| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
hvis det er jeg skal ha nyt kabel kan jeg lige prøve at låne henrik's.. men synes nu det lyder godt med det hjemmestrikkede ht kabel.. men nu må jeg se... kunne godt finde på at købe xindak gold kablet
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Med al respekt, så vil jeg mene at de Utopias fortjener noget mere velopløst grej end Densen. Densen er uden tvivl fedt, og deres lydfilosofi ganske betagende. Hvis det var fordi jeg ville den vej, så ville jeg dog ikke købe et par Utopias. De skal efter min mening have noget grej der samarbejde og ikke modarbejder når det gælder opløsning og perspektiv.
Så kan man så vælge om man vil dreje grundtonen den ene eller anden vej, osv. osv. 
Hvad kabel angår kan jeg skrive under på at et Xindak SC-01, som Dan anbefaler, fungerer glimrende, i hvert fald sammen med mine 1007 Be'ere. Det mangler det allersidste hvad angår ultimativ opløsning ift. hvad der ellers fåes, men det hænger rigtig godt sammen, og fungerer rigtig godt med Be-diskanten. At det samtidig koster billigt er også værd at tage med 
|
|
|
hej floe
det kan du da ret i ang forstærker... jeg må jo prøve og se hva jeg kan findeud af.... kender godt xindak ht. kablet har selv haft det på inden jeg fik bona kablet.... hvis jeg skulle ha xindak igen bliver det deres gold serie... et super kabel...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|

så kom der lige en lille opdate på hva der sker her hos casa del john
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en DM-30 spiller til den varme side. men den spiller dælme ikke blødt. Ikke her i hvert fald. Der er drive og stram dyb bass i den. Som du også selv nævner kunne noget Unison nok også være lækkert foran dem.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej floe
yep konen har sat den der men bare rolig den er kommet væk igen... fortalte konen at det er no go så den er væk igen 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Sådan en DM-30 spiller til den varme side. men den spiller dælme ikke blødt. Ikke her i hvert fald. Der er drive og stram dyb bass i den. Som du også selv nævner kunne noget Unison nok også være lækkert foran dem.
|
|
|
okay thue... kunne godt finde på at lægge et øre til unison.... men har en masse ideer med andre mærker jeg vil prøve.... det har lige sat en lavine igang i det lille hjem her ...det er jo dejligt....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
|
|
Det er da muligt at de bliver for meget til BE versionen, men på den gamle "originale" micro utopia spillede de fint, nej blødt vil jeg nu heller ikke sige, men virkelig underholdene uden at noget bliver for anmasende. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
Det er da muligt at de bliver for meget til BE versionen, men på den gamle "originale" micro utopia spillede de fint, nej blødt vil jeg nu heller ikke sige, men virkelig underholdene uden at noget bliver for anmasende. |
|
|
Nemlig.  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
dan a. skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
Det er da muligt at de bliver for meget til BE versionen, men på den gamle "originale" micro utopia spillede de fint, nej blødt vil jeg nu heller ikke sige, men virkelig underholdene uden at noget bliver for anmasende. |
|
|
Nemlig. 
|
|
|
Thue pas nu på med at skrive i andres tråde. Det ender jo bare med at de også bliver lukket  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
John, det er da nogle fine kasser du har fået ind i stuen.
Men undrede mig også lidt over den påtteplante og de dyr som står på cd`n. Det er sku ren landbrugs hifi   
Men har du ikke flyttet om i stuen. Mener da at du havde mere plads til siderne?????
Men dejligt at se at du har dem så langt fra bagvægen  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
thuekay skrev:
dan a. skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
|
|
Nemlig. 
|
|
|
Thue pas nu på med at skrive i andres tråde. Det ender jo bare med at de også bliver lukket  |
|
|
Ja. Det er dælme heldigt vi ikke sælger Densen  Det kunne være jeg skulle smide nogle billeder her i tråden  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
John, det er da nogle fine kasser du har fået ind i stuen.
Men undrede mig også lidt over den påtteplante og de dyr som står på cd`n. Det er sku ren landbrugs hifi   
Men har du ikke flyttet om i stuen. Mener da at du havde mere plads til siderne?????
Men dejligt at se at du har dem så langt fra bagvægen 
|
|
|
hej pierre
ja den er sgu flotte... ja det er noget af en bondegård der står på cd'en... du ved kvinder... men potteplanten er fjernet for det er no go som jeg så sødt sagde til konen....
jo spiller på den lange led af stuen.. det hjælp rigtig meget med at få styr på den BE diskant... nu hvor jeg sidder lidt længere væk fra højtaleren.... synes ikke der skete noget positivt ved at de længere fra side væggen men men bagvæggen der betød det meget.... det er en højtaler der skal ekspermenteres en del med... det er jo fedt...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Pierre skrev:
thuekay skrev:
dan a. skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
|
|
Nemlig. 
|
|
|
Thue pas nu på med at skrive i andres tråde. Det ender jo bare med at de også bliver lukket 
|
|
|
Ja. Det er dælme heldigt vi ikke sælger Densen
Det kunne være jeg skulle smide nogle billeder her i tråden
hej thue du skal være velkommen  
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
så nu er det officelt at henrik og jeg bytter.... så det er godt nok 
er der nogen der kender T.A.C. forstærkere især den der hedder 834... en 120w rørforstærker.....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak dan....okay kender slet ikke det mærke men så lige der var en til salg herinde for under 15 k... også på 120w.... det burde jo være rigeligt.... er nemlig så små ved at lede efter ny amp.... for tror nok de focal kan li der er nogle kræfter spændt efter den...
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
mange tak dan....okay kender slet ikke det mærke men så lige der var en til salg herinde for under 15 k... også på 120w.... det burde jo være rigeligt.... er nemlig så små ved at lede efter ny amp.... for tror nok de focal kan li der er nogle kræfter spændt efter den...
mvh |
|
|
hvorfor så ikke prøve en pathos logos eller inpol 2, de ses jo af og til på KSB, jeg har også ladet mig fortælle at den der heder T.T. på 2 x 35w klasse A skulle være fantastisk god. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
mvh |
|
|
De er sværere at drive i praksis end mine 1007'ere, og de kan godt lide lidt strøm, selvom de på papiret er ret omgængelige. Så jeg tror sagtens du kan smide nogle Watt fra en strømstærk amp i røven af de Utopias  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |