| Forfatter |
|
rainman Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Sigma: Du husker nok ikke så godt, jeg havde faktisk mellem 15 og 20 forskellige mærker i min butik og det er mange. Og vedr at sammensætte produkter korrekt er det faktisk netop det mange års erfaring giver den seriøse hifi sælger mulighed for. Erfaring i at have kombineret og lyttet til ufattelig mange ting gennem tiden. Ingen butikker køber kostbare varer hjem fordi en kunde lige vil lytte, tilgengæld kunne du hos mig låne hvad du ville af sortimentet og jeg kontaktede ofte importører om de ville låne mig feks et sæt dyre Dynaudio da jeg ud fra erfaring og tidligere salg til en given kunde, kunne vurdere han var alvorligt intereesseret. Selvfølgelig er der ingen der indkøber et sæt 100.000 kr højttalere fordi en tilfældig kunde kommer ind og vil lytte til dem. Alternativt kunne jeg henvise til feks en kommende messe hvor jeg vidste de ville være med eller en anden butik hvor de måske var i display.
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
rainman skrev:
| Til C. Burkowski. Dutager alvorligt fejl hvis du tror Elgiganten går godt, de har et underskud så voldsomt at du ville nægte at tro det. Men er en stor koncern som har egenkapitalen iorden og VIL erobre markedet selv om det vil koste og tage nogle år. Jeg vil tro deres underskud er større end hele landets radiobutikker tilsammen. Og du får måske bedste pris med din holdning, men ikke bedste service og fagviden. Som før sagt er der kun sælgere tilbage hvis viden er ikke eksisterende, de kunne lige så godt sælge legetøj som radiogrej. |
|
|
Som skrevet før så kendte jeg ikke din butik. Men det lyder da godt nok som om at du var en rigtig stor kanon, med en sindsyg stor viden omring alt elektronik, vist man skal tror hvad du skriver 
Men Dinosauerne var også store dyr og de er nu døde alle sammen lige som din butik og din "viden", så kom nu vidre og lad vær med at trække alle andre butikker med ned i din død 
Jeg kender en hel del butikker i DK hvor sælger har en kompetent viden omkring produkterne og kan vejlede og anbefale.
Men det er svært at overbevise en gammel gnaven mand omkring hans egen fejl, de kan for det meste kun se at det er alle andres skyld  |
|
|
Dine ad hominem angreb er upassende.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman skrev:
| Til Sigma: Du husker nok ikke så godt, jeg havde faktisk mellem 15 og 20 forskellige mærker i min butik og det er mange. Og vedr at sammensætte produkter korrekt er det faktisk netop det mange års erfaring giver den seriøse hifi sælger mulighed for. Erfaring i at have kombineret og lyttet til ufattelig mange ting gennem tiden. Ingen butikker køber kostbare varer hjem fordi en kunde lige vil lytte, tilgengæld kunne du hos mig låne hvad du ville af sortimentet og jeg kontaktede ofte importører om de ville låne mig feks et sæt dyre Dynaudio da jeg ud fra erfaring og tidligere salg til en given kunde, kunne vurdere han var alvorligt intereesseret. Selvfølgelig er der ingen der indkøber et sæt 100.000 kr højttalere fordi en tilfældig kunde kommer ind og vil lytte til dem. Alternativt kunne jeg henvise til feks en kommende messe hvor jeg vidste de ville være med eller en anden butik hvor de måske var i display. |
|
|
Ok? Men det er da muligt at låne høttalere hjem i 100000 kr klassen i f.eks Odense.
Det kan da godt være du havde mange mærker, men ikke mange modeller der var noget særligt. F.eks dynadio havde du da ikke noget særligt af. Og hvad havde du af higend højttalere ud over maggies?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6:
Læs engang hvad rainman skriver. Han skriver netop, at grej som var i butikken kunne lånes med hjem, men at han ikke købte ting hjem, med henblik på at kunden kunne låne det med hjem. Der er en væsentlig forskel.
Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
sigma6:
Læs engang hvad rainman skriver. Han skriver netop, at grej som var i butikken kunne lånes med hjem, men at han ikke købte ting hjem, med henblik på at kunden kunne låne det med hjem. Der er en væsentlig forskel.
Hygge, Brok |
|
|
Ja, det ved jeg da godt man kunne. Men det er da klart hvis man ikke har noget af interesse så hverken låner eller køber man noget. Jeg tror heller ikke Rianman solgte ret meget.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
brok skrev:
|
sigma6:
Hygge, Brok
|
|
|
Ja, det ved jeg da godt man kunne. Men det er da klart hvis man ikke har noget af interesse så hverken låner eller køber man noget. Jeg tror heller ikke Rianman solgte ret meget. |
|
|
Det behøver man nok ikke have den udvidet ledvogter eksamen for at regne ud. Butikken er lukket , og det sker sjældent på grund af velstand.Hvordan det så generelt går i dk, skal man nok læser regnskaber, for at kunne sige noget om.Og det er ikke engang nok, da man ikke kan se ud af et regnskab, om strategien er rigtig på langt sigt.
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Sigma: Til at starte med så synes jeg du skulle tilkendegive hvem du er når du nu kender mig.
Synes faktisk alle herinde skulle stå ved for og efternavn, istedet har i et alias, et brugernavn. Det er ok med et brugernavn, men skriv under hvem i er. At påstå dit og dat uden afsender er ikke en hæderlig diskussionsform.At gemme sig bag et alias. Som nævnt havde jeg mindst 15-20 mærker og havde både dyre Gradient, Isophon og Magneplanar højttalere. Ja de butikker der har et sæt 100.000 kr højttalere låner dem ud og jeg lånte også alt ud i butikken så hvis en butik et andet sted har en given 1oo kg højttaler så låner de den ud lige som jeg gør. Jeg havde iøvrigt for det meste 3 sæt Dynaudio højttalere i butikken. Hvad jeg solgte for ved du jo intet om og gætter ud i den blå luft. Jeg drev trods alt butik i 15 år og lukkede helt af egen fri vilje som tiligere nævnt her på siden. Som en af de eneste butikker i landet var jeg 100% gældsfri og har aldrig skyldt nogen noget og regninger blev betalt indenfor 24 timer og jeg lukkede med penge på kontoen da hele varelageret blev solgt og det var betalt. Så pas på med hvad du skriver og venligst oplys hvem du er.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman> lige for at få det på plads, jeg har ikke fornægtet grammofoner. Har (stadig) en der hjemme, bruger den flittigt, så sent som i morges kl4:15 hvor jeg stod op for at kunne lave print layout i ro og fred.
Men hvorom alting er, hvis kunderne ikke køber, så er det fordi det man tilbyder ikke er godt nok, enten fordi service ikke er god nok, produkterne ikke er, priserne ikke er etc. Kunder køber når de synes det man tilbyder er det rette. En god handel kræver at både sælger OG køber er tilfreds. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Sillesen: Som tråden startede med og mit budskab er at finanskrisen er den største synder for manglende køb og den næste er som førnævnt kundernes , de vil gerne bruge butikkernes viden, og lytte til tingene i butikken og gerne låne med hjem, men dererfter ofte købe et andet sted. Så det med at man ikke tilbyder den rette varer passer ikke, de kommer jo netop for at lytte og låne fordi du har varen, og viden og tilbyder låneservice med mere, men vil så ikke købe bagefter fordi de kan spare få kr andet sted. Så nogle kunder kan du ikke gøre tilfreds fordi de på forhånd kun vil udnytte dig og handle andet når de har lukreret på butikken og som mange gange før nævnt finder jeg det uanstændigt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman skrev:
|
Til Sigma: Til at starte med så synes jeg du skulle tilkendegive hvem du er når du nu kender mig.
Synes faktisk alle herinde skulle stå ved for og efternavn, istedet har i et alias, et brugernavn. Det er ok med et brugernavn, men skriv under hvem i er. At påstå dit og dat uden afsender er ikke en hæderlig diskussionsform.At gemme sig bag et alias. Som nævnt havde jeg mindst 15-20 mærker og havde både dyre Gradient, Isophon og Magneplanar højttalere. Ja de butikker der har et sæt 100.000 kr højttalere låner dem ud og jeg lånte også alt ud i butikken så hvis en butik et andet sted har en given 1oo kg højttaler så låner de den ud lige som jeg gør. Jeg havde iøvrigt for det meste 3 sæt Dynaudio højttalere i butikken. Hvad jeg solgte for ved du jo intet om og gætter ud i den blå luft. Jeg drev trods alt butik i 15 år og lukkede helt af egen fri vilje som tiligere nævnt her på siden. Som en af de eneste butikker i landet var jeg 100% gældsfri og har aldrig skyldt nogen noget og regninger blev betalt indenfor 24 timer og jeg lukkede med penge på kontoen da hele varelageret blev solgt og det var betalt. Så pas på med hvad du skriver og venligst oplys hvem du er.
|
|
|
Jeg hedder frank og er fra Vejle.
Jeg mener ikke der er noget der bløder. I dag har vi kunder bare fundet ud af hvad vi vil ha'. Når jeg handler anlæg undersøger jeg hvad jeg kan få for det jeg skal af med, og hvad jeg kan få for det jeg har til rådighed. Det virker til at der er nogle butikker der godt kan køre rundt, og det er måske fordi de imødekommer de krav vi stiller for kunder.
Jeg har en bekendt som købte et sæt højttalerer til 70000 og en forstærker til 87000 i vejl udsalgspris. Han fik 2000 kr rabat. Jeg ved 100% at hvis jeg havde 150000 at købe for, blev det aldrig i den forretning....som forøvrigt også er lukket nu.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman skrev:
| Pierre: Jeg har på intet tidspunkt fremhævet min egen viden som værende ekseptionel, det lader jeg andre om at bedømme, folk der kender mig og kendte min butik, modsat dig. Min tråd har hele tiden været baseret på hvor skidt branchen går og min mening om hvorfor så venligst baser dine skriverier på fakta. Alle mine oplysninger vedr den økonomiske elendighed hos butikker, producenter og importører er 100% fakta. |
|
|
At give forbrugernen skylden på den måde du gør er vist ikke 100% fakta  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Sigma (Frank) Det er altså ikke sælgeren der nødvendigvis skal stå og automatisk give dig rabat. Du kan jo selv forespørge og så evt blive enige om en acceptabel handel bared u gør det inden du låner med hjem, ellers udnytter du jo butikken og handler andet sted.
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Pierre: Jo for mit vedkommende var det efterhånden fakta at kunderne misbrugte mig og det var ene og alene derfor jeg stoppede butikken. Jeg ville ikke stå model til den opførsel som skete på ugentlig basis. Min økonomi fejlede intet og har aldrig gjort det. Stoppede mens de gode oplevelser stadig var i erindringen. Tilgengæld nyder jeg i dag musik endnu mere nu hvor det ikke er min provision.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg kan da ikke sige hvad jeg vil gi for en vare før jeg har hørt den vel?
Og havde du et varelager med alle dine produkter? Hvis jeg havde lånt de store magnaplaner med hjem, havde du så nogle nye i butikken hvis jeg skulle få lyst til at købe?
Havde du f. eks 4 sæt af det ps audio ekstrem strømkabel hjemme som du solgte? Eller skulle du bestille hjem hvis jeg nu gerne ville ha' det?
Helt ærligt så synes jeg du var en flink fyr, og det var fedt at tale analoge medier med dig. Men derfor ville jeg da ikke betale dig 1/3 mere end hvad jeg kunne få det for andre steder.
|
| Til top |
|
| |
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman skrev:
| Jeg vil lige for god ordens skyld meddele jeg ikke er branchemedlem, men stadig på fora står som sådan. Jeg valgte frivilligt at lukke, min butik i gennem 15 år gik, ikke grundet økonomi, jeg var faktisk en af de eneste butikker i landet der var 100% gældsfri og lukkede med plus på kontoen. Jeg ville ikke længere stå model til at blive groft udnyttet og stå tilbage og til grin efter at have rådgivet kunder som gerne ville lytte og låne for så at handle andetsted. Det ligger langt fra mine moralbegreber om anstændig opførsel og handel. Så jeg takkede pænt af efter 15 år mens de gode minder og gode kunder var i erindring. Udviklingen og udnyttelsen af butikken blev grovere og grovere og det ville jeg ikke stå model til. Og ja den seriøse Hifi er desvære i nedgang og tilbage er få niche kunder som ikke er nok til opretholdelse af seriøse butikker og de tilbageværende kunne lige så godt sælge lehetøj som noget andet for deres fagviden er ikke eksisterende. |
|
|
Glorien er pudset
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
|
Jamen jeg kan da ikke sige hvad jeg vil gi for en vare før jeg har hørt den vel?
Og havde du et varelager med alle dine produkter? Hvis jeg havde lånt de store magnaplaner med hjem, havde du så nogle nye i butikken hvis jeg skulle få lyst til at købe?
Havde du f. eks 4 sæt af det ps audio ekstrem strømkabel hjemme som du solgte? Eller skulle du bestille hjem hvis jeg nu gerne ville ha' det?
Helt ærligt så synes jeg du var en flink fyr, og det var fedt at tale analoge medier med dig. Men derfor ville jeg da ikke betale dig 1/3 mere end hvad jeg kunne få det for andre steder.
|
|
|

__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
| [Jeg har en bekendt som købte et sæt højttalerer til 70000 og en forstærker til 87000 i vejl udsalgspris. Han fik 2000 kr rabat. Jeg ved 100% at hvis jeg havde 150000 at købe for, blev det aldrig i den forretning....som forøvrigt også er lukket nu. |
|
|
Jeg fatter simpelthen ikke denne konstante snak om rabat... Det hele drejer sig om at få det billigst muligt, ikke om at købe til en pris der kunne være rimelig, alt taget i betragtning.
Det samme på brugtmarkedet - her er man jo nærmest nødt til at lægge kroner ovenpå prisen for at kunne give rabat, for det vil alle bare ha'. Sætter jeg det til salg for 800 vil man gi' 500, sætter jeg det til salg for 1.200 vil man gi' 800 - det er rabatten der er det vigtigste.
Og det forhold kan jeg godt forstå at man har noget imod. Man står jo heller ikke og prutter i Føtex for at få rabat på dagligvarer, selv om de fleste af os igennem en livstid kommer til at lægge flere kroner der end hos en hifi-forhandler.
Naturligvis er det ok at forsøge at prutte om prisen, men at blive fornærmet over ikke at kunne få den helt store rabat - det fatter jeg ikke. Jeg har en kammerat der gør det samme i tøjbutikker - kan han ikke få mindst 30% rabat efter at have trukket ekspedienten igennem hele møllen inkl. et par minutters nedstirren, så går han igen. I Jem & Fix betaler han hvad der står på prismærkaten. Ikke noget at sige til at der er ekstra overhead på prisen de steder hvor der bliver pruttet.
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har handlet i Hifi4you og både service og udvalg var super. Ole monterede en pickup (købt hos ham) mens jeg nød en masse dejlig musik på magneplanar. Prisen var iorden og både pickupen og montering var helt tilfredsstillende. Hvis jeg husker ret røg der vist også lidt vinyl med.
Jeg tror, at der er en del sande pointer i det startende indlæg. Men folk værdsætter desværre sjældent hvad de har, før de mister det.
Jeg har selv en enkelt gang handlet over nettet med et dansk firma og fik en fin betjening og pris, men jeg må sige jeg er glad for den direkte kontakt til både sælger og produkt. Mit næste køb bliver i en fysisk butik igen igen igen igen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
sigma6 skrev:
| [Jeg har en bekendt som købte et sæt højttalerer til 70000 og en forstærker til 87000 i vejl udsalgspris. Han fik 2000 kr rabat. Jeg ved 100% at hvis jeg havde 150000 at købe for, blev det aldrig i den forretning....som forøvrigt også er lukket nu. |
|
|
Jeg fatter simpelthen ikke denne konstante snak om rabat... Det hele drejer sig om at få det billigst muligt, ikke om at købe til en pris der kunne være rimelig, alt taget i betragtning.
Det samme på brugtmarkedet - her er man jo nærmest nødt til at lægge kroner ovenpå prisen for at kunne give rabat, for det vil alle bare ha'. Sætter jeg det til salg for 800 vil man gi' 500, sætter jeg det til salg for 1.200 vil man gi' 800 - det er rabatten der er det vigtigste.
Og det forhold kan jeg godt forstå at man har noget imod. Man står jo heller ikke og prutter i Føtex for at få rabat på dagligvarer, selv om de fleste af os igennem en livstid kommer til at lægge flere kroner der end hos en hifi-forhandler.
Naturligvis er det ok at forsøge at prutte om prisen, men at blive fornærmet over ikke at kunne få den helt store rabat - det fatter jeg ikke. Jeg har en kammerat der gør det samme i tøjbutikker - kan han ikke få mindst 30% rabat efter at have trukket ekspedienten igennem hele møllen inkl. et par minutters nedstirren, så går han igen. I Jem & Fix betaler han hvad der står på prismærkaten. Ikke noget at sige til at der er ekstra overhead på prisen de steder hvor der bliver pruttet.
|
|
|
Jeg forsøger jo at sige det samme som dig! For er det rimeligt at fordi en gut sælger hifi skal tjene max HVERGANG han sælger en vare?
|
| Til top |
|
| |
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman skrev:
| Jo sorteper lægges hos dig som selv siger du altid handler billigst ind og forsøger at få priserne kraftigt ned og alt der såmændt ok da sælger jo kan melde fra, men du skal få afgjort prisen straks, ikke når du har lånt varen med hjem og i så ikke kan blive enige om prisen så udnytter du jo butikken og går måske et andet sted hen så prisen må du få afklaret helt fra begyndelsen det er det mest anstændige |
|
|
er det køber eller sælger der skyld i din lukning ??
|
| Til top |
|
| |