Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 00:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Dårlige tilbud i "Tilbudsavisen" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 27 April 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Flot Mulle... Dit indlæg var ikke postet da jeg påbegyndte mit...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 April 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke for at ændre navnet på "Tilbudsavisen", og jeg er ret sikker på at hvis man slog op i fx Bilka's tilbudsavis, så vil man finde en del varer som heller ikke er "reelle tilbud" .. Desuden er vi blevet ret glade for navnet, og det har da også være på siden i ret mange år efterhånden.

Det der irriterer mig, er annoncører der smider 10-15 annoncer ind lige i rap af hinanden for at få maksimal opmærksomhed. Selvom jeg godt kan se at det er nemt at smide alle annoncer ind, når man alligevel sidder foran skærmen, der er bare ingen grund til at gå amok.

Chr.. R: Jeg kan godt forstå at du vil have at vi rydder op i annoncerne, men vi er også nødt til at se på fornuften i det. Som André siger, så er selv dårlige tilbud, tilbud der kan afslås. Hvis vi nu forbød annoncørene at lave annoncer, hvor der ikke var en større besparelse, så ville der ikke være mange annoncer, eller annoncører. Vi var nødsaget til at sætte prisen ned for adgangen til tilbudsavisen og pengene til drift skulle findes andetsteds, fx ved at opjustere prisen på bannere.

Det ville være dejligt nemt, hvis man på ingen tid kunne gøre det hele bedre, det er bare ikke en mulighed. Alting tager tid og kræver meget arbejde og ikke mindst velvilje fra annoncørerne - den er hos nogle men langt fra alle.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Havd med at tage betaling for "Tilbudsavisen", det kunne holde en del forhandler tilbag, så vi ikke har alle de "Spam" annonce, plus der kunne
komme lidt penge i denne hjemmside tom kasse, som bruger kunne få glæde af, med bla. ægte tilbud

Der vil så også værre råd til at reklamer for hifi4all på div. messer, hifi tidskrifter mm,
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 27 April 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Havd med at tage betaling for "Tilbudsavisen", det kunne holde en del forhandler tilbag, så vi ikke har alle de "Spam" annonce, plus der kunne
komme lidt penge i denne hjemmside tom kasse, som bruger kunne få glæde af, med bla. ægte tilbud

Der vil så også værre råd til at reklamer for hifi4all på div. messer, hifi tidskrifter mm,

hej du, vi er altså ikke idioter Det koster penge at være på tilbudsavisen .. Det er ganske vidst ikke mange tusinde, men noget koster det da.

Vi arbejder på en løsning for at både store som små får nogenlunde lige meget ud af deres 'indskud'.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Og på trods af al denne virak ser man i en anden tråd at det er for galt at Hifiklubben har sat en NAD M15 ned til halv pris, jow jow, det er ikke nemt at gøre folk tilfredse

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Mulleblop skrev:

Mon ikke stanley og dig lige skal dampe lidt af.... ellers skal overskriften vidst laves om til " 5 fede høns blev til en nordisk fjer"

Jeg har med mine egne øjne set de omtalte dali højttalere hos vassago ... og sjovt nok kunne jeg købe dem ....

Hvorfor skal vi dog "dampe af", det er da kun dig der er ophidset ?

Mit indlæg var nu egentlig ikke ment som et angreb på Vassago, men bare et eksempel på hvordan tilbudsavisen også kan bruges. Det er en måde at annoncere på som vist bruges af mange butikker, ikke kun i Hifibranchen. Det har forøvrigt været debatteret herinde før hvor jeg også nævnte at Vassago benyttede metoden. Jensen deltog i debatten, helt roligt og uden at benægte at han brugte metoden. Han syntes faktisk at det var sjovt når han selv blev "snydt" på den måde. Jeg ville da heller ikke have nogen problemer med at handle hos ham hvis jeg skulle købe et af de produkter han forhandler. Jeg går dog ikke efter et godt tilbud hos ham igen uden at ringe først for at sikre mig at han har varen.

Der er altså ingen grund til dit velmente forsvar for Vassago, det kan han sagtens klare selv hvis han mener der er grund til det. Jeg vil dog hellere debattere princippet end manden. Jeg synes dog at det er flot klaret at du udfra mit indlæg kan vide at det er lige netop de Dalihøjttalere du har set i butikken.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Flot Mulle... Dit indlæg var ikke postet da jeg påbegyndte mit...

sorry ... men ret skal vel være ret.... hvis manden har haft dem er der vel ikke noget at komme efter på den konto :-)
Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Mulleblop skrev:
Mon ikke stanley og dig lige skal dampe lidt af.... ellers skal overskriften vidst laves om til " 5 fede høns
blev til en nordisk fjer" Jeg har med mine egne øjne set de omtalte dali højttalere hos vassago ... og sjovt nok kunne jeg købe dem ....

Mit indlæg var nu egentlig ikke ment som et angreb på Vassago, men bare et eksempel på hvordan tilbudsavisen også kan bruges. Det er en
måde at annoncere på som vist bruges af mange butikker, ikke kun i Hifibranchen. Det har forøvrigt været debatteret herinde før hvor jeg også
nævnte at Vassago benyttede metoden. Jensen deltog i debatten, helt roligt og uden at benægte at han brugte metoden. Han syntes faktisk at det
var sjovt når han selv blev "snydt" på den måde. Jeg ville da heller ikke have nogen problemer med at handle hos ham hvis jeg skulle købe et af
de produkter han forhandler. Jeg går dog ikke efter et godt tilbud hos ham igen uden at ringe først for at sikre mig at han har varen.

Der er altså ingen grund til dit velmente forsvar for Vassago, det kan han sagtens klare selv hvis han mener der er grund til det. Jeg vil dog
hellere debattere princippet end manden. Jeg synes dog at det er flot klaret at du udfra mit indlæg kan vide at det er lige netop de Dalihøjttalere
du har set i butikken.

Det har ikke noget med at forsvare at gøre - og det er da muligt det er sket eller sker uden jeg har kendskab til det... men lige i denne sag er det
ihvertfald ikke ...... og iøvrigt stå det jo enhver helt fint til at købe nyt , hvis tingene skulle være solgt.

Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hvis Chr. R har ret i, at der bliver sat annoncer i med et prisskilt hvor introprisen er større end normalprisen er der tale om falsk markedsføring, og det bør H4A's redaktion tage meget alvorligt hvis det står til mig; der er sådan set tale om en direkte ulovlighed her.
Små besparelser er jo bare hvad der er: et irritationsmoment, bevares, men jeg ser nu tilbudsavisen som en annoncesamling og ikke en decideres udsalgsavis. Hvis der så er forhandlere der annoncerer der med besparelser af betragtelige størrelser, jamen halløj, så er vi da bare heldige!
Jeg synes i øvrigt også, redaktionen bør gør noget ved dobbeltannoncer, hvis det er et problem.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Mit indlæg var nu egentlig ikke ment som et angreb på Vassago, men bare et eksempel på hvordan tilbudsavisen også kan bruges. Det er en måde at annoncere på som vist bruges af mange butikker, ikke kun i Hifibranchen. Det har forøvrigt været debatteret herinde før hvor jeg også nævnte at Vassago benyttede metoden. Jensen deltog i debatten, helt roligt og uden at benægte at han brugte metoden. Han syntes faktisk at det var sjovt når han selv blev "snydt" på den måde. Jeg ville da heller ikke have nogen problemer med at handle hos ham hvis jeg skulle købe et af de produkter han forhandler. Jeg går dog ikke efter et godt tilbud hos ham igen uden at ringe først for at sikre mig at han har varen.

Der er altså ingen grund til dit velmente forsvar for Vassago, det kan han sagtens klare selv hvis han mener der er grund til det. Jeg vil dog hellere debattere princippet end manden. Jeg synes dog at det er flot klaret at du udfra mit indlæg kan vide at det er lige netop de Dalihøjttalere du har set i butikken.

Jeg skulle lige til at skrive et svar selv, da jeg så at du faktisk svarede fint for os begge.

Og hvis Mulle havde læst vores indlæg ordentligt igennem, ville han have læst sig frem til, at det netop var METODEN vi diskuterede, og ikke manden Jensen. Han var blot et eksempel.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 27 April 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Hvis Chr. R har ret i, at der bliver sat annoncer i med et prisskilt hvor introprisen er større end normalprisen er der tale om falsk markedsføring, og det bør H4A's redaktion tage meget alvorligt hvis det står til mig; der er sådan set tale om en direkte ulovlighed her.
Små besparelser er jo bare hvad der er: et irritationsmoment, bevares, men jeg ser nu tilbudsavisen som en annoncesamling og ikke en decideres udsalgsavis. Hvis der så er forhandlere der annoncerer der med besparelser af betragtelige størrelser, jamen halløj, så er vi da bare heldige!
Jeg synes i øvrigt også, redaktionen bør gør noget ved dobbeltannoncer, hvis det er et problem.

I er meget velkomne til at kontakte os, hvis I opdager annoncer med højere udsalgspriser end den normal pris. og dobbeltannoncer.

Desværre er vi underlagt noget der hedder "tid" .. HIFI4ALL.DK er for os et fritidsprojekt, og med krævende arbejde ved siden af, har vi sjældent tiden til at kigge alt igennem.

http://www.hifi4all.dk/kontakt.asp

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 27 April 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Navnet "Tilbudsavisen" er vel godt nok... Det er tilbud om en handel, ikke udsalg, så der er ikke noget krav om at det skal være billigere - det er blot reklame. Fra starten skulle det måske have heddet noget andet, men tanken har sikkert været at her kunne forhandlere komme med gode tilbud, altså noget der lokker mere end det normale udbud, enten prismæssigt eller rent eksotisk. Nu er det som det er, og det er vel også fint.

Men også jeg synes det er irriterende at nogen nærmest spam'er Tilbudsavisen til, specielt hvis det er småting der splittes op - her tænker jeg ganske konkret på 10 CD'ere i røven på hinanden med mere eller mindre kuriøse subject-tekster, dem så jeg hellere samlet i én annonce

Jeg irriterer mig dog også over privates annoncer hvor der sælges 3-4 emner, og så laves der en samle-annonce hvor der står "pick me, pick me!!"

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 April 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun give jer ret i at det er generende med mange annoncer der ikke er tilbud afligevel eller man kan spare 1 kr. i Introduktionstilbud og lignende.

Vi er blevet gjort opmærksomme fra Hifi4all at de annoncer SKAL være egentlige tilbud, og for så vidt jeg kan se, gælder det også fra flertallet af annoncører, men der er enkelte annoncører der benytter Tilbudsavisen som en billig måde at annoncere på, og enkelte lægger hele deres produktprogram på lige fra stik til osv, og det er en fremgangsmåde vi synes er for dårlig simpelthen.

Vi har naturligvis en interesse i at vores produkttilbud bliver set, men samtidigt er vi nødt til acceptere at der også er andre annoncører selvom det er vores konkurrenter. Derfor indrykker vi ikke den samme annonce mere end een gang, medmindre den udløber efter 30 dage, og vi stadig har produktet, eller at vi vælger at nedsætte produktet yderligere. Derfor er det meget generende med spam annoncer der ikke er egentlige tilbud.

Da vi har en kommerciel interesse i at så mange af hifi4all`s brugere benytter tilbudsavisen, kan vi kun tilskynde til at få strammet reglerne op. ( Igen ).

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 27 April 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hehe, Er der ikke ved at gå lidt riglig Lars Larsen i "tilbudsavisen"

Viste faktis ikke at man skulle betale for at få en vare i " tilbudsavisen", har nok ikke fået det tjek det nok op

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 27 April 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Stanley skrev:

interfacelift skrev:
Synes det sker rigtig tit at der faktisk heller ikke er besparelse overhovedet, og det er irriterende man bruger sin tid på
at finde et heldigt tilbud, men aldrig finder det. En af de gode lige pt er jensens ( vassagohifi ) tilbud. Et thule setup der koster 70.000 kr fra ny
har han sat til salg for 23.000 kr. Det er fandme noget af en besparelse. 

Det er da et rigtigt godt tilbud hvis han har varerne. Jeg har dog før besøgt ham for at høre et sæt Dali Helicon han havde på tilbud i
Tilbudsavisen til en meget god pris. Det kunne ikke lade sig gøre, da han ikke havde fået højttalerne endnu, men han havde da lige tilfældigvis et
sæt Vienna på tilbud i den uge. Da jeg spurgte hvilken stand Dalierne var i sagde han at han ikke havde set dem, så det kunne han ikke svare på,
men han syntes stadig at jeg skulle købe Vienna istedet, hvorefter jeg hørte et par numre på dem. Jeg ville dog stadig godt sammenligne med
Dalierne, så jeg spurgte hvornår jeg kunne komme tilbage og høre dem. Nu var svaret at de var faktisk solgt, men det skulle jeg ikke være ked
af, for Vienna spiller meget bedre. Han kunne da fortælle mig at mange af Hifiklubbens ansatte solgte deres Dali for at købe Vienna istedet. Da
jeg forlod butikken følte jeg mig overbevist om at annoncen i Tilbudsavisen kun var oprettet for at trække kunder ind i butikken så han kunne
sælge Vienna. Sådan kan Tilbudsavisen jo også bruges.

Vildt nok... Jeg troede ellers han var en af de sidste "ærlige" forhandlere tilbage efter at have læst en masse rosende indlæg om hans måde at
drive forretning på... Men alle har åbenbart lig i lasten... OGSÅ jensen...

Nej det har jeg ikke, men der er altid nogle der har ondet i røven over de ikke kan få det til den pris de byder.
Alt hvad jeg har i den avis har jeg her eller på et lager ved en ven.

Og i skulle heller bruge jeres dyrebare tid på at tage på en messe i tyskland som jeg lige er kommet hjem fra, end at sidder herinde og bla bla
op.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 27 April 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Da er da ikke pænt at Jensen at brug "dirty trick" for at for solgt sine Vienne højtaler (måske kan han ikke komme af med dem på andre måder),
mon ikke at det hele er en misforståelse mellem ham og dig. Jensen kan nogle gange værre lidt for hurtig

PS er Dali virklig så meget beder end Vienna højtaler ?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Exxtreme skrev:
Stanley skrev:

interfacelift skrev:
Synes det sker rigtig tit at der faktisk heller ikke er besparelse overhovedet, og det er irriterende man bruger sin tid på
at finde et heldigt tilbud, men aldrig finder det. En af de gode lige pt er jensens ( vassagohifi ) tilbud. Et thule setup der koster 70.000 kr fra ny
har han sat til salg for 23.000 kr. Det er fandme noget af en besparelse. 

Det er da et rigtigt godt tilbud hvis han har varerne. Jeg har dog før besøgt ham for at høre et sæt Dali Helicon han havde på tilbud i
Tilbudsavisen til en meget god pris. Det kunne ikke lade sig gøre, da han ikke havde fået højttalerne endnu, men han havde da lige tilfældigvis et
sæt Vienna på tilbud i den uge. Da jeg spurgte hvilken stand Dalierne var i sagde han at han ikke havde set dem, så det kunne han ikke svare på,
men han syntes stadig at jeg skulle købe Vienna istedet, hvorefter jeg hørte et par numre på dem. Jeg ville dog stadig godt sammenligne med
Dalierne, så jeg spurgte hvornår jeg kunne komme tilbage og høre dem. Nu var svaret at de var faktisk solgt, men det skulle jeg ikke være ked
af, for Vienna spiller meget bedre. Han kunne da fortælle mig at mange af Hifiklubbens ansatte solgte deres Dali for at købe Vienna istedet. Da
jeg forlod butikken følte jeg mig overbevist om at annoncen i Tilbudsavisen kun var oprettet for at trække kunder ind i butikken så han kunne
sælge Vienna. Sådan kan Tilbudsavisen jo også bruges.

Vildt nok... Jeg troede ellers han var en af de sidste "ærlige" forhandlere tilbage efter at have læst en masse rosende indlæg om hans måde at
drive forretning på... Men alle har åbenbart lig i lasten... OGSÅ jensen...

Nej det har jeg ikke, men der er altid nogle der har ondet i røven over de ikke kan få det til den pris de byder.

Og i skulle heller bruge jeres dyrebare tid på at tage på en messe i tyskland som jeg lige er kommet hjem fra, end at sidder herinde og bla bla
op.

Du har måske lyst til at kommentere det indlæg hvor det blev fortalt at du havde oprettet annonce på en vare du ikke havde, og tilbød Vienna istedet... Og da han stadig ville høre Dali'erne var de solgt... Efter min opfattelse af indlægget, stadig inden du havde fået dem...?

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 27 April 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Jeg bød ikke nogen pris, det gjorde du i annoncen. Jeg ville bare høre og se højttalerne, men det var ikke muligt.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 27 April 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Hvis Chr. R har ret i, at der bliver sat annoncer i med et prisskilt hvor introprisen er større end normalprisen er der tale om falsk markedsføring, og det bør H4A's redaktion tage meget alvorligt hvis det står til mig; der er sådan set tale om en direkte ulovlighed her...

Nu kan en forhandler selv prisfastsætte prisen på sine vare, og det er således ikke brud på markedsføringsloven hvis forhandleren sætter sin pris højere end alle andre. Derimod er det selvsagt ikke "ok" at opgive en urigtig førpris ved et tilbud, hvilket ikke er tilfældet her. 

Så det jeg her bliver stødt over her, er at en forhandler giver udtryk for et godt tilbud ved at annoncere at den pågældende vare er prissat som et introtilbud. Men da forhandleren åbenbart sælger varen væsentlig højere end sine konkurrenter, så er end ikke et introtilbud ikke nok til at prisen bliver billigere end hos den ellers dyreste forhandler jeg kunne finde.  

Der er således ikke noget direkte ulovligt, men desværre endnu et eksempel på at et annonceret tilbud ikke nødvendigvis er et godt tilbud  

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Sendt: 27 April 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Da er da ikke pænt at Jensen at brug "dirty trick" for at for solgt sine Vienne højtaler (måske kan han ikke komme af med dem på andre måder),
mon ikke at det hele er en misforståelse mellem ham og dig. Jensen kan nogle gange værre lidt for hurtig

PS er Dali virklig så meget beder end Vienna højtaler ?

Der er nok to sider af den sag!? tror ikk jensen behøver at bruge beskidte tricks for at sælge Vienna... hold lige Jensens RIS og ROS op mod hinanden, så er der vidst ikk så meget at komme efter!!

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum