| Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej sigma6
har prøvet mange gange med en sub eller 2 og både aktiv og passiv.... men jeg har aldrig kunne få dem intergreret i lydbilled ihvertfald ikke så jeg er blevet tilfreds.... men har ikke prøvet de velodyne kan jo være de er bedre.... men har endnu ikke været heldig
mvh
|
|
|
Velodyne kan sagtens integreres. Jeg havde i hvert fald ingen problemer da jeg havde eb spl 1200. Jeg har også flere gange hørt DD serien godt integreret.
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva står sådan en velodyne i.....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
er der nogen der har en ide om hvilke forstærker der vil passe perfekt til et par focal micro utopia... en forstærker som specielt kan styre den BE diskant... som nogen gange kan stikke en smule af.... nyt som brugt....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej allesammen
er der nogen der har en ide om hvilke forstærker der vil passe perfekt til et par focal micro utopia... en forstærker som specielt kan styre den BE diskant... som nogen gange kan stikke en smule af.... nyt som brugt....
mvh john |
|
|
Hej John. De KAN være lidt af en svær een at tøjle de Be diskanter ja. Jeg har erfaret at de enten skal parres med grej der er utroligt velopløst diskantmæssigt, eller noget der spiller lidt blødt i toppen. Det går helt galt hvis grejet er en smule spidst, eller mangler opløsning opadtil. Så ender det lidt i knust glas. De stiller samtidig krav til at hele kæden hænger sammen. Jeg har oplevet at et skift af fx CD-afspiller kan være som nat og dag ift. om de diskanter arter sig korrekt. Bud på grej kan være: Bladelius Tyr/Syn (hold dig fra Thor/Freja konstellationen) Electrocompagniet Sunfire Audio Analogue Accuphase (  ) __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej floe
jeg køre med en rørforstærker og en cd med rør.... så mener ikke det spiller spidst men du har fuldstændig ret man skal meget omhyggelig med hvad men spænder efter dem.... har selv gået og tænkt på accuphase de sidste par dage.. efter jeg har læst din tråd...
en sjov oplevelse jeg havde igår var at mit ellers meget gode BONA ht. kabel ikke spillede blødt og dejligt mere efter jeg spændt de focal på... det spillede super lækkert og blødt på mine amphion højtaler men ikke på focal... har så et hjemmestrikket ht. kabel som var lidt spids på amphion højtalerne men spiller blødere nu på focal højtalerne og faktisk lyder bedre end det BONA kabel..... lidt underligt... hifi's verden er uransagelige 
mvh john
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Analogue, Holfi eller måske NAD M3 kunne være gode bud tror jeg.
Har dig og Henrik byttet højttalere John ??
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej thue
hmm nad vil jeg ikke ha... har kun haft problemer med det de gange jeg har haft nad.... tænker lidt på noget accuphase eller en unison forstærker.... spekulere også på hegel men det kender jeg så ikke... kun fra test...
ja vi har da snakket om... henrik er helt vild med mine amphion.... var lige over og høre det hos ham forleden... må sige det spiller også rigtig godt derover..... så det er slet ikke utænkeligt vi laver et bytte.....
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej floe
jeg køre med en rørforstærker og en cd med rør.... så mener ikke det spiller spidst men du har fuldstændig ret man skal meget omhyggelig med hvad men spænder efter dem.... har selv gået og tænkt på accuphase de sidste par dage.. efter jeg har læst din tråd...
en sjov oplevelse jeg havde igår var at mit ellers meget gode BONA ht. kabel ikke spillede blødt og dejligt mere efter jeg spændt de focal på... det spillede super lækkert og blødt på mine amphion højtaler men ikke på focal... har så et hjemmestrikket ht. kabel som var lidt spids på amphion højtalerne men spiller blødere nu på focal højtalerne og faktisk lyder bedre end det BONA kabel..... lidt underligt... hifi's verden er uransagelige 
mvh john |
|
|
Hej John. Der er pokkers med det berømte hul igennem dine Utopias, derfor afslører de også ret tydeligt hvis der er noget i din kæde der ikke hænger sammen, eller ikke matcher med Focalerne. Sikkert også i højere grad end dine Amphions gjorde. Nu ved jeg ikke hvad du kigger på af Accuphase. Det nyere er relativt neutralt, ikke blødt i toppen, men til gengæld det meget velopløst og der er ingen knust glas  Pas derfor på hvilken kilde du smider foran, hvis du skulle vælge en Accuphase forstærker. Jeg har fx haft broks DPA på besøg, og den er en smule lys i gengivelsen. Det fungerede slet ikke i mit setup. Synd du bor så langt væk. Du skal være velkommen til et lyt hvis du en dag befinder dig på djævleøen  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej floe
ja de afslører alt som du skriver... også meget tydelig hvis et nr på en cd er helt hen skoven.... feks den ellers udmærket cd... ten new songs med leonard cohen... der et nr hvor S og T lyde går lidt lidt amok men kun det ene nr... nej mine amphion højtaler... var ikke SÅ afslørende som focal... de er nemmere at lytte til... men de her focal har en helt eminent mellemtone og super detajlerende... og super diskant hvis enspilningen tillader det.... bassen er af naturlige årsager ikke vildt dyb men da jeg ikke er bas fanatiker er der nok til mig... ( ingen sub ind her... )
da jeg ikke rigtig har hørt accuphase ved jeg faktisk ikke rigtig hva det skal være... blev bare nys da jeg læste din tråd.... men der er jo også de lidt ældre densens effekt trin de skulle spille blødt og dejligt.... for det er det jeg ha ...
hmm ja der er lidt langt til djævleøen når man bor i fredericia...
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm har lige flyttet om på stuen så de spiller på den lange led af stuen....så jeg sidder lidt længer væk fra højtaleren end afstanden er mellem højtalerne er.....det har hjulpet HELT vildt... så har fået endnu mere styr på den BE diskant.... hmm mange gange skal der ikke så meget til alligevel... ...de er meget nemmere at lytte til nu... kæmpe lydbilled meget præcis perspektiv.. bassen er også blevet bedre... fed nok
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Placeringen af højttaleren har også meget at sige ja. De er heller ikke helt lette at tøjle hvad dette angår. Faktisk er de generelt nogle problembørn  Jeg vil ikke kalde Densen blød i lyden, men det er ikke spidst. Jeg havde i hvert fald ikke problemer med en spids diskant da jeg havde B-150 og B-400+
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej floe
har aldrig hørt så meget forskel på placeringen... har da kunne høre forskel med de gamle ht... men ikke så meget.... så jeg sidder her og tænker på hva en bedre cd og forstærker vil give... for hvis det giver ligeså meget er det da for vildt.... må sige de er vildt afslørende.. åbenbart...
det densen jeg tænkte på var den som thue har købt... dm 30 mener jeg den hedder... lige netop den model skulle spille varmt og blødt... men kunne godt tænke mig at beholde rør i mit setup... pathos måske... det er ihvertfald flot og det skulle jo også spille godt..
du skiftede ikke højtaler ud alligevel... så du havde et par andre focal hjemme....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forf.-Densen DM-20

Eff.-Densen DM-30

De er noget varmer i lyden en Beat serien, det kan sagten tænkes at være et godt valg.
EDIT: ups kan se der er en fejl på densens hjemmeside, billedet af dm 20 er et billede af et Beat produkt, her er et billede af dm-10 som ser ud som dm-20.

__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak dan.... ja måske passer de... vil ihvertfald gerne prøve noget andet
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har jo hørt de gamle dm-20/30 på JM-Lab micro utopia, den første uden BE diskanten, det fungere rigtig godt.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay lyder spændende... hva står sådan et sæt i hvis det da er til at skaffe undnu
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| okay lyder spændende... hva står sådan et sæt i hvis det da er til at skaffe undnu |
|
|
nu har jeg ikke set et æt for nylig, men vil tro at det vil blive solgt for 6,5-7,5K. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej okay tror heller ikke der er så mange sæt tilsalg.... kan ikke mindes at ha set et sæt...
efter jeg spiller på den lange led i stuen hvor jeg sidder lidt længere væk har det hjulpet helt vildt på diskanten.... men mit bona kabel er ikke ret godt til de højtaler..... så jeg bruger det hjemme strikkede ht kabel...det lyder sgu bedre end bona'et.... blev pænt overrasket over det 
skal lige ha lagt nogle billeder ind i aften... hvis jeg da stadig kan huske det 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
nej okay tror heller ikke der er så mange sæt tilsalg.... kan ikke mindes at ha set et sæt...
efter jeg spiller på den lange led i stuen hvor jeg sidder lidt længere væk har det hjulpet helt vildt på diskanten.... men mit bona kabel er ikke ret godt til de højtaler..... så jeg bruger det hjemme strikkede ht kabel...det lyder sgu bedre end bona'et.... blev pænt overrasket over det 
skal lige ha lagt nogle billeder ind i aften... hvis jeg da stadig kan huske det  |
|
|
så må du ha et xindak ht kabel på, lige som Floe, kan du ikke låne et hos Kurt ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med al respekt, så vil jeg mene at de Utopias fortjener noget mere velopløst grej end Densen. Densen er uden tvivl fedt, og deres lydfilosofi ganske betagende. Hvis det var fordi jeg ville den vej, så ville jeg dog ikke købe et par Utopias. De skal efter min mening have noget grej der samarbejde og ikke modarbejder når det gælder opløsning og perspektiv. Så kan man så vælge om man vil dreje grundtonen den ene eller anden vej, osv. osv.  Hvad kabel angår kan jeg skrive under på at et Xindak SC-01, som Dan anbefaler, fungerer glimrende, i hvert fald sammen med mine 1007 Be'ere. Det mangler det allersidste hvad angår ultimativ opløsning ift. hvad der ellers fåes, men det hænger rigtig godt sammen, og fungerer rigtig godt med Be-diskanten. At det samtidig koster billigt er også værd at tage med
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |