Forfatter |
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det backlight er virkelig fedt, og en rigtig god ide. Ellers har du da et dejligt setup i din stue, og godt der lige kunne komme nogle kloge orde herinde fra, så du fik et bedre billede. Glæd dig til Blu Ray. Det er skide svedigt!
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har handymanden være i gang i stuen. Fruen i hjemmet så gerne, at reciveren kom væk fra gulvet og op på hylden. For ikke at skulle til at skære i tvbænkens afstiver valgte jeg, at tage en tur Silvan og købe et par gevindstænger. Jeg vidste godt jeg ville få et problem med de krom rør som sad omkring de originale gevindstænger da de nu self. ville være for korte.
Mit problem:

Jeg har søg på nettet, men har ikke haft held med at finde noget der bare tilnærmelsesvis ligner, har dog fundet masser af allu, copper, jern, messing osv.. men ingen i krom. Min ide var, at købe en meter eller to og så skære dem til, men har hørt at krom ikke egner sig til at blive skåret i.
Nogen der har en go ide til at løse mit problem? Diameteren må gerne være 12mm (som de gamle) og længden er 245mm. __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg har fundet en løsning, mere om det en anden dag.
Se lige hvad jeg fik i dag

Var en tur i Blockbuster og købe Ice Age 1+2 box BluRay og OMFG et billede.... jeg kunne dø lykkelig. __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey All.
Nogen der har et godt program til at convertere MP4 filer til avi eller divx? __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 17 August 2009 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
LPH. skrev:
Hey All.
Nogen der har et godt program til at convertere MP4 filer til avi eller divx? |
|
|
skulle mene programmet VirtualDub kunne gøre hvad du søger. find det på google  __________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
Sendt: 17 August 2009 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 17 August 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg glemte vist at skrive "gratis" Har ikke lyst til at skulle ud og bruge penge på et program, så mange filer drejer det sig heller ikke om.
__________________ -LPH
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 17 August 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
en hurtig søgning på google gav følgende ;) LinkDet er i øvrigt ved at være et lækkert setup du er ved at have dig :)
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du tilfreds med din Samsung BD-P3600 ?
Jeg overvejer at købe én magen til.
__________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
Er du tilfreds med din Samsung BD-P3600 ?
Jeg overvejer at købe én magen til.
|
|
|
Ja det er jeg, rigtig godt tilfreds. Dog skal det siges at jeg ikke får set alt for mange film lige pt, det jo først lige ved at være ordentlig mørk om aftenen nu. Men når den så er i brug er den meget støjsvag, hurtig og nem at betjene. Et stort plus er den medfølgende ”dongle”-adapter og ja så har den også et nice design som er meget kone-venlig.
__________________ -LPH
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, ”dongle”-adapter, hvad er det for én fyr.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
Hmm, ”dongle”-adapter, hvad er det for én fyr. |
|
|
Det er til det trådløse netværk den kalder de for en dongle. Der er også til alm kabel internet, men det sku lettere med det trådløse.
Wikipedia skrev:
Dongle er en betegnelse for en fysisk enhed, der bliver anvendt i forbindelse med et computerprogram for at sikre, at man har lov til at anvende programmet eller lignende.
Dongler ses næsten udelukkende til særdeles dyre programmer.
En dongle var tidligere oftest et stik, der blev monteret i en computers parallel- eller serielport - i selve stikket var ledningerne enten forbundet på en særlig måde eller forbundet med en mikrochip. Nu om dage er der oftere tale om USB-enheder.
Nogle bruger også USB-dongle som betegnelse for en almindelig USB-hukommelsesnøgle eller en anden lille USB-enhed, som f.eks. Bluetoothenheder eller trådløse netkort. |
|
|
__________________ -LPH
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm hvordan formulere jeg lige dette....
Jeg har et helt konkret spørgsmål omkring digital tv fra stofa..... Sagen er jo den at jeg egentlig godt ville have digitalt tv, men jeg gider heller ikke have en zaptor box og endnu en fjernbetjening. Hvis jeg får sådan et kort (hedder det ci-card) til mit TV, ville jeg så ikke kunne få digital signel i mit tv?
Burde nok spørge stofa selv, men de vil sku nok kun sælge mig en zaptor som jeg egentlig ikke gider have.
Nogen der evt ved lidt om det her?
Edit: Var lige inde og finde spec. på mit tv og fandt dette:
DVB-T/C MPEG4 |
8 ms (kun DVB-T/C) |
http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/spec.do?group=tvho meentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=tv& amp;model_cd=LE40M87BDX/XEE&fullspec=F
Hvorfor står der "kun"? __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LPH Jo efter min viden skulle det kunn lade sig gøre, så får du det indbygget i TV'et og du undgår en extra fjb.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se du bor i aalborg og der har vi Stofa tv. Der skal somend bare et CA-modul til med tilhørende stofa kort, så har du digital tv.
Dog skal det siges hvis du har AN-TV, så sender de digital tv ukrypteret fra ca. den 1. nov. Dvs at du ikke behøber ca-modul, boks, kort osv... Det eneste du behøver er et tv med DVB-C tuner. Og det har du, så min anbefaling, spar de penge og vent til den 1. nov.. :D
Mvh
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
wazix skrev:
Kan se du bor i aalborg og der har vi Stofa tv. Der skal somend bare et CA-modul til med tilhørende stofa kort, så har du digital tv.
Dog skal det siges hvis du har AN-TV, så sender de digital tv ukrypteret fra ca. den 1. nov. Dvs at du ikke behøber ca-modul, boks, kort osv... Det eneste du behøver er et tv med DVB-C tuner. Og det har du, så min anbefaling, spar de penge og vent til den 1. nov.. :D
Mvh
|
|
|
Bor midt i aalborg og har stofa tabel tv, kan man så undgå at være med i an-tv?
Skal der ikke noget andet end "bare" det alm antenne udtag til for at få digital? er godt nok blank på dette område 
Venter skam også, ville bare høre hvad mulighederne er nu når det analog signal forsvinder. __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
LPH. skrev:
wazix skrev:
Mvh
|
|
|
Bor midt i aalborg og har stofa tabel tv, kan man så undgå at være med i an-tv?
Skal der ikke noget andet end "bare" det alm antenne udtag til for at få digital? er godt nok blank på dette område 
Venter skam også, ville bare høre hvad mulighederne er nu når det analog signal forsvinder.
|
|
|
For dit og mit vedkommende sker der ikke noget mht det analoge signal, da vi begge har stofa tv. Og da jeg også bor inde midt i aalborg, så er man som regel i en antenne forening. Og i vores tilfælde AN TV. Og det frigiver digital tv over kabel. dvs omkring den 1. nov ( da antv venter til der omkring) skal du lave en ny kanal søgning på DVB-C tuneren i dit tv.
Og det er gratis hvis tv'et har den dvb-c tuner indbygget. :)
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
wazix skrev:
|
|
|
Og det siger du jo mit har :) Er det bare den alm antenne indgang på TV'et?
__________________ -LPH
|
Til top |
|
|
wazix Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
LPH. skrev:
wazix skrev:
|
|
|
|
|
|
Hov undskyld mester, det må du undskylde, jeg sad og bildte mig selv ind dit tv var en 6 serie Samsung og det er "kun" en M87'er... Og de har nemlig ikke DVB-C tuner... sry champ, der skal du ud og købe en såkaldt zaptor boks fra stofa.. :(
Min fejl...
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
wazix skrev:
LPH. skrev:
wazix skrev:
|
|
|
|
|
|
Hov undskyld mester, det må du undskylde, jeg sad og bildte mig selv ind dit tv var en 6 serie Samsung og det er "kun" en M87'er... Og de har nemlig ikke DVB-C tuner... sry champ, der skal du ud og købe en såkaldt zaptor boks fra stofa.. :(
Min fejl...
|
|
|
NO WAY!!!!!! så må jeg nøjes med analog TV eller udforske det der kort og så et CI kort eller hvad det nu hed. __________________ -LPH
|
Til top |
|
|