Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 10:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Branchen Bløder kraftigt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren_Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 23 December 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1592&zoneid=1

Siden den 28-7-2007 har den højeste dollarkurs været den 28-10-2008 hvor den var 595,15.

XA30,5 koster 5000 dollars = 29757,50 +29% = 38387,17

Det er jo mindre end den annoncerede vejledende pris, og mindre end den tilbudspris han annoncerede en dag hvor kursen var 521.

Så kurserne har aldrig været så høje Ronin, så førpriserne kan ikke passe.

Til top Vis Søren_Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren_Nielsen

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 December 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Trixet med oppustede førpriser har jo været kendt længe, men ikke altid gennemskuet af kunderne.

1. Generation:

Hvem vil ikke gerne kunne fortælle om deres nye 100k højttalere?

Hvem glæder sig ikke over dem, specielt hvis man kun har betalt 50k for dem (speciel vennepris)?

Hvem glæder sig ikke over at de kan sættes til salg brugt til måske 55k med en "nypris" på 100k?

Hvem undrer sig over at en del andre annoncerer tilsvarende højttalere til 30-40k?

Hvem undrer sig over"fantasibud" fra interesserede købere?

Hvem må sælge billigere end ventet?

2. Generation:

Hvem er ikke glad for sit nye brugtkøb, et 100k sæt til 25k?

...

...

Hvem er glad hele vejen til banken?

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 December 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Søren_Nielsen skrev:
jesper ø j skrev:
rainman skrev:

Til Jesper.  Ja jeg gav også i ny og næ rabat, men jeg stod ikke hver gang og selv opfordrede til rabat, det var noget jeg tog op med kunden hvis han foreslog rabat og var da ikke utilnærmelig hvis det var et større samlet køb, men selv vælge at give mine penge væk var ikke kotymen.

Så svaret til dit næste spørgsmål er at den enkelte kunde selv er ansvarlig for at forhandle sig til en tilfredsstillende pris, sælger kan altid afvise eller acceptere.

Men dette har jo intet med min kritik af prisfastsættelsen af førpriser at gører. Det er falsk markedsføring at skrive en førpris der aldrig har eksisteret og ikke kan verificeres.

Mine udsalgspriser var for næsten alle vares vedkommende baseret på importørens udsendte anbefalede prisliste og afveg derfor ikke fra andre med samme varer.   De vare jeg selv importerede fastsatte jeg priser ud fra samme avnce som jeg havde på produkter indkøbt hos danske importører og ved at være importør er cahncen for at man kan holde nogenlunde samme priser som i andre lande, dog er momsen altid en forhindring. Jeg har aldrig haft opfundene før priser, hvis jeg feks via hifi 4 all solgte med nedsat pris var det ud fra min normale salgspris i butikken og derfor et reelt tilbud, ALDRIG priser jeg bare havde trukket ud af den blå luft . Det er flask markedsføring og ulovligt at villede kunderne og det har der været mange sager i forbrugerstyrelsen  og til kundernes fordel. Så det er bare til en dag en kunde klager til forbrugerstyrelsen over metoden.

Der er noget du ikke forstår.

En impotør må ikke bestemme udsalgs prisen.

Det med udsalgs pris bliver brugt over alt.

Bilka bruger det, jysk bruger det, alle indenfor hårdhvidevare bruger det, en masse bilforhandler også.

Du har også selv gjort det, du har en udsalgs pris og give rabat til dem der vil have det.

I mine øjne er du mere useriøs end dem, for de gemmer ikke deres tilbuds pris.

Det er en importør der selv er forhandler, så det må han godt. Han må bare ikke sige til sine andre forhandlere i danmark at de skal tage en bestemt pris. Men har han forhandlere af Pass i Danmark?

Hej

Ja det forstår jeg godt, men sådan ser det ellers ikke ud.

Det er jo mærkligt at nogle vare har samme pris ligemeget hvad butik du går i, selv om den ene butik måske køber mere ind får en større rabat end de andre, hvorfor er prisen så ens.

Jeg er godt klar over at mange impotør selv sælger, men deres priser kan også svinge efter hvor meget de køber ind, det kommer også kunden tilgode samt prisen holdes nede i forhold, i forhold til at deres vare skulle ud i en masse butikker.

Indefor biler er det også sådan prisen svinger meget, det komme kun os forbruger tilgode.

Til top Vis jesper ø j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper ø j

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 December 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Du har aldrig nogensinde set en ny bil annonceret til lavere pris end den pris importøren udstikker til forhandlerne, hvis den annonceres lavere er det en kampagne som er aftalt med importøren ellers aldrig.  At firmaer og flåderabater findes er grundet størrer køb af biler til firmaer-selskaber. Altså mængderabat.  At der findes parallel import hvor bilhandlere opkøber såkaldt nye biler i udlandet er noget andet og de er godt nok på papiret nye, men registeringsattesten viser ofte en alder på 2-3 år trods de ikke har kørt en km, det er overskuds biler de i udlandet ikke kan sælge grundet overskudslager eller forkert udstyr-farve og kunder til disse biler løber ind i gevaldige garanti problemer herhjemme da ingen autoiseret forhandler dækker en sådan bil og så må kunden nøjes med  reklamtionsret istedet for feks 3 års fuld dækning uanset fejl som man får hos feks Toyota.   Og vedr den omtalte højttaler der er belvet solgt hos mig og et andet sted hænger jo bare sådan sammen at jeg har haft den på tilbud og den anden unavngivne butik har valgt at lave et stående tilbud ligeså uden måske at have reklameret for det. Han er måske blevet fortalt at undertegnede havde den på tilbud og matchet denne pris.
Til top Vis rainman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rainman

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 December 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

rainman skrev:
Du har aldrig nogensinde set en ny bil annonceret til lavere pris end den pris importøren udstikker til forhandlerne, hvis den annonceres lavere er det en kampagne som er aftalt med importøren ellers aldrig.  At firmaer og flåderabater findes er grundet størrer køb af biler til firmaer-selskaber. Altså mængderabat.  At der findes parallel import hvor bilhandlere opkøber såkaldt nye biler i udlandet er noget andet og de er godt nok på papiret nye, men registeringsattesten viser ofte en alder på 2-3 år trods de ikke har kørt en km, det er overskuds biler de i udlandet ikke kan sælge grundet overskudslager eller forkert udstyr-farve og kunder til disse biler løber ind i gevaldige garanti problemer herhjemme da ingen autoiseret forhandler dækker en sådan bil og så må kunden nøjes med  reklamtionsret istedet for feks 3 års fuld dækning uanset fejl som man får hos feks Toyota.   Og vedr den omtalte højttaler der er belvet solgt hos mig og et andet sted hænger jo bare sådan sammen at jeg har haft den på tilbud og den anden unavngivne butik har valgt at lave et stående tilbud ligeså uden måske at have reklameret for det. Han er måske blevet fortalt at undertegnede havde den på tilbud og matchet denne pris.

Jo det har jeg.

Jeg er også blevet tilbud gode priser på helt nye modeller selvom der stod en anden pris på skiltet.

Lige nu siger du det er ok at der aftales faste priser, og at impotøren bestemmer prisen, det er lige det vi skal væk fra og det er der nogle herhjemme der har forstået.

God jul og godt nytår skal det lyde herfra.

Blaes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 December 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Hold da op en tråd, man bliver sgu helt forpustet.. prisen på stereo er noget der kan få folk op af stolen..

Til de forhandlere der brokker sig over salget af stereo i deres butikker er nedafgående, kan jeg kun sige, at i må til at indse globaliseringes fremmars.

Jeg har pga af den lave GBP kurs købt en spritny grammo+ et sæt sprit nye højttalere i en butik i england.. Her hjemme i dk skulle jeg bløde 41800,- for disse to ting, i england måtte jeg betale incl fragt 22400,- for begge dele uden rabat!!!!!!! Det kan godt være at momsen er 25% her hjemme, men i england er den 15%, så vidt jeg kan regne ud har jeg da vist sparet mere en 10%..

Så måske i forhandlere skulle kigge lidt på kurserne, det er som om at i tror det engelske pund stadig ligger på samme niveau som i 80'erne, hvor det var 15-20krn eller dollaren på 10-12kr..

God jul og godt nytår til jer alle

Til top Vis Blaes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Blaes

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 December 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Blaes skrev:

Hej

Hold da op en tråd, man bliver sgu helt forpustet.. prisen på stereo er noget der kan få folk op af stolen..

Til de forhandlere der brokker sig over salget af stereo i deres butikker er nedafgående, kan jeg kun sige, at i må til at indse globaliseringes fremmars.

Jeg har pga af den lave GBP kurs købt en spritny grammo+ et sæt sprit nye højttalere i en butik i england.. Her hjemme i dk skulle jeg bløde 41800,- for disse to ting, i england måtte jeg betale incl fragt 22400,- for begge dele uden rabat!!!!!!! Det kan godt være at momsen er 25% her hjemme, men i england er den 15%, så vidt jeg kan regne ud har jeg da vist sparet mere en 10%..

Så måske i forhandlere skulle kigge lidt på kurserne, det er som om at i tror det engelske pund stadig ligger på samme niveau som i 80'erne, hvor det var 15-20krn eller dollaren på 10-12kr..

Hej

Det lyder jo som en god deal du lavet dig.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 December 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Søren_Nielsen skrev:
Ronin skrev:
Søren_Nielsen skrev:
sigma6 skrev:
Søren_Nielsen skrev:

Jamen det er normalt at have priser på sin hjemmeside er det ikke ? Der var 2 annoncer jeg så her i tilbudsavisen, men de er slettede nu (slettet for 5 minutter siden), følger han med i hvad vi skriver og vil ikke have priserne frem ?

XA30.5 koster vejledende 44500, men var på tilbud til 39500. I USA koster den 26000 (USD5000)

INT30A koster vejledende 60000 men var på tilbud til 59000 I USA koster den 37300 (USD7150)

Det er da slet ikke så billigt som i USA ??

Nu gjorde jeg som jeg foreslog dig at gøre.....at tage kontakt til dem som har varen. Jeg sendte en Mail til www.vassagohifi.com og fik dette svar.
Hej Frank

Prisen på en XA30.5 er 5000$ nu er den kære $ gået på den sidste, så en
samlet pris med alt, leveret til dig vil ligge på 33500kr.

De er først på lager igen sidst i jan 2010 alt pass labs er udsolgt pt.

Jo har set den tråd med en af mine kære kollegaer og han klage sang, men
hvad kan vi dog bruge alt det til ??.

God jul og godt nytår.

Jamen dollars er jo gået op på det sidste? for 2-3 uger siden var dollaren meget billigere end idag.

Han skriver selv i en annonce her på siden: Vores priser ligger tæt op af udsalgs prisen i USA dog med danske moms og fragt.

Dollaren har ikke i mange år været så høj at hans førpriser på 44500 og 60000 kan passe.

Så er priserne jo meget lavere, det er da dejligt, men så er det villedning af forbrugerne, for man må ikke annoncere med fiktive før priser. ¨

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugergui des/Udsalg/udsalgsfup

Prøv at læs, hvis du har købt en forstærker af ham med en fiktiv før pris, så har du lov at lade handlen gå tilbage og få alle dine penge igen. Du kan også vælge at kræve den rabat du aldrig fik, fordi førprisen var forkert.

Int30A er annonceret til 60.000 som ny pris, men sælges åbenbart til 33500. Alle der har købt en INT30A har jo så i virkeligheden ikke fået rabat, fordi førprisen var forkert og I har alle ret til at få 14800 af ham i kompensation.

Det gælder jo for alt hvad manden har solgt med forkerte førpriser, og også ting man har købt for lang tid siden.

Du ser ud til at være glad for ham, hvad har du selv købt af udstyr og hvad har du givet for det ? Jeg har skrevet til ham og bedt om en prisliste på Pass for som sælger har man pligt til at oplyse korrekte priser i henhold til prismærkningsloven.

Det er synd at en seriøs fyr som rainman har været udsat for den slags unfair konkurrence.

Nu omhandler den postede mail jo så en XA30 og IKKE en INT30 - husk lige korrekturen!

Spørgsmålet her er så, hvad er de korrekte priser? Mig bekendt afregnes det hele i dollar, og da den farer op og ned (mest ned), giver det vist store variationer. Det er korrekt at det ikke altid er gennemskueligt, men en forespørgsel kan jo hurtigt ændre dette!

Ovennævnte forhandler justerer faktisk sine priser efter den aktuelle kurs, så hvad er problemet egentlig? Du får den mere præcise pris ved henvendelse til forhandleren. Det ændrer ikke på hvad den vejledende udsalgspris er - nogle vælger at sælge til den pris, og andre vælger at justere fordi de ved at alternativet er at folk søger at finde det på nettet istedet. Hvis forhandleren justerer efter kursen, er chancerne for at lande handelen indenrigs større. Deri finder man så også svaret på hvorfor priserne ikke altid er at finde via en hjemmeside - står der "mail for pris" betyder det "mail for pris", og derved et svar på spørgsmålet, nemlig "hvad er min aktuelle pris"!

Priserne vil ALDRIG blive de samme som ved at købe dem i USA for at tage eksemplet - men dertil hører så også omkostningerne med fragt, told, moms osv., samt servicespørgsmålet, så med den i vente, er prisen i DK lidt højere, men bestemt ikke ublu.

Men husk dog en vigtig ting - der er ingen krav om kompensation fordi andre måske har fået en anden pris. Du kan ikke rejse krav og kan heller ikke forvente kompensationen, og da slet ikke i en situation hvor et produkt er blevet hjulpet ned i pris pga. en lavere dollar-kurs.

Pas på med hvilken stemning, du forsøger at piske op - det er så let at sidde og kigge på forbruger-siderne, og efterfølgende bilde sig selv ind at man nu er offer!

Har du iøvrigt selv handlet der?

Jeg undersøgte det fordi sigma6 skrev at han solgte til samme priser som i USA, endda var de danske priser så inklusiv moms.

Læser du hans markedsføring, skriver han at hans priser er som usa + fragt+afgift+ moms. Til mig har han nu i en mail skrevet at priserne er som i USA + 29%. Men så var de priser han nævnte i de 2 annoncer jeg så jo helt hen i skoven.

XA30.5 koster vejledende 44500, men var på tilbud til 39500. I USA koster den 26000 (USD5000) (nu siger han så 33500 i DK)

INT30A koster vejledende 60000 men var på tilbud til 59000 I USA koster den 37300 (USD7150)

Men hvis det passer at hans priser er USA + 29% så kan de aldrig have kostet de vejledende priser.

Det synes jeg ikke er rimeligt Ronin.

Hvis du ser en annonce for en sofa til 44500 og den er på tilbud til 39500 så tænker du sikkert "godt tilbud" så tager du kontakt til sælgeren og han giver dig den for 33500 så synes du sikkert "kanon pris jeg fik, superflink sælger" Når du så fortæller dine venner det, og det viser sig at de alle har købt til kanonprisen, og han andre steder skilter med en helt anden form for priser, så føler du nok dit køb vist bare var ok, og slet ikke det supertilbud du troede det var?

Hvorfor tror du det er ulovligt at have falske førpriser ? Hvorfor tror du der er bødestraf for at gøre sådan noget ? hvorfor tror du at man som forbruger har ret til et ret så stort afslag i prisen hvis sådan noget bliver afsløret? Jeg kan se du er ansat i hifiklubben, er det den officielle politik i hifiklubben at den slags fusk er tilladt? Det synes jeg er skuffende, jeg har flere gange handlet i hifiklubben og altid synes de har været seriøse især om priserne, i starten trak de da også bukserne ned på branchen mange gange for at den lavede den slags her.

Lad være med at blande Hi-Fi Klubben ind i sagen, og forsøge at dreje sagen rundt - det er ikke det, der er til diskussion. Kig vores priser, så har du svaret - det burde ikke være nødvendigt at skrive mere om det!

Det, der er sagens kerne, er dig kontra Vassago - du kan da vel ikke i fulde alvor forvente at du kan købe varerne til præcis den pris, det koster i USA? Har du en forventning om at forhandleren tager tingene hjem til dig, uden at skal tjene en krone på det?

Drop snakken med falske førpriser - så længe at forhandleren gør opmærksom på at der rent faktisk er en endnu bedre pris pga. kursen, så har han faktisk gået længere end man kan forvente. Han kunne bare have rykket hele skidtet på til vejledende udsalgspris, og ikke skelet til prisen på den anden side af dammen, og så havde der ikke været noget at diskutere, andet end undren over den store difference på prisen her kontra der!

At man kan få det billgere nu, end den normale vejledende udsalgspris burde ikke være et problem - det burde derimod være en positiv ting. Og så længe at du kan få produkterne billgt (og endda billigere end indikeret pga. ovenstående faktor), så kan jeg ærligt talt ikke se problemet!

Til historien hører jo med, at mange har kurs-justeret deres priser på produkterne i forhold til de tidligere vejledende priser.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 23 December 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Søren_Nielsen skrev:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1592&zoneid=1

Siden den 28-7-2007 har den højeste dollarkurs været den 28-10-2008 hvor den var 595,15.

XA30,5 koster 5000 dollars = 29757,50 +29% = 38387,17

Det er jo mindre end den annoncerede vejledende pris, og mindre end den tilbudspris han annoncerede en dag hvor kursen var 521.

Så kurserne har aldrig været så høje Ronin, så førpriserne kan ikke passe.

Det kan de sagtens, hvis han efterfølgende har besluttet at han kun vil tage 29% - du kan jo ikke selv se hvor justeringerne er foretaget, hvis der er foretaget noget!

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Uanset alles skriverier vedr emnet før priser så MÅ man IKKE oplyse før priser som aldrig har eksisteret og ikke kan dokumenteres, de er skabt kunstigt i dette tilfælde for at det skal se ud som om besparelsen er enorm iforhold til før pris, det er den ikke da han altid sælger til den givne pris kun dollarens ændringer som forskel.  At hans varer måske sælges rimeligt nok kan kunden jo så vurdere i sammligning med USA priser, men ikke iforhold til DK førpriser som aldrig har været der.  Der er lovgivning mod sådanne tiltag og man kan straffes for det økonomisk og så er man iøvrig derefter i den sorte bog iforhold til forbrugerne.

Søren_Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Er du ven med ham Ronin? for det er da langt ude at du som medarbejder hos hifiklubben forsvarer den slags. I går aftes havde han annoncer på hifi4all med de oppustede vejledende priser SAMTIDIG med at han i en annonce skrev at Pass blev solgt til usa pris+fragt+afgift+moms.

De annoncer forsvandt godt nok lynhurtigt da sigma6 skrev at priserne i Danmark inklusiv moms var de samme som i USA uden moms

Man kan ikke puste og have mel i munden samtidig  Men det er jo smart, folk tror de gør en fed handel og finder først bagefter ud af at de intet har sparet. Det er jo ikke noget tilfælde at den slags er ulovligt, og at dem der har købt hos ham kan kræve kompensation i henhold til loven.

Men den slags betyder måske intet? I hifiklubben har I heller ikke lettere ved at sælge produkter når der er stor rabat på vel?

Og ævlet om at kurserne svinger så han ikke kan have dem på sin side er da langt ude. Han kan bare skrive at priserne er ved en dollarkurs på f.eks 521. Så kan folk jo selv checke om dagsprisen er iorden. Prismærkningsloven siger ihvertfald at han skal opgive sine priser.

Til top Vis Søren_Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren_Nielsen

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 December 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Blaes skrev:

Hej

Til de forhandlere der brokker sig over salget af stereo i deres butikker er nedafgående, kan jeg kun sige, at i må til at indse globaliseringes
fremmars.

Jeg har pga af den lave GBP kurs købt en spritny grammo+ et sæt sprit nye højttalere i en butik i england.. Her hjemme i dk skulle jeg bløde
41800,- for disse to ting, i england måtte jeg betale incl fragt 22400,- for begge dele uden rabat!!!!!!! Det kan godt være at momsen er 25% her
hjemme, men i england er den 15%, så vidt jeg kan regne ud har jeg da vist sparet mere en 10%..

Så måske i forhandlere skulle kigge lidt på kurserne, det er som om at i tror det engelske pund stadig ligger på samme niveau som i 80'erne,
hvor det var 15-20krn eller dollaren på 10-12kr..

Fint du har fået noget grej til en ordentlig pris.Men hvad med garantien, hvad med reperation, hvordan skal man for fremtiden høre grej
der ikke findes på det danske marked ovs.Desværre ser jeg det senarie, at alt i mellemklassen som jeg vil mene dit køb ligger i forsvinder.
Det eneste der vil findes er rigtigt billigt skrammel og ganske få udbydere af meget dyrt. Så hifi for mening mand vil forsvinde.Heldigvis kan
jeg være ligeglad, da det ikke er der min interesse ligger.

(møj Apple )
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Egentlig startede min tråd fro 14 sider siden med hvor skidt det går og tror egentlig ikke læsere herinde er klar over hvor slemt det er og hvad kunders utro handelsform medfører i branchen foruden krisen selv.   B & O er kommet ud med såvidt jeg husker over 500 millioner i underskud, det gør man ikke mange gange før det er slut.  Jamo(nu klipsch ejet) går også skidt og den store højttaler producent i skanderborg ligeså. En Nordjysk importør i en menneske alder jubler heller ikke mere.  Jo selvfølgelig er der få der holder skruen i vandet, men af de selskabsformer der kan checkes er elendigheden enorm og det er særdeles trist.  I kunder får fremover hvad i vil betale for, nemlig intet overhovedet. fagviden , service og display vil til sidst være ikke eksisterende.

rainman=Ole

Blaes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Til Andre Jensen og Rainman

Først til Andre Jensen, det med garanti, der vil jeg mene at de i England også har garanti på deres varer og med en sådan besparelse vil jeg mene at der skulle være råd til at sende det til rep. hvis uheldet skulle være ude.. Og mht at din interesse tilsyneladende ligger i toppen af high-end hvor forhandlerne for alvor tørrer en bagi kan jeg oplys dig om, at en Nottingham analogue DECO er prisat til 275000,- i DK og den får du for 157000,- i UK og DAIS som er prissat til ca. 65000,- i DK fås for 32500,- i UK, men jeg ved selvfølgelig ikke om det er grej der er godt nok til dig, men jo højere du bevæger dig op i high-end jo billigere er det i UK.. hmmm... Sjovt hva???

Og til Rainman, så er der nøjagtig den samme service i UK som i DK og jeg vil mene at englænderne nok ved en hel del om hifi... og du kan nemt få lov at sende tilbage hvis du ikke er tilfreds, det koster godt nok fragten, men med en sådan besperelse skulle der være råd til det..

Nej, det som jeg ser der er galt, og dette er min subjektive mening, det er at i forhandlere piver nøjagtig som ejendomsmæglerne gør pt. i hat været vant til at køre i 6 gear, men i bliver nødt til at sadle om, som almindelige dødelige borgere er nødt for tiden...

Man kan på ingen måde fortænke den almindelige musik/hifi elsker i at søge alternative veje med de priser de fleste forhandlere her i DK disker op med...

Lad vær med at piv, gør noget ved det istedet..

Mvh

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Til Blaes:  Avancen på Hifi udstyr ændre sig faktisk ikke om det er et produkt til 5000 eller 50.000.

Elektronik har en nogenlunde fastsat avance uanset mærke og højttalerre har en anden avance. Selvfølgelig er avancen så af et større beløb, men samme procentsats.

Blaes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Til Rainman

Hmm, det du siger er at procentsatsen er den samme, nemlig, men vil du så sælge lidt billigere med en lidt mindre fortjeneste? nej du vil åbenbart hellere stå fast med håb om en højere fortjeneste med en evt mistet handel tilfølge, end at sænke prisen og så få handlen, men det er jo dit valg...

mvh

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 23 December 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Søren_Nielsen skrev:

Er du ven med ham Ronin? for det er da langt ude at du som medarbejder hos hifiklubben forsvarer den slags. I går aftes havde han annoncer på hifi4all med de oppustede vejledende priser SAMTIDIG med at han i en annonce skrev at Pass blev solgt til usa pris+fragt+afgift+moms.

De annoncer forsvandt godt nok lynhurtigt da sigma6 skrev at priserne i Danmark inklusiv moms var de samme som i USA uden moms

Man kan ikke puste og have mel i munden samtidig  Men det er jo smart, folk tror de gør en fed handel og finder først bagefter ud af at de intet har sparet. Det er jo ikke noget tilfælde at den slags er ulovligt, og at dem der har købt hos ham kan kræve kompensation i henhold til loven.

Men den slags betyder måske intet? I hifiklubben har I heller ikke lettere ved at sælge produkter når der er stor rabat på vel?

Og ævlet om at kurserne svinger så han ikke kan have dem på sin side er da langt ude. Han kan bare skrive at priserne er ved en dollarkurs på f.eks 521. Så kan folk jo selv checke om dagsprisen er iorden. Prismærkningsloven siger ihvertfald at han skal opgive sine priser.

Hvis du lige prøver at undgå at gå ned på børnehave-niveauet, så kan debatten forhåbentlig forblive sober - det ville klæde dig!

Og når vi så snakker om prismærkningsloven, så burde du læse den mere specifikt, hvis du skal kunne forstå hvad den omhandler, og for lige at få det på plads, så siger den bl.a. dette (bemærk det, der står med blåt):

Efter §1, stk. 1, er det et krav, at skiltningen skal være tydeligt angivet, så man som forbruger umiddelbart kan orientere sig om den. Pligten gælder endvidere kun for varer i forretningslokaler, hvorfra salget fysisk sker.

I dette tilfælde drejer det sig jo faktisk i de fleste tilfælde om bestillingsvarer, og samtidig snakker du om skiltningen op hjemmesiden. Der er ingen oplysningspligt om priser på en hjemmeside, og det er fuldt legalt at skrive "Pris ved henvendelse". Så kan man forholde sig til de vejledende priser, og selv vurdere om den pris man har fået, er fin nok!

Jeg har ikke selv set de omtalte annoncer, som du hentyder til, og det ville derfor være forkert at udtale mig om dem. Jeg udtaler mig udelukkende generelt, og som jeg ser det, virker du mere som om du er sur over at du ikke har kunnet hente så god en pris som du måske havde håbet, under påskud af lav dollar osv., og nu skal forhandleren så have hele svineren!

Iøvrigt skrev du "De annoncer forsvandt godt nok lynhurtigt da sigma6 skrev at priserne i Danmark inklusiv moms var de samme som i USA uden moms " - ja, det kan jeg sgu godt forstå, for det er da også en ualmindelig dårlig forretning!

Jeg forsvarer ikke noget som helst, men jeg modargumenterer dig, fordi du er gal på den på enkelte områder.

Søren_Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Ronin forsøger du bevidst ikke at fatte hvad jeg skriver?

I går aftes stod der i tilbudsavisen her på siden at:

XA30.5 ´Før: 44500, nu: 39500.        (I USA koster den 26000 (USD5000))

INT30A Før: 60000 nu:  59000        & nbsp;  (I USA koster den 37300 (USD7150))

Kan du forklare mig hvordan det hænger sammen med at han samme dag i tilbudsavisen om Pass skriver: Vores priser ligger tæt op af udsalgs prisen i USA dog med danske moms og fragt.

Enten passer sætningen om usa pris + dansk moms og fragt ikke, eller også passer førpriserne ikke. Er det svært at fatte ?

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Til Blaes: Du skrev at forhandleren der sælger de kostbare produkter tørrer dig bag i, den må du jo så trække tilbage efter jeg har oplyst dig at avancen praktisk taget er den samme på billigt som dyrt hifi udstyr. Man skal ikke udtale sig om noget man intet ved noget om. Gætterier skaber kun forvirring. Iøvrigt har man også mange penge stående i de kostbare produkter som jo ikke flytter sig i samme hast som de billige.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 December 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Søren_Nielsen skrev:

Ronin forsøger du bevidst ikke at fatte hvad jeg skriver?

I går aftes stod der i tilbudsavisen her på siden at:

XA30.5 ´Før: 44500, nu: 39500.        (I USA koster den 26000 (USD5000))

INT30A Før: 60000 nu:  59000        & amp; amp; nbsp;  (I USA koster den 37300 (USD7150))

Kan du forklare mig hvordan det hænger sammen med at han samme dag i tilbudsavisen om Pass skriver: Vores priser ligger tæt op af udsalgs prisen i USA dog med danske moms og fragt.

Enten passer sætningen om usa pris + dansk moms og fragt ikke, eller også passer førpriserne ikke. Er det svært at fatte ?

læs lige told reglerne først, varens pris i us + evt. forsikring og fragt omkostninger = xxxxx antal kroner, hertil kommer 13,9% i told som udregnes af beløbet xxxxx = nyt xxxxx antal kroner, det nye beløb tillæges 25% moms som udregnes af ny antal xxxxx kroner= total beløbet

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes