt via mine ører.
- Det er blevet til et nyindkøb i år. Produktet er købt direkte fra en mindre fabrikant, som sælger direkte til kunden. Pris/lydkvalitet er i top. Formoder jeg vil holde de eventuelle nye indkøb til den slags fabrikanter. Ellers er Ebay jo et slaraffenland af sjove og anderledes ting. Hvis det bare er musik i god kvalitet, ville et Quad anlæg årgang 1960 med en Garrard 301/SME 3012 og Ortofon SPU sikkert kunne opfylde de flestes behov.
- Markedet ændre sig konstant, og personlig ville jeg nødig have en butik, hvor der ikke var råd til at smide de mest irriterende kunder ud af butikken.
- Det er svært at tage en butik seriøst som sælger kabler til ufattelige summer. Og så er der ikke så mange seriøse butikker tilbage
- Der er vist lige så mange meninger om hvordan et godt anlæg lyder, som der er kvinder med forskellig tøjsmag.
- Og så er der åbenbart mange der kombinere hifi entusiasmen/hobbyen, med entusiasmen/hobbyen at få tingene billigere. Det kan være svært at skelne hvilken hobby folk går mest op i.
- Og til sidst: I det lange løb kan man få mest fred i sjælen (og ro i pengepungen), ved at fokusere på anlæggets gode sider, i stedet for fokusere på de dårlige. Det opnås nemmest ved at smide en musikalsk god plade på.
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
rainman skrev:
|
Til Sigma: Til at starte med så synes jeg du skulle tilkendegive hvem du er når du nu kender mig.
Synes faktisk alle herinde skulle stå ved for og efternavn, istedet har i et alias, et brugernavn. Det er ok med et brugernavn, men skriv under hvem i er. At påstå dit og dat uden afsender er ikke en hæderlig diskussionsform.At gemme sig bag et alias. Som nævnt havde jeg mindst 15-20 mærker og havde både dyre Gradient, Isophon og Magneplanar højttalere. Ja de butikker der har et sæt 100.000 kr højttalere låner dem ud og jeg lånte også alt ud i butikken så hvis en butik et andet sted har en given 1oo kg højttaler så låner de den ud lige som jeg gør. Jeg havde iøvrigt for det meste 3 sæt Dynaudio højttalere i butikken. Hvad jeg solgte for ved du jo intet om og gætter ud i den blå luft. Jeg drev trods alt butik i 15 år og lukkede helt af egen fri vilje som tiligere nævnt her på siden. Som en af de eneste butikker i landet var jeg 100% gældsfri og har aldrig skyldt nogen noget og regninger blev betalt indenfor 24 timer og jeg lukkede med penge på kontoen da hele varelageret blev solgt og det var betalt. Så pas på med hvad du skriver og venligst oplys hvem du er.
|
|
|
Jeg hedder frank og er fra Vejle.
Jeg mener ikke der er noget der bløder. I dag har vi kunder bare fundet ud af hvad vi vil ha'. Når jeg handler anlæg undersøger jeg hvad jeg kan få for det jeg skal af med, og hvad jeg kan få for det jeg har til rådighed. Det virker til at der er nogle butikker der godt kan køre rundt, og det er måske fordi de imødekommer de krav vi stiller for kunder.
Jeg har en bekendt som købte et sæt højttalerer til 70000 og en forstærker til 87000 i vejl udsalgspris. Han fik 2000 kr rabat. Jeg ved 100% at hvis jeg havde 150000 at købe for, blev det aldrig i den forretning....som forøvrigt også er lukket nu. |
|
|
Rabatter er kun til for at tro vi gør en god handler - Dem som giver rabat, har stor nok advance til at gøre det, da prisen i er for højt sat i forvejen. Omvendt ville jeg ikke købe et sted som gav rabat på en stor handle, det vise kun de p***e mig op og ned af ryggen på de små handler og på dem som ikke gider prutte. Det er i bund og grund køber-racisme - De gode kunder får rabat og de mindre gode ikke
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman skrev:
|
Til Sigma: De fleste butikker har ikke stort varelager foruden det der er i dispaly, det er alt for dyrt. De har et passende udvalg så tingene kan ses og lyttes på og for mit vedkommende kunne hovedparten af udvalget skaffes på 1-4 dage og det er vel acceptabelt. At have stort varelager er lig med døden især hvis man nærmer sig den tid på året hvor modellerne udskiftes for nogle produkters vedkommende. Og ja magneplanar kunne faktisk leveres på under 1 uge. Selvfølgelig var der vare der tog tid, men det va rjo så importøren der valgte ikke at have for stort lager ditto. Økonomi tænkning hvis man skal overleve og specielt i disse tider.
|
|
|
Men hvorfor snakker du så om varelager i dit indlæg? Og hvorfor skulle jeg give 1/3 mere for nogle kabler ved dig som jeg selv kunne skaffe på et par dage?
|
| Til top |
|
| |
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Medlyd skrev:
|
Hej
Nu er Rainmann i virkeligheden en moralsk mand, der sikkert er blevet skuffet over de, af hans kunder, der har benyttet sig af hans vejledning, demo og udlån og så har brugt pengene og de indhentede erfaringer andetsteds.
Jeg mener der mangler en del detaljer i forklaringen på, hvorfor det er dyrere, at handle Hi fi i DK. En detalje kunne være verdens højeste skattetryk, der nødvendiggør verdens højeste lønninger. En anden detalje kunne være et afgiftstryk på alt, hvad der ædes, drikkes og køres i, der også savner sin lige. Mysteriet omkring de billigere priser i UK er nemt opklaret. De ansatte får mindre løn, kører i billigere firmabiler, betaler 15% moms og er ikke omklamret af afgifter på alt. Med andre ord, så tjener Danske Hi Fi butikker IKKE mere end Engelske og selvom det for det utrænede øje kunne se sådan ud, er jeg sikker på, at de på bundlinien har flere penge tilbage.
Nu er der mange behjertede forslag herinde om, hvordan Rainmann bare kan tage sig sammen og lave en konkurrencedygtig butik og jeg er da også af den mening, at det sagtens kunne lade sig gøre, hvis han..oprettede firmaet i Tyskland med en anneksadresse i DK, så var de billige biler hjemme, at han...ansatte Polske hifi enthusiaster til, at betjene sine kunder og aflønnede dem polsk, at han...undlod fuld betaling af skat og moms og kun lagde det vore sydlige og vestlige nabolande betaler. Men HOV, så får han fagforeninger på nakken for er der nogen der ikke skal indrette sig på "konkurrence" så er det lønmodtagerne og HOV, så er der ingen penge til Hi fi enthusiasterne farmødre på plejehjemmet eller deres børn i skolerne.
Nu er jeg ikke fortaler for løntrykkeri eller moms og skattesnyd, påpeger blot, at det er kvalmende, at høre, hvordan nogle folk priser markedsøkonomi og liberalistisk tankegang, lige indtil liberalisme og markedsøkonomi slår fuldt igennem og begynder at trykke lønninger, når arbejdsløsheden vokser.
Konklusionen er ganske simpel; hvis vi vil have lavere priser på alting i DK, så må vi indstille os på en noget ringere variant af "velfærdssamfundet" indstille os på, at der ikke skal være noget der hedder mindsteløn, passe vore gamle selv, få undervist vores børn i 2`nd klasses skoler og lære rudimentær kirugi for ikke at blive flået på et privathospital. Folk der i dag forsøges af det offentlige kan få en hat og et skilt af staten, hvorpå de kan skrive "læg penge i hatten jeg fryser om natten"
Ovenstående kan så afstedkomme en navneændring på dette lille undsèelige land til US 2, efter storebror, hvor ovenstående markedsøkonomiske lyksagligheder jo allerede praktiseres med bl. a lavere priser på hifi til følge.
Venligst
Bent
|
|
|
Du slår nemlig lige hovedet på sømmet der Bent..... Rart at der er nogen der ved hvad de snakker om..... Også dig Otte, godt at der er nogen herinde der prøve at forklare folk hvordan tingene hænger sammen...... Om så folk tror på det, eller fatter det.... Det er en anden sag......
Mvh
Allan |
|
|
hejsa allan , hvor mange Audia flight sælger du ??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
sigma6 skrev:
rainman skrev:
|
Til Sigma: Til at starte med så synes jeg du skulle tilkendegive hvem du er når du nu kender mig.
Synes faktisk alle herinde skulle stå ved for og efternavn, istedet har i et alias, et brugernavn. Det er ok med et brugernavn, men skriv under hvem i er. At påstå dit og dat uden afsender er ikke en hæderlig diskussionsform.At gemme sig bag et alias. Som nævnt havde jeg mindst 15-20 mærker og havde både dyre Gradient, Isophon og Magneplanar højttalere. Ja de butikker der har et sæt 100.000 kr højttalere låner dem ud og jeg lånte også alt ud i butikken så hvis en butik et andet sted har en given 1oo kg højttaler så låner de den ud lige som jeg gør. Jeg havde iøvrigt for det meste 3 sæt Dynaudio højttalere i butikken. Hvad jeg solgte for ved du jo intet om og gætter ud i den blå luft. Jeg drev trods alt butik i 15 år og lukkede helt af egen fri vilje som tiligere nævnt her på siden. Som en af de eneste butikker i landet var jeg 100% gældsfri og har aldrig skyldt nogen noget og regninger blev betalt indenfor 24 timer og jeg lukkede med penge på kontoen da hele varelageret blev solgt og det var betalt. Så pas på med hvad du skriver og venligst oplys hvem du er.
|
|
|
Jeg hedder frank og er fra Vejle.
Jeg mener ikke der er noget der bløder. I dag har vi kunder bare fundet ud af hvad vi vil ha'. Når jeg handler anlæg undersøger jeg hvad jeg kan få for det jeg skal af med, og hvad jeg kan få for det jeg har til rådighed. Det virker til at der er nogle butikker der godt kan køre rundt, og det er måske fordi de imødekommer de krav vi stiller for kunder.
Jeg har en bekendt som købte et sæt højttalerer til 70000 og en forstærker til 87000 i vejl udsalgspris. Han fik 2000 kr rabat. Jeg ved 100% at hvis jeg havde 150000 at købe for, blev det aldrig i den forretning....som forøvrigt også er lukket nu.
|
|
|
Rabatter er kun til for at tro vi gør en god handler - Dem som giver rabat, har stor nok advance til at gøre det, da prisen i er for højt sat i forvejen.
Omvendt ville jeg ikke købe et sted som gav rabat på en stor handle, det vise kun de p***e mig op og ned af ryggen på de små handler og på dem som ikke gider prutte.
Det er i bund og grund køber-racisme - De gode kunder får rabat og de mindre gode ikke
|
|
|
Men hvis du havde en bekendt der havde købt et ligende eller samme slags anlæg men kun til 100000, hvor havde du så handlet?
|
| Til top |
|
| |
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
En forhandler er en mellemmand der forbinder leverandører med kunder. Så længe han kan levere et arbejde der er til fordel for hans leverandører og hans kunder kan han eksistere. Den dag det ikke er tilfældet, ja, så slutter det jo. |
|
|
rigtigt sillesen ( det nye audioscan)
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forespurgte engang om jeg kunne få min Denon DL 103 retippet hos van den Hul via butikken i Esbjerg. Svaret var, at det
var en tåbelig ide, og desuden måtte der være tale om en MM pickup, da Denon ikke lavede andet!
Siden har jeg ikke haft behov for rådgivning i den butik.
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Sigma: det skulle du fordi du havde set og måske hørt dem hos mig som havde investeret i dem. Hvis man ikke benytter butikkens viden og varelager så har jeg intet imod nethandel.
Og JO, det kræver betydeligt mere end du aner at sætte en pladespiller korrekt op. Jeg har til dags dato ikke mødt mange der har den fulde viden om pladespillere, tonearme og pickupper så der er du helt forkert på den. Lige netop det har jeg erhvervet mig viden om gennem 30 år.
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Bastian skrev:
|
Jeg har handlet i Hifi4you og både service og udvalg var super. Ole monterede en pickup (købt hos ham) mens jeg nød en masse dejlig musik på magneplanar. Prisen var iorden og både pickupen og montering var helt tilfredsstillende. Hvis jeg husker ret røg der vist også lidt vinyl med.
Jeg tror, at der er en del sande pointer i det startende indlæg. Men folk værdsætter desværre sjældent hvad de har, før de mister det.
Jeg har selv en enkelt gang handlet over nettet med et dansk firma og fik en fin betjening og pris, men jeg må sige jeg er glad for den direkte kontakt til både sælger og produkt. Mit næste køb bliver i en fysisk butik igen igen igen igen.
|
|
|
Nu kræver det ikke ligefrem en ledvogter eksamen at sætte en pick up på sin pladespiller. Pga nettet er der så mange guides til det.
|
|
|
Sagde nogen det? Men når man får et godt tilbud inkl. montage tager man da imod....især når tilbuddet kommer fra én, der nok har prøvet det mange flere gange end jeg.
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Ulrikmm: Der er du vist langt ude med den historie. Enhver analog entusiast i DK ville kunne bekræfte min viden/erfaring vedr pladespillere mm. Jeg har sikkert sagt til dig at jeg synes det ville være for kostbart at få retippet hos VH og du kunne overveje en anden ny pickup og evt igen en Denon som jo laves endnu. Jeg ved med 100% sikkerhed jeg aldrig har sagt de kun laver mm, jeg er selv indehaver af en Denon MC pickup ibland mange andre så der husker du forkert.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg hørte de kabler ved en bekendt. Jeg lånte dem med hjem og kunne lide dem. Da jeg kunne få dem ca 30% billiggere ved at bestille dem på nettet end ved dig, gjorde jeg selvfølgelig det. Hvis jeg havde kontaktet dig og sagt jeg havde set dem til den pris, havde du så sagt til mig du ville sælge dem til mig 30% billigere end din vejl pris?
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sigma; nej jeg havde ikke villet sælge dem til den pris. Men her har du jo så heller ikke udnyttet mig først, men fået viden andet steds fra, privat og at du så bestiller via nettet er egentlig ok.
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Men hvis du havde en bekendt der havde købt et ligende eller samme slags anlæg men kun til 100000, hvor havde du så handlet? |
|
|
Hvis forhandleren kunne gå ned fra 1500000 til 100000, ville jeg miste troværdigheden - og handler et andet sted .........
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men jeg mener jo at de fleste, pånær 1. gangs købere, som har denne her hifi interesse, også har venner og bekendte som også har interessen. Eller så er der jo rig mulighed for at møde andre f.eks gennem dette her fora.
Jeg har da lyttet til rigtig meget anlæg via venner og bekendte, som har givet mig en erfaring i hvad jeg kan lide og hvad der lyder godt.....det behøver jeg jo ikke en forhandler til. Det eneste jeg behøver en forhandler til, er et sted at købe varen. Jeg tror det er mange der har det sådan.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
sigma6 skrev:
|
Men hvis du havde en bekendt der havde købt et ligende eller samme slags anlæg men kun til 100000, hvor havde du så handlet?
|
|
|
Hvis forhandleren kunne gå ned fra 1500000 til 100000, ville jeg miste troværdigheden - og handler et andet sted .........
|
|
|
Øhhh? Hvorfor det? Ville du ikke høre det først?
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
C.Bukowski skrev:
sigma6 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej - Grunden til nedslaget er nok mange gange udlån og demo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
sigma6 skrev:
C.Bukowski skrev:
sigma6 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej - Grunden til nedslaget er nok mange gange udlån og demo
|
|
|
Nå...
Men jeg har sparet mange penge på at købe mit anlæg det rigtige sted. Og fordi min forhandler ikke behøver tjene max på mig. Både nyt og brugt. Og hans troværdighed fejler intet!!!
|
| Til top |
|
| |