Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Moral ved handler !...... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Spørgsmålet: Er det her rimeligt ?.......
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
27 [24,32%]
84 [75,68%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 August 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

For at give mit besyv med, mener jeg du, Carsten, er en kværulant, der har kvajet dig og ikke vil indrømme det, måske overfor konen. Du har købt en brugt vare, haft den i hånden, haft mulighed for at inspicere den.

At sælger måske ikke har været 100% ærlig i sin beskrivelse af varen, er mindre pænt af ham, men i og med at du selv har haft alle muligheder for at inspicere, gør at der ikke er noget at komme efter.

Det er dig, der søger en konstruktiv løsning: At lade handelen gå retur eller få et afslag i prisen - det er det eneste du er ude efter. Sælger ønsker åbenbart ikke hverken det ene eller det andet. Jeg kan ikke se at der er noget galt i hans næstsidste mail, som beskrevet ovenfor.

Kan du ikke leve med den mangel, der åbenbart er, så sæt den til salg - eventuelt med et billede af skaden - prisen?? Det samme som du gav, det var åbenbart en fornuftig pris. Slik dine sår og kom videre med livet.

Du er ikke blevet tørret et vist sted, du er ikke blevet snydt eller ført bag lyset. Varen stod frit fremme til inspektion. Havde du købt den ubeset efter en beskrivelse som værende 100% i orden, havde det været en anden historie.

Tja, bedre kan det vist ikke siges, tag en tudekiks, du har kvajet dig.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 29 August 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Davs,

Hvad skal man sige... sådan er det en gang med brugt køb. Jeg fik selv købt en integra tuner engang for en del penge, den gik i stykker 2 uger efter... surt men det kommer med når man køber brugt.

Jeg vil sige at du bør være sur på dig selv at du ikke har kigget bedre inden handlen var afsluttet, men kan godt se hvorfor du er skuffet.

Udover det er det lidt svært for mig at vurdere om du har ret i det du skriver med mindre jeg ved hvor meget der er betalt for disse Infinity. Hvis prisen er OK kan man da live med skaden.

venligst

Panos

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Med fare for at gentage mig selv:

Denne tråd er udelukkende oprettet for, at få en indikation af, hvordan det ser med danskernes moral ved brugt handler !....... Og det ses jo med al ønskelig tydelighed, at det ikke er for godt !.......

Jeg har handlet brugt i mange år, og jeg er ked af, at tendensen åbenbart peger i negativ retning !.........

Begreber som ærlighed og moral står desværre ikke i så høj kurs !........

Sørgeligt !......

Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 August 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jeg forundres over at du kvajer dig i den grad når du har været med i hifi junglen så længe, måske trænger du til briller.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 29 August 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen:

Ja, det nærmer sig da det tidspunkt, (læs: alder) hvor det begynder at blive nødvendigt !......

Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 August 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

hej,
jeg synes at køber har dummet sig, men samtidig synes jeg at sælger burde have nævnt det - det giver en bedre smag i munden når man sammen står og betragter højttalerne....Hvis en potientiel køber er ved at købe højttalerne og finder sådanne skader ville jeg sige nejtak og farvel med det samme, men hvis sælger havde fortalt om skaden inden jeg ankom for at lytte/ se højttalerne ville det være at spille med åbne kort.

Der er i min forståelse ikke spillet med åbne kort, med mindre der er tydeliggjort at den ene højttaler havde en finerfejl. Dette skal man ikke gætte sig til/ se ved selvsyn.

Det er sælgers opgave at beskrive en given vare, længere er den ikke.

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 August 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at køber har dummet sig rigtig meget. Muligheden for at gennemse begge højttalere var tilstede og alligevel benytter han sig ikke af det  ?   

Men sælger har da dummet sig ligeså meget !.... Meget kunne være undgået hvis sælger havde beskrevet sine højttalere bedre.

Havde jeg personligt fået oplyst de åbenlyse lakskader, som i øvrigt kan sendes pr. mail eller telefon iform af billeder. Så ville jeg ikke være interesseret i sådan et sæt højttalere. Men det har sælger nok også vidst, siden han har valgt ikke at oplyse det i korrespondancen inden ??? 

Ovenstående er ikke at handle i god tro fra sælgers side !!

Udover det ville jeg havde været ligeså skuffet over at se sådanne lakskader på stedet. Det bør oplyses inden. Husk på at mange køre en del kilometer for at afhente udstyr. Så vil man gerne have ren besked allerede inden. Ingen bryder sig om at spilde sin tid. 

Oplys dog åbent og ærligt hvad I sælger.  Det spare begge parter for en masse diskusioner og beskyldniger. Kan ikke forstå hvorfor det er så svært.

Men der er åbenlyst mange på KSB som syntes at man ikke bør oplyse mere eller mindre graverende ting på deres brugt udstyr. Sørgeligt !

Virker desværre som om holdningen hos mange er, at når man sælger brugt er alt tilladt, og alt bør kunne forventes i denne sammenhæng. "Det er jo brugt og til reduceret pris" Det er altså op til køber at opsnuse alle fejl og mangler selv. Hopper køber på limpinden er det bare iorden. Sælger har fået sin handel og køber burde vide bedre. Det holder da ikke en meter ! 

Ha nu nok moral og nosser til at turde fortælle hvad I sælger, fremfor at prøve på at få solgt jeres udstyr for enhver pris. 

Der hører to til en god handel !!

Siger det igen !

Fortæl nu sandheden både inden- og under køb. Det når man længst med  

Prinsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 August 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Nu må i da tage jer sammen, alle dem som siger det er købers egen fejl har jo ingen idé om hvad der hverken er juridisk eller etisk korrekt.

Der må godt nok være mange af jer derude som sidder med en bitter smag i munden, magen til ligegyldighed og arrogance skal man da lede
længe efter. I føler i er så hellige at det er til at brække sig over, man skulle ikke tro i var voksne mennesker!

Læs derpå lige Holbergs indlæg IGEN!

Til top Vis Prinsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prinsen

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 29 August 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Prinsen skrev:
Nu må i da tage jer sammen, alle dem som siger det er købers egen fejl har jo ingen idé om hvad der hverken er juridisk eller etisk korrekt.

Der må godt nok være mange af jer derude som sidder med en bitter smag i munden, magen til ligegyldighed og arrogance skal man da lede
længe efter. I føler i er så hellige at det er til at brække sig over, man skulle ikke tro i var voksne mennesker!

Hold da helt ferie..... Når jeg læser din tone er det kun en ting jeg tænker på..... Ja mor, jeg skal nok....

Er det en point i din indlæg ellers har du en ide om dig selv der giver dig ret til at opdrag på alle de andre brugere her inde?

Som skrevet, det jeg læser her, (det kan være at det er bare min måde at tolke på) er at en person blev efter sin egen overbevisning snydt, og prøver at gør dette til et generelt problem.

Om han er snydt eller ej kan vel diskuteres og hvis ligesom du skriver han ingen ide har, om hvad er korrekt og hvad der ikke er, må han være mere forsigtig næste gang.

Under ingen omstændigheder kan jeg acceptere din tone og hvis du ikke kan lide de andres synspunkter må du da læse indlæg et sted hvor alle er enige med dig.

venligst

Panos

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 29 August 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jeg er misundelig på de der Modulus. Det skulle være en fremragende HT.

HVAD KOSTEDE DE?

Mht. skaden ville jeg spæne ned til Juhl-Sørensen eller et andet professionelt klaverværksted. De reparerer sådanne skrammer hver dag.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Prinsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 August 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Prinsen skrev:
Nu må i da tage jer sammen, alle dem som siger det er købers egen fejl har jo ingen idé om hvad der
hverken er juridisk eller etisk korrekt.
Der må godt nok være mange af jer derude som sidder med en bitter smag i munden, magen til
ligegyldighed og arrogance skal man da lede længe efter. I føler i er så hellige at det er til at brække sig over, man skulle ikke tro i var voksne
mennesker!

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Hold da helt ferie..... Når jeg læser den tone er det kun en ting jeg
tænker på..... Ja mor, jeg skal nok.... er det en point i din indlæg ellers har du den ide om dig selv der gør at du synes at du kan opdrag på alle
de andre brugere her inde?<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Som skrevet det jeg læser her, (det kan være at det er bare min
måde at tolke på) er at en person blev efter sin egen overbevisning snydt, og prøver at gør dette til en generelt problem. <o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Om han er snydt eller ej kan vel diskuteres og hvis ligesom du
skriver han ingen ide har hvad er korrekt og hvad er ikke må han være mere forsigtig næste gang. </SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Under ingen omstændigheder kan jeg acceptere din tone og hvis du
ikke kan lide de andres synspunkter må du da læse indlæg hvor alle er enige med dig.<o:p></o:p></SPAN>

venligst

Panos

Undskyld, men jeg forstår ikke hvad du skriver - dog skal du være velkommen til at prøve på dansk.
Til top Vis Prinsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prinsen

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 29 August 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Nej det er da smart... hvad er det præcis du ikke forstår? jeg har rettet lidt i min tekst så den blev mere forståeligt

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 29 August 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

på den anden side, glemt det... det er ikke min tid værd....

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes