Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 08:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: J. Skovgaard’s Hjemmebio. Nyt side 6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

hyksi skrev:
Uhh ser da godt ud hvordan kan man have råd til alle de dvd`er der ejj jeg har da også lidt dvd`er ca 20 og resten på min computer ca 200 men det ser godt ud det der 

Takker.   Hvis filmene bare bliver købt de rigtige steder, og over et par år, så går det næsten helt af sig selv.

Men jeg prøvet meget på at skære ned i indkøbene, ellers så bliver der bare plads problemer igen, i løbet af meget kort tid. (Jeg har lige regnet lidt på det, og i 2006, kom der ca. 400 nye film ind i samlingen, det er lige i overkanten, efter min egen mening.  )

Deeablo skrev:

Hold da kæft....det må man da kalde gennemført...og underholdning for alle pengene....

By the way...har du ikke den film hvor ham helten vinder til sidst

Nice work

Deeablo

Takker mange gange.

Jeg tror nok at jeg kun har en lille håndfuld film, hvor helten ikke vinder, og de er alle Kinesiske, en Amerikansk helt, kan bare ikke tabe.

J. Skovgaard
Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Så blev jeg også færdig med min manuel maskerings projekt, der bliver senere sat en motor på, når jeg finder en der er egnet.

Men lige et par billeder af projektet. (lærreded er lige i den virkelige verden, det er bare mit kamera der har lidt problemer )

Lærreded i 16/9 format.

Og maskeret til 21/9 (2.35:1)

Den meget simple opbygning, består af et rullegardin som er blevet tilpasset i længden, og derefter er der monteret snortræk, hvor den ene vikler op, og den anden ned, og maskerings pladernes vægt ophæver næsten hinanden, så der er stor set ingen belastning på rullemekanismen.  :) men der er selvfølge en vægtbelastning på selve gardinstangen, men det har jeg taget højde for, ved at understøtte et par steder.

Maskerings pladerne, bliver styret, og holdt på plads, ved hjælp af gardinstænger, som jo er billig, og nemt at arbejde med.

Maskeringspladerne er lavet af en special facade beklædningsplade, som består af en plastik kerne, med en tynd alminiums plader på hver side, og de er meget vridningsstabile.
De 2 plader med målene 234 x 20 cm og 244 x 20 cm løb op i 200,- hos en lokal snekerfirma.

Pladerne er derefter påklistret noget velourtape, købt her http://www.screengoo.de/velourfolie.html?1173623385859 sammen med en gang ScreenGoo.

Velourtapen findes i 2 størrelser, 9 og 15 cm. jeg købte 10 meter af hver, 9 cm. rullerne til rammen, og 15 cm. til maskeringspladerne.

Indtil videre har jeg ikke monteret stop på skinnerne, andet end endestoppene, så lige nu kan jeg maskere trinløst fra, 1.78:1 til 2.70:1 og det ender sikkert nok men at det bliver ved med at være sådan. 

Alt ialt, kom projektet til at koste ca. 700,- og efter min mening, så er det alle pengene værd.  :)

J. Skovgaard
Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard

PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hej Skovgaard

Totalt fed bio, det er dejligt at se at der er nogen der går op i filmen for filmens skyld, og bruger de fleste penge der, det er vel derfor vi investerer i en dedikeret hjemmebio ? og ikke for teknikkens skyld...

Jeg har startet med et forholdsvis billigt setup, og er nu begyndt at bruge penge på film...som dig, nu mangler jeg bare lige 700-800 film for at have ligeså mange som dig

Minibio tager form

Til top Vis PillyWilly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PillyWilly

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:
Hej Skovgaard

Totalt fed bio, det er dejligt at se at der er nogen der går op i filmen for filmens skyld, og bruger de fleste penge der, det er vel derfor vi investerer i en dedikeret hjemmebio ? og ikke for teknikkens skyld...

Jeg har startet med et forholdsvis billigt setup, og er nu begyndt at bruge penge på film...som dig, nu mangler jeg bare lige 700-800 film for at have ligeså mange som dig

Takker.  

Og hvis du bare køber et par film om ugen, så går der ikke ret mange år, før du også løber ind i et plads problem.

J. Skovgaard

PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

J. Skovgaard skrev:

Takker.  

Og hvis du bare køber et par film om ugen, så går der ikke ret mange år, før du også løber ind i et plads problem.

Der er nok ingn tvivl om at der skal investeres, endten i HD-DVD eller Blue Ray, indenfor en overskuelig fremtid, og så er der mange titler der skal indkøbes...igen, lidt surt.

Hvor køber du film?

Minibio tager form

Til top Vis PillyWilly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PillyWilly

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:

Der er nok ingn tvivl om at der skal investeres, endten i HD-DVD eller Blue Ray, indenfor en overskuelig fremtid, og så er der mange titler der skal indkøbes...igen, lidt surt.

Hvor køber du film?

De fleste film køber jeg hos disse forhandlere.

http://www.axelmusic.com/  (Sender fra et EU land, så ingen ekstra udgifter)

http://www.dvdpacific.com/default.asp (Sender fra USA, så hvis prisen er over 80,- kan der komme moms og postDK gebyr oveni) 

http://www.cdjapan.co.jp/ (Sender fra Japan, så også her mulighed for ekstra udgifter)

www.Amazon.co.uk  (som har nogle gode tilbud en gang imellem, og de sender fra England.)

Jeg har også lige købt de første Blu-ray film, så nu mangler jeg bare at beslutte mig til, hvilken afspiller jeg vil købe.

J. Skovgaard

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

uhhh, Fifth Element.... min aller første dvd....!
Hvor står du selv mht. HD-DVD vs. BlueRay?

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:

Det er en smule "træls" at der skal være 2 formater, men når det nu ikke kan være anderledes, så køber jeg de film jeg gerne vil se, uanset om det er Blu-ray eller HD-DVD, så må der jo bare 2 afspillere til.  

At 2 afspiller jo er noget dyrere, og fylder noget mere, er som sagt lidt "træls", men jeg gider ikke afskære mig fra nogle film jeg gerne vil se i HD, bare fordi at de ikke kommer på det "rigtige" medie.

J. Skovgaard

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

J. Skovgaard skrev:

MaXer skrev:

Det er en smule "træls" at der skal være 2 formater, men når det nu ikke kan være anderledes, så køber jeg de film jeg gerne vil se, uanset om det er Blu-ray eller HD-DVD, så må der jo bare 2 afspillere til.  

At 2 afspiller jo er noget dyrere, og fylder noget mere, er som sagt lidt "træls", men jeg gider ikke afskære mig fra nogle film jeg gerne vil se i HD, bare fordi at de ikke kommer på det "rigtige" medie.

Ikke bare det...! Med regionerne på BlueRay skal man jo have flere af dem også, hvis man vil have de nyeste lige så snart de kommer ud på region A, men sammentidigt vil kunne afspille dem der kan købes i dk...!

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

damm du har sku da mange  manga film - nice

men super flot bio i det hele taget

Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:

Ikke bare det...! Med regionerne på BlueRay skal man jo have flere af dem også, hvis man vil have de nyeste lige så snart de kommer ud på region A, men sammentidigt vil kunne afspille dem der kan købes i dk...!

Ja, også det, men da jeg køber de fleste HD film i USA, så bliver Blu-ray afspilleren også indkøbt der, men hvis jeg skulle få brug for en Region B afspiller, så må jeg invistere i en Playstation 3, eller vente på, at der (muligvis) kommer en firmware der gør afspilleren regionsfri.  

J. Skovgaard

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

znefi skrev:

damm du har sku da mange  manga film - nice

men super flot bio i det hele taget

Mange tak.

J. Skovgaard

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Tak for kaffe en filmsamling  Håber da du ser solens stråler fra tid til anden

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Takker.  

Jo det sker da, at solens stråler ramme mig, ellers så må jeg jo finde en film, hvor solen er fremme, så jeg kan huske hvordan det ser ud.

J. Skovgaard

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

J. Skovgaard skrev:

rockforlife skrev:

Takker.  

Jo det sker da, at solens stråler ramme mig, ellers så må jeg jo finde en film, hvor solen er fremme, så jeg kan huske hvordan det ser ud.

Må jeg så foreslå en dejlig Morten Korch film

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

lækker med Fifth element og så på blu-ray

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

stor respekt for din maskering, håber jeg en gang selv får plads til den slags. Tror at overkommandoen først "giver lov" til et hus før et motorlærrede med maske hehe...

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
J. Skovgaard skrev:

rockforlife skrev:

Takker.  

Må jeg så foreslå en dejlig Morten Korch film

Helst ikke, jeg får kvalme hvis det er alt for mærkeligt.

J. Skovgaard

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
lækker med Fifth element og så på blu-ray

Ja, det må være den bedste version lige nu, glæder mig til en sammenligning med min Superbit udgave, når jeg får købt en Blu-ray afspiller.

J. Skovgaard

J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
stor respekt for din maskering, håber jeg en gang selv får plads til den slags. Tror at overkommandoen først "giver lov" til et hus før et motorlærrede med maske hehe...

Takker.  

Ja, det er utroligt så stor forskel der er med og uden maskering, kontrasten i billedet ser meget bedre ud, bare fordi kanten omkring 2.35:1 film, nu er helt sort, istedet for mørkegråt øverst og nederst.

Et fastrammelærrede med motoriseret 4 vejs fjernbetjent maskering, eller et 2.35:1 lærrede med maskering i siderne, er drømmen her i huset.

J. Skovgaard

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes