Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 00:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Tilbudsavisen..... are you kidding? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zymilof
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 November 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige et spørgsmål vedr. tilbudsavisen, hvis det altså er det rigtige navn til den 

Hvad med at lave en kollonne med "% nedsat". Vi kan jo ikke allesammen huske priserne i hovedet og det er svært belastende, at sidde og klikke og klikke, for så at se en eller anden forhandler, sætte sine ht til 30K, ned til 29,5K (Bare et eksempel).

Så kunne man også sortere efter denne kollonne og dermed hurtigere se, hvad der var reelle tilbud og hvad der bare er noget i retning af forhandler-spam

Jeg har ingen andre steder i verden set, at man kalder noget for et tilbud, når der kun er tale om 4%. Jeg tror simpelthen ikke at nogen vil være det bekendt. Personligt synes jeg at det er at stramme den, når ens tilbud er nærmest ingenting. Hvad synes I selv på Hifi4all?

Til top Vis Zymilof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zymilof

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 November 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hey

Du skal ikke lægge så meget i at den hedder tilbudsavisen, havde man kaldt det branche salg så ville vi slippe for at folk føler sig stødt over den måde forhandlerne sætter deres ting tilsalg...

Og de har forskellige muligheder i tilbudsavisen og vælger det de synes passer bedst til det produkt de har til salg...

Som alt andet så må man selv gøre noget for at finde det produkt man vil have til den rigtige pris, hvad den så er...

Det har ligeledes været debateret før også --> http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64481

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Zymilof
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jamen det er helt fint, men jeg vil tro at samtlige nye, starter med at få en dårlig oplevelse pga navnet. Man tror jo at der er tale om tilbud......ret naturligt, når det hedder tilbudsavisen

Jeg ville da være interesseret i at folk fik en god oplevelse, hvis dette site var mit. Det ville man nemt kunne ændre på med et andet navn.

Jeg synes nu at idéen med "% besparelse" i en kollonne, som man så også kunne sortere efter, ville være fin at implementere. Det burde ikke tage mange timer at lave.

Anyway.............fred være med det

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Zymilof skrev:

Jamen det er helt fint, men jeg vil tro at samtlige nye, starter med at få en dårlig oplevelse pga navnet. Man tror jo at der er tale om tilbud......ret naturligt, når det hedder tilbudsavisen

Jeg ville da være interesseret i at folk fik en god oplevelse, hvis dette site var mit. Det ville man nemt kunne ændre på med et andet navn.

Jeg synes nu at idéen med "% besparelse" i en kollonne, som man så også kunne sortere efter, ville være fin at implementere. Det burde ikke tage mange timer at lave.

Jeg ser ingen problemer med den udformning Tilbudsavisen har idag, og selvfølgelig kan man føje mere til og gøre det mere overskuelige for nogen, andre det modsatte...

Vejledende priser kender vi jo alle sammen, sådan er det også for hifi og de kan jo i og for sig prissætte som de vil, indenfor det råderum de nu har..

Jeg vil stadig sige man skal betragte forhandlere som man altid har gjort, de sælger deres produkter for at tjene penge mærkelig nok, og ligesom gamle mennesker går i supermarkedet efter tilbud, så må man selv gøre lidt benarbejde for at finde tingene til den rigtige pris, eller bruge forhandleren og den viden de har, det kunne jo være man fik en service med oveni, og man bør jo ikke altid se sig blindt på prisen, og man bør jo vælge det produkt der passer til en selv, så selvom det er på tilbud behøver det jo ikke være det rigtige...

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Desværre er priser og andre primære oplysninger i Tilbudsavisen, stadigvæk smækfyldt med fejl og misinformation. Det er for ringe at det stadigvæk er tilfældet, og derfor bruger jeg personligt ikke dette forum mere.

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Desværre er priser og andre primære oplysninger i Tilbudsavisen, stadigvæk smækfyldt med fejl og misinformation. Det er for ringe at det stadigvæk er tilfældet, og derfor bruger jeg personligt ikke dette forum mere.

Det er jo i og for sig ikke h4a's fejl, og du har helt ret i at forhandlere ikke bruger de forskellige muligheder de har helt på den rigtige måde, og tilbud er bare ikke tilbud og da især nye produkter jo skal have en overskrift og forhandler bruger de muligheder Tilbudsavisen tilbyder...

