Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

HEJ MUSIC4LIFE

JA DET VIL JEG HELT SIKKERT SIGE DET GØR, BASSEN ER BEDRE, DER ER KOMMET MÆRKANT MERE BAS. KAN MÆRKE DET I GULVET, SELV OM DET ER EN STANDER HT... MELLEMTONEN ER OGSÅ MEGET BEDRE... MEN DER DEN STØRESTE FORSKEL ER I FORHOLD TIL ALT ANDET JEG HAR ER I DISKANTEN... JEG SYNES VIRKELIG DER ER MERE STYR PÅ DEN BE DISKANT I MINE FOCAL... SÅ JO.... KAN KUN VÆRE HELT TILFREDS...

HVA MED DIG.....

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Jamen det lyder vældig intressant. De kabler ryger lige på min huskeliste til næste gang, der skal prøves kabler.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
Jamen det lyder vældig intressant. De kabler ryger lige på min huskeliste til næste gang, der skal prøves kabler.

det kan jeg godt forstå men ved ikke hvorlænge de køre tilbudet eller hvorlænge der er lager.... men super kabel til små penge

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Tror det er dig: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=154745

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

hej thue

er det den audio analouge du tænker på..... kunne være spændende men helt over i nordsjælland.... øhh skal jo ha visum for vi kommer jo fra den fri verden sååå det er ikke nemt ..ej synes der er lidt langt derover... men kunne godt tænke mig at høre mærket her i palladset...

mvh

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej thue

er det den audio analouge du tænker på..... kunne være spændende men helt over i nordsjælland.... øhh skal jo ha visum for vi kommer jo fra den fri verden sååå det er ikke nemt ..ej synes der er lidt langt derover... men kunne godt tænke mig at høre mærket her i palladset...

mvh

Ja. Og det er lige præcis den jeg blev anbefalet til mine Amphion fordi den var tilbagelænet, varm, blød og lækker i lyden. Specielt toppen skulle være rigtig "sweet"...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hej John

Denne er jo næsten lige i baghaven, prøv om du kan få et uforpligtende lyt.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=154856

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Hej John

Denne er jo næsten lige i baghaven, prøv om du kan få et uforpligtende lyt.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=154856

åhh ja dan copland.. dem jeg har hørt lyder vildt godt og ser mega fed ud.... men hvordan spiller de på focal men som du skriver kan man måske få et uforpligtet lydt her på den ene eller anden måde 

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
john pedersen skrev:

hej thue

mvh

Ja. Og det er lige præcis den jeg blev anbefalet til mine Amphion fordi den var tilbagelænet, varm, blød og lækker i lyden. Specielt toppen skulle være rigtig "sweet"...

og sweet i toppen er også en nødvendighed med de højtaler jeg har.... kender en der har haft sin forstærker magen til min oppe hos steen thorhauge og få modificeret sin forstærker.... han siger det er blevet en helt ny forstærker han har fået samt at den har fået nogle flere watt.... den mulighed leger jeg også lidt med... nok den billigste løsning for det var ikke dyrt hos steen... der er mange muligheder..... bare man har følehornene ude...

mvh

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

hej John,
har nu læst adskllige sider tilbage i din tråd, det er nogle spændende overvejelser omkring amp kontra cd afspiller og udskiftning af selvsamme!!!
Er du blevet mere spids på om der skal udskiftes og om det skal være amp eller cd?
Hvilken retning bevæger du dig mod cd afspiller mæssigt?
Kunne en Rega Apollo ikke være en mulighed? Parret med rør og din berylium diskant og cremede kabler;-) tror jeg, at du vil få rigtig meget vellyd.

Iøvrigt, hvilken genrer musikmæssigt bevæger du dig i?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

hej mn

jeg skal lige prøve en misical fidelity her en af dagene... har fået sådan en anbefalet... ellers har jeg kig på en rouge cronus som jeg har hørt her og den spillede vildt godt....

min musik smag er det stille og rolige såsom leonard cohen, katie melua samt blød jazz..... hård musik er jeg sgu vokset fra tildels nok fordi det kniber for anlægget at spille det ordenligt......ej det må ikke være for vildt

mvh

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

hvad må man give på sådan et sæt focal micro utopia BE brugt..? kunne godt finde på at anskaffe mig et sæt
Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

hej vestergård

jeg byttede med en ven men på kviteringen fra kt radio står der 13500,- så det er ikke så galt... men man skal lige være forsigtig med hva man spænder efter dem... men en dejlig og flot højtaler så forstår godt at du kan tænke dig sådan et par....

mvh

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

der er et sæt til salg her på siden til 22.000,-

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=154493

det er da en helt anden pris end de 13500 du skriver ?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

hej vestergård

ja det må jeg sige det er.... men tør ikke sige om det er dyrt... virker dyrt når mine kostede 13500 hos KT i odense.... mine er lige som ny fejler ikke det mindste og ingen ridser... hva var nyprisen ??? 48k ikk

men prøv at lægge øre til dem hvis du ikke allerede har gjort det..

mvh

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om den nypris er realistisk, det må jeg kunne læse mig frem til på nettet et sted... Der var ikke 13.500/stk de kostede brugt hos KT  hvor længe siden er det?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

nej det var for et sæt.... det er ca 1/2 år siden.... som sagt så byttede jeg med en kammerat da han var vild med mine gamle amphion... men de 13500 var for sættet....

nyprisen skulle være god nok efter hva jeg har fundet frem til... men synes det er vildt at de originale stander som mine står på koster 5k stykket... det er vildt synes jeg... den pris forstår jeg ikke rigtig....

mvh

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

nu har jeg brugt en lille uge på at indstille mine utopia højtaler... sikke et arbejde.... de er p***e tunge at flytte rundt med og besværgelige hvis de skal stå 100 % ens på mm ... man er vel perfektionist.... og gud hjælpene om de ikke også skal stå midt ude på gulvet.. de er lidt besværlige men det har hjulpet på den lidt tosset BE diskant... så lidt har jeg fået ud af besværet ....men ren gulv mæssigt fylder de lige så meget som en stor gulv højtaler.... især luften rundt om højtaleren...... hvem havde dog troet det ..... ikke her....

mvh

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

lige et spørgsmål ang phonokabel.... er der nogen der kender dyrholm kabler... og tror i det passer til mit grej......

mvh john

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hej John

Hvordan går det i ?, kan læse i div. tråde at du stadig snakker om nyt signalkabel og strømkabel, men også forstærker og cd-afspiller, har du efterhånden udtænkt en opgraderings plan eller skal du bare ha det hele ?

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes