Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Moral ved handler !...... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Spørgsmålet: Er det her rimeligt ?.......
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
27 [24,32%]
84 [75,68%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 August 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg synes det lyder som om han svarer dig som en anden klovn. Men svaret er kun interessant når man kender spørgsmålet, om man så må sige. Hvis man lægger ud i voldsomt negativ tone, kommer svaret ofte tilbage i samme stil. Hvis han helt uprovokeret giver den slags svar er han jo en klovn.

Mht salget: det er dybt urimeligt og kedeligt at man sælger en vare som 100% iorden uden at den er det. Det sørgelige er så at han i det mindste ikke siger det ved din ankomst til sagerne - det er skammeligt at skjule den slags fejl. Derudover er det uheldigt at du ikke tjekker varen igennem, men det er jeg selv typen der ikke gør - det vil jeg så begynde på. Antaget at du så havde fundet fejlen burde han enten give et afslag eller "pudse det op" - og hvis han ikke vil det så må man jo vurdere om man stadig er villig til at betale. Som det nu er gået har du først opdaget det ved hjemkomsten og så er det jo fint at tage kontakt til vedkomne og spørge om man kan finde ud af noget og så ville det igen være rimeligt at han får det ordnet eller kompenserer økonomisk for det så du igen kan "pudse det op" selv. Jeg synes så også det er rimeligt at han siger at du købte det du så og derfor ikke skal betale for en "proffesionel" reparation (altså ude i byen).

Men umiddelbart ville det rigtige have været at fortælle dig den ikke er 100% i finish og vise dig fejlen.

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:
Carsten S Chr skrev:

Jeg vil godt lige fastslå en ting !.........

Tråden er kun oprettet for, at få en fornemmelse af, hvad folk mener er en rimelig moral ved handler - er jo rart nok at vide !........

Sælgers navn er på intet tidspunkt blevet nævnt i tråden - altså er ingen blevet hængt ud i dette forum !......

Mvh

Det ville jeg også gerne hjælpe dig med at svare på.

God moral er for mig IKKE at springe i hovedet på en sælger og true med bål og brand (eller for den sags skyld true med at hænge dem ud på forums) som du jo efter sælgers svar at dømme har gjort.

God moral ved salg af brugt udstyr der har kosmetiske skader er at lade en køber kigge på udstyret før handlen indgåes, hvis en køber ikke ser skaderne under købet er det nu nok fordi de ikke er SÅ fremtrædende.

Må sige jeg kan ikke være mere enig. Man må da som minumum lige kigge på det man måtte købe ikke bare lige se den ene af de to højttalere, i mine øjne er det dig selv der har begået en fejl.
Men det gode ved sagen er jo at du nok kigger ordenligt efter næste gang du køber brugt.

Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:

Hej,

Jeg synes det lyder som om han svarer dig som en anden klovn. Men svaret er kun interessant når man kender spørgsmålet, om man så må sige. Hvis man lægger ud i voldsomt negativ tone, kommer svaret ofte tilbage i samme stil. Hvis han helt uprovokeret giver den slags svar er han jo en klovn.

Mht salget: det er dybt urimeligt og kedeligt at man sælger en vare som 100% iorden uden at den er det. Det sørgelige er så at han i det mindste ikke siger det ved din ankomst til sagerne - det er skammeligt at skjule den slags fejl. Derudover er det uheldigt at du ikke tjekker varen igennem, men det er jeg selv typen der ikke gør - det vil jeg så begynde på. Antaget at du så havde fundet fejlen burde han enten give et afslag eller "pudse det op" - og hvis han ikke vil det så må man jo vurdere om man stadig er villig til at betale. Som det nu er gået har du først opdaget det ved hjemkomsten og så er det jo fint at tage kontakt til vedkomne og spørge om man kan finde ud af noget og så ville det igen være rimeligt at han får det ordnet eller kompenserer økonomisk for det så du igen kan "pudse det op" selv. Jeg synes så også det er rimeligt at han siger at du købte det du så og derfor ikke skal betale for en "proffesionel" reparation (altså ude i byen).

Men umiddelbart ville det rigtige have været at fortælle dig den ikke er 100% i finish og vise dig fejlen.

hvis tingene skulle være 100% iorden, man skulle nævne enhver lille defekt  og man skulle endda yde garanti som du gerne vil have, så skulle prisen vist os være 100% af nyprisen mindst. Ja jeg ville sågar hellere smide mit gamle grej ud en og skulle have den ballade med folk de kan få noget billigt, hvis man skal have det hyr og høre den klage sang.

Prinsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006
Sendt: 29 August 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Problemet bunder jo ud i at sælger har lavet en annonce hvor der står 100% i orden, allerede her er den gal fra sælgers side.

At køber så overser dette ved afhentning gør det jo ikke mere ukorrekt fra sælgers side.

Per N: Det du skriver holder jo ingen steder, når man snakker brugt og en vare er uden fejl, er det jo med forbehold for slidtage.

Lovmæssigt er det også ulovligt fra sælgers side - da sælger ikke bevidst må fortie væsentlige ting vedr. produktet

Til top Vis Prinsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prinsen

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 August 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

hej

Den kloge nare den mindre kloge sådan har det altid været og det bliver det sikkert ved med at være

det er da selfølig surt for dig men jeg mener også det er lidt navit bare at stole på en man ikke kender

På den anden side vil jeg spøger "Hvad nu hvis det var et FUND og sælger IKKe var klar over at det han solgte var guld værd vilde du så gøre opmærksom på at det faktisk er en hel del mere værd?

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 August 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Tråden er kun oprettet for, at få en fornemmelse af, hvad folk mener er en rimelig moral ved handler - er jo rart nok at vide !........

Jeg synes i hvertfald at det er trist at så relativt mange mener at hvis køber ikke selv opdager en given fejl, så er det vedkommendes egen skyld.

Hvad er der galt med at stole på sine medmennesker? Det kan da ikke være meningen at vi skal være gennemsyret af mistro til alt og alle, selvom det åbenbart desværre kan være nødvendigt.

Hilsner,

Karsten

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 August 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
Carsten S Chr skrev:

Jeg synes i hvertfald at det er trist at så relativt mange mener at hvis køber ikke selv opdager en given fejl, så er det vedkommendes egen skyld.

Hvad er der galt med at stole på sine medmennesker? Det kan da ikke være meningen at vi skal være gennemsyret af mistro til alt og alle, selvom det åbenbart desværre kan være nødvendigt.

Hilsner,

Karsten

HØRT Karsten.... Den holdning er der mange som kan lære noget af !  

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
Carsten S Chr skrev:

Hilsner,

Karsten

Nu er der jo ikke tale om skjulte fejl der ikke umiddelbart kan findes, så den åbenbart meget uerfarne køber har nok lært en lektie. Han bør da ikke handle brugt, det er livet for kort til, hvis man ærger sig så meget...

Noget andet er prisen? Kostede sættet 500? Det er da også vigtigt, ikke?

Vi har fået en halv vind her efter min mening....

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 29 August 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Vi har fået en halv vind her efter min mening....

Nu tager jeg ikke egentlig stilling til den konkrete sag, tråden handler i mine øjne lige så meget om folks generelle indstilling til emnet.

Hilsner,

Karsten

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Hilsner,

Karsten

Når man vælger at købe brugt vælger man samtidig at købe billigt.

Hvis et givent brugt produkt er 100% som en ny vil prisen være 100% som ny, da dette meget sjældent er tilfældet er det vel kun naturligt at forvente at det brugte produkt på nogle områder adskiller sig fra et nyt produkt - dette kan være kosmetiske eller funktions forskelle, men forskellen vil være der.

Når køber af et brugt produkt får lov til at kigge og afprøve et produkt før købet har køber efter min bedste overbevisning intet at klager over bagefter, da køber har haft mulighed for at konstatere at den forskel der er på dette produkt i forhold til en ny ikke er det køber forventer til den pris. Sælger har vel også ret til at kunne stole på at når køber har sagt ok for handlen, ja så er handlen ok ?

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 29 August 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Når man vælger at købe brugt vælger man samtidig at købe billigt.

Hvis et givent brugt produkt er 100% som en ny vil prisen være 100% som ny, da dette meget sjældent er tilfældet er det vel kun naturligt at forvente at det brugte produkt på nogle områder adskiller sig fra et nyt produkt - dette kan være kosmetiske eller funktions forskelle, men forskellen vil være der.