Det kunne være der bare skulle rettes lidt, så de forskellige måder forhandlerne kan sætte deres ting til salg på bliver mere overskuelig, men det kan ikke være moderatorenes job at gennemgå tonsvis af salgs indlæg, de har jo også andet at bruge deres fritid på...

Men jeg er enig i at en del forhandlere bruger Tilbudsavisen på den forkerte måde, og man skal virkelig være kender af de produkter man vil købe, for at vide om prisen er fair eller ej..

Zymilof
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
Zymilof skrev:

Jeg ser ingen problemer med den udformning Tilbudsavisen har idag, og selvfølgelig kan man føje mere til og gøre det mere overskuelige for nogen, andre det modsatte...

Vejledende priser kender vi jo alle sammen, sådan er det også for hifi og de kan jo i og for sig prissætte som de vil, indenfor det råderum de nu har..

Jeg vil stadig sige man skal betragte forhandlere som man altid har gjort, de sælger deres produkter for at tjene penge mærkelig nok, og ligesom gamle mennesker går i supermarkedet efter tilbud, så må man selv gøre lidt benarbejde for at finde tingene til den rigtige pris, eller bruge forhandleren og den viden de har, det kunne jo være man fik en service med oveni, og man bør jo ikke altid se sig blindt på prisen, og man bør jo vælge det produkt der passer til en selv, så selvom det er på tilbud behøver det jo ikke være det rigtige...

Komentar til dine bemærkninger i fed:

1. Kun du ved, hvad du vil sige med den bemærkning i denne sammenhæng 

2. Dette er et website og normalt gør man det så let for bugerne, som muligt. Hvorfor mener du at man skal stræbe efter at gøre det besværligt?

3. Kun du ved, hvad du vil sige med den bemærkning i denne sammenhæng

Jeg ved ikke om du bare har en generel modstand mod forandringer, men det har jeg ikke. Jeg synes at man skal stræbe efter at gøre tingene så gode som det er muligt. For eksempel kan man heller ikke sortere efter at man har indtastet søgekriterier i køb/salg. Det er dødirriterende, men her synes du sikkert også at man skal fortsætte som hidtil? At alle indtastede informationer er forsvundet, når man vender tilbage og vil søge igen.....

Forandringer der skaber bedre funktionalitet, bedre oplevelser kan da aldrig være noget dårligt, medmindre man bare ikke kan lide forandringer

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Zymilof skrev:

2. Dette er et website og normalt gør man det så let for bugerne, som muligt. Hvorfor mener du at man skal stræbe efter at gøre det besværligt?

Jeg ved ikke om du bare har en generel modstand mod forandringer, men det har jeg ikke. Jeg synes at man skal stræbe efter at gøre tingene så gode som det er muligt. For eksempel kan man heller ikke sortere efter at man har indtastet søgekriterier i køb/salg. Det er dødirriterende, men her synes du sikkert også at man skal fortsætte som hidtil? At alle indtastede informationer er forsvundet, når man vender tilbage og vil søge igen.....

Forandringer der skaber bedre funktionalitet, bedre oplevelser kan da aldrig være noget dårligt, medmindre man bare ikke kan lide forandringer

Jeg er ikke imod forandringer overhovedet, jeg forstår bare ikke at folk altid vil have lavet ting om som kun er små skønhedsfejl efter min mening, og det er jo ikke forummets skyld at nogen forhandler fifler med deres muligheder og ikke gør tingene mere gennemsigtig som det er nu...

Søgefunktionen ja den kan jeg også bande lidt over, og ja det indtastede bliver også slettet her, hvordan de kan rettes ved jeg ikke, noget kan være simpelt, andet kan være ligeså irriterende at lave om, jeg er ikke et kodedyr så jeg ved intet om dette her..

Jeg er skam godt kendt med forummer og er selv moderator på en anden side, og jeg vil hellere end gerne gøre tingene så forståelig som muligt med de ting dette forum tilbyder, jeg forventer også at forumbrugerne også selv gør en indsats og det gælder alle afspekter, både at bruge den viden der er tilgængelig og kig sig lidt omkring og prøv de forskellige muligheder af inden man tror forummet er så dårlig konstrueret..

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 November 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er egentlig ret ligeglad med om funktionen er der. Jeg ville ikke bruge den, men det ville da ikke genere mig at den var der hvis det kunne glæde andre. Jeg kan dog se en fare ved den. Der er i forvejen ofte debat om førpriserne er realistiske eller ej. Din søgefunktion ville måske friste nogle forhandlere til at opgive en højere førpris, for at komme øverst på listen.

I øvrigt mener jeg at du skal passe på med at tillægge førpriser for stor betydning. De er ofte mere vildledende end vejledende. Et produkt bliver jo ikke bedre af at det måske har været for højt prissat fra starten. Det apparat der er sat mest ned er altså ikke nødvendigvis det bedste tilbud. Et par eksempler :

To forskellige fladskærme sælges til samme tilbudspris. Den ene er en 4 år gammel model mens den anden kun er et år gammel. På grund af prisudviklingen på fladskærme vil den nyeste model have en væsentlig lavere førpris end den gamle. Din foreslåede søgefunktion ville altså få den gamle model til at se ud som det klart bedste tilbud.

To forskellige forhandlere har tilbud på samme forstærkermodel. Den billige forhandler har sat den ned fra 5000,- kr. til 4000,- kr. = en besparelse på 20%. Den dyre forhandler har sat den ned fra 6000,- kr. til 4500,- kr. = en besparelse på 25%. Din foreslåede søgefunktion ville altså få det dyreste tilbud til at se ud som det bedste.

Jeg mener at du skal vurdere et tilbud i forhold til produktets ydelse og funktioner og ikke se for meget på førprisen. Der kan være flere gode grunde til at et apparat er sat meget ned.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Zymilof
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
Zymilof skrev:

Jeg er ikke imod forandringer overhovedet, jeg forstår bare ikke at folk altid vil have lavet ting om som kun er små skønhedsfejl efter min mening, og det er jo ikke forummets skyld at nogen forhandler fifler med deres muligheder og ikke gør tingene mere gennemsigtig som det er nu...

Søgefunktionen ja den kan jeg også bande lidt over, og ja det indtastede bliver også slettet her, hvordan de kan rettes ved jeg ikke, noget kan være simpelt, andet kan være ligeså irriterende at lave om, jeg er ikke et kodedyr så jeg ved intet om dette her..

Jeg er skam godt kendt med forummer og er selv moderator på en anden side, og jeg vil hellere end gerne gøre tingene så forståelig som muligt med de ting dette forum tilbyder, jeg forventer også at forumbrugerne også selv gør en indsats og det gælder alle afspekter, både at bruge den viden der er tilgængelig og kig sig lidt omkring og prøv de forskellige muligheder af inden man tror forummet er så dårlig konstrueret..

Ja, og en rigtig god måde for medlemmer at bidrage er............at komme med konstruktive forslag

I øvrigt har det ikke noget at gøre med, om stedet er gost konstrueret eller ej. Det har at gøre med at ting som regel kan blive bedre. 'Gamle' medlemmer har affundet sig med det og dvs at det er op til nye medlemmer, at komme med forslag.

Måske ville det så være en god idé, hvis man tog imod forslag med åbne arme, i stedet for at skulle diskutere døre op og stolper ned..... Det er nemlig den sikre måde at 'dræbe' lysten til at gøre ting bedre.

Zymilof
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

To forskellige forhandlere har tilbud på samme forstærkermodel. Den billige forhandler har sat den ned fra 5000,- kr. til 4000,- kr. = en besparelse på 20%. Den dyre forhandler har sat den ned fra 6000,- kr. til 4500,- kr. = en besparelse på 25%. Din foreslåede søgefunktion ville altså få det dyreste tilbud til at se ud som det bedste.

Jeg mener at du skal vurdere et tilbud i forhold til produktets ydelse og funktioner og ikke se for meget på førprisen. Der kan være flere gode grunde til at et apparat er sat meget ned.

Ok...så må jeg have forklaret mig meget dårligt  For mig handler det om at sortere de der 3%, 4%, 5% osv fra. Ikke om nødvendigvis at vælge alle de andre til. Man bliver jo aldrig fri for at tænke selv, men når forhandlerne imo misbruger tilbudsavisen, så ville det med '% besparelse' nok kunne soretere de direkte latterlige tilbud fra.

Anyway.........Jeg lavede egentlig dette indlæg, som et forslag. Ikke for at diskutere, hvordan man skal købe nyt udstyr, om man skal tage hensyn til andet end pris osv.

Til Hifi4All - take it or leave it.....

Artsound
Branchemedlem
Branchemedlem

ArtSound

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 November 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Tilbudsavisen er diskuteret her før: Nogle af os Branchemedlemmer som bruger Tilbudsavisen er også trætte af disse "tilbud"

Jeg kan tydeligt se at værdien af mine investerede kroner er blevet mindre. Færre kigger annocerne i Tilbudsavisen igennem. Annoncørerne, har når vi lokker ind, mulighed for at se hvor mange der klikker ind på de enkelte annoncer. Og det er blevet færre

Til Hifi4All´s forsvar skal det siges at der nok spames en anelse mindre nu, i forhold til for 6 måneder siden. MEN vi kan være enige om at det slet ikke er godtnok endnu

Til top Vis Artsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Artsound Besøg Artsound's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 November 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Zymilof skrev:

Anyway.........Jeg lavede egentlig dette indlæg, som et forslag. Ikke for at diskutere, hvordan man skal købe nyt udstyr, om man skal tage hensyn til andet end pris osv.

Fair nok. Jeg vil dog advare dig om at dette er et debatforum hvor ethvert forslag kan medføre debat. Uanset hvad du skriver kan du risikere at møde brugere med en anden holdning.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 November 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Zymilof, jeg er helt enig med dig. Det er blevet bedre siden introduktionen, men det kan stadig gøres meget bedre.

Jeg er bl.a. virkelig træt af Audiovisions såkaldte "tilbud", hvor man de fleste gange kan spare sølle 10-20kr på en subwoofer eller et sæt højttalere til 15-30k. ....Det er jo fuldstændig til grin, og burde slet ikke høre under tilbudskategorien.

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 November 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Det har været diskuteret en milliard gange efterhånden....

Hvis man ikke kan li' funktionen, så står det jo frit for en at lade vær' med at benytte den!

Mvh.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 November 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
Men jeg er enig i at en del forhandlere bruger Tilbudsavisen på den forkerte måde, og man skal virkelig være kender af de produkter man vil købe, for at vide om prisen er fair eller ej..

Problemet er mere om de opgivet priser er korrekte, og jeg kan hurtigt finde flere fejl.

Stanley skrev:
I øvrigt mener jeg at du skal passe på med at tillægge førpriser for stor betydning. De er ofte mere vildledende end vejledende.

Førpriser SKAL være korrekte, med det er så langfra tilfældet i Tilbudsavisen. Der er desværre flere forhandlere der overtræder gældende lovgivning!

2 forslag herfra som nok kunne hjælpe Tilbudsavisen på rette vej igen:

1. Gør det muligt for brugerne at "anmelde" en annonce, ligesom det er tilfældet i brugernes ksb i dag. Så skal de "forkerte" annoncer nok hurtigt forsvinde.
  2. Tillad kun f.eks. 5 annoncer fra en annoncør. Dette for at annoncøren kommer med velovervejet og gode tilbud. Hurtigere for os brugere at finde gode tilbud, hvis der ikke - som i dag - findes 500+ annoncer.

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 30 November 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

tro hifi4all sover i timen og lad det værer, da det er en gammel tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58041&P N=3

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Zymilof
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Zymilof skrev:

Fair nok. Jeg vil dog advare dig om at dette er et debatforum hvor ethvert forslag kan medføre debat. Uanset hvad du skriver kan du risikere at møde brugere med en anden holdning.

Den er jeg helt med på, men kan man holde sig til emnet er det jo også fint. En diskussion om andre parametre ift. køb af udstyr etc., skal bare have sin egen tråd.

I virkeligheden er søgefunktioner noget man måske skulle kigge på først og så bare fjerne tilbudsavisen (som kun er til irritation). Søgning/sortering der virker ens, som fungerer og hvor man ikke mister alle de ting man lige har tastet ind............ville sgu være dejligt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes