Forfatter |
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 19 April 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Farven på højttalerne kan diskuteres  ....men ikke lyden og så ellers tillykke med dem __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 19 April 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Uffe Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 20 April 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må lige blande mig, med en lidt ligegyldig bemærkning.
Super mega duper fede højtalere. Var selv meget tæt på at købe dem!!!
Gad alt for godt eje dem, men jeg syntes at de er lidt for dyre. Så jeg fandt et perfekt par jbl ti 5000, hehe. Men endnu engang tillykke med dem. Jeg er slet ikke misundelig :)
Mht farven, er det klart den flotteste.
Mvh Uffe
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 20 April 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej iron man, hvad for nogle var fedest. Dine helicon eller dine nye b&w'er. Hvis det var mig ville jeg hellere have Helicon, men hvordan er det i forhold til b&w ? og hvor er dine helicon egentlig ? Men det er da fedt at de får nok effekt, hvad har du som baghøjttaler ? Skal du ikke have en center højttaler ? er dine helicon til salg eller hvad, for så må du godt sende mig en PM med det...
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Satanion: Jeg har stadig mit Helicon, centeren er bare ikke sat til, da det lyder bedre fra 803D'erne med center som NO.
Så jeg har skam stadig surround Men når jeg engang får råd, så kommer der også en HTM2D til og SCMS.
Jeg har altid været helt tosset med B&W's gamle Nautilus serie, lige siden var 15 år og kørte 40kilometer på min scooter for , at komme i Hi-Fi Klubben første gang . Jeg har dog ikke tidligere haft den nødvendige købekraft. Jeg har været rigtig glad for mine Helicon, og det rigtig velspillende højttalere, og de er flot udført, intet ondt ord om Helicon. 803D'eren er dog bedre end Helicon 400 på stort set alle punkter, men i den betragtning mangler jo også, at prisen er over den dobbelte, så den skal også levere en bedre vare. Det handler jo også til en vis grad om religion og det kompromis man får for pengene, jeg havde ikke valgt en 703 over Helicon 400, men havde mine 803D været oppe i mod Euphonia, havde jeg stadig valgt B&W. 803D'eren er herligt åben, at lytte på, stemmerne står utroligt godt, og kan godt fange mig selv i, at sidde med et fedtet smil på, når lilletrommen næsten lyder som om, den er tilstede i rummet. Lyden fra B&W'erne er meget større synes jeg, det er lidt svært at forklare 
Da jeg var i København for at lytte til B&W'eren var mit indtryk, at den havde en utroligt kontant og hurtigt bass, bedre end Helicon 400 måske lidt mere bløde og varme gengivelse. Bassen er dog ret voldsom herhjemme fra B&W'eren, den kontante gengivelse giver sig til udslag i en detaljeret bass, hvor man nemt kan følge bass gange, som ellers falder sammen med resten af lyden. I film bliver det dog temmeligt voldsomt, meget voldsomt endda.
Jeg går meget op i film, og HTM2 bliver også et fremskridt, som jeg glæder mig til, at få fingrene i.
Der er meget, at sige men du må meget gerne tilføje til mig på msn: andy.philipp@get2net.dk Der er jo mange forskelle mellem B&W og Dali, og hvis du bedre kan lide Dali, så havde jeg købt det! Der er andre som ville Dali over B&W, men valget skal jo være det rigtige for den enkelte.
800 serien har altid været min serie, og der skal ske noget traumatisk før jeg skifter til et andet mærke.
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 20 April 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
800 serien har altid været min serie, og der skal ske noget traumatisk før jeg skifter til et andet mærke.
|
|
|
Kunne ikke siges bedre __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvaliteten er lidt bedre her:

|
Til top |
|
|
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er sgu flotte, men står de ikke for tæt på væggen til at give et ordentlig perspektiv?
__________________ /Hans
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til bphhm: Jamen jeg kunne ikke give dig mere ret desværre Vi har ikke så stor en stue, men det ville være kanon, hvis de kunne komme ud, både for perspektivet og en strammere bass om at gøre. Den venstre front er også tæt på sidevæggen. Men jeg har længe overvejer sådan 2 absorbers bag højttalerne, ved ikke hvad folk har erfaring med sådan noget:

Technical specifications
Frequency range |
 |
 |
Dimensions |
115 x 70 x 8,5 cm |
Deployment |
on walls or ceiling |
|
Til top |
|
|
Stente Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 308
|
Sendt: 24 April 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
At sige de højtalere ikke ser godt ud må være ensbetydende med man burde blive lukket inde på....ja den lukket! De ser da knaldhamrende godt ud!
|
Til top |
|
|
Munken Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 24 April 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi Andy!
Selvom de står lidt presset i den ikke alt for store stue, så er der sq hul igennem.
Da jeg hørte det nede ved dig overraskede det mig at de ikke virkede "for store" i stuen. Men de bliver selvfølgelig også holdt i jerngreb af masters blokken bi-amped.
Det siger RIGTIGT nice...
-Glæder mig til at høre det med "den rigtige center" på.... -Engang...
-Munken __________________ www.headgear.dk
Et rent høretelefon-site
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Munken: Jeg glæder mig også til, at der bliver penge til centeren..... Det gør kæresten bare ikke 
Nu har jeg fået lyttet lidt mere, og må sige at jeg overrasket over, at bass niveauet er markant anderledes en med Helicon 400, selvom jeg synes, at de havde en fyldig og blød bass. B&W'erne er kraftigere, dybere og mere detaljerede ved lave niveauer.
Gad godt lytte på dem med en ordenlig cd-bandit 
|
Til top |
|
|
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser bare helt enkelt for lækkert ud NAD Master Series er alt, alt for fedt (Håber selv, der ved et lykketræf falder en M3 ned i skødet på mig.. sådan helt af sig selv) - og dine højttalere er jo heller ik' helt ringe som vi siger, hvor jeg kommer fra 
Vh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad godt lytte på dem med en ordenlig cd-bandit 
Det kan jeg forstå. Det er lidt noget andet frem for 1920éren. Men fine fronter du har fået fingrene i 
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Gad godt lytte på dem med en ordenlig cd-bandit  |
|
|
Pt. bruger jeg bare min Blu-ray (coax), jeg har prøvet med NAD M5 (Master CD'en) og den lyder nok en anelse bedre med en med min forforstærker som D/A.
Men min fordelingen af musik/film er nok er nok 95/5 til films fordel. Så jeg vil få meget meget lidt glæde af sådan en CD-bandit, så indtil videre vil jeg hellere have penge til center+rear.
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg givet en del kommentarer om hvor fedt det er. Men har et spørgsmål. Din næste opgrardering bliver den der center eller hvordan er det ?
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Til Satanion: Jeg har stadig mit Helicon, centeren er bare ikke sat til, da det lyder bedre fra 803D'erne med center som NO.
Så jeg har skam stadig surround Men når jeg engang får råd, så kommer der også en HTM2D til og SCMS.
Jeg har altid været helt tosset med B&W's gamle Nautilus serie, lige siden var 15 år og kørte 40kilometer på min scooter for , at komme i Hi-Fi Klubben første gang . Jeg har dog ikke tidligere haft den nødvendige købekraft. Jeg har været rigtig glad for mine Helicon, og det rigtig velspillende højttalere, og de er flot udført, intet ondt ord om Helicon. 803D'eren er dog bedre end Helicon 400 på stort set alle punkter, men i den betragtning mangler jo også, at prisen er over den dobbelte, så den skal også levere en bedre vare. Det handler jo også til en vis grad om religion og det kompromis man får for pengene, jeg havde ikke valgt en 703 over Helicon 400, men havde mine 803D været oppe i mod Euphonia, havde jeg stadig valgt B&W. 803D'eren er herligt åben, at lytte på, stemmerne står utroligt godt, og kan godt fange mig selv i, at sidde med et fedtet smil på, når lilletrommen næsten lyder som om, den er tilstede i rummet. Lyden fra B&W'erne er meget større synes jeg, det er lidt svært at forklare 
Da jeg var i København for at lytte til B&W'eren var mit indtryk, at den havde en utroligt kontant og hurtigt bass, bedre end Helicon 400 måske lidt mere bløde og varme gengivelse. Bassen er dog ret voldsom herhjemme fra B&W'eren, den kontante gengivelse giver sig til udslag i en detaljeret bass, hvor man nemt kan følge bass gange, som ellers falder sammen med resten af lyden. I film bliver det dog temmeligt voldsomt, meget voldsomt endda.
Jeg går meget op i film, og HTM2 bliver også et fremskridt, som jeg glæder mig til, at få fingrene i.
Der er meget, at sige men du må meget gerne tilføje til mig på msn: andy.philipp@get2net.dk Der er jo mange forskelle mellem B&W og Dali, og hvis du bedre kan lide Dali, så havde jeg købt det! Der er andre som ville Dali over B&W, men valget skal jo være det rigtige for den enkelte.
|
|
|
Vi har alles vores forskellige mærker vi kan lide. Jeg er så mere til dali helicon, men der er så meget der vælger "vores" mærker. Dit anlæg er fedt, selvom jeg stadig synes at helicon er federe end dem du har købt. Har ikke lyttet til dem du har, men har lyttet til helicon, så derfor kan jeg jo ikke rigtig bedømme det !
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Satanion: Ja, den næste opgradering bliver en ny B&W HTM2D center og så nogle B&W SCMS baghøjttalere, den store baghøjttaler DS8 er simpelthen for stor i bag. Jeg vælter dog ikke i penge lige for tiden, jeg har lige afleveret Bachelor afhandling, og sidste S.U. er 1. juni.... Og starter først nyt arbejde til september, dvs. løn 1. oktober Jubii....
Min kæreste er dog ikke så glad for den center, hun synes den er lidt stor... Jeg ved ikke hvad hun mener... "Den er kun lidt større end Helicon'en Skat" Men glæder mig

|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
Vi har alles vores forskellige mærker vi kan lide. Jeg er så mere til dali helicon, men der er så meget der vælger "vores" mærker. Dit anlæg er fedt, selvom jeg stadig synes at helicon er federe end dem du har købt. Har ikke lyttet til dem du har, men har lyttet til helicon, så derfor kan jeg jo ikke rigtig bedømme det ! |
|
|
Det er jo nok også mere Euphonia og 800 serien man skal sammenligne, hvis det skal være Dali vs. B&W. Et af punkterne som jeg her bed meget mærke i er, at diamant diskanten har et talent for, at den kan spille detaljeret og åbent, men samtidigt stadig er rolig og afslappet. Diskanten i Euphonia er også super god, men den bliver mere hidsig.
Men som du selv siger, det kan diskuteres fra nu af, og til dommedag. Det er jo i princippet ligegyldigt, hvad man vælger bare man er glad for sit udstyr. Jeg var også glad for mit Helicon.
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|