Forfatter |
|
akseldalgard Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 20 Januar 2014 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg købte for cirka 1 år siden dette sæt højttalere (Billeder længere nede). Den forrige ejer sagde et det var et sæt Amadeus højttalere. Jeg har siden været inde og kigge på Dansk Audio Teknik's hjemmeside og travlet den igennem blandt gamle konstruktioner osv. Har ikke fundet dem ( måske har jeg ikke ledt grundigt nok). Den præcise alder kendes ikke, men de bør cirka være 8-10 år gamle. Jeg mener at sælger fortalte at mellemtonenerne var blevet udskiftet med nogen bedre. Jeg har haft dem pillet ud og der står det er nogle SEAS G17 REX/P. Og basserne er nogle Vifa P17WJ-00-08 ( De er 6,5"). Diskanterne er nogle SEAS 25TFFN/06. Jeg håber nogen kender højttalerne. Det kunne være sjovt at vide hvilken model det er. Jeg mistænker dem lidt for at være DIY. Hvis de er det, er det fandens godt arbejde. Billederne kan slet ikke vise hvor flotte de er. Billeder: https://www.dropbox.com/sh/4k8zs9xrr7vyhn3/Q2m89vWEft Jeg håber linket virker og at i kan hjælpe. __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
donjon Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 20 Januar 2014 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret i, at det ligner noget seriøst hjemmebyg.
Kabinetterne kan sagtens være produceret i en lille serie ved en mindre leverandør af højtalerkabinetter. Her er der, og var, flere muligheder.
Det kan være selvgjort, men så er det rigtig godt gået :-) MDF beklædt kirsebærfinér. Dog med synlige MDF kanter. Det udelukker sandsynligvis de store professionelle fabrikanter, idet møbelsnedkere gerne ser kantlister eller samlinger i smig ved deres finéropgaver.
Mvh.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Januar 2014 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, du har ret. Heldigvis er det jo nogen forholdsvis fine enheder der er anvendt. Jeg håbede bare at jeg kunne finde ud af
hvilken model det var. Det er nemmere når man skal fortælle om sit udstyr istedet for at skulle komme med en lang forklaring
om at man i virkeligheden ikke kender sine højtalere. __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
donjon Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 20 Januar 2014 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt se at et "kendt" navn ville hjælpe, istedet har du måske "Jensens" audiofile hjemmelavede garagebyg. Men er er det ikke tilstrækkeligt, at vide at det er en lækker audiofil højttaler? Det er vel egentlig allerede tilstrækkelig nørdet at tale om Dansk Audio Teknik, der forøvrigt har nogen forrygende gode selvbyg ifølge et par af mine kollegaer der byggede et par sæt, til dem selv. De fleste kender vel kun HiFi fra elmutanten og når det går højt; HiFi-Klubben. Uanset hvad, håber jeg du får svar på, hvem der evt. har lavet dem eller hvorfor. Jeg tænkte kort, om det kunne være en customised Canadier eller måske Amerikaner, men kirsebær var enormt populært i Danmark for en 10 års tid siden og den patina de har, svarer meget godt til, hvad du selv har vurderet. De er nok lavet for at få det hele til det halve  - og en mulig fornøjelse ved selvgjort. Mvh.
|
Til top |
|
|
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
Bruger siden: 12 Juni 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 21 Januar 2014 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen
Jeg har et gammelt prisliste katalog fra Dansk Audio Teknik med farve billeder, før i tiden benyttede jeg meget Dansk Audio
Teknik og jo det ligner en Amadeus, men jeg vil hive den gamle brochure frem når jeg kommer hjem fra job i dag og kigge
efter - Det ser rigtigt ud at mellemtonen er skiftet da den oprindeligt lignede basserne (ud fra billedet)
Jeg ser lige om jeg kan tage et billede af brochuren og smide ind her
Jeg ved at dengang blev deres kabinetter bygget af Lars Mikkelsen (Mito Nord) i Løgstør - En meget venlig og snakkesaglig
mand som jeg har haft fornøjelsen af at sludre med utallige af gange i over 20 år
Han var i hvert fald manden der byggede kabinetterne til TNT højttaleren..
Jeg vender tilbage
Mvh Henrik __________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Januar 2014 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, tak for det  Det er meget gode informationer. Jeg
glæder mig til at du kigger i brochuren __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
|
Sendt: 21 Januar 2014 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften Aksel og andre
Nu skal I bare høre - Jeg fandt min højttaler mappe frem fra skabet og videre frem til fanebladet som indeholder brochure
m.m.
Jeg skulle mene at det er en Amadeus 4.3
Billederne herunder viser mit gamle pris katalog fra 1999 - Jeg har også en liste fra 1997, men der er den ikke beskrevet :
Jeg syntes at ud fra billederne og sælgerens fortælling, giver det forklaring på oprindelsen af denne højttaler  Dog er den
præcise alder ikke helt klar..
Om Lars Mikkelsen i Løgstør har bygget kabinetterne er jeg heller ikke sikker på, men han byggede mange af Dansk Audio
Teknik's kabinetter i den periode...
Mange venlige hilsner Henrik
__________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Januar 2014 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, det er god nok fedt. Det var lige det jeg ledte efter. Tak
Jeg synes egentlig det er en ret billig pris, 8000,-. Andre højttalere i den prisklasse fra f.eks. Hifi-
"klubben", kan slet ikke hamle op med de her! Nu har jeg jo heller ikke hørte dem med de gamle
mellemtoner, så lyden har nok ændret sig rigtig meget, i forhold til de forrige.
Endnu en gang: Tak for hjælpen! __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
|
Sendt: 21 Januar 2014 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det var da så lidt
Jeg er da kun glad for at kunne hjælpe
Mvh Henrik __________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 22 Januar 2014 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt der er kommet et billede af højttaleren, men måske er dette lidt bedre. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Januar 2014 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|