Emne: Dårlige tilbud i "Tilbudsavisen" ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
jensen skrev:
Exxtreme skrev:
Stanley skrev:
interfacelift skrev:
Synes det sker rigtig tit at der faktisk heller ikke er besparelse overhovedet, og det er irriterende man bruger sin tid på at finde et heldigt tilbud, men aldrig finder det. En af de gode lige pt er jensens ( vassagohifi ) tilbud. Et thule setup der koster 70.000 kr fra ny har han sat til salg for 23.000 kr. Det er fandme noget af en besparelse. |
|
|
Det er da et rigtigt godt tilbud hvis han har varerne. Jeg har dog før besøgt ham for at høre et sæt Dali Helicon han havde på tilbud i Tilbudsavisen til en meget god pris. Det kunne ikke lade sig gøre, da han ikke havde fået højttalerne endnu, men han havde da lige tilfældigvis et sæt Vienna på tilbud i den uge. Da jeg spurgte hvilken stand Dalierne var i sagde han at han ikke havde set dem, så det kunne han ikke svare på, men han syntes stadig at jeg skulle købe Vienna istedet, hvorefter jeg hørte et par numre på dem. Jeg ville dog stadig godt sammenligne med Dalierne, så jeg spurgte hvornår jeg kunne komme tilbage og høre dem. Nu var svaret at de var faktisk solgt, men det skulle jeg ikke være ked af, for Vienna spiller meget bedre. Han kunne da fortælle mig at mange af Hifiklubbens ansatte solgte deres Dali for at købe Vienna istedet. Da jeg forlod butikken følte jeg mig overbevist om at annoncen i Tilbudsavisen kun var oprettet for at trække kunder ind i butikken så han kunne sælge Vienna. Sådan kan Tilbudsavisen jo også bruges. |
|
|
Vildt nok... Jeg troede ellers han var en af de sidste "ærlige" forhandlere tilbage efter at have læst en masse rosende indlæg om hans måde at drive forretning på... Men alle har åbenbart lig i lasten... OGSÅ jensen...
|
|
|
Nej det har jeg ikke, men der er altid nogle der har ondet i røven over de ikke kan få det til den pris de byder. Alt hvad jeg har i den avis har jeg her eller på et lager ved en ven.
Og i skulle heller bruge jeres dyrebare tid på at tage på en messe i tyskland som jeg lige er kommet hjem fra, end at sidder herinde og bla bla op.
 |
|
|
Du har måske lyst til at kommentere det indlæg hvor det blev fortalt at du havde oprettet annonce på en vare du ikke havde, og tilbød Vienna istedet... Og da han stadig ville høre Dali'erne var de solgt... Efter min opfattelse af indlægget, stadig inden du havde fået dem...?
|
|
|
Kan jeg da godt svare på.
Jeg havde på det tidspunkt 2 par 400 og 1 par 800 tilsalg, og kan huske en kunde der blev lidt sur over han ikke fik dem til hans bud(skam bud som), og de gik til en i svendborg, længer er den ikke.
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Jeg er ikke for at ændre navnet på "Tilbudsavisen", og jeg er ret sikker på at hvis man slog op i fx Bilka's tilbudsavis, så vil man finde en del varer som heller ikke er "reelle tilbud" .. Desuden er vi blevet ret glade for navnet, og det har da også være på siden i ret mange år efterhånden.
Det der irriterer mig, er annoncører der smider 10-15 annoncer ind lige i rap af hinanden for at få maksimal opmærksomhed. Selvom jeg godt kan se at det er nemt at smide alle annoncer ind, når man alligevel sidder foran skærmen, der er bare ingen grund til at gå amok.
Chr.. R: Jeg kan godt forstå at du vil have at vi rydder op i annoncerne, men vi er også nødt til at se på fornuften i det. Som André siger, så er selv dårlige tilbud, tilbud der kan afslås. Hvis vi nu forbød annoncørene at lave annoncer, hvor der ikke var en større besparelse, så ville der ikke være mange annoncer, eller annoncører. Vi var nødsaget til at sætte prisen ned for adgangen til tilbudsavisen og pengene til drift skulle findes andetsteds, fx ved at opjustere prisen på bannere.
Det ville være dejligt nemt, hvis man på ingen tid kunne gøre det hele bedre, det er bare ikke en mulighed. Alting tager tid og kræver meget arbejde og ikke mindst velvilje fra annoncørerne - den er hos nogle men langt fra alle.
|
|
|
Som jeg læser dig, så er her forsvaret for ikke at gøre en pind ved sagerne som de er nu. Hvad skal vi med sådan en udmelding? Du kan da selv se der er et problem, vi kan se det, brugerne kan se det. Og så synes du ikke der skal gøres noget?? Det er let: begræns antal annoncer til 30 per annoncør, besparelsen skal være minimum 10% og der må ikke være tale om fupannoncer hvor varen aldrig har været i butikken. Så er der sket noget og jeres indsats i adm. begrænser dig jo bare til at skrive en mail til annoncører om de nye regler. DET tager altså ikke 10 minutter! __________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
witzel skrev:
Jeg er ikke for at ændre navnet på "Tilbudsavisen", og jeg er ret sikker på at hvis man slog op i fx Bilka's tilbudsavis, så vil man finde en del varer som heller ikke er "reelle tilbud" .. Desuden er vi blevet ret glade for navnet, og det har da også være på siden i ret mange år efterhånden.
Det der irriterer mig, er annoncører der smider 10-15 annoncer ind lige i rap af hinanden for at få maksimal opmærksomhed. Selvom jeg godt kan se at det er nemt at smide alle annoncer ind, når man alligevel sidder foran skærmen, der er bare ingen grund til at gå amok.
Chr.. R: Jeg kan godt forstå at du vil have at vi rydder op i annoncerne, men vi er også nødt til at se på fornuften i det. Som André siger, så er selv dårlige tilbud, tilbud der kan afslås. Hvis vi nu forbød annoncørene at lave annoncer, hvor der ikke var en større besparelse, så ville der ikke være mange annoncer, eller annoncører. Vi var nødsaget til at sætte prisen ned for adgangen til tilbudsavisen og pengene til drift skulle findes andetsteds, fx ved at opjustere prisen på bannere.
Det ville være dejligt nemt, hvis man på ingen tid kunne gøre det hele bedre, det er bare ikke en mulighed. Alting tager tid og kræver meget arbejde og ikke mindst velvilje fra annoncørerne - den er hos nogle men langt fra alle.
|
|
|
Som jeg læser dig, så er her forsvaret for ikke at gøre en pind ved sagerne som de er nu. Hvad skal vi med sådan en udmelding? Du kan da selv se der er et problem, vi kan se det, brugerne kan se det. Og så synes du ikke der skal gøres noget??
Det er let: begræns antal annoncer til 30 per annoncør, besparelsen skal være minimum 10% og der må ikke være tale om fupannoncer hvor varen aldrig har været i butikken.
Så er der sket noget og jeres indsats i adm. begrænser dig jo bare til at skrive en mail til annoncører om de nye regler. DET tager altså ikke 10 minutter!
|
|
|
Jamen så læser du forkert.  Jeg er netop ikke ude på at lade være med at gøre noget, fordi det er nemt. Jeg prøver blot at få nedtonet den iver for at alting skal ske NU! Ting tager tid, og selvom vi gik igang nu, så betyder det ikke at der vil ske en revolutionerende effekt i løbet af 1 dag. Det er fint du skriver at ændring af reglerne, og en mail ikke tager langt tid. Men enhver handling har en konsekvens, hvilket betyder at hvis vi udsender en mail idag til 30 personer, vil vi få reaktioner fra måske 10. De tilbagemeldinger SKAL vi reagere på, hvilket betyder flere mails frem og tilbage. så er vi pludselig ude over de 10min. Dertil kommer at man ikke bare ændrer reglerne fra det ene sekund til det andet, vi diskuterer skam tingene internt. og da vi har forskellige arbejds- og internet-tider, så vil der være en rum tid hvor der ventes på svar fra alle leder. Når reglerne så er ændret og mails er afsendt, og de værste diskussioner på mail er overstået. Så står man tilbage med en overvågning af tilbudsavisen, hvor man hellere må kontrollere at der ikke oprettes flere end de tilladte annoncer. For som det ser ud nu, kan vi ikke bare begrænse adgangen elektronisk, det tillader systemet ikke. Så skal man ind og kode om, men vores webudvikler har andre vigtige kunder der også giver arbejde. Ergo kommer vi til at vente mere. og man kan altså ikke stole ubetinget på folk, for der VIL være nogen der vil forsøge at omgå det. "de sagde 30 annoncer på en måned, men de opdager nok ikke hvis jeg har 34" .. Så det er altså ikke bare lige noget man kan gøre fra dag til dag. Men vi er enige om, at der skal ske noget. Men vi lover bare ikke at det sker indenfor ret kort tid. og dertil kommer så at vi heller ikke er enige om hvad et tilbud er. I min verden kan man godt smide en annonce ind der viser en forstærker, hvor før og nu prisen er den samme. Man skal så bare ikke kalde det et introduktionstilbud, eller lignende. Måske tolker jeg forkert, men så kom gerne med en henvisning til hvor jeg ser fx. forbrugerombudsmandens tolkning.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Exxtreme skrev:
jensen skrev:
Exxtreme skrev:
Stanley skrev:
interfacelift skrev:
Synes det sker rigtig tit at der faktisk heller ikke er besparelse overhovedet, og det er irriterende man bruger sin tid på at finde et heldigt tilbud, men aldrig finder det. En af de gode lige pt er jensens ( vassagohifi ) tilbud. Et thule setup der koster 70.000 kr fra ny har han sat til salg for 23.000 kr. Det er fandme noget af en besparelse. |
|
|
Det er da et rigtigt godt tilbud hvis han har varerne. Jeg har dog før besøgt ham for at høre et sæt Dali Helicon han havde på tilbud i Tilbudsavisen til en meget god pris. Det kunne ikke lade sig gøre, da han ikke havde fået højttalerne endnu, men han havde da lige tilfældigvis et sæt Vienna på tilbud i den uge. Da jeg spurgte hvilken stand Dalierne var i sagde han at han ikke havde set dem, så det kunne han ikke svare på, men han syntes stadig at jeg skulle købe Vienna istedet, hvorefter jeg hørte et par numre på dem. Jeg ville dog stadig godt sammenligne med Dalierne, så jeg spurgte hvornår jeg kunne komme tilbage og høre dem. Nu var svaret at de var faktisk solgt, men det skulle jeg ikke være ked af, for Vienna spiller meget bedre. Han kunne da fortælle mig at mange af Hifiklubbens ansatte solgte deres Dali for at købe Vienna istedet. Da jeg forlod butikken følte jeg mig overbevist om at annoncen i Tilbudsavisen kun var oprettet for at trække kunder ind i butikken så han kunne sælge Vienna. Sådan kan Tilbudsavisen jo også bruges. |
|
|
Vildt nok... Jeg troede ellers han var en af de sidste "ærlige" forhandlere tilbage efter at have læst en masse rosende indlæg om hans måde at drive forretning på... Men alle har åbenbart lig i lasten... OGSÅ jensen...
|
|
|
Nej det har jeg ikke, men der er altid nogle der har ondet i røven over de ikke kan få det til den pris de byder. Alt hvad jeg har i den avis har jeg her eller på et lager ved en ven.
Og i skulle heller bruge jeres dyrebare tid på at tage på en messe i tyskland som jeg lige er kommet hjem fra, end at sidder herinde og bla bla op.
 |
|
|
Du har måske lyst til at kommentere det indlæg hvor det blev fortalt at du havde oprettet annonce på en vare du ikke havde, og tilbød Vienna istedet... Og da han stadig ville høre Dali'erne var de solgt... Efter min opfattelse af indlægget, stadig inden du havde fået dem...?
|
|
|
Jeg havde på det tidspunkt 2 par 400 og 1 par 800 tilsalg, og kan huske en kunde der blev lidt sur over han ikke fik dem til hans bud(skam bud som), og de gik til en i svendborg, længer er den ikke.
|
|
|
Han skriver at han ikke havde budt på dem... Han ville købe til en pris du havde annonceret dem til...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
jensen skrev:
Exxtreme skrev:
jensen skrev:
Exxtreme skrev:
Stanley skrev:
interfacelift skrev:
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Han skriver at han ikke havde budt på dem... Han ville købe til en pris du havde annonceret dem til...
|
|
|
Hej
Så var det før jeg havde min shop.
De 800 jeg havde her blev solgt på 10 min til prisen.
Normalt kan man høre det brugte her hvis det er pakket ud, da jeg ikke har plads til så meget her så er det pakket væk eller stå ved en ven.
Hvad han skrive kan jeg ikke huske det er ikke normalt jeg gør dette.
Længer er den ikke.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
Jeg har med mine egne øjne set de omtalte dali højttalere hos vassago ... og sjovt nok kunne jeg købe dem ....
|
|
|
jensen skrev:
|
|
|
|
jensen skrev:
|
|
|
|
Der er da godtnok nogen kunder der er blevet ekspederet i butikken på de 10 min. Mulleblop, en der blev sur og ham der købte dem. Så kan jeg godt forstå at Jensen har været stresset da jeg også kom og spurgte på dem. Så kan man vel godt komme i tvivl om hvorvidt højttalerne er solgt eller man slet ikke har fået dem endnu. 
Datoen var forøvrigt 27-09-2006. Jeg kan nemlig huske at jeg var på vej ud og se OB-Hertha Berlin, da jeg kørte forbi butikken.
jensen skrev:
|
|
|
|
Det kan jeg jo heller ikke påstå at du gør, det virkede bare sådan. Jeg har bare beskrevet hændelsen som jeg oplevede den. Jeg skrev jo også "jeg følte mig overbevist om".
Stanley skrev:
Da jeg forlod butikken følte jeg mig overbevist om at annoncen i Tilbudsavisen kun var oprettet for at trække kunder ind i butikken så han kunne sælge Vienna.
|
|
|
Stanley skrev:
Sådan kan Tilbudsavisen jo også bruges.
|
|
|
Og det var så det egentlige budskab i mit indlæg, og det vi burde diskutere. Jensen var bare et eksempel jeg brugte fordi jeg havde været ude for ovennævnte og fordi han var blevet fremhævet tidligere i tråden som den eneste der havde et reelt tilbud. Så tænkte jeg på de lokale supermarkeder der også ofte har udsolgt af tilbudsvarer selvom man kommer lige efter de har åbnet. Metoden er altså meget brugt.
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt lide Dynaudios højttalere, og vil gerne læse mere om dem, men synes det er lidt irriterende når Audiovision spammer halve produktlisten på tilbudsavisen, til listepriser. Og - det virker som om de mindst hver uge sletter annoncerne og lægger dem ind på nyt, så de "bumpes" til toppen av listen. Det er mere spam end det er tilbudsannoncer..
__________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Mulleblop skrev:
Jeg har med mine egne øjne set de omtalte dali højttalere hos vassago ... og sjovt nok kunne jeg købe dem ....
|
|
|
jensen skrev:
|
|
|
|
jensen skrev:
|
|
|
|
Der er da godtnok nogen kunder der er blevet ekspederet i butikken på de 10 min. Mulleblop, en der blev sur og ham der købte dem. Så kan jeg godt forstå at Jensen har været stresset da jeg også kom og spurgte på dem. Så kan man vel godt komme i tvivl om hvorvidt højttalerne er solgt eller man slet ikke har fået dem endnu. 
Datoen var forøvrigt 27-09-2006. Jeg kan nemlig huske at jeg var på vej ud og se OB-Hertha Berlin, da jeg kørte forbi butikken.
jensen skrev:
|
|
|
|
Det kan jeg jo heller ikke påstå at du gør, det virkede bare sådan. Jeg har bare beskrevet hændelsen som jeg oplevede den. Jeg skrev jo også "jeg følte mig overbevist om".
Stanley skrev:
Da jeg forlod butikken følte jeg mig overbevist om at annoncen i Tilbudsavisen kun var oprettet for at trække kunder ind i butikken så han kunne sælge Vienna.
|
|
|
Stanley skrev:
Sådan kan Tilbudsavisen jo også bruges.
|
|
|
Og det var så det egentlige budskab i mit indlæg, og det vi burde diskutere. Jensen var bare et eksempel jeg brugte fordi jeg havde været ude for ovennævnte og fordi han var blevet fremhævet tidligere i tråden som den eneste der havde et reelt tilbud. Så tænkte jeg på de lokale supermarkeder der også ofte har udsolgt af tilbudsvarer selvom man kommer lige efter de har åbnet. Metoden er altså meget brugt.
|
|
|
Ja men så husker jeg rigtigt.
Kan godt huske det, de var solgt men som jeg tit glemmer havde jeg ikke lige slettet dem med det samme.
Jeg har haft to par 400 to par MS4 et par MS5 derefter alle solgt gemmen denne tilbuds avis.
Hvis jeg skulle gøre som du skrive, så er det da lidt ? at jeg ikke har mere tilsalg ikke, jeg sætter kun noget tilsalg når jeg har det, hvad de andre gør er ikke mit problem snak med dem om det.
Noget helt andet denne side var her ikke hvis det ikke var for banner og den tilbudsavis i tro man får alt for ingen ting.
|
| Til top |
|
| |

Hifihuset.dk
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot, nu ender det med en delt tråd; den del som handler om det primære; nemlig om at der ER for mange annoncer i tilbudsavisen. Og en del om et af Jensens "tilbud". Jeg vil gerne der holdes fokus på det første, for det andet har vi som brugere af forum intet med at gøre, det er en ren internt ting for Jensen himself. Folk er trætte af tilbudsavisen som den er nu, det er tydeligt og den er nærmest ved at gøre sig selv overflødig med de ofte lallende tilbud der er. Det ses at der er forandlere som dels spammer og dels bare fylder vildt mange annoncer i ( op til 164 styk!) og det er altså en overtrædelse af jers regel om man ikke bare planker hele kataloget op på siden her. De må da ha sat lærlingen til at klare det, prøv selv at tænke på hvor besværligt det må være at vedligeholde og genindrykke 164 annoncer. I på redaktionen må gøre noget inden ingen gider læse sektionen. Det er vist også i jeres egen interesse..
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Flot, nu ender det med en delt tråd; den del som handler om det primære; nemlig om at der ER for mange annoncer i tilbudsavisen. Og en del om et af Jensens "tilbud". Jeg vil gerne der holdes fokus på det første, for det andet har vi som brugere af forum intet med at gøre, det er en ren internt ting for Jensen himself.
Folk er trætte af tilbudsavisen som den er nu, det er tydeligt og den er nærmest ved at gøre sig selv overflødig med de ofte lallende tilbud der er. Det ses at der er forandlere som dels spammer og dels bare fylder vildt mange annoncer i ( op til 164 styk!) og det er altså en overtrædelse af jers regel om man ikke bare planker hele kataloget op på siden her. De må da ha sat lærlingen til at klare det, prøv selv at tænke på hvor besværligt det må være at vedligeholde og genindrykke 164 annoncer.
I på redaktionen må gøre noget inden ingen gider læse sektionen. Det er vist også i jeres egen interesse..
|
|
|
Hej
Ja jeg kan ikke se det store problem i det, det skal være tilbud længer er den ikke.
At laver et tilbud på 5kr er jo til grin.
Jeg har besluttet jeg ikke vil bruge den mere, jeg laver en på min egen side.
|
| Til top |
|
| |

Hifihuset.dk
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er da fint, gør du det. Men ka du ikke lige lade være med at skrive mere om den side af tråden? Det var slet ikke det som den handlede om, altså...
Vi skal have fokus på hvordan vi får tilbudsavisen til at være interessant.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Jamen det er da fint, gør du det. Men ka du ikke lige lade være med at skrive mere om den side af tråden? Det var slet ikke det som den handlede om, altså...
Vi skal have fokus på hvordan vi får tilbudsavisen til at være interessant.
|
|
|
Ladeværd med hvad ?.
Det er let nok at gøre den bedre det skal være tilbud og ikke reklame der skal være i den.
Hvor svært kan det være ? så kan de sætte prisen op til 10000kr om året.
For ikke langtid siden fik vi også en mail om nye tiltag, men ikke mange af dem bliver overholdt.
Også bliver der skrevet førpris på 0kr det forstår jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !..........
Jeg tror egentlig ikke at der er det store formål med, at "kloge i" om tilbudsavisen (i sin nuværende form) har den fornødne berettigelse !.......
De eneste der har mulighed for, at kunne bedømme dette, er primært HiFi4All selv (kan aflæses i besøgstallet) - annoncørerne har selvsagt også en fornemmelse for, om deres annoncekroner er investeret fornuftigt nok !........
Opfyldes ovennævnte succeskreterier ikke, så begynder HiFi4all nok selv, at overveje hvad man vil med tilbudsavisen !........ Det handler jo i sidste ende om penge !....... Og det har det jo som bekendt med at virke !........
Meninger og forslag er der jo altid plads til, men jeg føler mig overbevist om, at HiFi4all selv er meget godt tilfredse med tilbudsavisen af i dag !.......... __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg læse at en af forhandlerne igen har en annonce med "Annoncetype: Introduktions tilbud". Men i forhold til hvad den elles dyreste forhandler har af pris på præcis samme produkt, er besparelsen her lig 0 kr. 
Hvad med at indfører en begrænsning på antallet af aktuelle annoncer. Hvis antallet blev sat MEGET lavt, så kunne det måske få annoncørerne til at tænke sig om hvad der skal postes. Resultat: færre annoncer men langt mere overskueligt, og forhåbentligt rigtig mange gode tilbud eller oplysninger til glæde for alle  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilbudsavisen er til tilbud på produkter og ikke et medie til at vise sit produkt katalog frem på til fuld pris. Det er rimeligt let at se hvilke forhandlere der er tale om, og rette henvendelse til dem om at rette dette.
Det er da lovligt at reklamere med en besparelse på kr 5,- , eks. vejl kr.30.000,- nu kr. 29.995,- , men det virker latterligt, og det er her at hifi4all må gribe ind.
Det er tilgengæld IKKE lovligt at reklamere med en besparelse på kr. 0,- og kalde det introduktionstilbud eller reklamere med fiktive / kunstigt høje før priser.
Når der er tale om kommercielle annoncer , er der visse regler der skal overholdes, uanset hvem man er. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg siddet og kigget på en pæn andel af de annoncer der er postet.
Der er flere, ja faktisk rigtig mange, med enten en forkert før pris eller med angivelse af en før pris på 0 kr. Gad vide hvorledes man som forbruger står, hvis man som kunde ønsker at købe en meget dyr vare til den annonceret "før pris" på 0 kr. 
Der er skam også eksempler på en HØJERE tilbudspris ift. butikkens egen normalpris , annoncer hvor al teksten er 100% copy-paste fra den udenlandske producents hjemmeside osv. osv. Dog dukkede der også et par gode tilbud op, men de relativ få gode annoncer - som jeg tillader mig at kalde dem - drukner desværre blandt alle de andre. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere, ja faktisk rigtig mange, med enten en forkert før pris eller med angivelse af en før pris på 0 kr. Gad vide hvorledes man som forbruger står, hvis man som kunde ønsker at købe en meget dyr vare til den annonceret "før pris" på 0 kr. 
Den var god! 
Bedste hilsner MJ
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
For rigtigt at tvære rundt i det, ( ), så skal den vare man annoncerer som et tilbud, med en besparelse på , ( eks. forstærker XXX før kr. 30.000,- nu 20.000,- spar 10.000,- ), være solgt på et tidligere tidspunkt til den fulde pris idette tilfælde kr. 30.000,-
Man må således ikke tage en vare der ikke har været annonceret solgt til en given udsalgspris og så angive at man kan spare XXX penge på den, og at annoncere det som et tilbud, medmindre der er tale om et introduktionstilbud, og her skal der så angives hvorlænge man kan købe det til introduktionstilbudet, og varen skal herefter sættes op til den normale udsalgspris. ( Ellers var der jo heller ikke tale om et introduktionstilbud, vel?)
Hvorfor er det så ikke iorden at kunden får et godt produkt til en god pris, uanset hvad forhandleren kalder det?
Det er det ikke idet man giver potentielle kunder et tilbud om en besparelse der reelt ikke findes, og dette uanset om kunden får et godt produkt til en god pris.
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
hifihuset.dk skrev:
Flot, nu ender det med en delt tråd; den del som handler om det primære; nemlig om at der ER for mange annoncer i tilbudsavisen. Og en del om et af Jensens "tilbud". Jeg vil gerne der holdes fokus på det første, for det andet har vi som brugere af forum intet med at gøre, det er en ren internt ting for Jensen himself.Folk er trætte af tilbudsavisen som den er nu, det er tydeligt og den er nærmest ved at gøre sig selv overflødig med de ofte lallende tilbud der er. Det ses at der er forandlere som dels spammer og dels bare fylder vildt mange annoncer i ( op til 164 styk!) og det er altså en overtrædelse af jers regel om man ikke bare planker hele kataloget op på siden her. De må da ha sat lærlingen til at klare det, prøv selv at tænke på hvor besværligt det må være at vedligeholde og genindrykke 164 annoncer.I på redaktionen må gøre noget inden ingen gider læse sektionen. Det er vist også i jeres egen interesse.. |
|
|
Hej
Ja jeg kan ikke se det store problem i det, det skal være tilbud længer er den ikke.
At laver et tilbud på 5kr er jo til grin.
Jeg har besluttet jeg ikke vil bruge den mere, jeg laver en på min egen side. |
|
|
Var dette Link så bare for at provokere lidt?  Jeg vil sgu hellere have den til førprisen!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Var dette Link så bare for at provokere lidt? Jeg vil sgu hellere have den til førprisen! |
|
|
Jeg har lagt billet ind på hele lageret hos en anden forhandler, dog betinget af handlen sker til samme gode "Før pris" 
Har i øvrigt også lige læst om en forhandler som yder en god januar/februar rabat __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|