Forfatter |
|
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Av av, fatter ikke at koner, kærester, damer, trunter og hvad i ellers kalder dem, kan have så meget indflydelse. Det er da manden der bestemmer i hjemmet, sådan er det. ( måske det er derfor at jeg er solo ) ...den der WAF burde erstattes en faktor, ved navn MBF. |
|
|
Jeg fatter det heller ikke, men derfor bestemmer hun alligevel Ahh det er også så meget sagt. Jeg har fået mine "store" højtalere og alt det andet grej som jo også fylder i stuen. Så er det fair nok at hun synes den 40kg store sub skal stå i et hjørne ved sofaen.
Ak de damer de damer. Kan jo heller ikke undvære dem. Vi lever jo ikke i Brokeback Mountain.
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
KrammeAcoustics skrev:
Av av, fatter ikke at koner, kærester, damer, trunter og hvad i ellers kalder dem, kan have så meget indflydelse. Det er da manden der bestemmer i hjemmet, sådan er det. ( måske det er derfor at jeg er solo ) ...den der WAF burde erstattes en faktor, ved navn MBF. |
|
|
Jeg fatter det heller ikke, men derfor bestemmer hun alligevel Ahh det er også så meget sagt. Jeg har fået mine "store" højtalere og alt det andet grej som jo også fylder i stuen. Så er det fair nok at hun synes den 40kg store sub skal stå i et hjørne ved sofaen.
Ak de damer de damer. Kan jo heller ikke undvære dem. Vi lever jo ikke i Brokeback Mountain. |
|
|
He he lige præcis  BTW, du kan da lige så godt udnytte de 2 sidste kanaler på din denon hvis ikke du bruger dem på noget andet  __________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Lyd - Dali Ikon serie + sub.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan v j skrev:
Furious jt skrev:
KrammeAcoustics skrev:
|
|
Ak de damer de damer. Kan jo heller ikke undvære dem. Vi lever jo ikke i Brokeback Mountain.
|
|
|
He he lige præcis BTW, du kan da lige så godt udnytte de 2 sidste kanaler på din denon hvis ikke du bruger dem på noget andet
|
|
|
Ja da, jeg vil hjem og sætte 2 ekstra baghøjtalere op, det skal nok skabe en god stemning i hytten
Men seriøst, så vil jeg hjem og lave mit biwirering om til biamping. Håber ikke jeg ødelægger noget i receiveren hehe
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der update!!!!
__________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update igen
__________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
Ghost DK Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tllykke med den nye skærm og din blueraymaskine  ,er du ellers tilfreds med det?,hvad synes du om afspilleren, klare den sig godt?,når du sætter en skive i ,hvor lang tid tager det så til den er klar til afspilning af filmen? venter selv på Panasonic DMP-BD50  . __________________ Mit HiFi Bio
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også et tillykke herfra!...Jeg er meget interesseret i at høre din vurdering af de 2 Pana-drenge!..
Jeg får selv min 30'er hjem, imorgen eller fredag!..Og har tænkt på at invistere i et Pana PX80, så hvis du lige gider at give et lille review af sammensætningen, så ville jeg blive glad!...
Mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2
Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghost DK skrev:
Tllykke med den nye skærm og din blueraymaskine ,er du ellers tilfreds med det?,hvad synes du om afspilleren, klare den sig godt?,når du sætter en skive i ,hvor lang tid tager det så til den er klar til afspilning af filmen? venter selv på Panasonic DMP-BD50 . |
|
|
Umildbart (ca. 20-25 sek), ikke noget nævneværdigt synes jeg. Ingen nævneværdig støj fra blæser. Synes helt afspilleren klarer det super godt, virkeligt godt billede, men igen har heller ikke haft en bluray afspiller før  Og tillykke med din nye afspiller også  __________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Også et tillykke herfra!...Jeg er meget interesseret i at høre din vurdering af de 2 Pana-drenge!..
Jeg får selv min 30'er hjem, imorgen eller fredag!..Og har tænkt på at invistere i et Pana PX80, så hvis du lige gider at give et lille review af sammensætningen, så ville jeg blive glad!...
Mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2
Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost |
|
|
Kan kun anbefale afspilleren og tv´et !!!! Er sikker på du vil blive glad for det  __________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
Ghost DK Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan v j skrev:
Ghost DK skrev:
Tllykke med den nye skærm og din blueraymaskine ,er du ellers tilfreds med det?,hvad synes du om afspilleren, klare den sig godt?,når du sætter en skive i ,hvor lang tid tager det så til den er klar til afspilning af filmen? venter selv på Panasonic DMP-BD50 . |
|
|
Umildbart (ca. 20-25 sek), ikke noget nævneværdigt synes jeg. Ingen nævneværdig støj fra blæser. Synes helt afspilleren klarer det super godt, virkeligt godt billede, men igen har heller ikke haft en bluray afspiller før
Og tillykke med din nye afspiller også
|
|
|
Ja men jeg må desværre vente til den kommer i juli/august "uha da" der er lang tid i nu
__________________ Mit HiFi Bio
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg ser på det så!..
Forresten jeg har hørt at den nye firmware skulle være kommet til EU (dvs også DK)..1.6 mener jeg den hedder!.
Den skulle rette op på en del fejl!.. bl.a. LFE, opstartstid osv. Står nærmere uddybet inde på avsforum!.
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://panasonic.jp/support/global/cs/bd/download/bd30/europ e/index.html
Det er kun firmware 1.2...
Det er først 1.6 hvor der kommer forbedringer omkring LFE osv!.
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Det er muligt, at den minimerer tabet af det -i forvejen forpludrede stereoperspektiv, da man ikke kan undgå at "ødelægge" dette perspektiv, når man bruger en subwoofer.
Med hensyn til placeringen af subben, kan der jo spille faktorer ind fra rummets vægge/facon osv.
|
|
|
Narh det kommer jo nu nok an på hvor langt nede subben skærer frekvensmæssigt, da langt de fleste mennesker ikke kan placere hvor frekvenser under ca. 70 hz kommer fra. Men selvfølgelig ryger perspektivet hvis der skæres over 80 hz.
Placering i midten mener jeg klart er det mest optimale, med mindre der er tale om et rum hvor der er for lidt bas, for så er det et hjørne der er mest optimalt..
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Jamen jeg ser på det så!..
Forresten jeg har hørt at den nye firmware skulle være kommet til EU (dvs også DK)..1.6 mener jeg den hedder!.
Den skulle rette op på en del fejl!.. bl.a. LFE, opstartstid osv. Står nærmere uddybet inde på avsforum!. |
|
|
Ja, har også kigget lidt på den firmware, men skal lige have studeret det nærmere __________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghost DK skrev:
Jan v j skrev:
Ghost DK skrev:
|
|
Umildbart (ca. 20-25 sek), ikke noget nævneværdigt synes jeg. Ingen nævneværdig støj fra blæser. Synes helt afspilleren klarer det super godt, virkeligt godt billede, men igen har heller ikke haft en bluray afspiller før
Og tillykke med din nye afspiller også
|
|
|
Ja men jeg må desværre vente til den kommer i juli/august "uha da" der er lang tid i nu
|
|
|
Puha det var langt tid Men alt godt til de tålmodige jo!! __________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-nørd skrev:
MathiasFB skrev:
Det er muligt, at den minimerer tabet af det -i forvejen forpludrede stereoperspektiv, da man ikke kan undgå at "ødelægge" dette perspektiv, når man bruger en subwoofer.
Med hensyn til placeringen af subben, kan der jo spille faktorer ind fra rummets vægge/facon osv.
|
|
|
Narh det kommer jo nu nok an på hvor langt nede subben skærer frekvensmæssigt, da langt de fleste mennesker ikke kan placere hvor frekvenser under ca. 70 hz kommer fra. Men selvfølgelig ryger perspektivet hvis der skæres over 80 hz.
Placering i midten mener jeg klart er det mest optimale, med mindre der er tale om et rum hvor der er for lidt bas, for så er det et hjørne der er mest optimalt..
|
|
|
Jep min skærer ved 80 hz. __________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
Daniel18 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu fint ud. Men mon ikke det er en idé at fjerne din blue-ray
afspiller fra forstærkeren? den blokerer ventilations hullerne og det
har sådan en forstærker ikke godt af i længden når den ikke kan komme
af med varmen.
__________________ Denon AVR-3805
Sony BDP-S550
B&W DM604S3
B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208
|
Til top |
|
|
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon front HT, du kunne nu nok ha "nøjes" med ikon 6 nu da du "har fået lov" til en så stor sub  men Ikon serien spiller fremragende  og så spændt for en Denon, så fedt setup, havde også fået potteplanter (også orkider) på mine HT, det løses dog simpelt ved at købe et sæt B&W med diskanter placeret ovenpå   __________________ ;o) Digi
|
Til top |
|
|
Daniel18 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digi skrev:
Kanon front HT, du kunne nu nok ha "nøjes" med ikon 6 nu da du "har fået lov" til en så stor sub men Ikon serien spiller fremragende og så spændt for en Denon, så fedt setup, havde også fået potteplanter (også orkider) på mine HT, det løses dog simpelt ved at købe et sæt B&W med diskanter placeret ovenpå   |
|
|
Indtil konen går hen og knækker dem af fordi hun tror det en mikrofon  min søster var tæt på at lave det nummer med en bekendts højtalere __________________ Denon AVR-3805
Sony BDP-S550
B&W DM604S3
B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniel18 skrev:
Det ser sgu fint ud. Men mon ikke det er en idé at fjerne din blue-ray afspiller fra forstærkeren? den blokerer ventilations hullerne og det har sådan en forstærker ikke godt af i længden når den ikke kan komme af med varmen. |
|
|
Jo det kan du have ret i, men bor i lejlighed så forstærkeren bliver sjældent skruet højt op  __________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|