| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ MUSIC4LIFE
JA DET VIL JEG HELT SIKKERT SIGE DET GØR, BASSEN ER BEDRE, DER ER KOMMET MÆRKANT MERE BAS. KAN MÆRKE DET I GULVET, SELV OM DET ER EN STANDER HT... MELLEMTONEN ER OGSÅ MEGET BEDRE... MEN DER DEN STØRESTE FORSKEL ER I FORHOLD TIL ALT ANDET JEG HAR ER I DISKANTEN... JEG SYNES VIRKELIG DER ER MERE STYR PÅ DEN BE DISKANT I MINE FOCAL... SÅ JO.... KAN KUN VÆRE HELT TILFREDS...
HVA MED DIG.....
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det lyder vældig intressant. De kabler ryger lige på min huskeliste til næste gang, der skal prøves kabler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Jamen det lyder vældig intressant. De kabler ryger lige på min huskeliste til næste gang, der skal prøves kabler.  |
|
|
det kan jeg godt forstå men ved ikke hvorlænge de køre tilbudet eller hvorlænge der er lager.... men super kabel til små penge
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det er dig: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=154745
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej thue
er det den audio analouge du tænker på..... kunne være spændende men helt over i nordsjælland.... øhh skal jo ha visum for vi kommer jo fra den fri verden sååå det er ikke nemt ..ej synes der er lidt langt derover... men kunne godt tænke mig at høre mærket her i palladset...
mvh
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej thue
er det den audio analouge du tænker på..... kunne være spændende men helt over i nordsjælland.... øhh skal jo ha visum for vi kommer jo fra den fri verden sååå det er ikke nemt ..ej synes der er lidt langt derover... men kunne godt tænke mig at høre mærket her i palladset...
mvh |
|
|
Ja. Og det er lige præcis den jeg blev anbefalet til mine Amphion fordi den var tilbagelænet, varm, blød og lækker i lyden. Specielt toppen skulle være rigtig "sweet"... __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
åhh ja dan copland.. dem jeg har hørt lyder vildt godt og ser mega fed ud.... men hvordan spiller de på focal men som du skriver kan man måske få et uforpligtet lydt her på den ene eller anden måde
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
john pedersen skrev:
|
hej thue
mvh
|
|
|
Ja. Og det er lige præcis den jeg blev anbefalet til mine Amphion fordi den var tilbagelænet, varm, blød og lækker i lyden. Specielt toppen skulle være rigtig "sweet"...
|
|
|
og sweet i toppen er også en nødvendighed med de højtaler jeg har.... kender en der har haft sin forstærker magen til min oppe hos steen thorhauge og få modificeret sin forstærker.... han siger det er blevet en helt ny forstærker han har fået samt at den har fået nogle flere watt.... den mulighed leger jeg også lidt med... nok den billigste løsning for det var ikke dyrt hos steen... der er mange muligheder..... bare man har følehornene ude...
mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej John, har nu læst adskllige sider tilbage i din tråd, det er nogle spændende overvejelser omkring amp kontra cd afspiller og udskiftning af selvsamme!!! Er du blevet mere spids på om der skal udskiftes og om det skal være amp eller cd? Hvilken retning bevæger du dig mod cd afspiller mæssigt? Kunne en Rega Apollo ikke være en mulighed? Parret med rør og din berylium diskant og cremede kabler;-) tror jeg, at du vil få rigtig meget vellyd.
Iøvrigt, hvilken genrer musikmæssigt bevæger du dig i?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej mn
jeg skal lige prøve en misical fidelity her en af dagene... har fået sådan en anbefalet... ellers har jeg kig på en rouge cronus som jeg har hørt her og den spillede vildt godt....
min musik smag er det stille og rolige såsom leonard cohen, katie melua samt blød jazz..... hård musik er jeg sgu vokset fra tildels nok fordi det kniber for anlægget at spille det ordenligt... ...ej det må ikke være for vildt
mvh
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 19 Maj 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad må man give på sådan et sæt focal micro utopia BE brugt..?  kunne godt finde på at anskaffe mig et sæt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej vestergård
jeg byttede med en ven men på kviteringen fra kt radio står der 13500,- så det er ikke så galt... men man skal lige være forsigtig med hva man spænder efter dem... men en dejlig og flot højtaler så forstår godt at du kan tænke dig sådan et par....
mvh
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er et sæt til salg her på siden til 22.000,-
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=154493
det er da en helt anden pris end de 13500 du skriver ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Maj 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej vestergård
ja det må jeg sige det er.... men tør ikke sige om det er dyrt... virker dyrt når mine kostede 13500 hos KT i odense.... mine er lige som ny fejler ikke det mindste og ingen ridser... hva var nyprisen ??? 48k ikk
men prøv at lægge øre til dem hvis du ikke allerede har gjort det..
mvh
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om den nypris er realistisk, det må jeg kunne læse mig frem til på nettet et sted... Der var ikke 13.500/stk de kostede brugt hos KT hvor længe siden er det?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Maj 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det var for et sæt.... det er ca 1/2 år siden.... som sagt så byttede jeg med en kammerat da han var vild med mine gamle amphion... men de 13500 var for sættet....
nyprisen skulle være god nok efter hva jeg har fundet frem til... men synes det er vildt at de originale stander som mine står på koster 5k stykket... det er vildt synes jeg... den pris forstår jeg ikke rigtig....
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
nu har jeg brugt en lille uge på at indstille mine utopia højtaler... sikke et arbejde.... de er p***e tunge at flytte rundt med og besværgelige hvis de skal stå 100 % ens på mm ... man er vel perfektionist.... og gud hjælpene om de ikke også skal stå midt ude på gulvet.. de er lidt besværlige men det har hjulpet på den lidt tosset BE diskant... så lidt har jeg fået ud af besværet ....men ren gulv mæssigt fylder de lige så meget som en stor gulv højtaler.... især luften rundt om højtaleren...... hvem havde dog troet det ..... ikke her....
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
lige et spørgsmål ang phonokabel.... er der nogen der kender dyrholm kabler... og tror i det passer til mit grej......
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 05 Juni 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John
Hvordan går det i ?, kan læse i div. tråde at du stadig snakker om nyt signalkabel og strømkabel, men også forstærker og cd-afspiller, har du efterhånden udtænkt en opgraderings plan eller skal du bare ha det hele ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |