Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Music4life skrev:
sigma6 skrev:
john pedersen skrev:
sigma6 skrev:
Music4life skrev:
john pedersen skrev:

hej dan

jeg er sikker på det er på amp siden der skal ske noget... da jeg ikke tror på jeg hverken får mere lydtryk eller dramatik.. men især lydtryk ved skift af cd.... så det må blive amp...

er da stadig rørmand men ikke ubetinget.... kunne måske godt finde på at kigge efter en NAD m3... ikke fordi jeg kender den særlig godt men music4life siger de spiller godt med focal og BE diskanten....

de forstærker jeg har prøvet indtil nu har ikke i mine øre spillet bedre end den jeg har så det har været lidt svært synes jeg... også fordi jeg ikke har et bundløs budget... som ikke gerne skulle lande meget over 12 k. så kigger selvfølgelig second hand.... men nu må vi se dan den jeg har spillet lige så godt om ikke bedre end ALT jeg indtil nu har haft spændt på....

kender en fynbo som har en forstærker lige som min som han har fået omkonverteret til at køre med kt 90 rør.... der skulle virkelig være sket noget lydmæssigt... det hele er strammet vildt op......fik en sms af ham forleden så det bliver spændende at lave en a-b test som vi har snakket om... det glæder jeg mig til

mvh

Netop indenfor budgettets rammer er NAD M3 et rigtig godt bud. Især som brugt. Vil til din søgen tilføje om Focal højttaleren vitterlig er den speaker som du vil beholde også i fremtiden?. Den amp du vælger skal være langtidsholdbar også med andre speakers.  Ellers kan man risikere at skifte igen og igen. Tror også at en amp som Audia Flight One eller two ville være et godt match. Den er meget laidback og vil tæmme den Be diskant så den nærmest bliver blid som et lam. Til andre højtalere måske alt for kedeligt og tilbagelænet. Har prøvet Audia flight Cd one. Lydfilosofien går igen imo. LAIDBACK! varme, varme 

Så vidt jeg har læst, ville han ikke ha' nad.

intet er umuligt...kan skam godt være jeg giver nad m3 et lyt.... m4l har jo selv haft højtaler med BE diskant så ved jo om nogen om den duer til mine højtaler.... 

Ja. Og jeg går stærkt ud fra, at hvis han havde været tilfreds med lyden havde han ikke skiftet det ud.

hey Sigma

Jeg var nu egentlig meget tilfreds med lyden, men noget mere ønskeligt og bedre meldte sig på banen  

I denne hobby kan man let blive fristet.

Kan se at du også handler hos Vassago. Får du reklamepenge for at skrive det i underteksten på dine indlæg

Du kommer med rigtig mange underlige indlæg . Men hvad har Vassagohifi med det her at gøre?

Det er rigitg at man kan skifte i denne her hobby. Men bare fordi du har haft nad, er det da ikke ensbetyende med det er godt! Det er da ikke sikker John vil ha' det. Han skrev at han ikke havde interesse i nad, alligevel skrev du 2-3 indlæg om han skulle prøve det.

hej sigma

det er helt iorden folk skriver hva de vil.... jeg har vist ikke skrevet jeg IKKE vil ha NAD... det var ihvertfald ikke sådan det skulle lyde, men når det er sagt er NAD ikke det mærke jeg har haft de bedste erfaringer med... men kunne godt tænke mig at høre NAD M3 på mine focal da jeg har læst flere steder at de skulle lyde godt sammen... så det er ikke umuligt... det gamle nad var noget bæ og gik i stykker bare man betjente de ....det er i hvertfald mine oplevelser med det gamle NAD...har nok bare været uheldig...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
sigma6 skrev:
Music4life skrev:
sigma6 skrev:
john pedersen skrev:
sigma6 skrev:
Music4life skrev:
john pedersen skrev:

hej dan

jeg er sikker på det er på amp siden der skal ske noget... da jeg ikke tror på jeg hverken får mere lydtryk eller dramatik.. men især lydtryk ved skift af cd.... så det må blive amp...

er da stadig rørmand men ikke ubetinget.... kunne måske godt finde på at kigge efter en NAD m3... ikke fordi jeg kender den særlig godt men music4life siger de spiller godt med focal og BE diskanten....

de forstærker jeg har prøvet indtil nu har ikke i mine øre spillet bedre end den jeg har så det har været lidt svært synes jeg... også fordi jeg ikke har et bundløs budget... som ikke gerne skulle lande meget over 12 k. så kigger selvfølgelig second hand.... men nu må vi se dan den jeg har spillet lige så godt om ikke bedre end ALT jeg indtil nu har haft spændt på....

kender en fynbo som har en forstærker lige som min som han har fået omkonverteret til at køre med kt 90 rør.... der skulle virkelig være sket noget lydmæssigt... det hele er strammet vildt op......fik en sms af ham forleden så det bliver spændende at lave en a-b test som vi har snakket om... det glæder jeg mig til

mvh

Netop indenfor budgettets rammer er NAD M3 et rigtig godt bud. Især som brugt. Vil til din søgen tilføje om Focal højttaleren vitterlig er den speaker som du vil beholde også i fremtiden?. Den amp du vælger skal være langtidsholdbar også med andre speakers.  Ellers kan man risikere at skifte igen og igen. Tror også at en amp som Audia Flight One eller two ville være et godt match. Den er meget laidback og vil tæmme den Be diskant så den nærmest bliver blid som et lam. Til andre højtalere måske alt for kedeligt og tilbagelænet. Har prøvet Audia flight Cd one. Lydfilosofien går igen imo. LAIDBACK! varme, varme 

intet er umuligt...kan skam godt være jeg giver nad m3 et lyt.... m4l har jo selv haft højtaler med BE diskant så ved jo om nogen om den duer til mine højtaler.... 

Ja. Og jeg går stærkt ud fra, at hvis han havde været tilfreds med lyden havde han ikke skiftet det ud.

hey Sigma

Jeg var nu egentlig meget tilfreds med lyden, men noget mere ønskeligt og bedre meldte sig på banen  

Kan se at du også handler hos Vassago. Får du reklamepenge for at skrive det i underteksten på dine indlæg

Du kommer med rigtig mange underlige indlæg . Men hvad har Vassagohifi med det her at gøre?

Det er rigitg at man kan skifte i denne her hobby. Men bare fordi du har haft nad, er det da ikke ensbetyende med det er godt! Det er da ikke sikker John vil ha' det. Han skrev at han ikke havde interesse i nad, alligevel skrev du 2-3 indlæg om han skulle prøve det.

hej sigma

det er helt iorden folk skriver hva de vil.... jeg har vist ikke skrevet jeg IKKE vil ha NAD... det var ihvertfald ikke sådan det skulle lyde, men når det er sagt er NAD ikke det mærke jeg har haft de bedste erfaringer med... men kunne godt tænke mig at høre NAD M3 på mine focal da jeg har læst flere steder at de skulle lyde godt sammen... så det er ikke umuligt... det gamle nad var noget bæ og gik i stykker bare man betjente de ....det er i hvertfald mine oplevelser med det gamle NAD...har nok bare været uheldig...

Uheldig ? Nej, den Nad S200 jeg havde var også noget bæ der gik i stykker  

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

hej dan

ja det ved jeg du har sagt... men tænkte bare jeg ville sige det på en pæn måde at det ældre NAD er noget BÆ .... deres effekttrin er ikke særlig holdbar ihvertfald

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Tror i har været uheldige.

Jeg har haft flere kunder som kommer og specifikt køber NAD igen, fordi den NAD forstærker de gerne vil skifte ud har kørt i 20 år uden problemer.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Jeg har haft flere kunder som kommer og specifikt køber NAD igen, fordi den NAD forstærker de gerne vil skifte ud har kørt i 20 år uden problemer.
Det er muligt Thue, men jeg er skræmt for livstid

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

hej thue

ja vi har nok fået en mandags model.... sådan kan det jo gå med alle mærker... dyr som billig

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
thuekay skrev:

Det er muligt Thue, men jeg er skræmt for livstid

Så er du jo nok ikke til at redde

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
thuekay skrev:
Tror i har været uheldige.Jeg har haft flere kunder som kommer og specifikt køber NAD
igen, fordi den NAD forstærker de gerne vil skifte ud har kørt i 20 år uden problemer.
Det er muligt Thue, men jeg er
skræmt for livstid

Samme her! Havde engang en af deres cd-afspillere, hvor laseren stod af efter 2måneder.
Heldigvis var min lokale hfk meget venlige og service minded, og gav mig en ny afspiller uden at tøve.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Music4life skrev:
sigma6 skrev:
john pedersen skrev:
sigma6 skrev:
Music4life skrev:
john pedersen skrev:

hej dan

mvh

hey Sigma

Træk lidt luft ned i lungerne og slap af

Hentydede til at produkterne hos vassago frister ens hifigen og grunden er som du selv skriver!.

Ved ikke om du læser Johns indlæg inden du skriver hvor underlige mine indlæg er. Synes ellers de virker temmelig relevant når jeg selv har prøvet M3 på 1027BE med godt resultat. Lader til at John ikke afviser muligheden hvis jeg læser korrekt 

NB. Kvaliteten og driftsikkerheden fejler altså ikke noget på NAD sammenlignet med andre mærker. Det er vist en skrøne   

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

hej m4l

det er nok mandags modeller jeg har haft som jeg skrev ...

men en M3'er kunne være spændende

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej m4l

Ved ikke om det er mandag, tirsdag eller onsdags modeller du har haft, men jeg har tidligere for år tilbage haft b.la 208 effekten. Den fik virkelig tæsk og svigtede aldrig. Bundsolid !

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
john pedersen skrev:

hej m4l

Ved ikke om det er mandag, tirsdag eller onsdags modeller du har haft, men jeg har tidligere for år tilbage haft b.la 208 effekten. Den fik virkelig tæsk og svigtede aldrig. Bundsolid !

jamen sådan kan tingene være forskellige... det må ha været en søndag model jeg har haft for den var lige så dovn som jeg er om søndagen ..især idag efter 24timers le mans

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
Music4life skrev:
john pedersen skrev:

hej m4l

jamen sådan kan tingene være forskellige... det må ha været en søndag model jeg har haft for den var lige så dovn som jeg er om søndagen ..især idag efter 24timers le mans

Synes også Stella (stello) var doven her til morgen. Hende var der sgu ikke meget spræl i. Men tillykke med 3 pladsen Tom K.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

hehe der har sgu hellere ikke været gang i rørerne idag .. men flot klaret af audi...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

legede lige lidt med opstillingen af mine højtaler idag efter den daglige løbetur...

så nu står de 35 cm fra sidevæg og 165 cm fra bagvæg.. og 260 imellem højtalerne målt midt til midt...

må sige det har givet et NOGET større lydbilllede... og på den nye melua som er den eneste jeg lige har hørt indtil nu er der også komme en del mere dramatik som jeg savnede...

igen et eks på at man aldrig skal holde op med at ekspermenter med opstillingen... der findes altid en bedre opstilling....

mvh

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej allesammen

legede lige lidt med opstillingen af mine højtaler idag efter den daglige løbetur...

så nu står de 35 cm fra sidevæg og 165 cm fra bagvæg.. og 260 imellem højtalerne målt midt til midt...

må sige det har givet et NOGET større lydbilllede... og på den nye melua som er den eneste jeg lige har hørt indtil nu er der også komme en del mere dramatik som jeg savnede...

igen et eks på at man aldrig skal holde op med at ekspermenter med opstillingen... der findes altid en bedre opstilling....

mvh

Det kan jeg kun nikke genkendende til.

Efter at jeg havde sat de der diffusere op på min væg, syntes jeg at højtalerplaseringen trængte til en fin justering. At det så endte op med at blive nærmest en omrokering, det er jo så en anden sag  Men at de endte med at stå der hvor de står nu, det er mig en gåde. Tættere sammen og tættere på bagmuren

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
john pedersen skrev:

hej allesammen

mvh

Det kan jeg kun nikke genkendende til.

Efter at jeg havde sat de der diffusere op på min væg, syntes jeg at højtalerplaseringen trængte til en fin justering. At det så endte op med at blive nærmest en omrokering, det er jo så en anden sag  Men at de endte med at stå der hvor de står nu, det er mig en gåde. Tættere sammen og tættere på bagmuren

du har fuldstændig ret.... har nok haft dem opstillet de første 20 måde og troede ikke det blev meget bedre... men tog da grundig fejl...

før stod de 130 fra bagvæg og 65 fra sidevæg mente det måtte være optimalt men de har åbenbart ikke noget imod at komme tættere på side væggen for det er givet en del... bedre bas, mere dramatik.... havde ellers ikke regnet med diskanten ville være vild med den placering men tog igen fejl...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2010 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

et kort spørgsmål..... kan man bruge elektronisk delefilter.. når jeg vil bruge 2 intergrede forstærker.... eller skal det være forforstærker og 2 til 3 effekttrin... håber der er nogen der ved noget

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej allesammen

et kort spørgsmål..... kan man bruge elektronisk delefilter.. når jeg vil bruge 2 intergrede forstærker.... eller skal det være forforstærker og 2 til 3 effekttrin... håber der er nogen der ved noget

mvh

Det kommer an på opbygningen af de int.forst., der skal være pre out og main in på mindst en af dem og så en main in på den anden eller evt en effektforst. i stedet for den ene int.forst., detter er gældene ved aktiv deling på en 2-vejs højtaler, ved 3-vejs højtaler skal der bruges 3 effektfort. eller int.forst. med samme muligheder for pre out og main in.

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hej John

Hvis du interesseret i at høre hvordan rør og Magnepan spiller, er du velkommen til et lyt hjemme hos mig.
Jeg kan se i din profil at du er fra sydjylland. Jeg er selv fra Esbjerg, så kan det jo være du bor tæt på!?
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes