| Forfatter |
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har i rigtig, rigtig mange år været en lind strøm af plat og svindel i HiFi branchen's import led,
apperater der er "transportskader", garantisager, "opkøb" af konkursers lagre, fusk med papir på appearter som tags fra toldvarehuset, etc.
branchemedlemmer tror i vi skidedumme og ikke kender metoderne ?
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML: jeg tror vist du skal uddybe disse voldsomme beskyldninger som jeg i branchen aldrig har hørt om. Nævn lige nogle aktuelle sager??
|
| Til top |
|
| |
Søren_Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. og Ronin forsøger I bevidst ikke at fatte hvad jeg skriver? 
I går aftes stod der i tilbudsavisen her på siden at:
XA30.5 ´Før: 44500, nu: 39500. (I USA koster den USD5000=33500 med dansk moms og fragt)
INT30A Før: 60000 nu: 59000 (I USA koster denUSD7150= 48000 med dansk moms og fragt)
Kan du forklare mig hvordan det hænger sammen med at han samme dag i tilbudsavisen om Pass skriver: Vores priser ligger tæt op af udsalgs prisen i USA dog med danske moms og fragt.
Enten passer sætningen om usa pris + dansk moms og fragt ikke, eller også passer førpriserne ikke. Er det svært at fatte ?
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ønsker ikke at nævne konkrete sager...,
folk skal da have lov til at nyde deres otium. 
Det er sket og vil ske igen __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blaes skrev:
Til Andre Jensen og Rainman
Først til Andre Jensen, det med garanti, der vil jeg mene at de i England også har garanti på deres varer og med en sådan besparelse vil jeg
mene at der skulle være råd til at sende det til rep. hvis uheldet skulle være ude.. Og mht at din interesse tilsyneladende ligger i toppen af high-
end hvor forhandlerne for alvor tørrer en bagi kan jeg oplys dig om, at en Nottingham analogue DECO er prisat til 275000,- i DK og den får du for
157000,- i UK og DAIS som er prissat til ca. 65000,- i DK fås for 32500,- i UK, men jeg ved selvfølgelig ikke om det er grej der er godt nok til dig,
men jo højere du bevæger dig op i high-end jo billigere er det i UK.. hmmm... Sjovt hva???
Og til Rainman, så er der nøjagtig den samme service i UK som i DK og jeg vil mene at englænderne nok ved en hel del om hifi... og du kan
nemt få lov at sende tilbage hvis du ikke er tilfreds, det koster godt nok fragten, men med en sådan besperelse skulle der være råd til det..
Nej, det som jeg ser der er galt, og dette er min subjektive mening, det er at i forhandlere piver nøjagtig som ejendomsmæglerne gør pt. i hat
været vant til at køre i 6 gear, men i bliver nødt til at sadle om, som almindelige dødelige borgere er nødt for tiden...
Man kan på ingen måde fortænke den almindelige musik/hifi elsker i at søge alternative veje med de priser de fleste forhandlere her i DK
disker op med...
Lad vær med at piv, gør noget ved det istedet..
Mvh |
|
|
Når jeg skriver det er fint du har fået det til en ordentlig pris, så mener jeg det. Jeg forsvarer
ikke en prisforskel på 100%. Når jeg skriver jeg er ligeglad med at mellemprisklassen
forvinder, det i forhold til det jeg selv fremstiller. Når jeg selv indkøber udstyr er jeg stort set
som alle jer andre.
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med sådanne påstande må man bakke dem op med eksempler, ellers er det jo påstande uden indhold. Hvis du er bange for konsekvenserne kan du jo maile på privaten. Og hvis det er som du siger må der vel være div politianmeldelser og Told og skatte indblanding som er officiel tilgængeligt eller er det bare noget du har hørt og fisken er måske blevet en tand større for hver gang. Nu nævner du otium. altså gamle sager, måske så gamle at de er forældede og så betyder offentliggørelse jo intet.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren_Nielsen skrev:
|
XA30.5 ´Før: 44500, nu: 39500. (I USA koster den USD5000=33500 med dansk moms og fragt)
INT30A Før: 60000 nu: 59000 (I USA koster denUSD7150= 48000 med dansk moms og fragt)
Kan du forklare mig hvordan det hænger sammen med at han samme dag i tilbudsavisen om Pass skriver: Vores priser ligger tæt op af udsalgs prisen i USA dog med danske moms og fragt.
Enten passer sætningen om usa pris + dansk moms og fragt ikke, eller også passer førpriserne ikke. Er det svært at fatte ?
|
|
|
nu er det et gæt fra min side, men før prisen er formentlig den han har fra sidst han lavede en annonce og så er dolleren faldet yderlig, så den altså er blevet billiger i dk, nok forkert at kalde det et tilbud, nærmere dagsprisen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainman ..., du farer op ..., du tag det som et personligt angreb ......, jeg skylder ikke dig et svar på min påstand, jeg ved at der er folk her i forummet som ved hvad jeg hentyder til..., og det er det som for os "slutbrugere" er en inforstået morsomhed, og samtidigt sjovt at det kan ryste selv en person som dig som helt tydeligt ikke er en del af det, som jeg "prikker" til..., jeg prikker ikke særlig hårdt for "liget" er så oppustet, at jeg ikke har lyst til at være i nærheden ...., lol!!!
Jeg sagde "det er sket og det vil ske igen"
alle brancher har deres brådne kar...., længere er den ikke
Mine 50 øre ..., og kan i så have en rigtig dejlig Jul  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman skrev:
| Med sådanne påstande må man bakke dem op med eksempler, ellers er det jo påstande uden indhold. |
|
|
Nu vil jeg så komme med en påstand: "der findes ingen uærlige hififorhandlere i Danmark". (Jeg skal undlade at kommentere på, hvorvidt jeg tør satse min sjæl i skærsilden, på om påstanden holder 100%.) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Spencer!!!  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Søren_Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Søren_Nielsen skrev:
|
|
|
|
nu er det et gæt fra min side, men før prisen er formentlig den han har fra sidst han lavede en annonce og så er dolleren faldet yderlig, så den altså er blevet billiger i dk, nok forkert at kalde det et tilbud, nærmere dagsprisen. |
|
|
Dollaren er steget på det sidste.
Faktum er nok at folk ikke checker USA priserne, når de hører "usa pris + moms og fragt" tænker de "fed forhandler, gode priser" og køber i tillid til at det var rigtigt. DET VAR DET IKKE. 
Hvis man lover forbrugerne de bedste priser, skal man også holde det 
Han har så idag sænket priserne i en mail til mig, og lovet at priserne kommer op på hans hjemmeside så man selv kan checke, det er fint, det viser han lytter til kunderne og tør rette fejl 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren_Nielsen skrev:
dan a. skrev:
Søren_Nielsen skrev:
|
|
|
|
nu er det et gæt fra min side, men før prisen er formentlig den han har fra sidst han lavede en annonce og så er dolleren faldet yderlig, så den altså er blevet billiger i dk, nok forkert at kalde det et tilbud, nærmere dagsprisen. |
|
|
Dollaren er steget på det sidste.
Faktum er nok at folk ikke checker USA priserne, når de hører "usa pris + moms og fragt" tænker de "fed forhandler, gode priser" og køber i tillid til at det var rigtigt. DET VAR DET IKKE. 
Hvis man lover forbrugerne de bedste priser, skal man også holde det 
Han har så idag sænket priserne i en mail til mig, og lovet at priserne kommer op på hans hjemmeside så man selv kan checke, det er fint, det viser han lytter til kunderne og tør rette fejl  |
|
|
Du kan da ha ret i at folk nok ikke tjekker om dolleren er gået op eller ned, men lavede lige en beregning på den pass XA 30,5 hvor fragt og forsikring er sat til 0, 5000 usd i dagens kurser og med told og moms = 37115 dkr, så de 39500 dkr er nok ikke helt skæv, Hvis dolleren har været længere neder er der dog noget der som ikke helt kan passe. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Alle: Læs www.poulsaudio.dk som en af de eneste har forstået essensen af den tråd jeg startede for 15 sider siden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman skrev:
| Til Alle: Læs www.poulsaudio.dk som en af de eneste har forstået essensen af den tråd jeg startede for 15 sider siden. |
|
|
Dit link virker ikke.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må vi lige have et citat, fra dagens tekst: "Vi køber naturligvis brugte kvalitetslamper og
udvalget er jo efter juletidens indbrudsbølge altid overvældende stort.
Vi køber dem nu nok netop derfor ak ja, altså PÅ NETTET på et
auktions-site, som vi af oplagte selviske grunde naturligvis ikke agter
at røbe."
Poul mener altså at det ringe udvalg af nye varer, giver anledning til at købe 'brugt'.  Poul mener nok 'brugt med kvittering', men skriver det dog ikke.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs hvad han skriver: Det vigtigste: Tilstedeværelse af varene. Varene skal være fysisk tilstede for at skabe en interesse og evt køb. Min pointe i tråden er jo netop at kunderne gerne vil komme i butikken og se varene fysisk, lytte og evt låne og gerne benytte butikkens erfaring og så er det mange derefter går andre steder hen og køber enten i anden butik eller på nettet og det er dette misbrug af butikkerne jeg finder uanstændigt. Kunder vi have i pose og sæk, men ikke betale for det og på den måde forsvinder de spændende butikker fysisk og kunderne kan ikke længere komme og se, lytte og låne og Hifi drejer sig trods alt om at lytte musik, men til sidst kan i bare købe og håbe det der kommer frem er brugbart.
kan i som købere slet ikke se hvad dette fører til, uanstændig opførsel overfor butikken fordi besparelse er det eneste faktum der tilsyneladene gælder, så er alt anden sund fornuft tilsidesat. En fysisk butik hvor man kan se og lytte og låne skaber Hifi interesse, prøv at forestille jer at der pludselig er 2 butikker tilbage i landet grundet jeres forehavende. At have en fysisk butik koster altså penge, husleje, lys, varme, markedsføring,revisor og løn, ja selvfølgelig kan en privat der driver netbutik ved siden af fuldtidsjobbet drive det billigere da de ringen udgifter er til husleje og mange andre ting og han skal ikke leve af det.
Jeg mener stadig at dem der kun sælger på prisen og intet andet også tilsidesætte nogle produkters renome, at bygge et renome op kan tage 10 år, det tager kun få måneder at ødelægge det og pris og manglende viden kan være en af grundene. Som tidligere skrevet så prøv at checke priserne på nogle af de førkendte produkter med tidligere godt omdømme, nogle af disse produkter er belvet kastet i grams herhjemme og mistet omdømmet og det ses nu tydeligt på brugtmarkedet hvor de er lavere prissat end varer solgt på nognelunde hæderlig vis. Folk glemmer tilsyneladene alt for at købe/sælge billigt, men man bliver straffen når varene skal sælges igen og det skal de altså på et tidspunkt og så er man status quo og det er altås lige langt.
Principielt er det for mig ok man køber via nettet hvis man sidder og surfer og finder et produkt man synes man vil købe så gør det hvis man tør tage chancen og få et produkt hjem man ikke ved hvordan lyder og inkludere chancen og bøvlet hvis det ikke duer, alt det er ok, men det er ikke ok at gå i butikken, lytte, låne og derved finde ud af det er alletiders produkt og så aflevere igen og købe via nettet eller andet sted, det er hele denne filosofi jeg er imod og egentlig det tråden handlede om, at så nogen gerne vil dreje tråden af sporret er noget anden. Men det er essensen af emnet. Men da kunders moral er blevet noget flosset de sidste par år gør så bare at de snart ikke har nogle fysiske butikker de kan udnytte og få den nødvendige viden og så er fremtidens handel for disse kunder rent chancerytteri, hvad mon der kommer frem til mig når jeg trykker enter knappen , mon det lyder godt, nå det er sgu ligemeget jeg har sparet kr 1000, juhu.
|
| Til top |
|
| |
Heat7 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Rainman
Undskyld jeg siger det så direkte, men du understreger desværre hvad der er det store problem i branchen. Ja jeg giver dig ret, der findes utroligt mange mennesker med en meget lav moral og respekt for andre mennesker, dette er også grunden til at man bliver slået ned uanset hvor man går i byen.
Det er desværre bare ikke problemet, men en fin undkyldning for dem der vil bruge den.
Du udviser en enorm mangle på forståelse, måske ikke for hvad der sker i branchen, men rent forretningsmæssigt. Det er og bliver en joke at sige at kunderne ikke aner hvad der er har mest værdi, for det er ene og alene kunderne der bestemmer hvad der har værdi og hvor høj denne værdi er. Kan man ikke overleve som firma (uanset branche) så er man bare ikke dygtig nok, og nej man behøver ikke begrave alle sine værdier for at overleve, måske blot sine idealer og fejlagtige overbevisninger.
Spencer rammer hovedet på sømmet i næsten alle sine indlæg i denne tråd, og udviser netop den indsigt i kundernes prioriteringer samt forhandlernes fejl som er grunden til "krisen". I forretningverdenen har tingene med at udvikle sig efter en enorm logik værende efterspørgsel, og "HIFI" branchen er ingen undtagelse. De forhandlere der whiner over kundernes manglende forståelse, de har naturligvis ikke en chance for at overleve i nogen som helst branche.
|
| Til top |
|
| |
Heat7 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman skrev:
|
Jeg mener stadig at dem der kun sælger på prisen og intet andet også tilsidesætte nogle produkters renome, at bygge et renome op kan tage 10 år, det tager kun få måneder at ødelægge det og pris og manglende viden kan være en af grundene. Som tidligere skrevet så prøv at checke priserne på nogle af de førkendte produkter med tidligere godt omdømme, nogle af disse produkter er belvet kastet i grams herhjemme og mistet omdømmet og det ses nu tydeligt på brugtmarkedet hvor de er lavere prissat end varer solgt på nognelunde hæderlig vis. Folk glemmer tilsyneladene alt for at købe/sælge billigt, men man bliver straffen når varene skal sælges igen og det skal de altså på et tidspunkt og så er man status quo og det er altås lige langt.
|
|
|
1. Jeg kan trøste dig med at firmaer der kun sælger på lav pris, de overlever heller ikke i længden.
2. Hvis man har et renome alene bygget på høj pris, så siger det vist allerede hvor vi er henne.
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et produkts gode renome skaber også en stabil brugtpris som kommer køberen tilgode på et tidspunkt. Nye produkter med elevator priser har altid en dårlig gensalgspris, men kunderne kan ikke se længere end ud over næsetippen, straffen kommer senere, se dog på brugtpriserne på nogle produkter der er solgt således. Og igen, jeg lukkede ikke på grund af økonomiske problemer, overhovedet ikke da jeg som en af de eneste var 100% gældsfri og forlod branchen med penge på kontoen. Jeg forlod branchen grundet jeg ikke ville stå model til den opførsel mange efterhånden lagde for dagen mht til misbrug af butikken. Hvordan skal man kunne tilpasse sig uanstændig opførsel og ulige konkurrencevilkår. Jeg kunne da ikke sætte mine priser ned med feks 20 % så havde min butik måtte lukke for mange år siden og så ville det have været af økonomiske årsager, nu var det moralske og ja der findes faktisk forhandlere der har moral.
|
| Til top |
|
| |