Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 04:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

har også pathos i tankerne helt sikkert.... og de er jo efterhånden nede i en pris der er til at betale... men kigger self også på andre kandidater så derfor var jeg lige lidt nys på den T.A.C

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
john pedersen skrev:

mange tak dan....okay kender slet ikke det mærke men så lige der var en til salg herinde for under 15 k... også på 120w.... det burde jo være rigeligt.... er nemlig så små ved at lede efter ny amp.... for tror nok de focal kan li der er nogle kræfter spændt efter den...

mvh

De er sværere at drive i praksis end mine 1007'ere, og de kan godt lide lidt strøm, selvom de på papiret er ret omgængelige. Så jeg tror sagtens du kan smide nogle Watt fra en strømstærk amp i røven af de Utopias

hej floe

det er også den konklution jeg er kommet frem til... ikke fordi min lille rør amp ikke klar det godt men som du nævner så tror jeg det kan blive meget bedre med lidt flere krafter bag.... men helst rør

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Ellers så er der jo også de BAT forstærkere som jeg selv har nævnt ved flere lejligheder, hvis de stadig har den VK-300SE, så må du kunne låne den med hjem, den har i hver fald juice nok til de utopia.

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=12208

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

det er sandt dan... havde ikke lige tænkt på det...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2010 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

det var da en frygtelig ballade over thue skulle være " brancemedlem " synes det er at skyde lidt over målet... mener der er lige så meget " brancemedlem " hos thue som der er honning på en skruptusse....

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Ja, men tror nu ikke det ændre sig, kan entlig ikke se problemet i at at brancemedlemer viser deres udstyr frem, enhver kan da regne ud om vedkommende bruger sin tråd som reklamesøjle og i så fald tage hvad der bliver skrevet i en sådan tråd med et gram salt.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

hej dan

lige mine ord... kan heller ikke se problemet.... vi kan jo godt tænke og bedømme selv vil jeg mene.... hmm efter ca 1.5 år finder de ligepludselig ud af det..... må indrømme så er jeg sgu godt lige stoppet for rødt lys... fatter det sgu ikke

euromann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 April 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv lige anskaffet mig et sæt Micro Utopia , sammen med min Unison Research Unico 200 spiller det så englene synger , Unison Kan bestemt anbefales , den Unico 200 har uanede kræfter uden at det på nogen måde er gået ud over lydkvaliteten

Til top Vis euromann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af euromann

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

hej euromann

har se selv tænkt på unison af en eller anden slags... ikke fordi den jeg har spiller dårligt... bestemt ikke... men tror nok de focal vil ha godt af lidt flere muskler spændt efter.....

køre du med sub til ?????

mvh john

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

hejsa

havde besøg af en kammerat og en af hans venner igår... hvor de havde en rouge cronus med og et mærke jeg aldrig har hørt om før... nemlig mærket emotiva..... det emotiva var meget imponerende at se på men lyden passede ikke lige ind i mit grej... jeg synes der var for meget tju bang over det men det var i ikke rigtig enig om ... og så synes jeg ikke det lige gik i spænd med de BE diskanter mine focal har... men krafter var der nok af må jeg sige...

derimod cronus'en den spillede lige som jeg vil ha det... synes egentlig den spillede meget lig min egen forstærker men der var bare meget mere af det hele... " grundlyden var ens... men hold da op den kan spiller bas... en mega fed forstærker som helt sikker kan friste mig... har også allerede set der en til salg for 6k .... eneste lille men er den ikke rigtig lød kraftigere end min egen.... men det vil jeg nu godt kunne leve med... men min musik stil og lydtryk... er blevet enig med mig selv om at jeg godt kan leve uden de mange " hestekræfter " ...en meget lækker forstærker synes jeg....

mvh john

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hejsa

havde besøg af en kammerat og en af hans venner igår... hvor de havde en rouge cronus med og et mærke jeg aldrig har hørt om før... nemlig mærket emotiva..... det emotiva var meget imponerende at se på men lyden passede ikke lige ind i mit grej... jeg synes der var for meget tju bang over det men det var i ikke rigtig enig om ... og så synes jeg ikke det lige gik i spænd med de BE diskanter mine focal har... men krafter var der nok af må jeg sige...

derimod cronus'en den spillede lige som jeg vil ha det... synes egentlig den spillede meget lig min egen forstærker men der var bare meget mere af det hele... " grundlyden var ens... men hold da op den kan spiller bas... en mega fed forstærker som helt sikker kan friste mig... har også allerede set der en til salg for 6k .... eneste lille men er den ikke rigtig lød kraftigere end min egen.... men det vil jeg nu godt kunne leve med... men min musik stil og lydtryk... er blevet enig med mig selv om at jeg godt kan leve uden de mange " hestekræfter " ...en meget lækker forstærker synes jeg....

mvh john

Rouge laver jo også større konstruktioner

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo også prøve at låne sådan en T.A.C. V-60, den har du vent før, den forhandles her

http://957716.shop09.dandomain.dk/shop/tac-v-60-roerforstaer ker-3526p.html

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 April 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Har du kræfter nok i dine 18 watt?

Til top Vis seba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seba

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Du kunne jo også prøve at låne sådan en T.A.C. V-60, den har du vent før, den forhandles her

hej dan

jeg har godt nok set sådan en T.A.C. men kender den ikke men den ser seriøs ud.... 32 kg er aligevel en del....

rigtig nok de har større modeller men så er det jo for og effekt ikk.... det er jeg blevet enig med konen om at det skulle vi helst undgå hvis det er muligt ... men hvis det er det eneste der duer så må de blive 2 delt... men ellers...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

seba skrev:

Har du kræfter nok i dine 18 watt?

det er jo derfor jeg gerne vil skifte så nej det er det ikke... køre triode fordi jeg synes det lyder bedre end pentode...

mvh

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

hej dan

synes bare 33 k er rigtig mange penge... synes helt sikkert der er andre til den pris eller under jeg heller vil købe....

har endnu ikke set en brugt til menneske penge.......

mvh

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 April 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Kan du klare dig med 18w skal jeg gerne slå forbi med en ægte singleended triode på 18w...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

hej seba

jeg symes der mangler lidt saft og kraft med kun 18 w... ikke fordi det ikke lyder godt slet ikk...

er der stor forskel på singelended triode og den måde jeg køre triode på.?????...

tror aldrig jeg har hørt een...

mvh

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 April 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Der er ialtfald stor forskel på pushpull og singleended,ligesom der er stor forskel på sounden fra ægte trioder,og pseudotriodekoblede pentoder.

Saft og kraft fra 18w? tja på nogen højtalere lyder singleendede fesent,på andre det modsatte..men det er sjældent ligefrem dynamik SET mangler!

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
dan a. skrev:

hej dan

jeg har godt nok set sådan en T.A.C. men kender den ikke men den ser seriøs ud.... 32 kg er aligevel en del....

rigtig nok de har større modeller men så er det jo for og effekt ikk.... det er jeg blevet enig med konen om at det skulle vi helst undgå hvis det er muligt ... men hvis det er det eneste der duer så må de blive 2 delt... men ellers...

Det er bestemt ikke kun et spørgsmål om watt, dimensioneringen af strømforsyningerne i en rør slæde har bestemt en del at sige, samt rørenes evne til at transpotere strøm nok. De watt opgivelser har altså ikke den store betydning så længe man har en højtaler med bare midemådig impedans og følsomhed.

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes