| Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
der er noget der hedder nys ikk også kunne jeg lave en byttehandel med en god kammerat.... men stadig man kan tweake den til at blive rimelig rund og blød.... synes jeg er kommet en del af vejen... men det er jo umulig at diskutere for vil lytter ikke ens... du er ikke dygtigere til at lytte og visa vesa... alt det er en smagsag.... der er også dem der mener det er hul i hoved at ofre x antal tusind kroner i kabler og omvendt... hvem har ret... det er der vist ikke nogen der kan sige vel.... jo der er altid nogle klogeåger men seriøst......
der er mange ting der spille ind når vi snakker ens EGEN ref.lyd så den vil altid ligge og flyde et sted ikk
|
|
|
Jeh har hørt de store be modeller med noget gryphon anlæg. Jeg synes det læd nærmest guddommeligt. Og en af tingene der gjorde det, var helt sikkert discanten.
Hvis jeg havde sådan nogle højttalere som du har, ville jeg bare bygge vidre på, hvad jeg anser for at være dens force.
Men held oh lykke med det :-)
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
dens force som du kalder den skal også holdes lidt i skak... ellers bliver den for meget i mine øre men vi høre da heldigvis forskelligt.....
jamen hvis du er så glad for sådan en højtaler er det jo bare at anskaffe sig sådan en... det sker af og til der er en eller en ligende til salg.... de koster jo ikke det vilde mere... så det er bare at komme igang ikk.... det kunne åbenbart blive din drømmehøjtaler til menneske penge efterhånden 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
dens force som du kalder den skal også holdes lidt i skak... ellers bliver den for meget i mine øre men vi høre da heldigvis forskelligt.....
jamen hvis du er så glad for sådan en højtaler er det jo bare at anskaffe sig sådan en... det sker af og til der er en eller en ligende til salg.... de koster jo ikke det vilde mere... så det er bare at komme igang ikk.... det kunne åbenbart blive din drømmehøjtaler til menneske penge efterhånden 
|
|
|
Jeg tror jeg beholder mine focusaudio master 2.5 et stykke tid endnu :-)
Det er en meget homogen højttaler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen så er alt jo fryd og glæde dage.... men forstår stadig ikke du ikke kunne forstå mine hensigter med det jeg har skrevet ang. focal tiltider lidt afstikkende diskant... nå men f**k nu også det.... der er jo ingen der siger vi skal være lige enig eller lige kloge... det er musikken der tæller og her er det i mine øre den tæller mest og ikke hva andre mener.... men hygge med dig du
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| jamen så er alt jo fryd og glæde dage.... men forstår stadig ikke du ikke kunne forstå mine hensigter med det jeg har skrevet ang. focal tiltider lidt afstikkende diskant... nå men f**k nu også det.... der er jo ingen der siger vi skal være lige enig eller lige kloge... det er musikken der tæller og her er det i mine øre den tæller mest og ikke hva andre mener.... men hygge med dig du |
|
|
Jeg forstår bare ikke du køber nogle højttalere, hvis du ikke synes de spiller som de skal.....ganske enkelt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen sigma hvis du prøve at læse hva jeg skriver så synes jeg de spiller kanon godt... det jeg skriver er at man skal passe på med den diskant.... kan virkelig ikke forstå den er så svær.... og jeg vil gerne lige ha det sidste ud af diskanten... altså sådan som jeg personlig kan lide det... og mener også der er kæmpe porteniale i de diskanter....
men læser du alle andre skriver de også man skal være varsom hva man splnder efter højtaleren... og sådan er det med alle andre højtaler.....
nu har jeg prøvetat forklar det for 4 gang over for dig.... kan p***e godt li min højtaler... MEN leder efter et ht. kabel der lige gør det sidste ved diskanten....
ganske enkelt synes ikke den er så svær... der er jo næsten altid noget der skal rettes ind når man får nyt grej....
go dag til dig
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det sådan med Jmlab og Deres BE diskanter at den grundlæggende klang hælder til den lyse side. Berylium diskanten er uhyre detaljeret og kan stikke hvis ikke man passer meget på hvad man kobler på dem. Det hele handler om kompromis mellem kabler, amp og signalkilde. kabler kan hjælpe et stykke af vejen, men kan ikke gøre udslaget alene. Vil vove at påstå at der skal arbejdes for at få Focal BE til at spille ordentligt. Det er en afslørende højttaler. Men falder det hele i rette hak kvitterer de med super vellyd.
Er spændt på hvad Tannoy kablet gør ved dem  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
var også hva jeg forsøgte at forklare i nogle forrige indlæg.... det hele skal gå op i en højere enhed men det skal det lige meget hvordan du parer et anlæg.... focal er måske en smule mere " kræsen ".... nej kabler er kun til at fintune med... men kan være heldig at de kan vende op og ned på en del.. har dog sjælden oplevet det....
du har fuldstændig ret i der skal arbejdes en del med højtaleren for at komme videre.... har selv arbejdet en del med vinklingennaf højtaleren og der har jeg vundet en del......
kan godt li der ikke er noget imponator effekt over de her højtaler... det synes jeg der er i for mange højtaler i dag også dyrer højtaler.... også kan jeg godt lide at lyden ligesom kommer fra en enkel enhed hvis du forstår... nogle vil nok kalde den lyd jeg stræber efter som kedelig ihvertfald hvis det der hård musik 
glæder mig også til at lægge øre til det.... men efter hva jeg kan forstå er det lige de ting jeg kan lide... så er det jo spændende.......
du spiller også på det har du en midlertdig konklution
mvh john
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
john pedersen skrev:
|
|
|
|
Jeg tror jeg beholder mine focusaudio master 2.5 et stykke tid endnu :-)
Det er en meget homogen højttaler. |
|
|
Sikkert et klogt valg! Noget kunne tyde på at Focal-lyden er helt unaturligt centreret omkring diskantgengivelsen. Der findes ikke noget værre end en diskantdome der hele tiden 'spiller' uanset om der er brug for det eller ej! ;-) Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
j... og mener også der er kæmpe porteniale i de diskanter.... |
|
|
Så kunne det jo være at Focal skulle have ventet med deres BE-diskant indtil de havde udnyttet det potentiale der angiveligt skulle være til stede. Det burde da ikke være slutbrugerens opgave... Det kan da ikke være rigtigt, at man skal skifte det meste af éns anlæg ud for at tæmme en uregérlig diskant i en 'moderne' højttaler?? Niels L. PS. Det er tankevækkende at hver gang der 'diskuteres' højttalere fra Focal, så falder talen straks på diskangengivelsen. I min verden kunne det tyde på at firmaet lancerer den ene fejlkonstruktion efter den anden...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøver at spørge igen... er det ikke altid sådan at man ekspementer til når man får nyt grej inde for døren.....
jeg byttede feks dem her med en god kammerat da jeg mener der ER et stort porteniale i dem... derfor leder jeg lidt efter noget nyt.... der er jo ikke sådan at det lyder total håbløst.. som nogen hentyder til slet ikke..
men det har givet mig blod på tanden til at gør tingene bedre......
længere og sværer er den sådan set ikke   
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er de 6m tannoy kabel afsendt fra tyskland i dag  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
prøver at spørge igen... er det ikke altid sådan at man ekspementer til når man får nyt grej inde for døren.....
jeg byttede feks dem her med en god kammerat da jeg mener der ER et stort porteniale i dem... derfor leder jeg lidt efter noget nyt.... der er jo ikke sådan at det lyder total håbløst.. som nogen hentyder til slet ikke..
|
|
|
Jeg læste det sådan at det var nødvendigt at finde det rigtge kabel, før de spillede godt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Så er de 6m tannoy kabel afsendt fra tyskland i dag  |
|
|
super dan så varer det jo ikk længe mere 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
john pedersen skrev:
|
|
|
|
Jeg læste det sådan at det var nødvendigt at finde det rigtge kabel, før de spillede godt.
|
|
|
nej selvfølgelig ikk... så havde jeg ikke beholdt dem.... du ved jo også ligeså godt som jeg man kan fin pudse lyden med det rigtige eller et vellydende kabel
nej højtalerne spiller super kanon og afslører virkelig om pladen er vel lavet... det kan jeg godt li... bassen er naturligvis ikke dyb men det kan jeg NEMT leve med da jeg ikke er bas fanatiker.. og nej en sub duer ikke... mener ikke kan intergrere subben ordenlig... så det er no go her
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
sigma6 skrev:
john pedersen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
nej selvfølgelig ikk... så havde jeg ikke beholdt dem.... du ved jo også ligeså godt som jeg man kan fin pudse lyden med det rigtige eller et vellydende kabel
nej højtalerne spiller super kanon og afslører virkelig om pladen er vel lavet... det kan jeg godt li... bassen er naturligvis ikke dyb men det kan jeg NEMT leve med da jeg ikke er bas fanatiker.. og nej en sub duer ikke... mener ikke kan intergrere subben ordenlig... så det er no go her
mvh
|
|
|
Ok....jeg har ellers tit hørt sub integreret. Jeg har selv haft held med det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det har jeg ikke været heldig/dygtig nok til..... til film kan man ikke undvære en sub hvis filmen kører ud igennem anlægget (hvilket jeg dog ikke gør.... konen du ved ).... men i til hifi som sagt er det no go her... nok mangel på talent mhs til indstilling
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
ja det har jeg ikke været heldig/dygtig nok til..... til film kan man ikke undvære en sub hvis filmen kører ud igennem anlægget (hvilket jeg dog ikke gør.... konen du ved ).... men i til hifi som sagt er det no go her... nok mangel på talent mhs til indstilling  |
|
|
Bare få fat i en velodyne DD serie. Så er der ingen problemer :-)
En spl-R kan også klare jobbet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|