| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
50% af deltagerne i denne afstemning skrev:
| Ja, man må skrive hvad man vil, det er helt fint |
|
|
Heldigvis skal man ikke være ven med alle men det er da lidt små-kedeligt at forestille sig det scenarie at ½-delen af brugerne hér hos 4all muligvis kunne være nogle man slet ikke har lyst til at invitere indenfor til kaffe og småkager...
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo absurd som folk har stemt i denne tråd. Og hvor bliver Hurin selv af for at forsvare sig selv? Det er jo egentlig ikke ret pænt at omtale en person som ikke er til stede.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nu bare folk de holdt sig udelukkende til og snak om hifi så gik det nok meget bedre over hele linien. Det gælder både Hurins kommentar og denne ligeså ligegyldige tråd, hvor folk der klandre Hurin for noget egentlig har hænderne godt nede i kagedåsen selv. (Ja nu fik jeg sku lige selv skyldige beskidte fingre)
Så i fremtiden så kunne den slags jo undgåes hvis vi alle holdt os til hifi.
Virkelighedens historie er nok nærmere at hifi er blevet en svag og kedelig hobby styret af vores ligegyldige købe trang.
Og derfor bliver nogle nød til og fylde lidt spænding på ved og diskutere den slags udenoms ævl. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Hvis nu bare folk de holdt sig udelukkende til og snak om hifi så gik det nok meget bedre over hele linien. Det gælder både Hurins kommentar og denne ligeså ligegyldige tråd, hvor folk der klandre Hurin for noget egentlig har hænderne godt nede i kagedåsen selv. (Ja nu fik jeg sku lige selv skyldige beskidte fingre)
Virkelighedens historie er nok nærmere at hifi er blevet en svag og kedelig hobby styret af vores ligegyldige købe trang.
Og derfor bliver nogle nød til og fylde lidt spænding på ved og diskutere den slags udenoms ævl. |
|
|
Så du mener at man kan opføre sig som det paaser en, uden at det har konsekvenser  , det er jo netop for at få en sober opførsel jeg har oprettet denne Poll. Husk løber tempramentet af med en, så kan man slette sit indslæg og skrive en undskyldning til vedkommende helst i tråden. Jeg siger ikke man skal være enig, men man skal holde en ordentlig tone. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
|
|
Heldigvis skal man ikke være ven med alle men det er da lidt små-kedeligt at forestille sig det scenarie at ½-delen af brugerne hér hos 4all muligvis kunne være nogle man slet ikke har lyst til at invitere indenfor til kaffe og småkager...
|
|
|
Det kan der være noget om Krenzler. Jeg er smårystet.
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Den er ikke i orden; den formulering; at ordblindhed er lig med dumhed. Vedkommende burde have en advarsel eller i det mindste få én hvis han fortsætter i samme smøre. Det er den slags der gør tonen hård her og på andre forums. Folk ville aldrig sige det op i ansigtet på andre, det er kun kyllinger der tør sidde bag skærmen og fyre sådan noget l*** af!
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemte det nederste, det er jo til grin det han siger.
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
|
Hej.
Den er ikke i orden; den formulering; at ordblindhed er lig med dumhed. Vedkommende burde have en advarsel eller i det mindste få én hvis han fortsætter i samme smøre. Det er den slags der gør tonen hård her og på andre forums. Folk ville aldrig sige det op i ansigtet på andre, det er kun kyllinger der tør sidde bag skærmen og fyre sådan noget l*** af!
mvh. Per.
|
|
|

|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
|
|
|
|
|
Ja, jeg synes folk burde have lidt mere etikette !
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
|
Og derfor bliver nogle nød til og fylde lidt spænding på ved og diskutere den slags udenoms ævl.
|
|
|
dette var lige det jeg ville sige, det drejer sig om musik,hifi,lowfi. og ikke andet.

|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er efter min bedste overbevisning total mangel på moral, når nogen kan finde på at skrive sådan om ordblinde. At svine fremmede mennesker til på en måde som aldrig ville blive accepteret ude i virkeligeheden, er åbenbart normen, når man sidder i relativ sikker anonymitet bag tastaturet i dagens Danmark  Det mest overraskende er dog, at så mange her på sitet synes, at det er helt i orden. Det er i virkeligheden nok ret symptomatisk for de mange problemer der gang på gang opstår i forumet. Det er selvfølgelig ikke i orden!  Alt for ofte får sprogligt kompetente individer lov til fuldstændigt at kapre en tråd og køre den ud på vildspor. Dertil skal det siges, at jeg tit fornemmer, at dét de siger ikke er rigtigt. Alligevel er der stor tiltro til dem fordi de er utroligt stædige og dertil meget dygtige til formulere sig skarpt og spiddende. Lige præcis dét er der tilsyneladende mange der finder utroligt underholdende  Jeg sidder tit på sidelinien og tænker "ej, det rod gider jeg sgu ikke at blandes ind i!".
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 05:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sakset herfra : http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?categoryId=7&a rticle=230
Dysleksi (ordblindhed) er en af flere specifikke former for indlæringsvanskeligheder. Det er en specifik sproglig vanskelighed af medfødt oprindelse. Dysleksi er karakteriseret ved vanskeligheder med ordafkodning, som sædvanligvis skyldes problemer med fonologisk forarbejdning. Disse vanskeligheder i ordafkodning er ofte uventede set i forhold til personens alder og andre kognitive og indlæringsmæssige evner. Disse problemer er ikke resultatet af generelle udviklingsvanskeligheder eller sansemæssige skader.
Dysleksi kommer til udtryk i flere forskellige sproglige vanskeligheder, og ofte omfatter det i tillæg til omfattende problemer med læsning, også store problemer med at tilegne sig færdighed i skrivning og stavning (Lyon, G.R. 1995).Arbejdsdefinition opstillet af The Orton Dysleksia Society Research Committee, USA 1994.
Der er mange former for læsevanskeligheder. De, der er sværest ramt, kaldes dyslektikere (ordblinde). Det er cirka 4% af befolkningen. Andre grupper med læsevanskeligheder er læseretarderede, læsesvage, funktionelle analfabeter og alektikere. Tilsammen udgør de 10-20%.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ganske svært ved at forstå hvorfor en diskussion om ordblindhed, eller dysleksi, skal kunne fylde fire hele sider på et hi-fi forum, hvor
samtaleemnerne er hi-fi og musik. Jeg tager skarpt afstand fra det indlæg, der var grunden til at denne diskussion startede, man skal _ikke_ gå
efter manden, heller ikke fordi han ikke kan stave. Personligt har jeg aldrig haft problemer med at stave, jeg kan lave slåfejl på tastaturet
Men det er også blevet konstateret at _kun_ ca 4% af befolkningen er dyslekse - ikke nogen specielt stor del af befolkningen eller af debattørene
her på forummet.
Det vil så sige at resten af de fejl folk generelt laver, er fordi de ikke gider at læse det igennem, de selv skriver for lige at se om der skulle være
fejl. Der er desværre ikke indbygget stavekontrol på diverse fora - det kunne ellers være tiltrængt
Desuden mener jeg at alt for mange påberåber sig dysleksi - bare fordi de er sjuskede, eller ikke gad at følge med i skolen i dansktimerne, eller
eventuelt bruger for megen tid på at skrive sms'er og derfor ikke kan skrive bare et simpelt og forståeligt dansk.
Off soapbox
Edit: De der tåbelige linieskift kommer iøvrigt kun når jeg bruger min iMac - og jeg synes selv det er drønirriterende.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Det mest overraskende er dog, at så mange her på sitet synes, at det er helt i orden. Det er i virkeligheden nok ret symptomatisk for de mange problemer der gang på gang opstår i forumet. Det er selvfølgelig ikke i orden! 
|
|
|
Hvordan kan det overrake dig ?.
Sådan er dansker, de elsker sladder og elsker at svine andre til.
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
NESREDNA skrev:
Det mest overraskende er dog, at så mange her på sitet synes, at det er helt i orden. Det er i virkeligheden nok ret symptomatisk for de mange problemer der gang på gang opstår i forumet. Det er selvfølgelig ikke i orden! 
|
|
|
|
|
|
And you still don't get a thing, do you?
Prøv at undgå at skyde dig selv i foden næste gang du kommer med sådan en hypotese som du nok ved, eller burde vide, dekonstruerer relativismen sig selv.
Det er efter min overbevisning ved tiden, at en administrator lukker tråden (igen), jeg er pinlig ved situationen, der kan tilsyneladende vanskeligt drøftes andet end hifi herinde uden at det skal ende i jeg-ved-ikke-hvad!? Sørgeligt men sandt.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
jensen skrev:
NESREDNA skrev:
|
|
|
|
|
|
And you still don't get a thing, do you?
Prøv at undgå at skyde dig selv i foden næste gang du kommer med sådan en hypotese som du nok ved, eller burde vide, dekonstruerer relativismen sig selv.
Det er efter min overbevisning ved tiden, at en administrator lukker tråden (igen), jeg er pinlig ved situationen, der kan tilsyneladende vanskeligt drøftes andet end hifi herinde uden at det skal ende i jeg-ved-ikke-hvad!? Sørgeligt men sandt.
|
|
|
Ja men sådan er det bare, om man kan lide det eller ikke.
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
folk (43% af brugerne) der mener at der kan sættes lighedtegn mellem ordblindhed og intelligens er vidst ikke helt for snug selv. dog fatter jeg ikke at i kører på hurin på den måde. jeg er på sin vis langt mere forarvet over trådens/poll'ns resultat end jeg er forarvet over hurins opførsel i sig selv. __________________
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stemt at der burde falde en advarsel, men det ville have krævet at der var lavet en rapport så admin. bliver gjort opmærksom på indlæget, det er man jo i sin god ret til.
mht. netetik, så bør man tiltale folk som man selv ønsker at blive tiltalt, længere er den vel ikke.
PS. ovenstående er sikkert skrevet, jeg har ikke orket at læse alle forklaringer og ordblindhed o.lig.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
|
folk (43% af brugerne) der mener at der kan sættes lighedtegn mellem ordblindhed og intelligens er vidst ikke helt for snug selv. dog fatter jeg ikke at i kører på hurin på den måde. jeg er på sin vis langt mere forarvet over trådens/poll'ns resultat end jeg er forarvet over hurins opførsel i sig selv.
|
|
|
Jeg vælger at fortolke afstemningens tendens på den måde at de nævnte 43% "bare" ikke synes der skal være nogen form for moderering eller censur i et forum som dette, ikke nødvendigvis at de er enige i den udtalelse som ligger til grund for poll'en.
Jeg kunne dog godt tænke mig at et par kommentarer fra nogen der har stemt sådan, om de alvorligt ikke mener der bør være nogen grænser for "galskaben"..? Hvad med racistiske udtalelser eller opfordring til vold (som der har været et par tråde der har været på kanten af, f.eks. i forbindelse med køb og salg, hvis en handel er gået skævt).
Man kan selvfølgelig altid diskutere hvor niveauet skal ligge, men for mig er der ingen tvivl om at der skal være "en eller anden" grænse for hvor grov man må være i tonen, hvis brugere i almindelighed skal føle at et forum er et nogenlunde rart sted at "spilde" tiden. Dette gælder såvidt jeg ved ALLE andre steder i samfundet, hvorfor så ikke også i et debatforum?
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
folk (43% af brugerne) der mener at der kan sættes lighedtegn mellem ordblindhed og intelligens er vidst ikke helt for snug selv. dog fatter jeg ikke at i kører på hurin på den måde. jeg er på sin vis langt mere forarvet over trådens/poll'ns resultat end jeg er forarvet over hurins opførsel i sig selv. |
|
|
NEJ! Det der stemmes om er ikke hvor vidt man er enig, men om opførslen kan tolereres. Jeg forstår ikke man kan få sig selv til at skrive den slags, men jeg vægter stadig ytringsfriheden højest. Lad der ikke gå muhammedtegning i dette og lad os komme videre Min stemme går til nr. to fra oven... __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |