Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 April 2010 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kender dem, har haft nummeret tynder en dem jeg linker til, det er et fint kabel, eneste anke punkt er at toppen ruller for meget af, hvilket nok er en fordel på dine højtalere.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 April 2010 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

hej dan

okay ja lige en anelse må de godt skære toppen af med.... men må sige er ved at få rigtig styr på den BE diskant.... lidt prøven frem og tilbage med opstillingen har givet en hel del... bare en lille smule rykken frem og tilbage betyder meget... især på disse højtaler... det synes jeg er fedt.. de afslør den mindste rokering... også når man skifter kabler er meget meget mere tydelig på de højtaler og det synes jeg er rigtig fedt når man nu lager med forskelligt grej og ting....

er ved at lave en aftale med henrik vi kører over til jensen på næste fredag eller lørdag.. så det glæder jeg mig lidt til....

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 April 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

okay ja lige en anelse må de godt skære toppen af med.... men må sige er ved at få rigtig styr på den BE diskant.... lidt prøven frem og tilbage med opstillingen har givet en hel del... bare en lille smule rykken frem og tilbage betyder meget... især på disse højtaler... det synes jeg er fedt.. de afslør den mindste rokering... også når man skifter kabler er meget meget mere tydelig på de højtaler og det synes jeg er rigtig fedt når man nu lager med forskelligt grej og ting....

er ved at lave en aftale med henrik vi kører over til jensen på næste fredag eller lørdag.. så det glæder jeg mig lidt til....

mvh john

Har han åben fredag ? tjek lige hjemmesiden,

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

hej dan

har ikke tjekket hans hjemmeside... hvis han ikke har åben fredag kører vi bare fredag... det skal bare være ikke være denne weekend men næste igen for ellers skal jeg ha børn med... OG DET GIDER JEG DÆLME IKKE.. SÅ TROR JEG ALDRIG JEG BLIVER LUKKET IND DER IGEN ...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2010 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

så fik jeg endelig hængt mine trolltek plader op bag ved anlægget og højtalerne... må sige efter første lyt har det givet meget mere ro i lydbilled... ikke flere detajle eller dybere bas og i den duer... men mere behagelig lyd som især kan høres i diskanten.... ET GODT OG BILLIG GORBEDREING... stereo perspektivet er og også blevet en kende bedre....kort fortalt et mere behageligt lydbilled DEJLIGT DEJLIGT

MVH JOHN

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 April 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej allesammen

så fik jeg endelig hængt mine trolltek plader op bag ved anlægget og højtalerne... må sige efter første lyt har det givet meget mere ro i lydbilled... ikke flere detajle eller dybere bas og i den duer... men mere behagelig lyd som især kan høres i diskanten.... ET GODT OG BILLIG GORBEDREING... stereo perspektivet er og også blevet en kende bedre....kort fortalt et mere behageligt lydbilled DEJLIGT DEJLIGT

MVH JOHN

Så er det lige med at få smidt et billede op til de hungrende hifinørder;-)

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

hej mn1974

jo jo det skal jeg nok få gjordt.... ville også gerne ha haft nogle bag lytte positionen men det er det er desværre ikke mulig i det her dårlige lytterum.....

har du fået kigget efter en anden forforstærker menes du snakkede om det... eller er det ved at være slut med de mange udskiftninger...

har selv en del på tapetet når jeg kommer til odense i næste weekend,, så glæder mog en del...

mvh john

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 April 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej mn1974

jo jo det skal jeg nok få gjordt.... ville også gerne ha haft nogle bag lytte positionen men det er det er desværre ikke mulig i det her dårlige lytterum.....

har du fået kigget efter en anden forforstærker menes du snakkede om det... eller er det ved at være slut med de mange udskiftninger...

har selv en del på tapetet når jeg kommer til odense i næste weekend,, så glæder mog en del...

mvh john

Hej John,

nå, du skal ned til Jensen, det bliver dyrt hehe. Anyway, en god mand, god fornøjelse, hvad sigter du iøvrigt efter?

jeg vil stadig meget gerne have en god gedigen billig forforstærker evt. med riaa i. I hvert fald skal der være en god remote, da det et stykke af vejen er det jeg skal bruge den til!?! Altså volumekontrol.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

ja har hørt han er en flink mand... vil lige kigge efter en cd maskine... i første omgang bare sonderer terrænet og få lidt ideer... men vil købe et netkabel et ps audio efter dan anbefaling... leder også efter et andet højtaler kabel da mit BONA sp 560 som ellers lyder rigtig godt synes jeg ikke spiller så godt på mine nye focal micro utobia BE... desværre.. så vil ha fundet et kabel der kan styre den BE diskant.... måske et xindak i den lidt dyrer ende... eller hva jensen måske kan tilbyde.... har lige smidt mit BONA på kbs...

må jeg anbefale en daner namit forforstærker... spiller vildt godt og er efterhånden til at få til små penge....

mvh john

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 April 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine nye højttalere :-)

Hvad er det egenligt du søger i et anlæg?

Jeg så du skrev:

jeg og kone var lige ude og kigge i lørdags... og så sagde han sælgeren hvis jeg skulle ha noget som lyder rigtig GODT så skulle jeg prøve primar.... så det gjorde jeg... men det spiller IKKE godt her.... synes det lød af h...... til her... meget lyst.... løs bas... simpelhen alt det jeg ikke kan lide... men så er jeg da blevet det klogere.....

Det hænger da ikke rigtigt sammen med dine nye højttalere, som helt kart er udviklet mhp discanten?

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Jeg så du skrev:

jeg og kone var lige ude og kigge i lørdags... og så sagde han sælgeren hvis jeg skulle ha noget som lyder rigtig GODT så skulle jeg prøve primar.... så det gjorde jeg... men det spiller IKKE godt her.... synes det lød af h...... til her... meget lyst.... løs bas... simpelhen alt det jeg ikke kan lide... men så er jeg da blevet det klogere.....

Det hænger da ikke rigtigt sammen med dine nye højttalere, som helt kart er udviklet mhp discanten?

Hvad mener du med at de er udviklede "med henblik på diskanten"?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 April 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
sigma6 skrev:

Jeg så du skrev:

Det mener jeg ved at ha' læst deres reklame fremstød! Ellers kunne man vel bare købe den gamle model?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
floe skrev:
sigma6 skrev:

Jeg så du skrev:

Det mener jeg ved at ha' læst deres reklame fremstød! Ellers kunne man vel bare købe den gamle model?

Jeg forstår stadig ikke helt hvad du mener

At de udelukkende kan spille diskant eller hvad?

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 April 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
sigma6 skrev:
floe skrev:
sigma6 skrev:

Jeg så du skrev:

Der er sikkert en hel del du ikke forstår!

Med udgangspunkt i Focal’s skabelse af den sindsoprivende Utopia III serie, hvori der blev udviklet en markant forbedret Beryllium diskantenhed IAL med en lidt større dome end den, der oprindeligt blev anvendt i de oprindelige Utopia (27 mm i stedet for 25 mm), har Focal valgt at forbedre og berige Electra BE II serien med netop denne helt suveræne enhed.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
floe skrev:
sigma6 skrev:
floe skrev:
sigma6 skrev:

Jeg så du skrev:

Med udgangspunkt i Focal’s skabelse af den sindsoprivende Utopia III serie, hvori der blev udviklet en markant forbedret Beryllium diskantenhed IAL med en lidt større dome end den, der oprindeligt blev anvendt i de oprindelige Utopia (27 mm i stedet for 25 mm), har Focal valgt at forbedre og berige Electra BE II serien med netop denne helt suveræne enhed.

Jeg siger tak for komplimentet

Der er åbenbart også en del du ikke forstår, for Johns Utopias er ikke III (Diabloen), men Micro - forgængeren hertil  Når det så er sagt, hvad har Focals videreudvikling af diskantenheden så overhovedet med dit spørgsmål at gøre? Bliver en højttaler lys af at man forbedrer diskanten?

Til sidst... Jeg mener ikke at Utopia er en blød og rund højttaler. Jeg forstår såmen bare ikke dit spørgsmål.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 April 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
sigma6 skrev:
floe skrev:
sigma6 skrev:
floe skrev:
sigma6 skrev:

Jeg så du skrev:

Jeg siger tak for komplimentet

Der er åbenbart også en del du ikke forstår, for Johns Utopias er ikke III (Diabloen), men Micro - forgængeren hertil  Når det så er sagt, hvad har Focals videreudvikling af diskantenheden så overhovedet med dit spørgsmål at gøre? Bliver en højttaler lys af at man forbedrer diskanten?

Til sidst... Jeg mener ikke at Utopia er en blød og rund højttaler. Jeg forstår såmen bare ikke dit spørgsmål.

Det var også bare et udklip!

At du ikke forstår budskabet, må jo stå for din egen regning.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

hej sigma

øhh ja og... forstår ikke lige hvor du vil hen med det.... alt det teknik snak rager mig en høstblomst... jeg bruger ørene.... måske jeg læser dit indlæg forkert men kan ikke se hva jeg kan bruge det til.... det eneste der interesser mig er lyd..... og jo jeg ved godt hvor jeg vil hen lydmæssigt.. mener også jeg har gjort det klart op til flere gange....MEN jeg har ikke prøvet alt derfor bruger jeg forumet for at få nogle ideer..... og tips... i mine øjn den bedste måde når nu hverken har tid eller lyst til at bruge alle timerne på hifi.....

prøv at udtryk dig sig selv dumme jeg kan følge med,,,

mvh john pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

mener heller ikke at de focal er blød og rund... har netop skrevet jeg kæmper lidt med diskanten... men det har du måske overset... fair nok... synes derimod mellemtonen og den bas de den kan præstere er rimelig rund og blød... det er måske det du har læst og hentyder til... men når alt kommer til alt betyder det så vidt jeg har lært an på hva man spænder efter... det betyder ihvertfald en del.... men det ved jeg ikke om vi kan blive enig om....

men når alt kommer til alt ved jeg godt hvilken lyd jeg vil ha men skal bare ha åbnet pandoras boks og finde det rigtig grej og kabel.... sværer er den ikke

mvh john

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 April 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej sigma

øhh ja og... forstår ikke lige hvor du vil hen med det.... alt det teknik snak rager mig en høstblomst... jeg bruger ørene.... måske jeg læser dit indlæg forkert men kan ikke se hva jeg kan bruge det til.... det eneste der interesser mig er lyd..... og jo jeg ved godt hvor jeg vil hen lydmæssigt.. mener også jeg har gjort det klart op til flere gange....MEN jeg har ikke prøvet alt derfor bruger jeg forumet for at få nogle ideer..... og tips... i mine øjn den bedste måde når nu hverken har tid eller lyst til at bruge alle timerne på hifi.....

prøv at udtryk dig sig selv dumme jeg kan følge med,,,

mvh john pedersen

Hej John.

Som du selv skriver, kan du lide blød og rund lyd. Da det ikke på nogen måder kendetegner de jm-lab jeg har hørt, inkl det sæt 908 profile som jeg selv har haft, og at du nu vil til at tweake dig ud af hvordan dine højttalere lyder, undre det mig bare at du netop har valgt lige nøjagtig den højttaler?

Der findes da en masse alternetier i det prisleje, med blød og rund lyd.

Mvh

Frank.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

der er noget der hedder nys ikk også kunne jeg lave en byttehandel med en god kammerat.... men stadig man kan tweake den til at blive rimelig rund og blød.... synes jeg er kommet en del af vejen... men det er jo umulig at diskutere for vil lytter ikke ens... du er ikke dygtigere til at lytte og visa vesa... alt det er en smagsag.... der er også dem der mener det er hul i hoved at ofre x antal tusind kroner i kabler og omvendt... hvem har ret... det er der vist ikke nogen der kan sige vel.... jo der er altid nogle klogeåger men seriøst......

der er mange ting der spille ind når vi snakker ens EGEN ref.lyd så den vil altid ligge og flyde et sted ikk

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes