Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: hjælp til brug af 30.000 kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

jeg har 30.000 kr til rådighed til at købe lyd/billed grej for. jeg flytter snart ind i en 90m2 lejlighed sammen med kæresten der KRÆVER noget WAF faktor! så jeg har 30.000 at købe højtalere, forstærker og fladskærm for. hvad ville jeres bedste bud på noget der lyder godt og sammentidig ser lidt lækkert ud uden at fylde for meget være...?
Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Surround eller stereo?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Tillykke Dolph: du vinder prisen for dagens mest arrogante og højrøvede indlæg

him self: beklager, men det er ikke alle brugere herind der fungerer på Dolph´s måde..
Hvid du tager udgangspunkt i Dolph´s eneste 3 linier af værdi (som ref nedenfor), så er der helt sikkert nogen der gerne vil give dig nogle velmenende råd, så du lettere kan orientere dig i junglen, inden du drager på lytteturne:

"Du må have en idé selv om hvordan det skal se ud, hvordan det skal lyde, hvilke medier der skal kunne afspilles, hvor brugervenligt det skal være, om det skal være stereo eller snurre rundt lyd, hvilken musikstil det skal være bedst til at formidle og hvis du har grej i forvejen, hvad det skal kunne spille sammen med?"

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jamen Dolph har jo ret.

VH Bager
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Dit problem er at du vil have det hele på een gang. Der rækker 30.000 ikke langt. Men hvis det er hvad du investere i billed og lyd nu og på længere sigt - så ok. Men jeg tror du bliver skuffet.

Start enten med et ordentligt stereoanlæg der med tiden kan udbygges til surround. Eller start med en rigtig god fladskærm hvis det er billedsiden der betyder mest for dig. Hvis hifi/surround er en dynamisk interesse hos dig, er det meget sjovere at udbygge og opgradere hen ad vejen.

MVH

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 12 Maj 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 Maj 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Bager skrev:
Jamen Dolph har jo ret.

VH Bager

Ret hvordan? Ret til, at smække en masse hjemmestrikkede formodninger på bordet: der bliver bedt om gode bud, men jeg læser intetsteds det er ensbetydende med, at spørgsmålstilleren vil købe ukritisk og/eller ikke-hørt udfra disse - gør du? Eller ret til, at behandle en ny bruger, som var han komplet idiot - beklager, men jeg syntes ikke om den form for "venlighed" - gør du?

Mvh
Mike

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 12 Maj 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 Maj 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Mike.................

Du skal fandeme ikke beklage noget som helst på mine vegne.

Du skal heller ikke på nogen måde censurere i mit indlæg. Det skal du ene og alene lade moderatorgruppen om.

Hvis du mener at have et problem med mine holdninger eller formuleringer så lad være med at chicken out....................skriv PB til mig eller i det mindste henvend dig til mig i stedet for at bevare mig i tredje person i en naiv tro på at du kan frame mig fra en eller anden fiktiv piedestal.

Jeg står 100% ved det jeg skrev og hvis du, Mike, lever i holdningsløse, så bare undlad at sige mere.

Hvis du på mystisk vis har egne holdninger så kom med dem i stedet for at låne fra mine holdninger i censureret form.

"dolph"

[/QUOTE]

Over and out

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Så slår i lige koldt vand i blodet - og dolph ! fortsætter du med den stil så er du ikke langt fra en meget kraftig løftet pegefinger ! FORSTÅET !!

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

stop nu med at gå i totterne på hinanden.

Det Dolph skriver er vigtige spørgsmål man bør stille sig selv inden man beslutter at spendere en masse penge. Det er jo tankeløst at lægge 30.000 kr på bordet og så sige at de skal bruges til hifi - ligegyldigt hvordan det lyder - når meget færre penge kan tilfredsstille én. Måske formulerer Dolph sit indlæg med en lidt skarp tone, bevarres. Dog er jeg ikke nødvendigtvis enig med Dolph i at man ikke bør diskutere behov efter man har hørt en række produkter fordi v(I) kan, som måske værende mere erfarne indenfor området, sagtens hjælpe og guide en person i en retning. Dette var Dolph osse igang med, som MikeAalborg osse fremhæver i sit første indlæg.

VH Bager
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

him self skrev:
jeg har 30.000 kr til rådighed til at købe lyd/billed grej for. jeg flytter snart ind i en 90m2 lejlighed sammen med kæresten der KRÆVER noget WAF faktor! så jeg har 30.000 at købe højtalere, forstærker og fladskærm for. hvad ville jeres bedste bud på noget der lyder godt og sammentidig ser lidt lækkert ud uden at fylde for meget være...?

hej him self,
for nu at prøve at føre diskussionen tilbage til det du spurgte om:

Skal det være surround eller stereo?

Skal det være nyt eller må det være brugt?

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hvad med at besøge den nærmeste ekspert-forretning!

Den kan råde og vejlede!    

mvh

PS: JEG TÆNKER ABSOLUT IKKE PÅ EXPERT-KÆDEN

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Maj 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Det skal lige siges, at nogle forretninger i Expertkæden er ganske gode. Her tænker jeg på Expert Varde. Glimrende butik!  De er seriøse!

Lidt ligesom Superbrugsen i Hørsholm er med vin!

mvh

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

For 30.000 burde du nok finde noget brugt, du burde kunne få en ok forstærker/surroundforstærker for 4000 plus en ny dvd afspiller for ca 2500. der til skal du så finde nogle højttalere. her kan man finde mange gode brugte front højttalere for 3000-5000kr dertil kommer en center højttaler til 1000kr og et sæt baghøjttalere til 1500kr så er vi oppe på ca 12.000-14.000kr så har du altså ca 17.000 kr til et godt nyt tv - her kan du f.eks kiggge på panasonic pv60E, Samsung 40M61 eller lign. de kan findes til ca 15000-20000 kr. dermed lander du i nærheden at 30.000kr som du ønskede.

Til valg af højttalerne kan jeg da selv anbefale flere dali modeller, jeg har selv benyttet dali 909 dali 104 og dali 850, 850 er efter min mening den bedst et sådan sæt kan findes brugt for ca 2500-3500 her får du rigtig meget spilleglæde for pengene.

Alt dette var bare nogle muligheder som jeg ville tænke hvis det var mig som skulle købe det hele for "kun" 30.000kr.

Håber du kan bruge noget, og forøvrigt velkommen i forummet.

Nicolai

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, det bliver svært at få det hele for 30000 kr. Hvis det er brugt, kan det måske lade sig gøre. Ellers gå efter en god fladskærm og DVD og køb resten senere.

mvh

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Så svært er det da heller ikke rødder - nu er I sgi for usle med al jeres brokkeri. Det er tankespind det drejer sig om og ikke andet.

Hvis jeg havde 30.000 kr. ville jeg overveje følgende stereo setup og derefter gå i butikkerne og tjekke det ud.

TV: Sony Bravia V2000 32" LCD-TV til ca. 14.000 (kommer midt i maj),- el. Samsung LE32M61B til ca. 13.000,-
DVD:  Sony DVPNS92 m. HDMI til 2.500,-
Forstærker: Er jeg lidt i tvivl om, men ville da tjekke om en Sony kunne dække behovet, da den matcher resten af setupet. Alternativet kunne være en brugt forstærker til 5.000 kr. - her er der masser af muligheder.
Højtalere: Vienna Haydn Grand 8.000,-
Kabler: 1000,-.

Køber du det samlet er jeg sikker på, at du kan forhandle dig til, at få kabler og højtaler fødder smidt i nakken til få penge.

Det nævnte udstyr kan evt. tjekkes ud i Århus. Da jeg bor i Kbh. har jeg ikke noget referencer til forhandlere i Århus af det nævnte udstyr.

Og så kan der vel også blive til en buket til 200 kr. til den underskønne, og jeg er sikker på at WAF faktoeren er dækket.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Med fare for at lyde arrogant, hvad der absolut ikke er hensigten, så kommer man ikke langt for 30k hvis der både skal være lyd og billed med . Men alt kan lade sig gøre, men nogle at tingene er du nødt til at anskaffe som brugt.  Surroundreceiver (forudsat det skal være surround) samt DVD kan godt findes brugt til rimelige penge, eksempelvis Pioneer's 668 DVD kan findes til ca. 3,5k og den kan du bruge som cd-afspiller indtil økonomien tillader et køb af en rigtig cd-afspiller. Af surroundreceivere er der af og til nogle tunge Yamaha A1 (mener jeg den hedder) til salg med nogle år på bagen - det er en rigtig fin SS-receiver. Gå efter en af de store drenge, alternativt Marantz eller H/K. Subben kan du også roligt købe brugt, eks. Dali SWA 12 fåes også til billige penge.

Højttalere er lidt sværere at købe brugt hvis de skal bruges til surround idet der sjældent er hele komplette sæt til salg, men det hænder da at der er et komplet sæt Dali Evidence sæt til salg til fornuftige penge . Ellers vil jeg anbefale, hvis det skal være nyt, at kigge på Audiovector - her får du meget lyd for pengene selv i de helt små modeller. 

Med ovenstående burde der være en 10-12k tilbage til lidt kabler og selvfølgelig noget billede   

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes