| Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men Som Artsound skrev, hvis det skal gå gennem for mange led, og alle skal tjene max, får man nok problemer med at sælge sin vare. Der er nogle foretninger der stadig tjener penge på at sælge hifi og så er den ikke længere. Dem der ikke tjener penge på det gør noget forkert. Hvis man mener der er ens kunder skyld og ser dem som fjender, kunne det måske være én af grundene :-)
Jeg ved at jeg ikke er færdig med at købe hifi, og jeg køber det et sted jeg føler jeg gør en god handel :-)
Det var alt for mig i denne her tråd. Tak for debatten.
Mvh Frank.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren_Nielsen skrev:
|
Jamen der er ingen priser på vassagohifi.com ?
|
|
|
Men der er både en adr og en telefon nr. Men det havde du ikke set?
|
| Til top |
|
| |
Strokes Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej må man blande sig her på denne tråd uden at blive slagtet jeg vil nu osse mene at ja folk har nok ændret sig pga af nettet, men vil nu osse mene nogle forhandler såsom Artsound, Vassago og Sunaudio Amfora musik de yder top service ingen tvivl om det.  De har lært kunsten at omskole sig markedet ændrer sig jo hele tiden
|
| Til top |
|
| |
Søren_Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er normalt at have priser på sin hjemmeside er det ikke ? Der var 2 annoncer jeg så her i tilbudsavisen, men de er slettede nu (slettet for 5 minutter siden), følger han med i hvad vi skriver og vil ikke have priserne frem ?
XA30.5 koster vejledende 44500, men var på tilbud til 39500. I USA koster den 26000 (USD5000)
INT30A koster vejledende 60000 men var på tilbud til 59000 I USA koster den 37300 (USD7150)
Det er da slet ikke så billigt som i USA ??
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
En vinkel mere, omkring det at drive business, nu hvor der har været nogle forskellige branchemedlemmer her i tråden kunne det være interessant at høre lidt om hvor meget man benytter sig af sparring/uddannelse/kurser i det at være sælger/fagmand.
Det kan være sparring med andre i branchen, eller endda sparring med "købmænd" i en helt anden branche, dette er noget man typisk gør igennem et lokalt erhvervscenter, og kan give rigtig god inspiration og motivation for nye ideer/udvikling. Herigennem skabes også netværk og nye kontakter som kunne ende ud i helt nye muligheder man ikke selv havde tænkt. Det er ikke noget der behøver at koste en bondegård for den erhvervsdrivende, et lokalt erhvervscenter er mere end interesseret i at det lokale erhvervsliv udvikler sig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren_Nielsen skrev:
Jamen det er normalt at have priser på sin hjemmeside er det ikke ? Der var 2 annoncer jeg så her i tilbudsavisen, men de er slettede nu (slettet for 5 minutter siden), følger han med i hvad vi skriver og vil ikke have priserne frem ?
XA30.5 koster vejledende 44500, men var på tilbud til 39500. I USA koster den 26000 (USD5000)
INT30A koster vejledende 60000 men var på tilbud til 59000 I USA koster den 37300 (USD7150)
Det er da slet ikke så billigt som i USA ?? |
|
|
Nå...så har jeg nok bare taget fejl. Men du skal nok ikke spøge mig om hvorfor et menneske gør det ene eller det andet. Igen så synes jeg da du skal kontakte ham og spørge ham personligt. Hvorfor spørger du mig om hvad han gør? Og lad os tage den over pb da jeg har meldt ud at jeg har fremlagt mit synspunkt om det emne som Rainman lagde op til.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er I da råden i bæret der sidder nogen kloge hoveder her. Har lyst til at blande mig. Men af verbale grunde ser jeg det nok bedst at jeg helt holder min mund......
Men jeg må ærlig tilstå at jeg synes Jeres udsagn er til at brække sig over. Der blilver skudt fra hoften her. Det bære det ihvertfald tydeligt præg af 
Gud Jul! __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
| Er I da råden i bæret der sidder nogen kloge hoveder her. Har lyst til at blande mig. Men af verbale grunde ser jeg det nok bedst at jeg helt holder min mund......
Men jeg må ærlig tilstå at jeg synes Jeres udsagn er til at brække sig over. Der blilver skudt fra hoften her. Det bære det ihvertfald tydeligt præg af 
Gud Jul! |
|
|
Qué???
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
C.Bukowski skrev:
sigma6 skrev:
C.Bukowski skrev:
sigma6 skrev:
| [QUOTE=C.Bukowski] [QUOTE=sigma6][QUOTE=C.Bukowski] [QUOTE=sigma6]
Nå...
Men jeg har sparet mange penge på at købe mit anlæg det rigtige sted. Og fordi min forhandler ikke behøver tjene max på mig. Både nyt og brugt. Og hans troværdighed fejler intet!!!
|
|
|
Korrektion : Du tror har sparet penge, men din forhandler sælger altså ikke til dig for dine blå øjnes skyld, han sælger for at tjene penge, til sin nye 4-hjul-trækker .....
|
|
|
Ja selvfølgelig. Men tror du jeg er så dum at jeg ikke kan se hvad varen blir solgt til i udlandet?
Jeg kan jo også se hvad f.eks hvad et sæt Martin logan summit blir solgt for i USA ( 10000 dollars) og hvad den blir solgt for herhjemme. Hvis jeg kunne få den til 10000 dollars herhjemme, ville jeg mene jeg havde sparet (det er måske ikke det rigtige ord) ift hvad den vejl udsalgspris er. Men det mener du ikke?
|
|
|
Om du er dum gider jeg ikke være dommeren over ...Sorry
Som sagt mener jeg der altid og her mener jeg sgu altid, er en grund til rabat ...Som f.eks : demoudstyr, udlånt udstyr eller i forvejen en for høj salgspris.
Den eneste grund til du spare er fordi forhandleren opgiver en før pris eller lader dig prutte
Et skide godt psykologisk trick for at narre kunden (og gud hvor falder vi nemt i)
Summa Summarum : Alle er glade og ikke et øje er tørt, men forhandleren griner nok højest
|
|
|
Der er jeg ikke helt enig med dig.
Nogle forhandlere lader dig tro at deres priser er så lave at de simpelthen ikke kan give nogen form for rabat og det er hele deres politik. Men sandheden er en anden og smart forretnings førrelse som gør at forretningen tjener det samme som alle andre butikker og kunden tror at varen er købt så billigt som muligt. Det er mange gange butikker med ene forhandlinger på udvalgte produkter og derved kan man ikke lige samligne "nabo" butikkens priser. Jeg kan på stående fod nævne 3 butikker som føre den forretnings politik (men vælger at lade være da jeg ikke vil omtale forskellige forretninger i denne tråd).
Så er der dem som godt vil give en rabat ved større køb og det er dem som tjener mindst af disse 2 typer forretninger og mange gange også der man får den bedste service, vejledning osv. |
|
|
Eneforhandler er et monopol marked - og de kan derved selv sætte prisen, langt højere end et åbent markede med konkurrence ......
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Eneforhandler er et monopol marked - og de kan derved selv sætte prisen, langt højere end et åbent markede med konkurrence ......
|
|
|
Det kun tilfældet med en vare der ikke kan erstattes af en anden vare - det er ikke tilfældet for hifi, da man bare kan vælge et andet mærke. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andvare skrev:
C.Bukowski skrev:
|
|
|
Det kun tilfældet med en vare der ikke kan erstattes af en anden vare - det er ikke tilfældet for hifi, da man bare kan vælge et andet mærke. |
|
|
Et er teori - noget andet mærkevare og sammenlignings grundlag på mærkervare
|
| Til top |
|
| |
leffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren_Nielsen skrev:
|
Det er da slet ikke så billigt som i USA ??
Har du ikke glemt ar priser i USA er uden moms?? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og told. Typisk skal du lægge ca. 33 % oveni den amerikanske pris, før du kan stå med varen i hånden.
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Andvare skrev:
C.Bukowski skrev:
|
|
|
Det kun tilfældet med en vare der ikke kan erstattes af en anden vare - det er ikke tilfældet for hifi, da man bare kan vælge et andet mærke. |
|
|
Et er teori - noget andet mærkevare og sammenlignings grundlag på mærkervare
|
|
|
Ja - teori er jo ofte et forsøg på at beskrive noget der faktisk er mere kompliceret. Men her er den vist relativt god - Hvis du ikke vil købe NAD og Dali i Hifiklubben - så kan du købe noget andet et andet sted - så stor er forskellen heller ikke - det er faktisk ret simpelt og helt sikkert ikke en monopolsituation.
Hifi butikker skal sikre sig at de er konkurence dygtige og udnytte deres fordele - fx. vil jeg gerne give 5-10% mere en en fysiske butik, som ligger i nærheden, men heller ikke mere - men er jeg først i butikken, er der en god chance for at der lige ryger et par ekatra ting med (hvis det er en god sælger) - det sker nok ikke i samme grad i en netbutik. Når det er sagt har jeg også oplevet en serivce nogle steder, som sikre at jeg aldrig kommer igen. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
| Og told. Typisk skal du lægge ca. 33 % oveni den amerikanske pris, før du kan stå med varen i hånden. |
|
|
det kan ikke gøre det, varens pris + fragt og forsikrings omkostninger * 1,139= xxxx antal kroner, her til kommer moms altså *1,25 = total prisen i dk
Rentesregning du ved. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren_Nielsen skrev:
Det er da slet ikke så billigt som i USA ?? |
|
|
Nu gjorde jeg som jeg foreslog dig at gøre.....at tage kontakt til dem som har varen. Jeg sendte en Mail til www.vassagohifi.com og fik dette svar. Hej Frank
Prisen på en XA30.5 er 5000$ nu er den kære $ gået på den sidste, så en samlet pris med alt, leveret til dig vil ligge på 33500kr.
De er først på lager igen sidst i jan 2010 alt pass labs er udsolgt pt.
Jo har set den tråd med en af mine kære kollegaer og han klage sang, men hvad kan vi dog bruge alt det til ??.
God jul og godt nytår.
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var inde i den lokale i går... - Jeg kan vel godt kaldes "stamkunde", har vel smidt ca. 100k om året de sidste mange år - Fååååårk det er dyrt nå man vil ha det nyeste hele tiden.
Mens jeg sidder og drikker kaffe, og vi udveklser en lille julegave - jeps, super-butik!! - Kommer en mand kørende fra vel 70 kilometer væk, med et par proton forstærkere. Og hvorfor kører han 70 kilometer med dem?? 3 lokale unavngivne butikker - med eget værksted endda - havde afvist at ville kigge på dem!! - Så er man fanneme selv uden om at folk går til nabo(by)'en og handler!!
- Hvad mener i?? - Så kan man sgudda ikke pive over finanskrisen...!!
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Er I da råden i bæret der sidder nogen kloge hoveder her. Har lyst til at blande mig. Men af verbale grunde ser jeg det nok bedst at jeg helt holder min mund......
Gud Jul! |
|
|
kul  sort __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
Jeg var inde i den lokale i går... - Jeg kan vel godt kaldes "stamkunde", har vel smidt ca. 100k om året de sidste mange år - Fååååårk det er dyrt nå man vil ha det nyeste hele tiden.
Mens jeg sidder og drikker kaffe, og vi udveklser en lille julegave - jeps, super-butik!! - Kommer en mand kørende fra vel 70 kilometer væk, med et par proton forstærkere. Og hvorfor kører han 70 kilometer med dem?? 3 lokale unavngivne butikker - med eget værksted endda - havde afvist at ville kigge på dem!! - Så er man fanneme selv uden om at folk går til nabo(by)'en og handler!!
- Hvad mener i?? - Så kan man sgudda ikke pive over finanskrisen...!!
JBLfan |
|
|
Nemlig! Jeg købte en brugt effekt forstærker ven min lokale for 3-4 år siden. Jeg gav ikke ret meget for den, for jeg har ikke særlig mange penge. Nå, men forstærkeren gik i stykker efter et par år. Jeg tog over broen til den lokale med forstærkeren i bilen. Ca 3 uger efter hentede jeg den. Den var blevet lavet, og enda opgradet til en mk2. Da jeg spurgte hvad jeg skulle gi' for sådan en tur, kiggede han på mig som om jeg havde et hul i hovedet. Gunden til det var, at han ikke ville ha' noget for det. Han ville bare ha' en tilfreds kunde!! Ja, jeg blir ved med at tage over broen når jeg skal købe hifi. Mvh Frank.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman skrev:
| Ja, Hr Sillesen vil gerne have butikker er fuldline dealere(Har hele mærkets program) men hold da op hvor bliver en butik kedelig at komme i hvis der kun er 2 forskellige mærker at vælge imellem uanset hvor gode de er og de 2 måske gode mærker er jo ikke ensbetydende med at det er de rigtige til alle kunders ønsker, men det bliver sælgeren jo pludselig nødt til at mene, han ahr jo ikke andet og så forsvinder seriøsiteten. Men ja producenten eller importøren ville juble hvis det var sådan overalt, men det tjener ikke kunderne bedst. |
|
|
Hej Rain
Jeg er en kunde der har brugt mange penge og jeg har det lige omvendt. Hvis jeg kommer ind i en butik med mange forskellige vare signalere det for mig det samme som at gå ind i sukkerstokken = bare tage noget slik bare noget af det bare vi kan tjæne nogle penge.
Hvorimod en butik med 1 eller maksimalt 2-3 mærker for mig signalere at butikken har en sund holdning til tingene. En butik der satser på nogle få vare og har holdning til tingene det kan jeg lide, også selvom det ikke er lydidealer jeg selv ønsker at købe men det giver mig som kunde trykhed i mit valg.
Disse butikker kan man også tit låne udstyr af, så jeg som kunde kan lytte hjemme og dette er også vigtigt.
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |