| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
|
Der er ialtfald stor forskel på pushpull og singleended,ligesom der er stor forskel på sounden fra ægte trioder,og pseudotriodekoblede pentoder.
Saft og kraft fra 18w? tja på nogen højtalere lyder singleendede fesent,på andre det modsatte..men det er sjældent ligefrem dynamik SET mangler!
|
|
|
okay seba... jeg er ikke så erfaren inden for rør.... men en ting er næsten 100% sikker... det bliver rør igen..... hvilke mærker køre med ægte singelended... det med det lyder fesent som du skriver kan det jo gøre med et hvert anlæg som ikke lige passer sammen ikke sandt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
|
hej dan
jeg har godt nok set sådan en T.A.C. men kender den ikke men den ser seriøs ud.... 32 kg er aligevel en del....
rigtig nok de har større modeller men så er det jo for og effekt ikk.... det er jeg blevet enig med konen om at det skulle vi helst undgå hvis det er muligt ... men hvis det er det eneste der duer så må de blive 2 delt... men ellers...
|
|
|
Det er bestemt ikke kun et spørgsmål om watt, dimensioneringen af strømforsyningerne i en rør slæde har bestemt en del at sige, samt rørenes evne til at transpotere strøm nok. De watt opgivelser har altså ikke den store betydning så længe man har en højtaler med bare midemådig impedans og følsomhed. |
|
|
det er fuldstændig rigtig dan og rør watt lyder ca dobbelt af transistor watt... men er nu sikker på at mine nye ht... vil nyde godt af lidt flere watt.. har hørt det i andre set-ups herhjemme...
men korrekt strømforsyningen er det vigtigste... som jeg skrev i forrige indlæg ved jeg ikke så meget om rør.. så der skel jeg ikke gør mig klog på noget... men har da læst at trafoerne er rigtig meget vigtig.. men ellers er jeg nok det man kalder novice....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
|
hej dan
jeg har godt nok set sådan en T.A.C. men kender den ikke men den ser seriøs ud.... 32 kg er aligevel en del....
rigtig nok de har større modeller men så er det jo for og effekt ikk.... det er jeg blevet enig med konen om at det skulle vi helst undgå hvis det er muligt ... men hvis det er det eneste der duer så må de blive 2 delt... men ellers...
|
|
|
Det er bestemt ikke kun et spørgsmål om watt, dimensioneringen af strømforsyningerne i en rør slæde har bestemt en del at sige, samt rørenes evne til at transpotere strøm nok. De watt opgivelser har altså ikke den store betydning så længe man har en højtaler med bare midemådig impedans og følsomhed. |
|
|
det er fuldstændig rigtig dan og rør watt lyder ca dobbelt af transistor watt... men er nu sikker på at mine nye ht... vil nyde godt af lidt flere watt.. har hørt det i andre set-ups herhjemme...
men korrekt strømforsyningen er det vigtigste... som jeg skrev i forrige indlæg ved jeg ikke så meget om rør.. så der skel jeg ikke gør mig klog på noget... men har da læst at trafoerne er rigtig meget vigtig.. men ellers er jeg nok det man kalder novice.... |
|
|
Tanken er bare at jeg syntes det er synd at afskrive et produkt ud fra et data blad der siger at forstærkeren har x antal watt, lån med hjem og lyt, det må være vejen frem, dog kan det blive et problem at låne hvis det 2nd-hand du satser på, så er du vel nærmer ude i et gæt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis min kammerat har ret ang cd afspiller... tror jeg at jeg vil kigge nærmere på linn... tror efter hva jeg har læst det lige er noget for mig... ingen skarpe kanter i lyden.. og utrolig behagligt lydbilled.. der er ihvertfald hva jeg har læst.... så skal jeg bare ha fundet ud af hvilke model.....
det ender sgu da med at det højtaler skift koster helt nyt anlæg..... ... hmm hvordan får jeg lige forklaret konen det så hun ser det fornuftige i det.... .. svært tror jeg...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
 , tror vist du må låne lidt for at få afprøvet lidt, så du måske blive lidt kloger på hvad der skal til i dit system. Hvis du vil købe 2nd-hand så tror jeg du skal ha en lidt bedere ide om hvad det er du skal lede efter. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja er godt klar over der skal prøves lidt før jeg bestemmer mig.... må indrømme er lidt forvirret lige nu....
nej second hand skal det ikke være så længe jeg ikke rigtig ved hva vej jeg skal gå...
har lige snakket med konen.... aha hun var forstående sålænge det ikke blev et fejl/panik køb og sålænge jeg ikke brugte mere end jeg har på min " hifi konto "... så er det jo dejligt at være gift... det er nok fordi hun er bedre gift end jeg er ... skal jeg nok ikke lige sige 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
så må vi håbe at hun ikke læser med  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe det gør hun ikke hun har travlt på kattegalleriet eller min mave... for dem der har baby'er eller gerne vil hmm....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, det lyder til det kan blive en dyr hobby hun har fundet sig der, sådan omkring 1 mil over 18 år   __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep dan har jo 3 af dem i forvejen.... og tror ikke en mil... kan gøre det synes ihvertfald mine er meget dyrere
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej John, hvis ikke at du har bestemt dig for hvilken vej du vil gå, vil jeg gerne give mit besyv med, det gør jeg aå after all  Jeg har haft et sæt 907 BE jubilæum modellen. Det jeg fik sat dem sammen med var knust glas..., nemlig et sæt S.A.t. fix/ amplifix, discount versionen fra Bladelius. Ville vælge noget helt andet. Hørt dem hos ham jeg solgt til. Der spillede de sammen med en Meridian 557er og det lød simpelthen intet mindre end som englesang. Ergo hvis du har byttet speakers og vil have transistorlyd, kunne en overvejelse være at gå den britiske vej!
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej mn1974
ja kunne godt forstille mig det er den engelske vej jeg skal gå... eller en bedre rør forstærker.... har en kammerat der forslog jeg skulle skifte min cd ud først og han foreslog en linn cd... det er jo meget den vej du forslår....
har tænkt en del på det i de mørke nattetimer... tror jeg vil lytte efter min kammerat en skifte cd først... også gå den engelske vej som du også foreslår.....
SÅ VIDT SÅ GODT...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej mn1974
ja kunne godt forstille mig det er den engelske vej jeg skal gå... eller en bedre rør forstærker.... har en kammerat der forslog jeg skulle skifte min cd ud først og han foreslog en linn cd... det er jo meget den vej du forslår....
har tænkt en del på det i de mørke nattetimer... tror jeg vil lytte efter min kammerat en skifte cd først... også gå den engelske vej som du også foreslår.....
SÅ VIDT SÅ GODT...
|
|
|
Så skulle du ha købt den linn ikemi til 4,5 K jeg linkede til, de efterfølgende maskiner der har været til salg har ligget i 6,5-7K, det er en super musikalsk maskine, savner stadig min gamle af og til, den skulle jeg ikke ha solgt
Edit: brug linn silver signalkabel til denne maskine, så rykker den __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
du er tidlig oppe dan ... jo jo har spekuleret på det du linkede... vil lige se om jeg kan finde et sted hvor de har linn i nærheden....
ja du har nævnt du har fortrudt du gik af med den.....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
heysan
er der nogen der ved hvordan NAIM's cd afspiller lyder... er det typisk engelst lyd ????!!!!
mvh
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
heysan
er der nogen der ved hvordan NAIM's cd afspiller lyder... er det typisk engelst lyd ????!!!!
mvh |
|
|
JA ! Varme og masser at rytmik. Rigtig "Naim-lyd" Lyt til en - kan være det fanger dig... Lidt for "Blød hat" til min smag men kender flere som er vilde med det. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej thue
ja kunne godt forestille mig det lige er mig... jeg er jo mest til blød hat og rørlyd.... men ved ikke lige helt hvor jeg kan høre det men det kan jo findes ud af 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige aftalt med en gut at jeg skal hen og høre en vadia cd afspiller..... hva skal jeg forvendte mig rent lydmæssigt..... spiller den varm... er den lys i lyden... ect ect... tænker her på den kan jo lyde super godt der men passer måske ikke til mit set-up... ved nogen det...
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
du er tidlig oppe dan ... jo jo har spekuleret på det du linkede... vil lige se om jeg kan finde et sted hvor de har linn i nærheden....
ja du har nævnt du har fortrudt du gik af med den..... |
|
|
ahhh, lidt kaffe og morgenmad samt lidt H4A inden jeg skal på kursus, det er vel ikke den værste måde at starte dagen på.  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |