| Forfatter |
|
HenrikVJ Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor bliver mine YDERST relevante indlæg slettede som off topic?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man er "dum" hvis man lige præcis tilfældigvis lider dyslexi, så må man analogt vel også være dum hvis man ikke er i top på alle syv intelligensformer, se link...
http://www.apro-kom.dk/cm190/
Men hvor mange er lige god i alle "discipliner"..?
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hurin´s kommentar beviser jo blot at der er plads til alle her i dette forum, også selvom man ikke har opfundet den dybe tallerken
Men smid da gerne ham ud , mage til vås skal man lede længe efter . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
anda Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu findes der jo mange former for begavelse hvoraf nogle få relaterer til intellektuel kunnen. Det gør ordblindhed ikke. Det gør manglende evne til at forstå flertydigheden af visse ord til gengæld.
Anders D.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kommer i den sammenhæng til at tænke på ham den danske forsker, som snakker vældig højt og virker meget sær, ikke destro mindre er han en af de klogeste folk vi har herhjemme. Nå men frem til det jeg kom i tanke om, der var et tv program hvor han, og en tilfældig husmoder, blev bedt om at sætte en VHS video til, og sætte et bånd i, og så tænde for båndet, og tænk sig, den kloge mand ud i matematik og kaos teorier, kunne sgu ikke finde ud af det  så er han jo nok også dum, or not
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der mangler noget helt essentielt i denne tråd. dte er vel ikke meningen at den skal omhandler ordblindhed og intelligens. det findes der sikkert et dansklærerforum til et eller andet sted. Problemet som jeg ser det, er at en god tråd bliver ødelagt af gensidige tilsvininger så alle andre der har interesse og viden om emnet forlader en indtil da, konstruktiv og informativ diskussion. Trådene dør ofte når de bliver skueplads for indbyrdes krig mellem to deltagere, hvilket betyder at for grove personlige fornærmelser ikke kommer flertallet til gode.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9410
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Hvis man er "dum" hvis man lige præcis tilfældigvis lider dyslexi, så må man analogt vel også være dum hvis man ikke er i top på alle syv intelligensformer, se link...
http://www.apro-kom.dk/cm190/
Men hvor mange er lige god i alle "discipliner"..?
|
|
|
Det var netop der jeg ville hen med mit slettede indlæg, som åbenbart faldt for censuren.
Jeg ville egentligt gerne have at vide om der var nogle der virkeligt kunne mene at man var mindre begavet en resten af befolkningen blot fordi man var ordblind. Men det var åbenbart for hård kost.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu opfatter jeg ikke det, at jeg finder det OK at skrive hvad man vil, som værende det samme som at man skriver uintelligent, afstumpet og flabet om f.eks. ordblinde.
Når nogle skriver bevidst (eller burde vide bedre) dumt og flabet, kan man vel bare enten negligere indlægget, eller forklare tumpen, at den tone og det niveau stiller man ikke op på. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må så bare håbe at hurin har forstået budskabet i denne tråd, at i så stemme helt forkert kan jeg dog ikke forstå
Hvis han ikke har læret det af dette, må han vælge andre græsgange
Tak til dem der er ved deres fulde fem og kender sandheden
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver ærlig talt lidt flov og ked af at læse indlæg som Hurin's på en hjemmeside jeg ofte frekventerer og kommenter i, øv - faktisk synes jeg han skulle have raketten 1 -2 -3 advarsel på en gang og så afgang!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes afstemningsresultatet er rystende. Ordblindhed er ikke lig med dumhed - at enkelte kan være i tvivl om dette, og så skrive et indlæg som dét der startede hele diskussionen, det er hvad der sker - så kan man jo starte med at irettesætte personen. Men de 55% der stemmer at det er i orden, er altså folk der enten ikke har forstået at ordblindhed og dumhed ikke er det samme, eller også er det folk der mener at det er i orden sådan helt generelt at kalde andre folk dumme når man har lyst. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange af jer der har stemt at det er i orden, der i fuld alvor kunne finde på at kalde en ordblind person dum, hvis de stod ansigt til ansigt med personen? Det er ret nemt at klistre den slags prædikater på andre mennesker, når man ikke behøver kigge dem i øjnene når man gør det. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Der mangler noget helt essentielt i denne tråd. dte er vel ikke meningen at den skal omhandler ordblindhed og intelligens. det findes der sikkert et dansklærerforum til et eller andet sted.
|
|
|
Netop, og til dem der har skrevet privat beskeder om hvorfor deres indlæg er dømt uden for emne / off topic er dette svaret. Håber på at i overholder dette, ellers kan jeg ikke se det videre formål med tråden. Ingen sherif stjerner her, men blot et venligt vink med vognstangen.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke lægge meget i selve afstemningen. [slettet, Zorglub], kan man stemme igen og igen 
Til gengæld repræsenterer langt hovedparten af indlæggene en sober linje, og det synes jeg er flot, og nok den rigtige indikator for brugernes holdning  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans. Jeg er tildels glad for at du opretter denne poll. Vi bør gøre os bevidst, hvad vi synes er retfærdigt at få smidt i hovedet, og hvad der ikke er. I Hurins situation var det, i mine øjne, fuldstændig overflødig mund-diarre, hvorfor jeg ikke engang orkede at svare ham, da jeg var sikker på jeg vanskeligt kunne få et konstruktivt svar.
Til dig Hurin: At du har et åbenlyst problem med eufemismer tillader ikke, at du blotter dig selv og dine fordomme overfor en person, der åbenlyst står forsvarsløs tilbage efter sådan en uforskammet tiltale.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi holder her. Jeg tror/håber Hurin har forstået pointen, og frivillighedsdelen i det her arbejde gør at jeg desværre ikke tør lade tråden løbe uden kyndig overvågning hen over weekenden. Håber på forståelse, jeg har i alt fald gjort mig et par notater til næste redaktions møde
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der åbent igen.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak, selvom jeg ikke rigtig forstod beslutningen  . Nu håber jeg så, nogle af de "gamle" gubber herinde kommer ind i debatten, for som tidligere skrevet, det er skræmmende hvad brugerne indtil videre har stemt  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde give en advarsel...
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min niece er ordblind. Forresten er hun også cand.scient. i biokemi og underviser på Kbh.'s Universitet.
Inden hun startede på studiet sagde hendes kæreste (der vist var lidt misundelig): "Nu må du jo huske på at du er ordblind". Men det valgte hun at glemme
|
| Til top |
|
| |