Når køber af et brugt produkt får lov til at kigge og afprøve et produkt før købet har køber efter min bedste overbevisning intet at klager over bagefter, da køber har haft mulighed for at konstatere at den forskel der er på dette produkt i forhold til en ny ikke er det køber forventer til den pris. Sælger har vel også ret til at kunne stole på at når køber har sagt ok for handlen, ja så er handlen ok ?

Det er jo et svært område rent juridisk, såfremt sælger er i god tro og køber accepterer varen købt som beset, er der ikke noget at komme efter. Der er så situationer hvor det er svært at tro at sælger ikke selv har observeret fejl og mangler som varen er solgt med.. Annonceres der med 100% i orden kosmetisk og funktionelt må det efter min mening betyde "mint condition" hvilket betyder som ny, dog undtaget almindelig slitage.

Karsten

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
Carsten S Chr skrev:

Hilsner,

Karsten

Enig.

Men desværre viser erfaringer jo (heldigvis ikke egne) at der bare er folk i vorees samfund som man ikke kan stole på.

Så somme tider kan det desværre være nødvendigt at være mistroisk.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Det er jo et svært område rent juridisk, såfremt sælger er i god tro og køber accepterer varen købt som beset, er der ikke noget at komme efter. Der er så situationer hvor det er svært at tro at sælger ikke selv har observeret fejl og mangler som varen er solgt med.. Annonceres der med 100% i orden kosmetisk og funktionelt må det efter min mening betyde "mint condition" hvilket betyder som ny, dog undtaget almindelig slitage.

Karsten

Vi kan nemt blive enige om at hvis man skriver 100% i orden skal der ikke være meget at komme efter, i det tilfælde der ligger til grund for denne debat får vi ikke oplyst om sælger har skrevet 100% i orden, eller 100% kosmetisk i orden, for mig er der en kæmpe forskel. 100% i orden vil jeg tolke som den virker 100% som den skal uden at der er sagt noget om hvordan den ser ud. Havde den været 100% i orden både kosmetisk og funktionelt havde den været ny (en spille time og den er ikke mere som ny og derfor ikke 100%) og prisen havde derfor været som nypris - alt andet er en utopi som detsvære ser ud til at være vidt udspredt på dette forum.

Men at sælger kender til en ridse/skramme som han ikke gør opmærksom på synes jeg ikke er et problem, da køber har haft mulighed for at vudere om produktet er for ridset/skrammet til at køber vil betale en given pris for produktet. Dette forudsætter naturligvis at der er tale om en handel hvor køber har mulighed for at se/afprøve produktet før køb.

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
StudioSound skrev:
Carsten S Chr skrev:

Hilsner,

Karsten

Enig.

Men desværre viser erfaringer jo (heldigvis ikke egne) at der bare er folk i vorees samfund som man ikke kan stole på.

Så somme tider kan det desværre være nødvendigt at være mistroisk.

Det handler jo ikke om og stole på nogen, når nogen henter noget ved mig er det op til dem selv og finde disse små finish fejl som der er tale om her, jeg gider ikke stå og remse alle mulige og umulige ridser op som folk selv kan se. Vi er ikke sælgere der skal sælge noget kommercielt og yde garantier osv. det er det der er faren ved og købe brugt, kan man ikke finde ud af det så lad være.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 August 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Når jeg sælger noget så påpeger jeg altid absolut alle eventuelle fejl som jeg er klar over, uanset hvor "ubetydelige" de end må være. Jeg vil heller aldrig i annoncen sige at varen ser ud som ny, er 100%, etc med mindre den virkelig ser ud som om den er ny, og da skal den ikke en gang ha så meget som støvrisser

Hva køber burde ha gjort i det her tilfeldet synes jeg er relativt uinteressant, og det ved han nok i dag bare så altfor godt selv.

Når sælger først omtaler varen som 100% så er han allerede ude på tynd is, når han så lar være med at påpege en fejl som gør at varen så langt i fra lever op til annoncens tekst mener jeg at køber burde ha en god sag. At det så også kan virke som om han bevist gemmer fejlen for køber gør det heller ikke bedre.

Om varen var annonceret her på forummet håber jeg at redaktionen kan være behjælpelige med at fremskaffe den som bevismateriale.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

hmm hvis jeg køber ht'er, så ville jeg da kigge på begge ht'er og ikke bare nøjes med at kigge på den ene 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 29 August 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
kongen skrev:

Hej,

hvis tingene skulle være 100% iorden, man skulle nævne enhver lille defekt  og man skulle endda yde garanti som du gerne vil have, så skulle prisen vist os være 100% af nyprisen mindst. Ja jeg ville sågar hellere smide mit gamle grej ud en og skulle have den ballade med folk de kan få noget billigt, hvis man skal have det hyr og høre den klage sang.

Jeg synes du ævler her. Noget kan jo godt være 100% iorden og stadigt være brugt og uden garanti. Her er der afbilledet en "fejl" på kosmetikken som er relativt tydelig og stor. Man køber brugt og siger det er 100% iorden så er der for mig tale om et velholdt produkt som virker uden knas og som ser ordentligt ud. "Ordentligt ud" er jo med en relativ brugsslid på sig da det er brugt. Men hvis jeg har fået det at vide så synes jeg det er rimeligt at give et afslag i prisen når køber står der og påpeger en grusom ridse - man kan også sige at prisen er den samme og at man lige kan lave det, eller at prisen er den samme og man har ikke været helt ærlig. Har man solgt skidtet til en og han kommer tilbage og siger det virker ikke, der er en gevaldig fejl, så tager man en snak om det og hvad der er af muligheder for at rette op på det. Jeg kan ikke se hvorfor man skal køre det op i en spids og hvorfor man skal stille sig besværlig på alle mulige måder.

Men ok alle er ikke istand til at indrømme de har begået fejl, alle er ikke interesserede i at være ærlige og sådan en verden lever vi i. Jeg synes, når man taler moral og sund fornuft, at det er sådan man skal opføre sig hvis man vil være ordentlig og til at holde ud.

hvis man tager alting så bogstaveligt så vil jeg sige at man har et problem; men skal det være sådan, så ja, alle detaljer skal nævnes når man handler, fremfor at man sælger noget med grusomme ridser og ikke vil indrømme det.

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se der er lidt tvivl om, hvorvidt jeg har henvendt mig på reglementeret måde, da jeg opdagede fejlen !....... Her er det så:

Køber med blå
Sælger med rød

Hej !........

Tak for sidst !.......... Det var hyggeligt !.........

Da jeg kom hjem opdagede jeg, at den ene højttaler havde nogle ikke ubetydelige skader (kan ikke rettes på normal vis). Det drejer sig om øverste bagerste venstre hjørne (en ordentlig skade). Øverst på venstre side af samme højttaler er der en en mere (også meget dyb).

Jeg ved godt jeg skulle have set efter da jeg var ved dig, men jeg stolede på dit udsagn om at de var fejlfri !........

Jeg ved ikke lige hvad vi gør ved det !.........

Det er jeg godt nog lidt ked af !.......

Venligste hilsner Carsten

Hej
For mig at se er det ubetydeligt. Hvis ikke det kan poleres op, er der jo
ikke andet at gøre end du må finde ud af om du kan leve med det, ellers
sælge dem videre.

Hej !........

Det er vel rimeligt at forvente, at man kan regne med sælgers (læs: din)
beskrivelse af højtttalernes stand !...........

Du kendte godt til disse store skader, der jo går noget ud over, hvad man
almindeligvis kan forvente - alder taget i betragtning !..........

Det eneste jeg forventer er, at man spiller med åbne kort !...........

De omtalte mærker kan på ingen måde repareres med lidt knofedt !.........
Eneste mulighed er at sende dem til autolaker !........... Selvsagt en meget
kostbar løsning !.........

Jeg havde på ingen måde købt dem, i fald jeg havde set disse skader
!............

Vi må kunne finde ud af en løsning vi begge kan leve med !..........

Jeg vil ikke være bekendt at sælge dem videre i aktuelle stand !.........

Hvad siger du ?.......

Jeg siger det til det end at du har købt en fremragende højttaler til en
pris, der interessen for højttaleren taget i betragtning, næsten blev solgt
for billigt. (Under en femtedel af nyprisen!!)De fleste mennesker vil
sagtens kunne leve med denne bagatelagtige skade, selvom den er vigtig for
dig. Da jeg købte højttalerne af den sælger, der selv kom med den,
betragtede jeg købet som helt i orden på trods af skaden. Den var pæn nok
til at stå i mit hjem og den virker absolut perfekt, der er intet lydmæssigt
gslt overhovedet. Hvis du går så meget op i visuelle detaljer, burde du nok
foretage en minutiøs undersøgelse af alt inden du køber det. Jeg spiller
også med åbne kort: det kan ikke være mere åbent end at give køber muliighed
for både at se og høre produktet inden handel, og det fik du. Du insisterede
qua vores mailkorrespondence ovenikøbet på at afslutte handlen inden du
overhovedet havde været her og se og høre den!
Så ved jeg ikke rigtig hvad du mener med en løsning "vi begge kan leve med".
Hvis du vil ofre penge på at rette skaden hos en professionel måler er din
beslutning. Jeg kunne aldrig finde på det selv og det er den billige pris du
har købt den for og dens fuldkomne funktionsdygtighed in mente slet ikke
noget jeg vil kompensere dig for økonomisk. Hvis du ikke mener, at du kan
"være bekendt" at videresælge den, kan jeg kun sige, at vil lever i to
forskellige verdener. Jeg vil være det bekendt fordi jeg ved, at mange
hifi-interesserede vil købe den og med eller uden fejl og finde det et godt
køb.

Du glemmer en væsentlig faktor !..........

Du burde have været ærlig og spillet med åbne kort !..........

Mvh

Ok !......

Fair nok !.......

Du har hermed nøjagtigt 5 dage til at melde tilbage !........

Har vi inden da ikke fundet nogen løsning, så vil historien ryge på HiFi4All !........

Håber stadig på at vi kan finde en ordentlig løsning !......

Jeg har meldt tilbage og har ikke mere at tilføje. Sæt du bare "historien"
på hifi4all, jeg er iskold, hvad skulle de kunne gøre ved det? Og hvad har
du lige tænkt dig at skrive ? At du kom og kiggede på en højttaler og
lyttede på den og sagde god for den og købte den, og så fandt en lille
finerskade, som er på de fleste brugte højttalere, da du kom hjem med den?

Det mener jeg oprigtigt er en sober henvendelse !.....

De sidste 2 mails vi har skrevet til hinanden vil jeg undlade i dette forum, da sprogvalget ikke er ret pænt !........

Rimeligt håbløst at opnå en konstruktiv løsning med sælger !.......

Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 August 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

For at give mit besyv med, mener jeg du, Carsten, er en kværulant, der har kvajet dig og ikke vil indrømme det, måske overfor konen. Du har købt en brugt vare, haft den i hånden, haft mulighed for at inspicere den.

At sælger måske ikke har været 100% ærlig i sin beskrivelse af varen, er mindre pænt af ham, men i og med at du selv har haft alle muligheder for at inspicere, gør at der ikke er noget at komme efter.

Det er dig, der søger en konstruktiv løsning: At lade handelen gå retur eller få et afslag i prisen - det er det eneste du er ude efter. Sælger ønsker åbenbart ikke hverken det ene eller det andet. Jeg kan ikke se at der er noget galt i hans næstsidste mail, som beskrevet ovenfor.

Kan du ikke leve med den mangel, der åbenbart er, så sæt den til salg - eventuelt med et billede af skaden - prisen?? Det samme som du gav, det var åbenbart en fornuftig pris. Slik dine sår og kom videre med livet.

Du er ikke blevet tørret et vist sted, du er ikke blevet snydt eller ført bag lyset. Varen stod frit fremme til inspektion. Havde du købt den ubeset efter en beskrivelse som værende 100% i orden, havde det været en anden historie.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 August 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg må nu le lidt. Hvor mange tråder findes der hvor der er stor konsensus for at forhandlere er nogle svin om de ikke bøjer sig baglængs for at opfylde kundenes ønsker og forventninger til service?

Men om man som privatperson kan snyde nogen, så er det helt ok og offerets egen fejl fordi han ikke gjorde en grundig nok job?

Om prisen er så lav som sælger mener burde han jo heller ikke ha nogle problemer med at la handelen gå tilbage og heller sælge de til nogen andre?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes