| Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt
Du har fuldstændig ret,desværre. her er blevet meget stille på det sidste.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Syntes godt nok der er kommet mange der virker til at brokke sig kun fordi de kan(tjek side 2 i tråden, og brugeren med 12
indlæg der spørger om moderatorerne har røget hash). I mine øjne er det grunden til at forum er blevet så stille de sidste par
år.
Mvh. l´Blundt |
|
|
Se det som et underholdende indslag  . Vi kommer fra forskellige miljøer, og udtrykker de samme ting på en vidt
forskellig måde. Nogle af os er fra Nørrebro, andre fra landet, og andre igen fra Sjangtofte. Der må altså være plads til
forskellligheder af den slags, ellers bliver det da slet ikke til at holde ud
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er til tider en udpræget tendens på Hifi4all, i lighed med utallige andre websites, hvor en del brugere benytter enhver given lejlighed til at bitche over det ene eller det andet. Hvis det ikke er irritation over en brugers spørgsmål om hvilke højttalere der skal købes til den nye lejlighed, er det en anden brugers forkærlighed for PWM-forstærkere. Hvis det ikke er moderatorernes mangel på indgriben, er det fordi moderatorerne rent faktisk griber ind, sætter folk som burde vide bedre i skammekrogen, og rydder op efter uvelkomne brugeres besynderlige hnag til igen og igen at oprette tåbelige indlæg og smadre tråde via dobbeltprofiler. Eller der bitches over mangel på nye retningslinjer eller fremkomsten af samme. Det er sandelig ikke nemt, hva'? Denne tråd rummer i al sin enkelthed en fin opvisning af indlæg, som rammende summerer ovenstående op: En bruger (faktisk 7) bifalder de nye retningslinjer, et par brugere mener retningslinjerne er dummere end moderatorerne (som jo naturligvis må være påvirket for at have kunnet strikke et sådan makværk sammen), flere påpeger det idiotiske i selve det at forfatte en nyhed om de nye retningslinjer, og et par brugere går i struben på en sætning, som måske ikke er verdenes mest heldigt formulerede. tter andre brugere svarer i denne tråd med indlæg som ingen relevans eller sammenhæng har til selve tråden. Der tælles på fingre for at holde styr på, hvor mange løfter hver moderator har afgivet, og dele af nyhedsindlægget omkring de nye retningslinjer tolkes mere fantasifuldt end Tim Burtons udgave af Alice i Eventyrland. Er det mon tilfældigt eller mon med fuldt overlæg? Gæt selv. Regler og retningslinjer er til for det tilfælde, at man har noget at forholde sig til hvis noget andet er røget af sporet. Sålænge tingene fungerer, er der ingen der gider forholde sig til reglerne, for der er intet behov for det. Men lige så snart voksne mennesker (tro det eller lad være, de fleste brugere her er rent faktisk et godt stykke over 14 år gamle) ikke længere kan finde ud af at tale pænt til hinanden, griber vi ind. Og det gør vi på baggrund af et regelsæt som er brugbart. De aller fleste vil på ingen måde registrere de ændringer, som de nye retningslinjer medfører. De, som lægger mærke til det, eller måske tilmed får en henvendelse fra en moderator eller ser at en tråd er blevet decimeret så den igen fremstår som et nogenlunde sobert stykke diskussionsreferat, ville med stor sandsynlighed have lagt mærke til det, uanset hvad. Uanset hvordan retningslinjerne skrues sammen, vil nogle anse dem for indskrænkende, mens andre vil opleve dem som for løse. Det er et vilkår som ikke kan ændres. Fortsat fantastisk søndag, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle vi nu ikke bare give det her en chance. Der har været kritik, og teamet har været i tænkeboks for at gøre H4ALL bedre.
Lad os nu se hvordan det går, i stedet for at skyde det hele ned fra starten af.
Selv ser jeg meget frem til konsekvent indgriben over for offtopic og diverse komplet intetsigende indlæg, så vi kan få fred til at
snakke hifi på en sjov måde. Især kabel og tweak tråde, har været spammet til af indlæg fra diverse trolls, der udelukkende
har til formål at få os til at fare i totterne på hinanden.
Relevante svar på relevante spørgsmål, og ikke en masse intern ævl og kævl, der forstyrrer besvarelsen. Væk med alt det, og
væk med de brugere som kun vil lave rav i den.
Så lad os se hvordan det går
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker: Jeg er ikke fra nogle af disse miljøer/byområder, og bifalder ikke at folk fra disse steder opfører sig som det
passer dem. Men uanset hvor man kommer fra ved man at det ikke hjælper på en dialog at spørge den anden part om
personen er påvirket kva personens holdninger/udtalelser. Og ved man ikke dette har man større problemer end et par
moderatorers ageren på en privat-ejet hjemmeside.
Jeg kigger så lidt på din avatar og går ud fra at der er lidt ironi i dit indlæg  Præcis som det sikkert fremgår af min
avatar at jeg intet har imod regler formuleret i en koger  Så længe de giver lidt mening
Til sidst vil jeg give Brok ret i ovenstående indlæg. Dog vil jeg måske henholde at ordet bitche måske ikke er det heldigste.
Har folk ikke noget at "bitche" over så får de det når en moderator siger at deres klager bare er at bitche(hvilket jo er et
meget negativt ladet udtryk).
Glæder mig til mit elskede forum igen bliver til at hænge ud i et par timer om dagen
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
L'Blundt: Jeg mener netop ikke, at klager er at sidestille med de der bitcher. At klage er at forholde sig konkret til en substans, og samtidigt anvise en løsning. At bitche er... tjah, måske det samme, men uden nogen form for fremadrettet eller konstruktivt indhold. Der kunne være valgt andre, mindre frivole udtryk, men jeg vælger at lade det stå  . Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
John Jul Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Marts 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det lyder som om der er en vilje til forandring. Nu vil jeg så prøve at være konstruktiv. Det må være sådan, som flere også siger, at man kan tale ordentligt til hinanden. Trolls bliver bedst aflivet hvis de ignoreres og det gælder både fra brugeres og moderatorers side. For en troll er det næstbedste vel at han kan blive modereret, så har han det at brokke sig over! Tråde som ikke kommer nogle vegne, men bliver ført i en ordentlig tone skal da have lov at dø ud af sig selv, det sker da på mange andre fora, så hvorfor ikke her. Når den slags tråde bliver lukket med hård hånd er det jo netop at nogle uvægerligt vil føle at moderatoren har skjulte motiver. Tak til Virius for svaret. Hvis ovenstående er kritik, er den godt skjult  . Jeg vil helst se fremad.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
l`Blundt: Vi er da grundlæggende enige. Men nok med den nuance, at jeg er fra Nørrebro hvor man godt kan sige "har du
drukket af natpotten?", uden at det bliver opfattet som en fornærmelse. Så en "sprogfinke" her og der syntes jeg ikke skader,
så længe det ikke tager overhånd. Jeg gætter på at det også er noget lignende, som Andreas har vurderet.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skidegodt med nye retningslinier - tak til Mikkel og resten af teamet der gider at investere rigtig mange ressourcer/ energi sådan, at vi andre har et forum som dette at begå os i.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor kan man ikke kommentere nyhederne mere, er det en del som er blevet slettet sammen med de nye retningslinjer??????
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Hvorfor kan man ikke kommentere nyhederne mere, er det en del som er blevet slettet sammen med de nye retningslinjer??????
|
|
|
Jep, vi besluttede på sidste redaktionsmøde, at der ikke længere oprettes tråde til nyheder. Ønsker man at diskutere disse, så er man velkommen til at starte en tråd selv  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av! Det synes jeg er ærgerligt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er sku en træls beslutning i har taget der  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det så meningen at man skal linke til selve nyheden og så oprette en ny tråd på egen hånd eller?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Pierre skrev:
Ja det er sku en træls beslutning i har taget der  |
|
|
Er det så meningen at man skal linke til selve nyheden og så oprette en ny tråd på egen hånd eller? |
|
|
Man behøver ikke linke til selve nyheden, det er helt op til een selv  Beslutningen har vi desværre måtte træffe som følge af at mange nyheder omhandlende produkter har taget en kedelig drejning i forummet. Det er naturligvis tilladt at diskutere og kritisere produkter på et sagligt grundlag, men altså for ofte sås det at produktnyheder har fået en overordentlig hård medfart i forum. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Beslutningen har vi desværre måtte træffe som følge af at mange nyheder omhandlende produkter har taget en kedelig drejning i forummet. Det er naturligvis tilladt at diskutere og kritisere produkter på et sagligt grundlag, men altså for ofte sås det at produktnyheder har fået en overordentlig hård medfart i forum.
|
|
|
1: Hvorfor skulle det ændre sig fordi folk selv skal oprette en tråd?
2: Hvis Hifi4all ønsker at skabe en positiv stemning såvel brugerne imellem som mellem brugere og Hifi4all, hvorfor vælger man så en løsning der også modarbejder ganske almindelige, positivt sindede brugere? Det er da klart at jo mere besværligt I gør det at debattere, jo nemmere får I ved at moderere. Færre indlæg = færre problemer. Jeg synes dét der er et skridt i den forkerte retning, i et moderne forum bør man netop gøre det NEMMERE og mere logisk at debattere.
Sandsynligheden for at der nu kommer tre brok-tråde over en nyhed i stedet for én, er overhængende. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kollektiv afstraffelse  . Men så fik vi det fastslået. Annoncørerne er vigtigere end brugerne
Men så må i jo hellere også lukke ned for kommentarer til anmeldelser. Der kommer jo til tider også "usaglige kommentarer".
Hvorfor ikke bare lukke forum helt, når brugerne er så uvorne, som tilfældet åbenbart er?
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok: Problemet er jo at dem du mener bare bitchér nok ikke selv syntes de bare bitchér. Dermed er der ingen der tager dit indlæg til efterretning, for det er jo ikke dem du omtaler. Det kunne jo lige så godt være dig der bitchéde over deres klager, hvilket jeg syntes det virker til at dem du omtaler rent faktisk mener. Og så er der det med at skældsord og tillæg af motiver eller andet ikke hjælper på en konstruktiv debat. For min skyld kunne i sagtens afskaffe retningslinierne og lade det være op til folk selv at vurdere om det de skriver hører til på siden, og om det medfører noget positivt at poste indlægget, og så smide folk på porten hvis de ikke høre til her. For det er jo ikke så svært at gebærde sig ude IRL og dermed burde det heller ikke være så svært her i cyberspace. Desværre medfører det jo bare at de kommer igen og ødelægger alt for alle med dobbeltprofiler. Uanset syntes jeg det er flot at i gider finde jer i denne bitchén fra mange brugere  For jeg havde sgu hurtigt hædt dem ud. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Kollektiv afstraffelse . Men så fik vi det fastslået. Annoncørerne er vigtigere end brugerne
|
|
|
Ja det må jo være konklusionen
Tweaker skrev:
Men så må i jo hellere også lukke ned for kommentarer til anmeldelser. Der kommer jo til tider også "usaglige kommentarer".
Hvorfor ikke bare lukke forum helt, når brugerne er så uvorne, som tilfældet åbenbart er? |
|
|
Du læser regelsættet på siden som fanden læser bibelen. Jeg begynder efterhånden at tvivle på at vi nogensinde kommer til at kunne agere, uden at det vil medføre kritik - uanset hvad vi så gør. Der bliver ikke længere automatisk oprettet tråde til nyheder, men det står brugere frit for selv at gøre dette. Er det virkelig en så radikal handling at det skal påpeges på denne måde? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke lige helt hvorfor det skulle være at tækkes annoncører at der ikke kan kommenteres på en nyhed, det står da enhver frit at oprette en tråd og lufte sine meninger. Bevares, man kan så måske ikke direkte se at den givne nyhed har affødt kommnetarer fra folket.
Det var måske nok i virkeligheden en fordel for alle ?
selv om Floe skrev :
Beslutningen har vi desværre måtte træffe som følge af at mange nyheder omhandlende produkter har taget en kedelig drejning i forummet. Det er naturligvis tilladt at diskutere og kritisere produkter på et sagligt grundlag, men altså for ofte sås det at produktnyheder har fået en overordentlig hård medfart i forum
Så vil det da nok uvilkårligt på mange virke som om man fra redaktionens side af - kan have et ønske om at tækkes nogen - det er soleklart redaktionens eget valg - men hvis "nyhederne" består i voodoo og et pose luft, pakket ind i noget der glimrer af guld, så er det vist ikke kun brugerne på H4A der kan have karske meninger om tingene - ved ikke lige helt om det var en lille dåse med indhold for en tusindkroneseddel, der satte høje bølger i søen sidst, men det er da et tegn på at enten er der nogen i branchen, der prøver at sælge grisen godt, eller også er man så tossegod, at man tror at en voldsom prissætning, kan få nogen til at falde til patten, fordi "uhhhh den er dyr, så må den være god" ?
Pris og kvalitet følges ikke altid ad, og da slet ikke i en branche, hvor Voodoo og mineraler også indgår i opskriften.
På en eller anden måde er nyhederne da bestemt interessante, men folket meninger om samme "nyhed" skal da også tælles med. (Hvordan man så kan have en berrettiget mening om en ting man aldrig har stået med i hænderne, er jo dybest set et temmeligt godt spørgsmål)
Det er vist et trælst valg mellem pest og kolera - Måske man bare skal lade de være op til brugerne at oprette en tråd, og deri kommentere nyheden , men jeg synes der går megen værdi tabt i at man ikke sammen med nyheden , kan se, den har affødt kommentarer.
Om kommentaren har værdi, må folk jo selv finde ud af.
konstruktivt forslag:
Måske man skal se på om en nyhed kan få et flag, der signalerer kommentarer ? Så har alle vel fået sin vilje ?
just my $ 0.10
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |