| Forfatter |
|
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Skal man ikka ha' et meget stort lærred/skærm for at få nogen glæde af disse "HD-formater???
Hilsen
Niels
|
|
|
meget stor og meget stor. jeg ser HD på en 40" LCD. og når man lige har set HD, og sætter en SD DVD på er man ved at brække sig over den ringe kvalitet  jeg har en kammerat der har en 32". han siger også at HD er top dollar meget bedre end DVD  så JO HD TIL FOLKET  __________________
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. BD er markant bedre... også på en lavt opløst plasma 
Interessant afstemning. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stemmer for HD-DVD, fordi der ikke er regionskode på, håber aldrig det kommer, men uanset har vi jo ikke problemet p.t. Regionskoder er noget fanden(Sony) har skabt  . Men jeg ender jo nok med en PS3 også, så er man jo dækket ind  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der har sat fuldstændig det samme udstyr op!..Og prøvet en Blu-ray / HD-DVD - afspiller og set hvad der er bedst?...Det kunne jo være meget kærkommende, når Samsungs BD-P2400, den ligner jo Toshiba XE1 rimelig meget!..stille de 2 maskiner op mod hinanden og prøve den samme DVD, i henholdvis BD og HD-DVD...Også sætte en masse tilskuerer op, også kunne man snakke om det bagefter!...ville det ikke være en rimelig smart??..Eller er det allerede gjort?...
Jeg stemmer blankt!..Selvom jeg har en HD-DVDafspiller så kan jeg stadig godt lide Blu-ray!..Men hvis jeg var tvunget til at sige noget, ville det selvfølgelig blive HD-DVD, da jeg ejer en maskine selv!..
mvh Zirio
Zirio's Underground - Opdateret 01/09- "HD Leeds the Way"
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne have kapaciteten og kvaliteten fra BR, men til HD-DVD film og HD-DVD hardware priserne, jeg synes ikke jeg umiddelbart kan udtale mig om hvilken jeg håber vil vinde
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Priserne falder jo generelt på alle sider ved BD pt. =)
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blu-ray på plus siden:
Teknisk set er Blu-ray overlegne, set i forhold til HD-DVD, med desværre blive det sjældne udnyttte, vel fordi at man bruge samme master til HD-
DVD til Blu-ray, Blu-Ray har PCM lyd (op til 8 kanaler) noget der gør Blu-ray overlegne på lyd siden, så en god overførlse slå HD-DVD med fler
længde.
Blu-ray på den negativ side.
Desværre er Blu-ray film dyre end HD-DVD film, en Blu-ray afspille er ringer til at afspille normale DVD end en HD-DVD afspille, og så er der lige
regionskode, som ikke kan knække på Blu-ray. Det er dyre for filmselskaber at få prod. Blu-ray disk (derved har de små filmselskaber ikke råd
til at få prod. film på Blu-ray, men må vælge at udgive på enten normal DVD eller HD-DVD).
Håber at de negativ side af Blu-ray ændre sig hurtig som mulig.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Blu-ray på plus siden:
Teknisk set er Blu-ray overlegne, set i forhold til HD-DVD, med desværre blive det sjældne udnyttte, vel fordi at man bruge samme master til HD- DVD til Blu-ray, Blu-Ray har PCM lyd (op til 8 kanaler) noget der gør Blu-ray overlegne på lyd siden, så en god overførlse slå HD-DVD med fler længde.
Blu-ray på den negativ side.
Desværre er Blu-ray film dyre end HD-DVD film, en Blu-ray afspille er ringer til at afspille normale DVD end en HD-DVD afspille, og så er der lige regionskode, som ikke kan knække på Blu-ray. Det er dyre for filmselskaber at få prod. Blu-ray disk (derved har de små filmselskaber ikke råd til at få prod. film på Blu-ray, men må vælge at udgive på enten normal DVD eller HD-DVD).
Håber at de negativ side af Blu-ray ændre sig hurtig som mulig. |
|
|
Meget af det du nævner på den dårlige side her er faktisk ikke så rigtigt mere.
Priserne på filmene falder konstant, Flere blu-ray afspillere har nøjagtig samme scaler chip som HD-DVD afspillere og er derfor lige så gode. Mht. mindre firmaer så ville jeg lige henvise til Nordisk Film som udgiver "De Fortabte Sjæles Ø" på Blu-ray i november. Priserne er ikke så store som du får dem til at lyde! Der er flere og flere fabrikker som åbner op for produktion af Blu-ray og priserne falder meget hurtigt! Dertil skal der nok også lige siges at der ligger en vejledende salgspris på film fra Nordisk Film på 229 kr. (hvilket er 20 kr billigere end Warner) Så skulle det være så dyrt for mindre selskaber så ville de nok sætte prisen længere op ad ik ? ;) __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skrev også "Håber at de negativ side af Blu-ray ændre sig hurtig som mulig", fordi at udviklingen gå hurtig, så det negativ jeg har og sige om Blu-ray kan måske vendte til noget plus, men den negtive ved Blu-ray er stadig Regionskodningen  Har bestilldt "De Fortabte Sjæles Ø" på Blu-ray (lad os håber at den få en første klasse overførelse på både bilde og lyd)
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
den kommer på en bd-25 med avc og DD 5.1
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men regionskodningen er stadig det som gør at Blu-ray titler får New Line titler 3-6 måneder før HD-DVD ;) Selvf. kun i USA.
Men det er meget få titler som kommer ud regionsbeskyttet, så ser ikke det store problem ;) folk gør det større end det er! __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et stor problem. at hver gange man ønsker at købe en Blu-ray film, skal man tjeke om der er reg. kodning på den (før købe)
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
| Mht. mindre firmaer så ville jeg lige henvise til Nordisk Film som udgiver "De Fortabte Sjæles Ø" på Blu-ray i november. Priserne er ikke så store som du får dem til at lyde! Der er flere og flere fabrikker som åbner op for produktion af Blu-ray og priserne falder meget hurtigt! Dertil skal der nok også lige siges at der ligger en vejledende salgspris på film fra Nordisk Film på 229 kr. (hvilket er 20 kr billigere end Warner) Så skulle det være så dyrt for mindre selskaber så ville de nok sætte prisen længere op ad ik ? ;) |
|
|
Med til den historie hører vel nok at Nordisk Film er Skandinavisk distributør af PS3, så man kunne godt forestille sig at der var en ikke ubetydelig grad af subsidiering fra Sonys side.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre udgiver Nordisk Film de ringes Dansk DVD overførlse (købe helst Dansk film fra reg. 1, da overførlse mange gange er bede), så hvorfor skal det blive på samme måde med Blu-ray
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
steffenman skrev:
| Mht. mindre firmaer så ville jeg lige henvise til Nordisk Film som udgiver "De Fortabte Sjæles Ø" på Blu-ray i november. Priserne er ikke så store som du får dem til at lyde! Der er flere og flere fabrikker som åbner op for produktion af Blu-ray og priserne falder meget hurtigt! Dertil skal der nok også lige siges at der ligger en vejledende salgspris på film fra Nordisk Film på 229 kr. (hvilket er 20 kr billigere end Warner) Så skulle det være så dyrt for mindre selskaber så ville de nok sætte prisen længere op ad ik ? ;) |
|
|
Med til den historie hører vel nok at Nordisk Film er Skandinavisk distributør af PS3, så man kunne godt forestille sig at der var en ikke ubetydelig grad af subsidiering fra Sonys side.
|
|
|
Faktisk tilbyder BDA subsidiering til alle selskaber, da der pt. ikke er penge at tjene ved at udgive på Blu-ray eller HD-DVD. Det er dog vigtigt at pointere at Blu-ray != Sony, men ja Sony er en stor spiller! At de udgiver PS3 og lign. er bare en snak om distributions rettigheder. __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det er et stor problem. at hver gange man ønsker at købe en Blu-ray film, skal man tjeke om der er reg. kodning på den (før købe)  |
|
|
Tja, nu forventes det jo ikke at den almindelige dansker handler fra USA eller Asien. Så derfor er det ikke så stort et problem. De eneste som støder på problemet er stor ethuasister. __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
StarTrek skrev:
Det er et stor problem. at hver gange man ønsker at købe en Blu-ray film, skal man tjeke om der er
reg. kodning på den (før købe)  |
|
|
Tja, nu forventes det jo ikke at den almindelige dansker handler fra USA eller Asien. Så derfor er det ikke så stort et problem. De eneste som
støder på problemet er stor ethuasister. |
|
|
...men det er så netop også dem, der indtil videre er køberne af HD-skiver
Selvfølgelig er det da fint, hvis der er mange skiver uden regionskodning, men det ændrer ikke på, at man ofte står med et stort 'måske' npr man
overvejer at købe en skive.
Man kan vel heller ikke tage for givet, at de brugerstyrede hjemmesider der kategoriserer skiver efter regioner, altid er 100% enige?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
RogueAgent skrev:
steffenman skrev:
|
|
|
|
|
Faktisk tilbyder BDA subsidiering til alle selskaber, da der pt. ikke er penge at tjene ved at udgive på Blu-ray eller HD-DVD. Det er dog vigtigt at pointere at Blu-ray != Sony, men ja Sony er en stor spiller! At de udgiver PS3 og lign. er bare en snak om distributions rettigheder.
|
|
|
Jeg tror for det første at der er stor forskel fra kunde til kunde hvilken grad af subsidiering der tilbydes. For det andet har jeg svært ved at tro at der ikke i distributionsaftalen omkring ps3 ikke også er en klausul om at NF i et eller andet omfang skal udgive titler på BD.
Min pointe var under alle omstændigheder blot at lige præcis NF nok ikke er det mest "neutrale" eksempel på at lokale distributører lige gerne vælger BD som HD-DVD.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er netop de stor film ethuasister, der først ville købe en Blu-ray film og med reg. koding både på DVD og Blu-ray, er der mange der fravælge
Blu-ray afspille, man kan se at HD-DVD side har set det og udsende film der tiltale de stor film ethuasister, man få at få fat i de stor de stor film
ethuasister, er et stor krav at de ny HD afspille kan gøres reg. kodefri, så hvis dette problem ikke snart bliver løst, har de ny HD afspille ingen
intresse for de stor film ethuasister (kendre mange der på grund af dette problem, ikke ønsker at hoppe på HD vogne).
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det var så stort et problem, så ville der jo ikke blive solgt Blu-ray afspillere ;)
F.eks. rører det ikke mig at der er regionskodning, der er helt sikkert andre som har det på samme måde. Man kan gøre afspillerne regionsfri på DVD siden så forstår ikke hvorfor du nævner den hele tiden.
Men ja der er nok lidt pres på nordisk film, men de kan så vidt udgive på BD som HD-DVD! Subsidieringen kommer jo an på firmaets størrelse og hvor stor effekt de kan skabe på markedet, det er da klart!
Men det er nu også meget vigtigt at fortælle at mange også kigger på det tekniske aspekt og ser langt flere fordele hos Blu-ray og DERFOR vælger Blu-ray. Selvf. skal der også være film, men der er nu også en del at vælge imellem i alle regioner. __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |