| Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 05:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Påstand: DVD formatet er dødt.
Hvorfor have noget på besværlige skiver som man lige så godt kan have liggende på sit mediecenter/HDD/PS3 eller streame fra nettet?
Fremtiden er et format der tilbyder en kvalitet, der gør det noget særligt at finde en skive frem og sætte den i afspilleren (1080p + 7.1 el. bedre). Indikationer på f.eks. udviklingen på BD (200Gb pr. disk.) giver mulighed for enorme datamængder, der næppe er tiltænkt komplette "venner" samlinger på en enkelt disk.
Som det er sket med cd'er, vil totalsalget af film falde, da det primært bliver entusiaster det vil betale for den højere kvalitet.
Sandt eller falsk? __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
... der næppe er tiltænkt komplette "venner" samlinger på en enkelt disk.
|
|
|
Der tror jeg desværre du tager fejl. Mere båndbredde og producenterne siger "Hurra, så kan vi komprimere endnu mere. Med mere plads "Hurra, alle venner på en disk". Hvor mange DVD cover's idag indeholder ikke to film. Hvis de kunne være på en disk var de det sikkert.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
min erfaring med at lager alt på en hard disk er at hardiske kan også gå i stykker (ja, 3 gange).så jeg fortrække dvdplader eller en anden form for
disk
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror et vil tage lang tid inden Hr og Fru Hansen opdager det der med at streame fra en computer, det er det samme som at sige at LP og CD er døde medier.
Min gamle mor, der kære væsen, er fx gla ved at have CD pladeafspiller i mini TEAC anlægget, mhun er endnu gladere for radioen, og hun ser en DVD 2 gange om året - og kunne absolut ikke finde ud af at streame noget somhelst.
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Falsk..... den er ikke død (endnu) der er jo mange mennesker der ikke vil fare ud og købe en HD afspiller til 5000kr før de ved hvilket format der vinder eller de kommer ned i pris.... men på et tidspunkt dør den jo nok Mvh. Morten
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal over i en form for SD kort, før det er værd at tale om. Det gælder både musik og film. DVD i alle former, Blue Ray og hist op og kom her ned. Først når der kommer ikke-roterende medier frem, som ikke bruger unødig strøm, og ikke kan blive ridset og at det der bøv, kan vi snakke om død for alle de roterende medier. Ikke før.
Så jeg stemmer NEJ. DVDen er ikke død! Det lever nok små 5 år endnu. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
min erfaring med at lager alt på en hard disk er at hardiske kan også gå i stykker (ja, 3 gange).så jeg fortrække dvdplader eller en anden form for disk |
|
|
Sådan en her måske? http://newz.dk/pqi-fremviser-256gb-2-5-solid-state-disk#new
Stadig "lidt" pebret, desværre 
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du mener at alt skal nedtages til mediecenter/HDD/PS3 eller streame fra nettet, og ved er femtiden, så har du nok ret, spørsmålet er hvor mange år der gå, før at vi har net forbindlse der er hurtig nu.
Så du burte også skrive ud over DVD, HD-DVD, Blu-Ray og alle musik formate som CD, SACD og DVD-Audio.
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Påstand: DVD formatet er dødt.
|
|
|
Det var da dejligt.  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 02:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hvis du mener at alt skal nedtages til mediecenter/HDD/PS3 eller streame fra nettet, og ved er femtiden, så har du nok ret, spørsmålet er hvor mange år der gå, før at vi har net forbindlse der er hurtig nu.
Så du burte også skrive ud over DVD, HD-DVD, Blu-Ray og alle musik formate som CD, SACD og DVD-Audio.
|
|
|
Det jeg mener er, at det traditionelle dvd-format er ved at have udspillet sin rolle. En stabil 6Mbit forbindelse er nok til at streame i 576P (dvd-kvalitet)... og sådan en er efterhånden standarden. Desuden har vi har rigelige lagermuligheder til de fleste dvd-samlinger med moderne harddisk-teknologi uden komprimering.
Jeg mener fremtiden for film ligger i downloads og streaming samt på HQ på BD/HDDVD. Det sidste primært til entusiaster, gaver og professionelle brugere (som cd i dag).
SACD lignede på et tidspunkt en afløser for CD-formatet, men forskellen var for usyning for de fleste og lancering var ikke helhjertet fra producentens side... nogle af de nye BD afspillere fra Sony understøtter ikke engang SACD. Jeg var en af dem der håbede på vi kunne få et gennembrud for et musikmedie med større potentiale (altid en fordel), men der/var ikke nok andre der købte skiverne.
HD billede er synligt for alle på moderne fladskærme (også fordi synet er bedre udviklet end hørelsen hos de fleste) og når alm. fjernsyn bliver HD som det allerede er på "forsøgsbasis" på bl.a. Discovery og BBC i nogle lande, hvordan vil det så være at sætte en DVD-film på med ringere billede end nyhederne?
BD især, er i en hel anden grad en seriøs satsning i og med at Sony valgte at holde "penge-maskinen" PS3 tilbage til alle kunne leveres med BD teknologi. Maskinen introducerer teknologien for en hel masse brugere der ellers ikke er kundepotentiale til en BD-afspiller... og de skal da alle "prøve" formatet (i modsætning til HD-DVD der kun appelere til folk der har investeret i en dedikeret afspiller). PS2 blev solgt i over 110 mill eksemplarer, og salget af PS3 følger meget præcist samme udvikling som PS2. Jeg tror dette bliver en afgørende faktor i HD-kampen, og i udfasningen af den traditionelle DVD. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 03:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er bestilt __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 03:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan en sådan disk bruge i en gammle Apple PowerBok G4 ?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 05:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her fra Sandisk er vist tættere på at være opnåelig... og bedre beskrevet.
http://www.computergeil.dk/?artikelid=13252
Helt sikkert der er potentiale i teknologien, den skal bare ned i pris.
Spændende når producenterne når ud over, at de skal ligne 2,5" disks. Chip'ne kunne lige så godt bygges på bundkortet. Og hvorfor så ikke spare ram'en og lade HD'en gøre arbejdet? Tror det bliver et væsentligt skridt på vejen til bærbare computerer til INGEN penge - alt på eet print, et tastatur og en skærm - thats is  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så noget skidt, hvis det gå itu, så skal man skifet hel compute (hvad der netsætte rep. tiden til nul) og man ville hele ikke kunne sætte
mere ram eller større HD i.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige siddet og set en film, så helt død kan den da ikke være... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Underlig diskussion. DVD'en er det ikke død NU, fordi der er bedre alternativer i FREMTIDEN...
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk har jeg også lige hørt en CD... Prøv lige at kontrollere at det ikke er Jeres afspiller den er gal med    __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk tror jeg at HD og BR kun er det sidste led i på vejen til at skiver udgår. Om få år er det memory ting af en art der bliver solgt i handelen med musik og film.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
På et tidspunkt skal den nok udgå, ment tror at der går rigtigt mange år endnu. Ta nu fx. vhs som er et virkeligt forællet produkt, men findes stadigvæk.
Der går også mange år før BD og HD bliver standart format (vist det kommer til det overhoved)
|
| Til top |
|
| |